Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemene tevredenheid bij BMW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Menne pa is wel ne coole pee, ja.

('ie leest hier mee, dus ik heb weer deftig gescoord, vanavond 'es om zakgeld gaan )
    en nu smijt ge uw eigen ramen in

ontopic: raamkwalitiet bij BMW?? steentjes in voorhuid?

Comment

Trouwens, over kwaliteit gesproken.

BMW lijkt me (met de meest recente wagens, dus niet ouder dan pakweg 3 jaar) toch één van de premiummerken te zijn die 't meest last heeft van orange peel (appelsienenvel) in de lak. Ligt aan die lakken op waterbasis die machinaal gespoten worden in 'n zéér dun laagje, naar 't schijnt, maar bon ... 't trekt toch nergens op vind ik.

Herinner je je nog die zwarte E92 in Aachen, Tom? Sad...

Comment

Herinner je je nog die zwarte E92 in Aachen, Tom? Sad...
        dat was om te janken

het viel op van meters afstand

ik zou 'm niet moeten hebben moesten ze hem zo afleveren

edith: hebben ze daar bij nivea geen voedende crêmekes voor?

Comment

Njah, ze zijn allemaal zo, hoor. Die viel natuurlijk zeer hard op omdat 'ie in een donkere hall stond met het felle daglicht dat door zeer grote ruiten op z'n flank viel.

Maar toch, 't is toch jammer als je zoiets ziet, vind ik.

Comment

ik kan enkel oordelen over mijn 520d die mijn eerste bmw is .
            ik heb nu 13500km.
            ik moet wel zeggen dat ik de kwaliteit van het interieur zeer belangerijk vind en reutels of kraaktjes vind ik niet kunnen,ben echt wel een moeilijk mens op dat vlak
            nu;
            achter een maand begon er iets te rammelen in de' bijzit zijn stoel,bleek het zetelframe te zijn.
            is vervangen geweest en daarna was alles dik in orde.
            op slechte wegen durft er wel iets kraken in de middenconsole,die ik trouwens erg plastic vind voor een wagen in deze prijsklasse.
            en de laatste tijd de linkse hendel waar je die 2knopjes hebt van check control en boordcomputer die staan precies een beetje los en op een slecht wegdek reutelt dit ook,als ik mijn vinger er tegen houdt stopt dit maar ik vind dat dit niet zou mogen.
            ook de afwerking voor de plafondlampjes zou beter mogen.
            al bij al een topwagen en ik rij er doodgraag mee.
            als ik mijn coupe in ontvangst neem is het mijn 5de wagen en 2de bmw op 5jaar.
            ik heb ondervonden dat het bij elke wagen of merk wel iets is,reden dat ik overgestapt ben naar bmw is de 2dehands waarde daar ik op andere wagens altijd teveel moest verliezen maar geen spijt van en als ik het kan zal het altijd bmw blijven.
            mijn vorige was een volvo s60

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk Berichten
              en de laatste tijd de linkse hendel waar je die 2knopjes hebt van check control en boordcomputer die staan precies een beetje los en op een slecht wegdek reutelt dit ook,als ik mijn vinger er tegen houdt stopt dit maar ik vind dat dit niet zou mogen.
              Gekend probleem bij de pre-facelift E60. Ik heb er eigenlijk nog niet veel gehoord die dat niét hebben. Ik vind 't beschamend, maar 't is dan ook geweten dat de prefacelift E60 een voor BMW eigenlijk zéér laag afwerkingsniveau en -kwaliteit heeft.

Met de facelift zijn al die zaken zéér goed aangepakt, luidens BMW. Laat ons hopen.

Comment

1985 E30 324d - 324.000 km: buiten een kapotte uitlaat geen noemenswaardige problemen gehad

2006 X3 2.0d - 35.000 km: 0 problemen totnogtoe

1981 E24 635CSi - 8000 km: 0 problemen totnogtoe
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Alex, wie dienen in alle eerlijkheid wél te melden dat ons beider diesels naar yoghurt ruiken.

Toch een behoorlijk nadeel als je 's morgens nooit op tijd uit bed geraakt en dan zonder ontbijt gegeten te hebben in een auto moet stappen die naar lekkere yoghurt ruikt.

Comment

bmw e36 325i van 1993
                    ---> veel kostes : iedere maand was het iets anders daarom weg gedaan
                    --->maar rijplezier , sound en kracht maakte het een beetje goed

Comment

Gekend probleem bij de pre-facelift E60. Ik heb er eigenlijk nog niet veel gehoord die dat niét hebben. Ik vind 't beschamend, maar 't is dan ook geweten dat de prefacelift E60 een voor BMW eigenlijk zéér laag afwerkingsniveau en -kwaliteit heeft.

Met de facelift zijn al die zaken zéér goed aangepakt, luidens BMW. Laat ons hopen.
                      volledig mee eens,ik vond mijn s60 beter(mooier)afgewerkt maar ze rijden zo lekker niet.
                      ook de instaplijsten beneden zijn zeer krasgevoelig
                      Last edited by ; 12/06/2007, 17:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz Bekijk Berichten
                        bmw e36 325i van 1993
                        ---> veel kostes : iedere maand was het iets anders daarom weg gedaan
                        --->maar rijplezier , sound en kracht maakte het een beetje goed
                        Koop anders een wrak? Dat gaat waarschijnlijk nog beter zijn.

't Zou vooral eerlijk zijn mochten we hier de kwaliteit van nieuwe BMW's evalueren. Elke sjonnie die zich met 1.250 EUR een afgeragde Bimmer in huis haalt zal een waslijst aan problemen kunnen melden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk Berichten
                          volledig mee eens,ik vond mijn s60 beter(mooier)afgewerkt maar ze rijden zo lekker niet.
                          ook de instaplijsten beneden zijn zeer krasgevoelig
                          Ga 'es een facelift '5 proefrijden. Je zal serieus je ogen opentrekken van 't feit in welke mate BMW de klachten van de klant ter harte heeft genomen. 't Is nog niet perfect (zoals in de E39), maar 't is verdorie véél verbeterd.

Comment

Alex, wie dienen in alle eerlijkheid wél te melden dat ons beider diesels naar yoghurt ruiken.

Toch een behoorlijk nadeel als je 's morgens nooit op tijd uit bed geraakt en dan zonder ontbijt gegeten te hebben in een auto moet stappen die naar lekkere yoghurt ruikt.

het is effectief zo ... als ik de X3 start, ondertussen nog snel wat CD's ga halen en terug in de garage kom ... ruikt gans dat kot naar yoghurt

wreed rare fazen
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Bmw E39 520d (een van de laatste modellen daarvan gemaakt)

Hebben hem nu sinds medio 2002 en eigenlijk sindsdien geen echte problemen gehad. Buiten eens een stuk lampje.

Aah ja in het interieur is er wel iets dat rammelt eigenlijk ter hoogte van het zonneding met make-up spiegel van de passagier, of ligt dat aan de staat van onze wegen.

Maar dus geen klachten eigenlijk en ik toer er graag mee rond.

Comment

Ga 'es een facelift '5 proefrijden. Je zal serieus je ogen opentrekken van 't feit in welke mate BMW de klachten van de klant ter harte heeft genomen. 't Is nog niet perfect (zoals in de E39), maar 't is verdorie véél verbeterd.
                                al gezien bij de dealer dat het idd een stuk verbeterd is,gka eerst een tijdje met mijne e92 rijden anders ben ik weer verkocht want ik blijf het een prachtwagen vinden de e60
                                hoe zit het trouwens met de kwaliteit van de e92?volgens de boekjes scoort die heel goed
                                ik vind ook dat ze toch eens zouden mogen gaan kijken bij audi bv,kwa kwaliteit scoren ze toch altijd de beste zeker binnenin

Comment

Audi pakt 't slimmer aan. Dat wat zichtbaar is, ziet er beter uit, da's waar. Maar Audi bespaart evenzeer. Bekijk de voetmatten 'es van de Q7, het handschoenkastje in de kleinere modellen (A3, A4), de kofferbekleding e.d. Evenzeer low budget als zowat alle andere auto's hedentendage.

Maar ze zorgen er tenminste voor dat hun bedieningshendels niet rammelen, da's waar. En bepaalde plastics mogen dan wat harder en minder lisse aanvoelen omdat er geen softlak op zit, 't bladdert tenminste niet af.

Audi bereikte het niveau van Mercedes op 't moment dat Mercedes begon te verminderen en BMW op z'n top zat (E38, E39) en is sindsdien constant gebleven. Mercedes heeft z'n dieptepunt gehad en is weer heus aan 't beteren. En BMW lijkt ook zéér snel (sneller dan de ster) beseft te hebben dat zo zwaar kosten besparen al snel klanten kan kosten of 't imago pijn kan doen, en hebben inmiddels al de klok teruggedraaid en zijn terug aan 't beteren.

Bij de SUV's is de nieuwe X5 beter afgewerkt dan de Q7 en de ML, bij de topklasse limousines is de A8 beter afgewerkt dan de S-klasse of de '7, bij de hogere middenklasse limousines zijn de A6 en de E-klasse beter afgewerkt dan de pre-facelift '5 (de facelift heeft met die achterstand komaf gemaakt), bij de middenklasse limousines is de A4 beter afgewerkt dan de '3 (E90) en hoe de C-klasse in die klasse zit durf ik niet te zeggen want de exemplaren die ik live heb meegemaakt waren lamentabel maar dat zou verbeteren naar 't schijnt, bij de middenklasse hatchbacks is de '1 facelift beter afgewerkt dan de A3, de nieuwe A5 lijkt mij een minstens evenwaardige afwerking aan te bieden dan de E92 '3 coupé zoniet een betere, ... enzovoort.

't Wisselt allemaal een beetje om en om.
                                  Last edited by ; 12/06/2007, 17:18.

Comment

ervaring met eigen wagens:

E34 525i: 1989 geen enkele probleem tot kapote motor (220.000km). Met nieuwe motor nog meer dan 300.000km behaald.
                                    E46 323ci:2000 - 84.000km 7 jaar mee gereden . Behalve onderhoud, nieuwe banden en ophanging heeft deze wagen nooit in een garage geweest. Echt BMW op z'n top kwaliteit volgens mij
                                    X3 2.5i: 2004 - 23.000km. Toch een paar kwaliteits problemen (niks dramatisch). Vervanging slot deur en 1 ventilator, geur probleem airco. Afwerking is zeer goed, maar keuze materiaal iets minder dan E46
                                    E92 325i: 2007 - 2900km. Benzine sensor probleem. Keuze materiaal en afwerking is superieur dan E46 en X3.

ervaring met wagen ouders:

E39 523i: 2000 - 65.000km geen enkel probleen. Zelfde opmerking als E46. top afwerking fiabiliteit
                                    Z3 coupé 2.8i: 1999 - 110.000km afwerking en kwaliteit goed maar onder niveau van E46-E39. geen problemen
                                    Z4 coupé 3.0si: 2007 - 2.200km geen problemen. Afwerking en kwaliteit op niveau van X3 (materiaal is quasi identiek).

Als samenvatting: er zijn zeker kostenbesparingen geweest bij BMW. Volgens mij was peak in kwaliteit en fiabiliteit behaald met de E46-E39, maar de nieuwste modellen hebben toch een "high-end" afwerking en volgens mij zijn de intrensieke (en dus essentïele) waarden van de nieuwste modellen (motor, ophanging, technologie, rijgedrag,...) sterk geëvolueerd

Comment

Hier geef ik u volledig gelijk!!!
                                      Dat is trouwens ook mijn bedoeling van dit hele topic.
                                      De kwaliteit van de BMW die je vandaag de dag koopt is volgens mij bij de beste die je kan hebben. Vergelijkbaar met VAG, Toyota, Honda.

Om op die afwerking eens terug te komen, ik vind de afwerking van mijn A3 handschoenkastje toch helemaal niet slecht. Toch heel wat anders dan in de golf V van mijn moeder. De tapijten vind ik ook helemaal niet slecht van kwaliteit. Maar mss ken ik daar wel niets van. Als ik de afwerking van mijn A3 vergelijk met de golf zit die 2 klassen hoger, vergelijk ik die met de 1reeks dan scoort mijn A3 toch nog een klasse hoger. Materiaalkeuze is mijns inziens iets beter bij Audi. Nu niet omdat ik zelf met een Audi rij maar ik vind de interieurkwaliteit van Audi momenteel superieur in vgl met Volvo, MB, BMW.
                                      Last edited by ; 12/06/2007, 20:49.

Comment

Nog NOOIT problemen gehad. Enkel bij de E39 een welbepaald licht dat sneller stuk ging dan de rest, maar we hebben daarvoor nooit een cent moeten betalen.

Comment

ik rij nu 2jaar met een E90 320d en ben in grote lijnen zeer tevreden over mijn auto en de BMW garage

rijplezier een dikke + wat moet een 3liter diesel dan niet geven
                                          kwaliteit iets minder omdat BMW toch geen goedkoop merk is denk je toch dat alles perfekt zou afgewerkt zijn , niet dus...
                                          lederen zetel die aan bestuurderszijde volledig begon te scheuren na 6maand al
                                          is wel onder garantie hersteld
                                          voor de deur te openen aan passagierszijde , de handgreep begint volledig af te pellen ( donderdag informeer ik hierover in de garage)
                                          dikke+ auto is in die 2jaar 3maal binnen geweest altijd een deftige vervangwagen gekregen die ik nooit heb moeten betalen
                                          al bij al een zeer tevreden klant die bij zijn volgende aankoop waarschijnlijkterug bij BMW zal schoppen

Comment

Working...
                                          X