Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemene tevredenheid bij BMW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

318TDS Compact : 4 jaar mee gereden, geen problemen mee gehad

318CI : 5 jaar, geen problemen mee gehad, enkel de thermostaat die vervangen is geweest, onder garantie

Z4 2.0i : 2maand in bezit, slechts 4000km, 't zou spijitg zijn moesten er problemen zijn . Wel af en toe een kraakje in de zetel en het dashboard.

Zeer tevreden van de garage, als er al eens iets fout loopt , lossen ze dit op een klantvriendelijke manier op.

Comment

1995 BMW e36 318tds sedan:188000km, ik heb er al 12000km mee gereden ondertussen
      [SIZE=2]-buiten een gebroken kettingspanner (179534,3km ) en de daarbij volgende volledig vernielde motor geen noemenswaardige problemen gehad...( occasiemotor van Ter Linde met 150000km ingebouwd)

wel hier en daar wat rammelingen en irritante geluiden, maar hij is redelijk verlaagd en staat beenhard op bilsteins... da zal der ook veel mee te maken hebben
      mijn e30 320i
      gekocht voor een belachelijke prijs, enhet zit er dik in dat ik nooit meer zo'n goede auto ga hebben...
      die kar heeft dus 3jaar buiten gestaan tussen struiken en autowrakken, en daar was dus niets aan hé... goede accu erin en da spul draaide DIRECT
      Last edited by BMWFREAK; 12/06/2007, 21:36.
      BMW E10 1600ti 1967
      BMW E10 2002tii 1973
      BMW E30 325i sedan 1986
      BMW E36 318is cabrio 1995
      BMW E36 320i cabrio 1994
      BMW E91 318d touring 2006
      MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

E46 318d -> mijn pa heeft deze overgekocht van mij op 90.000 km-> heeft nu 140.000 km -> nog geen enkel probleem gehad

E91 318d -> 17.000 km op 4 maanden -> tot nog toe enkel wat olie moeten bijvullen -> ik ga hout vasthouden !

Wat ik brol vind is dat kleine plastieken vakje in de middentunnel waar je klein geld en dergelijke kunt inleggen -> wat een gedacht !!! Konden ze dat niet afsluitbaar maken dat je al die krassen en vuil niet kan zien... IK WORD ER ZOT VAN !!!!

Mijn sportstuur heeft ook al een krasje opgelopen, met mijn nagel een driehoekje van de bovenste laag leer afgekrabt

Comment

't Zijn de ervaringen die ik heb met de auto's van mijn ouders:

E34 525i: Ik was nog erg jong toen we deze auto hadden maar ik kan mij wel nog herinneren dat de auto last had van trillingen bij stilstand komende van ergens uit het motorcompartement. Een probleem dat nooit opgelost is geraakt.

E39 528i touring: Buiten een te sterk wiegende auto als gevolg van de vering nooit echt problemen mee gehad. Dat er een probleem was met de vering hebben we zelf trouwens nooit gemerkt, 't is pas toen de garage hem wou overnemen dat dat "probleem" bovenkwam.

E53 x5 3.0i: Na een 120.000 tal km is de riem die de ventilator en de servo aandrijft vervangen. De automatische versnellingsbak schokte soms bij het schakelen van 1ste naar 2de versnelling, niet erg frequent maar naargelang de km'ers zich opstapelden toch meer en meer. De handgreep van de bestuurderskant is op een bepaald moment geblokkeerd geraakt waardoor je de auto niet meer kon openen langs buiten , laatste puntje zijn de deurgrepen aan de binnenkant waarvan de lak afschilferde.

E70 X5 4.8i: 't Is een detail maar de GSM-adapter in het opbergvak springt altijd naar boven en blijft niet zitten waar het moet zitten.

Comment

sinds een paar dagen een E30 320i van 1990 met 146000 km's en het rijdt fantastisch (ik kom van een VW Polo van 2000 en nu ik met de bimmer rij kan ik mij niet meer voorstellen om terug in zo'n krot te kruipen die souplesse van de koppeling, versnellingsbak, motor is 10X beter ondanks de leeftijd van de E30)

ik hoop dat er geen zware kosten aankomen maar algemeen gezien zouden het zeer sterke motoren zijn die 6 in lijns van de E30

vader rijdt al bijna een jaar met een X5 3.0d 2006...supertevreden van!

Comment

BMW Z3 1.9 versie van november '96: Ik rijd er mee sinds 2001 en heb 120.000km (waarvan 80.000 door mezelf)

Enigste probleem was toen ik hem kocht, een week nadien de brandstofmeter tilt sloeg. Twee keer in garantie volledig vervangen in garage waar ik hem gekocht heb (Sint-Martens-Latem). Toen het de derde keer stuk ging, ben ik naar mijn garage Vanavondt geweest in Herent en zij hebben het opgelost voor 10 euro ofzo. Hun baas had hetzelfde voorgehad met zijn bmw.

Voor de rest geen enkel probleem! Ik heb met verschillende andere funwagens testgereden of meegereden, maar ik zou absoluut niet willen ruilen! Ik wou hem dan ook niet kwijt en heb nu een Audi A2 als daily, en de Z3 blijft voor de zomer!

BMW zelf: uitstekende kwaliteit!
              Van Avondt in Herent: vroeger matig en slechte mechaniekers, maar de laatste jaren is het er precies een stuk beter!

Na twee maand in de audi te hebben gereden, kan ik zeggen dat ik toch liever het bmw-gevoel heb (is wel vrij subjectief om een A2 diesel te vergelijken met Z3 cabrio benzine natuurlijk, maar zelfs alles in beschouwing genomen, dan nog steeds!)

Comment

E34 524td: van 1988 met 430000 km's, in 1989 aangekocht door ouders, nu rijd ik er dagelijks mee rond. Problemen: enige probleem die ik me herinner van vroeger was de mazoutpomp die nog gevoelig was, als je eens mazout tankte van mindere kwaliteit had je zitten. Nu geen problemen meer mee. Vorig jaar is de boite kapot gedraaid door te weinig olie. De motor: in de winter en als hij lang (paar dagen) stil staat heeft hij soms wat last van koelwater die vanboven op een zuiger komt, dan rookt hij wel veel de eerste minuten, waarschijnljk ergens een scheurtje in het blok. En een beetje zweten maar volgens zijn leeftijd volkomen normaal, verder niets op aan te merken.

Alles werkt nog, interieur ziet er nog deftig uit, behalve bestuurderszetel dan. Wat de lak betreft, de wagen blinkt redelijk voor zijn leeftijd moet ik zeggen. Roest aan de onderkant van de deuren. De wagen rijdt ook nog prima...

De afwerkingskwaliteit van een E34 vind ik zeker voldoende, voor mij dan toch. Ik rijd er graag mee en je heb tenminste ruimte in zo'n wagen. Zoals de wagen soms afgeragt wordt moet het gewoon kwaliteit zijn, kan niet anders.

X5 2004: alleen het lampje van de bandenspanning die soms dom doet, verder geen probemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DBR_118 Bekijk Berichten

X5 2004: alleen het lampje van de bandenspanning die soms dom doet, verder geen probemen
                  Dat hebben wij ook

Alleen is het probleem bij ons dat het de ene keer wel een nagel is, de andere keer geen. Toch zeker elke week moet die eens gereset worden

Comment

2002 E46 320Ci (de 2.2l): Sedert 3jaar & 40000km in ons bezit. Nog geen gram spijt gehad. Op dit moment wel enige kosten omdat de sleutel hergeprogrammeerd moet worden. Hij heeft contact maar we kunnen niet starten. Met de reserve wel
                    Ook het slot aan de passagiersdeur moeten vernieuwen. Wilde niet meer open van binnenuit. Maar anders héél tevreden!!!

2000 E46 318i break: 1 jaar & 7000km mee gesjeest. Nix van problemen mee gehad. Het was meer een standaard versie in vgl met de 320Ci. En dat zag je, console waar knopjes voor de ruiten zitten & handgrepen die wat begon af te pellen. En ik miste power, want optrekken doet dat niet. Dat was de reden dat ik em verkocht.
                    R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                    Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                    Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

E46 325Ci Cabrio: premium selection BMW van 2004, gekicht bij 13.500 km's. Momenteel 42.000 km's en nog geen enkel probleem gehad. Als je die motor altijd rustig op bedrijfstemperatuur laat komen en die wagen altijd zijn onderhoud geeft is die onverslijtbaar.

Onze vorige wagens waren meestal Mercedes maar we zijn van beide merken tevreden.

Comment

De eerste BMW van mijn ouders was een E28 518 van 1983. Mijn vader zegt dikwijls dat dit zijn beste BMW is geweest. Ik heb deze wagen gekregen als eerste wagen, maar heb 'm na 2 weken rijbewijs in de prak gereden.

De tweede BMW van mijn ouders van een E34 520i van 1989. Buiten wat akkefietjes heeft m'n vader geen problemen gehad met deze wagen. Het enige waar hij zich aan heeft geërgerd tijdens de volledige levensduur van deze wagen was een gekraak in de bestuursdeur na het openen en sluiten van de zijruit. Dit euvel heeft men er nooit uitgekregen... Wagen werd verkocht aan een goede vriend met 220.000km op de teller. Helaas werd de wagen iets later gestolen...
                        Persoonlijk blijft dit de knapste BMW die mijn vader heeft gehad. Het was een witte met zwart leder, 17" BBS RX velgen en Eibach verlaging. Ook had mijn vader een aardig budget geïnvesteerd aan de audio-installatie dat van de wagen bijna een boomcar maakte...
                        Enig nadeel was het beperkte vermogen van de 2.0 zescilinder met 129pk...

Derde BMW was een handgeschakelde E38 725TDS. Magistrale wagen. Motor was eigenlijk voor die tijd performant genoeg. Ook maakte de motor een zalig geluid. Afwerking was top. Enige dat 2 maal vervangen werd is de koppeling die na 100.000km versleten was. Mijn vader heeft 270.000km met deze wagen gereden.
                        Het was een Fjordgrau met zwart leder en 18" velgen...

Vierde BMW en huidige BMW is een E60 525dA. Dit is qua afwerking de slechtste wagen totnogtoe. Zelfs de bestuurderszetel (comfortstoelen) is al volledig vervangen wegens loskomen van de naden van het leder...
                        Mijn vader is nog steeds boos op mij dat ik 'm een automaat heb aangeraden. Hij ergert zich rot aan de traagheid van een automaat tov een handgeschakelde bak.
                        Ondertussen 70.000km op de teller. Mechanisch nog geen probleem gehad.

Nu mijn historie:

Eerste BMW: E46 320d van 1998. Eén van de eerste 320d's geleverd bij onze verdeler. Was een schitterende wagen. Wagen werd in 2002 verkocht met 170.000km op de teller. Nieuwe eigenaar heeft nu meer dan 300.000km op de teller en nog steeds geen noemenswaardige mechanische problemen...
                        Enkele opmerkingen over de afwerkingskwaliteit: Trillende deurbekleding door HK soundsystem. Hoewel het probleem gekend is bij BMW hebben ze er geen oplossing voor gevonden, want mijn volgende E46 FL had dit net hetzelfde.
                        Enige mechanische probleem was een kapotte debietmeter van de turbo op 110.000km. Dit werd onder garantie vervangen.

Tweede BMW: E46 320d van 2002. facelift met 150pk. Hoewel het een zeer mooie wagen was met M-Sportpakket, 18" wielen en volleder is dit de slechtste BMW die ik heb gehad. 3x Turbo stuk in 60.000km... Bij de derde keer heb ik 'm verkocht met 62.000 km op de teller.

Derde BMW: E60 530dA van 2004. Dit is dus mijn huidige wagen met ondertussen bijna 140.000km op de teller. Mechanisch zeer goede wagen. Het enige wat ondertussen onder garantie is vervangen zijn de injectoren.
                        Qua afwerking is deze wagen zeeeeer slecht. Rammelen, piepen, kraken... Het is zo erg dat ik het al niet meer hoor... Leder is van minderwaardige kwalitiet. In het begin ook problemen gehad met bluetooth dat nadien bijgeplaatst is. In mijn topic kan je mijn ergernissen hierover opzoeken. Men heeft echter wel deze problemen kunnen oplossen. Het enige probleem blijft het piepen, rammelen en kraken van verschillende onderdelen in het interieur.
                        Toch vind ik dit een zalige wagen door het magistrale rijplezier dat deze wagen biedt. Na elke rit staat er een glimlach op mijn gezicht omdat deze wagen mij dan alweer een zalige rit heeft bezorgd. Superwagen wat rijplezier betreft...

Vierde BMW: E87 118d van 2005. Als tweede wagen slechts 22.000km mee gereden. In één woord: superwagen. Geen problemen mee gehad. Ook geen rammels in het interieur. Is werkelijk een topwagen.

Vijfde BMW: E92 335i als vervanger van de 118d. Ondertussen 12.000km op de teller. Enkele kleine storende piepjes en kraakjes... Als de versnellingspook naar beneden staat (2de, 4de en 6de versnelling) zorgt de balg voor een vervelend krakkelend geluid. Luidspreker midden op het dashboard trilt bij stevige bass. Aan bestuurszetel raakt de gordelhouder tegen de middenconsole wat soms een krakkelend geluid geeft...
                        Mechanisch is alles zeker OK.
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Bijna 5 jaar met 'n E46 318CI gereden.
                          Belangrijkste probleem dat ik gehad heb, waren af en toe startproblemen: motor sloeg wel aan, bleef dan enkele seconden sputteren en viel dan weer stil. Soms moest ik tot 5 keer proberen voor ie weg was.
                          Heel vervelend om mee naar de garage te gaan natuurlijk, zo'n "af en toe" probleem. Ik heb 2 keer gevraagd er naar te kijken, 2 keer hebben ze iets anders als oorzaak gegeven, 't is nooit helemaal opgelost geraakt, maar wel stukken beter geworden, zodat ik er uiteindelijk nog nauwelijks last van had. Voor de rest redelijk tot zeer tevreden van geweest.

Comment

Problemen met mijn huidige auto op een rijtje :
                            1. Storing in de xenon-koplamp links (ca. 30k km). Vindt z'n "vaste kleur" niet (er zit in een xenonkoplamp een sensor en een ... euhm ... dink dat de lichtkleur regelt tot 't ongeveer 4000K is, dacht ik). Zo een week of drie mee gereden, tot ze soms vanzelf uitging en weer aanging, soms met verminderde lichtopbrengst, soms met teveel licht. Onder garantie vervangen, schijnbaar een gekend probleem. Hella neemt ze terug en levert BMW volledig nieuwe units.
                            2. De afdekklep van de bekerhouder in de hoofdsteun van de (neergeklapte) middensteun achteraan ging stuk bij te geweldig bedienen, er brak een plastic pinnetje af en de veer is eruit gesprongen. Sindsdien (wordt nooit gebruikt, blijft dus altijd dicht) trilt die klep soms als ze niet voldoende dicht is. Soms hoor ik 't nog, maar kan ermee leven.
                            3. Storing in de xenon-koplamp rechts (ca. 80k km). Geen kleurproblemen, maar "opstartproblemen". Alsof de bobijn die de piekstroom levert om de xenonlamp te doen ontbranden, niet meer alle vijzen op 'n rij had. De dag zelf nog naar de garage gegaan ermee, zonder morren meteen een nieuwe besteld (auto was al ouder dan 2 jaar nochtans), in garantie vervangen no questions asked.
                            4. Kraakje/piepje in de passagierszetel als er niemand in zat (ca. 100k km). Gemeld aan de garagist, die heeft het ding er 'es uit gehaald, alles bekeken, niks kapot, alles goed ingesmeerd en weer gemonteerd. Probleem van de baan.
                            5. 't Dingetje waarmee de bestuurdersdeur in bepaalde standen wordt vastgehouden indien geopend, ging plotseling met een knal stuk tijdens 't openen van de deur (mijn fout: ik zwaai dat ding doorgaans nogal geweldig open zodat 'ie goed tegen de aanslag zwiept en soms zelfs terugzwiept ... oppassen van de scheenbenen, een terug dichtvallende deur geeft ferme blauwe plekken). Gemeld aan de garage vorige week, ze hebben 'm meteen binnen genomen (auto 2,5 jaar oud, 112k km), deurpaneel eraf, nieuwe stukjes gemonteerd, ze hebben nooit gepiept over kosten o.i.d.
                            Voor de rest enkel schade door m'n eigen domme fout (Ring + 'es met m'n antennetje achteraan op 't dak aan de garagepoort blijven haperen omdat 'k precies geen geduld had op te wachten tot de poort voldoende open was -> antennedink volledig uit het dak gerukt met lelijke blikschade tot gevolg) of door toedoen van anderen (al 3 keer m'n spiegels afgereden/afgestampt).

Super auto.

E46 =

De dempers achteraan beginnen wel hun beste tijd gehad te hebben. Wegligging is niet meer zo strak als in den beginne. Achteraan verzet 'ie zich al wat vaker, terwijl m'n dieselkrel vroeger als op rails liep. 'k Ga er niet achter lopen om die nog te laten vervangen, denk ik, alhoewel ik niks zou moeten betalen.

Wel al veel remblokjes laten steken. Eén keer in de zomer van 2006, net na de reis (Zuid-Frankrijk) nieuwe laten steken (tijdens 't terugkeren van reis sleepten de compleet afgesleten blokken met 'n metaal-op-metaalgeluid tegen de schijven, uh-oh). In augustus dan twee sessies Zolder gedaan, en dus een maand nadat ik nieuwe had laten steken opnieuw naar de garage. "M'n remblokken zijn versleten." Toen ik een uurtje later de sleutel terugkreeg zei de man "Weet je dat deze nog maar een maand op je auto staken?" En ik dan : "Ja, die dingen zijn écht niet bestand tegen gebruik op Zolder." Hij : " Oké 'k zal dat maar niet melden aan BMW Financial Services zeker? "

Comment

Mijn pa had destijds een E30 316i en daar heeft hij 16 jaar mee rondgereden aan zowat 10.000 kms per jaar. Motorisch geen enkel probleem, herinner me wel wat remproblemen (zwakke remkracht) en na 16 jaar in- en uitstappen was de bestuurderszetel zwaar versleten, ook mechanisch dus, helemaal ingezakt. Had toen ook last van wat roestplekjes aan de spatborden.

Zelf rij ik dus E46 330d : smetteloos CV gedurende 4 jaar, tot aan km 130.000 de katalysator de geest gaf met een zware brom als gevolg. Kostte mij 880 euro, geen pruts dus. Jammer.

Voor het overige niet het minste probleem, ik heb het gevoel dat deze kar nog lang kan meegaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                E70 X5 4.8i: 't Is een detail maar de GSM-adapter in het opbergvak springt altijd naar boven en blijft niet zitten waar het moet zitten.
                                Hebben jullie een nieuwe X5 met V8 naft?

Comment

Wij zijn al jaren BMW-rijders, heel tevreden van, en toch hebben we bij bijna elk exemplaar wel iets kapot gehad. Gelukkig dat BMW heel soepel is in het toepassen van de garantie.
                                  Een opsomming van de defecten

E30 316i: Waterpomp +- 170 000km
                                  316i compact: Waterpomp +- 95 000km
                                  524td 2de hands met 120 000km gereden tot +- 160 000km. Het ding trok voor geen meter, injectoren en nog wel wat dingen vervangen zonder echt resultaat.
                                  525tds: injectoren +- 120 000km
                                  E46 320d touring 150pk 5-bak: 2 turbo's + volledige motor +-120 000km
                                  E46 320d touring 150pk 6-bak: 1 turbo tot nu 235 000km
                                  118d: aircocompressor+achterasdifferentiëel 195 000km

Comment

[quote] Als de versnellingspook naar beneden staat (2de, 4de en 6de versnelling) zorgt de balg voor een vervelend krakkelend geluid.
                                    quote]
                                    ik heb dit ook in mijn e60,vooral als je in derde rijdt.
                                    heb dit al eens losgemaakt maar kan daar niets zien,ik denk dat dit gewoon het leder is die dit lawaai maakt maar kan met momenten zeer storend zijn

Comment

Rammelend interieur ken ik van ergens, ahja het was ook bij BMW !

Dat is wel een nadeel, het stoort gewoon bij wagens van die prijs !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                                        Hebben jullie een nieuwe X5 met V8 naft?
                                        Ja, ik weet het, echt rationeel is zoiets natuurlijk niet. Ik ben al blij dat hij voorlopig nog niets van kinderziektes laat zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES Bekijk Berichten
                                          Dat is wel een nadeel, het stoort gewoon bij wagens van die prijs !
                                          vind ik ook,als je een wagen koopt van pakweg 15a20000€ kun je dit gemakkelijker vergeven dan met een wagen van 50k

Comment

Working...
                                          X