Wij zijn heel tevreden over onze BMW, maar die is nog maar 1 jaar en 3 maanden oud.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Algemene tevredenheid bij BMW
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk BerichtenHoe komen die krassen eigenlijk op dat stukje plastic? Heb je lange nagels of komen de krassen gewoon door het met je vingers aan te raken. (ik ga straks toch eens zien of dat bij mij gekrast is; 't is wel in 't zwart bij mij)
Ik denk een combinatie van soms eens met een vingernagel aan te raken en natuurlijk heb ik ook mijn trouwring aan.
Comment
-
Heb enkel ervaring met een E46 320d Touring waar ik in't begin van m'n rij-opleiding mee gereden heb. Uiteraard is 't aantal kilometers zelf gereden vrij beperkt, maar desondanks zeer onder de indruk van de wagen.
't Interieur vond ik ronduit schitterend, zowel qua afwerking als qua gebruikte materialen. 't Leder zag er na 140.000 kms béter uit dan het leder in mijn ma hare X 2.0d na *gokt* 70.000 km. Amper rammeltjes of kraakjes, beperkte slijtage ...
Haar volgende wordt 99% zeker terug een Bimmer
Comment
-
BMW's die we al in 't bedrijf en/of gezin (gehad) hebben :
E36 318 TDS break, 2x : zoals gTa reeds aanhaalde, de 1e was een probleemgeval en is na zo'n 30k (als ik me niet vergis, 't is al lang geleden) vervangen door een nieuwe. Die heeft er 180k gelopen, zonder noemenswaardige problemen
E39 525TDS break: maar een paar maand gehad, geen problemen mee
E39 530dA berline: goede motor, lederen interieur was na 50k km nog in normale staat
E53 X5 3.0d facelift (2x):
pro: sportiviteit, afwerking middenconsole
contra: sportstuurwiel bladert af (reeds na 50k km), lederen interieur dakota is van zeer slechte kwaliteit, zelfs met standaard 17"-banden een harde en springerige ophanging, kleine koffer.
foto's van stuurwiel en zetel (en niet begin melken over het kinderzitje, in de andere auto waar hetzelfde zitje op een identieke wijze geplaatst is is er niets van te zien. Nochtans schuurt de bevestiging van de gordel ook in die auto tegen de rugleuning):
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenVolgens mijn vrouw: ja.Maar dat is dan ook alles wat er sexy is aan mij.
En on-topic: En oowk je raait een Peejemweej, man!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichteneen van de eerste 530d'sCollega-verzekeringsmakelaar van me had de eerste van Monserez. Heeft er 6 maanden mee gereden, en heeft zelfs geen gebruik willen maken van het aanbod dat ze 'm terugnamen aan de betaalde prijs - 6% om dan 'n nieuwe te kunnen kopen tegen normaal tarief.
'Ie rijdt nu een Inifiniti dinges, allez, zo'n knappe SUV met 3,5-liter.
Heeft 'ie nog veel meer problemen mee, maar door 't povere dealernetwerk, de moeilijke garantieprocedure en 't lang wachten op wisselstukken kan 'ie geen zo'n even mooi aanbod krijgen zoals 'ie bij BMW heeft gekregen. 'Ie beklaagt het zich férm dat 'ie toen geen nieuwe '5 heeft gehaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten'Ie rijdt nu een Inifiniti dinges, allez, zo'n knappe SUV met 3,5-liter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk BerichtenHoe komen die krassen eigenlijk op dat stukje plastic? Heb je lange nagels of komen de krassen gewoon door het met je vingers aan te raken. (ik ga straks toch eens zien of dat bij mij gekrast is; 't is wel in 't zwart bij mij)
Ikzelf heb bij mijn M sportstuurtje de eerste week al dat ik er mee reed, ook zo'n mini-stukje eraf gekregen met m'n duimring. Sindsdien draag ik 'm niet meer, en er zijn ook geen krasjes mee bijgekomen.
De stuurwielen van m'n ma haar auto's zien er ook altijd lelijk uit, door daar met ringen tegen te gaan krassen en doen, en door gewoon ook niet op te letten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenfoto's van stuurwiel en zetel
En dat leder: 'k heb al vaak de verbastering "dakotakarton" gebruikt. 't Voelt niet zo kwalitatief aan, en 't is niet soepel, en zeker ook zeer gevoelig voor schade. Ik heb al méér dan één wagen gezien waarbij ergens rechts in 't midden van de zitting van de bestuurderszetel krassen waren door het metalen adelaartje van Armani-jeans.
Zou niet mogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe hele eerste waren verschrikkelijk.Collega-verzekeringsmakelaar van me had de eerste van Monserez. Heeft er 6 maanden mee gereden, en heeft zelfs geen gebruik willen maken van het aanbod dat ze 'm terugnamen aan de betaalde prijs - 6% om dan 'n nieuwe te kunnen kopen tegen normaal tarief.
'Ie rijdt nu een Inifiniti dinges, allez, zo'n knappe SUV met 3,5-liter.
Heeft 'ie nog veel meer problemen mee, maar door 't povere dealernetwerk, de moeilijke garantieprocedure en 't lang wachten op wisselstukken kan 'ie geen zo'n even mooi aanbod krijgen zoals 'ie bij BMW heeft gekregen. 'Ie beklaagt het zich férm dat 'ie toen geen nieuwe '5 heeft gehaald.
Want zoveel rijden er niet rond.
Zoja dan heeft hij me al eens stof doen eten met de Punto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIkzelf heb bij mijn M sportstuurtje de eerste week al dat ik er mee reed, ook zo'n mini-stukje eraf gekregen met m'n duimring. Sindsdien draag ik 'm niet meer, en er zijn ook geen krasjes mee bijgekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenZoals gezegd: de gekende tere softlak. Met ringen ertegen schuren = grote kans op schade. Jammer.
En dat leder: 'k heb al vaak de verbastering "dakotakarton" gebruikt. 't Voelt niet zo kwalitatief aan, en 't is niet soepel, en zeker ook zeer gevoelig voor schade. Ik heb al méér dan één wagen gezien waarbij ergens rechts in 't midden van de zitting van de bestuurderszetel krassen waren door het metalen adelaartje van Armani-jeans.
Zou niet mogen.
Dat van mijn vriendin haar ma ( veel in en uit stappen ) is op wat ophopingskes, ribbeltjes na ( je kent dat wel inzakken van de zetel zelf ) perfect.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk BerichtenFX35
Zeer knappe auto, ook binnenin. Tot je goed kijkt: afwerking is op z'n Amerikaans (dus allemaal mooi van ver, maar verre van mooi). Maar toch: knappe auto.
De problemen betreffen ook "akkefietjes" zoals ruitenheffers die niet meer werken, problemen met radio, airco die tilt slaat, steeds weer loskomende koplamphouders waardoor de koplamp in z'n houder kantelt (slechts enkele graden, maar da's voldoende om een "waggellicht" te hebben dat je enerveert én anderen verblindt), steeds opnieuw tilt slaande bandenspanningsmeter, bij éérste gebruik al defect zijnde stoelverwarming, zeer snel leeglopend batterijtje voor de sleutel (afstandsbediening) met als gevolg dat 'ie vaak z'n auto met de sleutel moet openen waardoor 't alarm aanslaat. Allemaal gemakkelijk te behelpen, ware daar niet 't feit da de luttele Nissan-dealers die ondersteuning verlenen, geen ervaring hebben met die auto's, en niet snel aan wisselstukken geraken. De meeste van die dingen geraakten pas opgelost na enkele weken of zelfs meer dan een maand... Hiephoi.
Eén erger problemen ook: ge"knak" in de aandrijflijn, de aandrijflijn heeft al helemaal open gelegen, niet te vinden. Meerdere klachtenbrieven: wordt niks aan gedaan.
Al na één jaar wou 'ie 'm teruggeven: no can do, sorry. Dan zit je ermee, hè.Dat voorbeeld is voor mij 'n prachtig bewijs dat een "exclusieve" auto rijden waarvoor hier weinig of geen ervaring/wisselstukken is/zijn, een grote kans op langdurige problemen geeft.
Z'n volgende wordt weer een BMW. 'Ie heeft een 635d besteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenIk ga mijn trouwring niet afdoen omdat het plastic van BMW op geen ballen trekt... dit is voor mij zoals reeds gezegd geen normale slijtage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichtenkan het zijn dat die bak vaak in Harelbeke staat? Om niet te zeggen elke avond?
Want zoveel rijden er niet rond.
Zoja dan heeft hij me al eens stof doen eten met de Punto'Ie woont wel in Knokke, maar z'n kantoor is in Harelbeke.
En inderdaad: z'n rijstijl is ... euhm ... op z'n zachtst gezegd sportief te noemen.
Comment
-
BMW e34 520i : veel electronica en motorische problemen meegehad maar kan wel door de LPG installatie zijn geweest
BMW e39 525td :Men pa had de auto in 98 nieuw gekocht en ik heb hem van hem over genomen toen ik 18 was en vorig jaar met zo'n 196 000km verkocht.Beste auto dat we ooit hebben gehad nooit problemen meegehad.
BMW e38 730d : wagen is één keer op de snelweg ineens uitgevallen maar voor de rest niet echt véél probs meegehad,electrische zetels 2x kapot.
BMW e46 320d facelift :kapotte turbo maar door BMW in garantie vervangen.
BMW e87 120i :3x interieurlijsten vervangen,1x dashboard volledig vervangen omdat er blaasjes op waren,deurklinken blijven soms hangen maar alles is door BMW in garantie vervangen.Ik ben echt zeer tevreden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenGilles, dat leder uit jouw pa z'n 5 voelde toch ook niet zo aangenaam aan
Neen, da's Dakotakarton leder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDa's een ING-auto. Allez, van Record Bank.
Neen, da's Dakotakarton leder.
Comment
Comment