Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemene tevredenheid bij BMW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
    Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem.

Blijkbaar moet hiervoor het hele deurpaneel vervangen worden omdat het uit 1 stuk is.
    Straks ga ik naar de garage voor het onderhoud; 'k ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
    Idd ik heb ook zo'n probleem en vind dat eigelijk niet kunnen

Ik heb een E61 535d en is mijn eerste BMW premium gekocht nu 70.000 km
    En moet zeggen dat ik er vrij tevee over zijn, met enkele probleempjes
    Bij VanOsch Tienen maken ze daar geen probs van,
    Shocks van mijn achterklep(deur) kreeg die telkens in mijn nek, garantie
    Motor van sproeiers verstopt , garantie
    nieuwe cc , garatie
    update's enz
    je ziet het alles zonder morren vervangen.
    Alleen hoop dat ik later geen te zware stukken krijg,

Comment

• ben normaal tevreden over mijn 318 TDS behalve het feit dat ik al 4 jaren sukkel met de roetuitstoot die veel te hoog is en een garagist van kust mijn k***e die wachtlijsten heeft van 4 tot 5 weken ook voor de mensen met ernstige problemen. In ieder geval de volgende wagen wordt een VW Golf.

Greetz

Comment

• ik heb een 320d e46 van 2000. het enige probleem dat ik heb is dat mn ramen kraken als ik deze dicht of open doe. waaraan het ligt weet ik niet. mn voorste zijruiten zitten wat los denk ik.
        kheb wel al gehoord dat er nogal wat problemen zijn met oa de turbo's en het ruitmechanisme

Comment

• Mijn ma heeft een Freelander met BMW-motor. Mag ik dan meestemmen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
            Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem.

Blijkbaar moet hiervoor het hele deurpaneel vervangen worden omdat het uit 1 stuk is.
            Straks ga ik naar de garage voor het onderhoud; 'k ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
            ik heb dit bij men raambediening,maar niet in zo'n sterke mate

Comment

• Algemene tevredenheid bij BMW, alhier!

Comment

• Me too! Ik rijd nu met een e46 320d van 2005. Enige probleem wat ik gehad heb is iets met de aandrijfriem van de airco??? Betrof een veelvoorkomend probleem. Alhoewel mijn BMW juist buiten garantie was heeft men de stukken toch nog in garantie vervangen. Ik betaalde alleen het uurloon wat zeer beperkt was.

Bij de reparatie was de monteur echter het stekkertje van de ventilator vergeten terug vast te maken. Als gevolg daarvan stond ik 3 weken later, midden in de file in de Leopold??tunnel in Brussel met een oververhitte motor. BMW Service gebeld, die mij een uur later kwam oppikken. BMW op de takelwagen, uit de tunnel, rustig plaatsje gezocht en wat bleek... Juist ja, stekkertje terug vastgemaakt...nothing on the hand... Ben wel even m'n beklag gaan doen bij de dealer. Koste mij natuurlijk niks, alleen wat tijd en een hoop ergernis. Het zal je maar overkomen midden in een tunnel in de file, zonder vluchtstrook... Ik wens het niemand toe.

Gr. Mila
                2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

• Zoals ik in enkele andere topics reeds schreef is de BMW van mijn partner het slachtoffer geworden van vandalisme. Een groot deel van het koetswerk en kap zijn ondergespoten met graffiti. Op zich lijkt het gewoon vandalisme maar de Gendarmerie neemt de zaak ernstig. Gisteren heeft de BMW dealer de wagen opgehaald en naar Duitsland gebracht waar de wagen terug wordt gespoten en helemaal tiptop in orde wordt gebracht. En dat allemaal onder garantie.

Als dat geen service is van BMW!

Comment

• meer en meer ontevreden van BMW. De X5 trekt nog steeds alleen op z'n achterwielen, ze kunnen het niet vinden.

Verder uiteraard de blijvende issues zoals het afbladerende stuurwiel, de enorm slechte kwaliteit van het dakota leder, de afdekklep in de koffer waar de cd-lader zit kan niet correct toegedaan worden.

Maar hij rijdt wel plezant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                      de enorm slechte kwaliteit van het dakota leder
                      Idem, bij ons dezelfde ervaringen. Dat typische stalen Armani-logootje op de rechter broekzak achteraan ... dat maakt krassen van 't soort zoals de krassen op de achterbank van de X5 van je schoonbroer. Eerste keer dat we dat meemaken.

Nappaleder zou dan zachter en teerder moeten zijn, maar wij ondervinden 't als vele malen sterker dan Dakota.

Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                      Zoals ik in enkele andere topics reeds schreef is de BMW van mijn partner het slachtoffer geworden van vandalisme. Een groot deel van het koetswerk en kap zijn ondergespoten met graffiti. Op zich lijkt het gewoon vandalisme maar de Gendarmerie neemt de zaak ernstig. Gisteren heeft de BMW dealer de wagen opgehaald en naar Duitsland gebracht waar de wagen terug wordt gespoten en helemaal tiptop in orde wordt gebracht. En dat allemaal onder garantie.

Als dat geen service is van BMW!
                      Sta me toe te twijfelen aan het feit dat BMW in garantie zo'n zware kost op zich zal nemen die te wijten is aan derden, én die integraal wordt gedekt door de omniumverzekeraar...

Comment

• Ik ben nog altijd algemeen tevreden

Comment

• Ik heb tevreden gekozen, even verduidelijken:
                          • Ik heb een E46 320d facelift gehad, dat is een schitterende wagen. Rijgedrag, motor (als de turbo niet stuk gaat), ergonomie, afwerkingskwaliteit, materiaalkeuze,...
                            Enkel heb ik 1 probleem gehad in die 2.5j, nml dat ik na 1 jaar mijn turbo er heb doorgeblazen (facelift was net uit). Is natuurlijk onder garantie hersteld, en heb er nadien geen enkel probleem meer met gehad. Was mijn beste wagen, die ik ooit heb gehad!
                          • Mijn ouders hebben een E60 530d gehad, eveneens een schitterende wagen, maar de materiaalkeuze was iets minder tov de E39. Ze hebben enkele elektronische probleempjes mee gehad, nml ruitenwisser, raambediening. Maar is toen ook onder garantie hersteld, en is nadien nooit meer opgetreden.
                          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Ik heb gestemd 'tevreden met probleempjes' voor mijn 525dA uit februari 2005 (E60).

Tevreden omwille van het BMW-rijplezier, de zescilinder, de automaat, de wegligging, het comfort, ... De auto is behoorlijk veelzijdig, het is plezierig om korte ritten te maken op kleine wegen, maar het is ook een uitstekende kilometervreter. Zelfs na een rit naar Z-Frankrijk ben je niet overdreven vermoeid.
                            Nadelen zijn al genoemd, vooral de afwerking is gewoon slecht. Het leder is geen leder, karton is een betere benadering. Na de eerste week was er al een scheur in, wel onmiddellijk vervangen onder garantie. En hoewel de dealer er al een paar keer aan gewerkt heeft, blijven er toch rammeltjes achter. Het is geen ramp, en wat de dealer doet helpt wel telkens. Maar het probleem is toch structureel denk ik, want het komt steeds terug. Er is ook mechanisch wat misgegaan in het begin, maar dat vind ik eigenlijk niet erg. In garantie werd vervangen: batterij, powerbox (?), startmotor. Uiteindelijk was het de startmotor die het probleem van het starten opgelost had.
                            Nu ben ik aan het zoeken naar een vervanger. Als je zijn concurrenten bekijkt, merk je goed de verschillen. Vergeleken met de BMW lijkt de binnenafwerking van een Audi A6 wel uit graniet gemaakt... In een A6 rammelt er niets, ik reed met een 3.0tdi quattro. Een A6 rijdt ook iets meer "moeiteloos", lichter stuur, lichtere bedieningsknoppen, pedalen, ... Ik moet de 5 facelift nog gaan rijden, ik denk dat het stuurgevoel hier ook wel verbeterd is.
                            Het is dus twijfelen tussen een A6 en een 5-reeks nu...

Comment

• De rammeltjes zijn eruit, maar feit is dat er, ondanks de veranderingen binnenin, nog altijd niet zo'n hoogwaardige materiaalkwaliteit te vinden is binnenin een '5 als in de A6, dat is zeker.

Comment

• Wil hier eerst toch eens zeggen dat aan elk merk natuurlijk wel wat scheelt.
                                Goede vriend van me is baas in een bosch centrum en als je die hoort vertellen dan scheelt er aan elke wagen wel wat hoor. En vaak terugkomende problemen.

Heb al verschillende bmw's, audi's en mercedesen gehad, en ga er ook algemeen over praten hier, want over de kwaliteit van de afwerking is er al genoeg gepraat hier. Iedereen weet ondertussen wel dat een E39 veel beter is afgewerkt dan de E60, enz...

Bij audi hebben ze veel problemen met de airco die regelmatig stuk gaat, en ook met de ophanging, die ook zeer vaak stuk gaat, en nu spreek ik over al de modellen hoor, is gewoon een ziekte van audi. Maar heeft zeer zeker een sublieme afwerking, en zeker een perfecte lak, wat voor het zicht van de wagen zeer belangrijk is. En zeker als je wat langer met een wagen wil rijden. De gebruikte materialen zijn gewoon top bij audi. Als je bv naar de standaard boxen luistert bij een A6 en bij een bmw 5 en een mercedes E, dan weet je het wel.

Een bmw diesel zonder common rail, daar gaan rond de 200.000 km altijd de dieselpomp stuk, vroeg of laat is ze eraan, zowel bv 525TDS E39 als E46 320D enz, maar is ook een probleem van andere merken hoor, zoals ford bv. En de conjecteurs gaan ook regelmatig stuk, heb ik hier ook al meer gelezen, zo heb ik die van mij ook al vervangen. Maar dat is ook weer een probleem van de mercedes E.
                                Wat ik persoonlijk nog het ergste vind bij BMW is de erbarmelijke staat van de lak. Heb ik hier ook al meer gelezen, maar het is gewoon zo. Ik heb bijna de indruk telkens ik onderweg geweest ben dat ik ergens steenslag bij heb. En dat is niet normaal, want bij mijn audi's heb ik dat nog nooit meegemaakt. Daar zie je bijna niets aan, opmerkelijke lakkwaliteit bij Audi.
                                Maar daar is audi ook voor gekent. Bij audi wordt elke wagen gekontroleerd op de lakkwaliteit, en ik ken mensen die bij Ford werken en daar nemen ze gewoon af en toe wat steekproeven.

Bij mercedes ook de gekende problemen, ook last van de injecteurs, auto die gewoon stilvalt, enz enz. De mercedes E vanaf 2002 was een enorme ramp, maar dat weet iedereen wel die wat met auto's bezig is.
                                Maar wat nog het ergste is bij Mercedes, is de roest. En dat begint al zeer snel en op de ongelooflijkste plaatsen. Mercedes E van 4 jaar gehad, en boven op het kofferdeksel aan het roesten. Drie mensen met een S van nog geen 3 jaar oud, ook roest op kofferdeksel en boven op het dak. Daar gaat mijn haar dus recht van staan, dan koop je zo een dure wagen en dan roest dat als zot. Ze geven nu 30 jaar op doorroesten, als dat maar niet van het goede te veel is. Ik hou van een mooie auto en roest kun je dan missen als kiespijn.

Voor mij persoonlijk ga ik alleen nog voor een Audi of BMW, al is de keuze telkens moeilijk want een audi is zoveel beter afgewerkt maar heeft soms problemen om zijn kracht over te bregen, als je geen quatro hebt en dus op de voorwielen treks. En een BMW biedt zoveel meer rijplezier, tja is telkens een moeilijke keuze.

Zo zie je, geen enkel merk is perfect

Ikzelf ben matig tevreden over mijn huidige BMW 525D van 2002, aangezien ik al een injecteur heb laten vervangen, een lek gehad heb aan de boite en de schijf die daar zit daar zat ook speling op. Dus weer een serieuse rekening op dat moment.
                                Dan nog eens wat voorgehad dat er ergens een stuk kapot was in de motor, met het gevolg dat hij niet meer ging, was ook een kost van 600 euro. Toch al een paar serieuse kosten gahad dus, maar bij mijn vorige A6 heb ik ook drie keer de airco moeten laten vervangen en dat was ook een serieuse kost.

Comment

• Ik heb een lease 318d E90 denk ik , met bussines pack ? De auto is 18 maand oud en heeft 85k op de klok

1 Goede wagen loopt stil, aangename motor en in 6° versnelling met 3600t/m is dat toch 215km/u op de klok....proficiat
                                  2 Geen gekraak en of gerammel, kwaliteit leder perfect, alleen de handgrepen in de deur zijn van Renault kwaliteit of nog minder.
                                  3 Wegligging, wagen staat op standaard dubbelspaakwielen (156) met RF tyres, zeer ontevreden, de wagen heeft me geen vertrouwen bij het nemen van snel bochtenwerk. Het is net of de auto tractie verliest en daarna terug grip krijgt. Dat is dan ook de enigste reden waarom ik de volgende lease auto een Alfa 159 berline zou bestellen......alhoewel dat de gebruikte materialen daar minder zijn.......en de hendels van de verlichting enz er veel meer rommelig uitzien dan bij BMW.......moeilijke keuze en tips en ervaringen zijn uiteraatd welkom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc750ss Bekijk Berichten
                                    kwaliteit leder perfect,
                                    sensatec of leder ?

Comment

• Ik heb al een paar E36's gehad waarmee ik eigenlijk geen problemen mee had. Ik reed er toen dan ook amper mee wegens: vorig huis had een te korte oprit

E39 520i praktisch geen enkel probleem gehad. Dus over die was ik heel tevreden

E39 M5: Laat ons zeggen gewoon tevreden. Zoals gTa al vermeldde in het begin van het topic, een hoog olieverbruik. Het eerste probleem dat ik met de M had was de benzinepomp die het begeven had, maar dat was dan slijtage. Maar toch 395 EUR kosten..
                                      Dan heeft de koppeling en het vliegwiel het begeven, dat was toch wel een kostelijke bedoening. Maar dat was omdat ik niet voorzichtig genoeg was met de koppeling Zie: ik kom van een 520 hé
                                      Maar de laatste 5 maanden geen enkel probleem gehad.

Comment

• En dat is allemaal "opritervaring" ? Lijkt wel een curriculum van een 30-jarige

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          De rammeltjes zijn eruit, maar feit is dat er, ondanks de veranderingen binnenin, nog altijd niet zo'n hoogwaardige materiaalkwaliteit te vinden is binnenin een '5 als in de A6, dat is zeker.
                                          De console van de A6 vind ik ook maar rommel hoor...

Comment

Working...
                                          X