Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemene tevredenheid bij BMW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Heb je zo'n sexy kontje, dan?
    Volgens mijn vrouw: ja.

Maar dat is dan ook alles wat er sexy is aan mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      denk nu eens twee seconden na en beantwoord dan zelf de vraag.
      5€ aan stukken + 355€ aan werkuren betalen aangezien dit onder normale slijtage valt en niet onder garantie vervangen wordt?
      American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

In die deur zit dus dat kleine stukje plastic dat misschien een waarde heeft van 5 euro en dat vol krassen staat... denk nu eens twee seconden na en beantwoord dan zelf de vraag.
        dus jij gaat ieder jaar naar de dealer gaan en zo'n nieuw plaatje vragen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
          5€ aan stukken + 355€ aan werkuren betalen aangezien dit onder normale slijtage valt en niet onder garantie vervangen wordt?
          't is nu eenmaal niet 't merk dat 5 jaar garantie biedt...maar da's offtopic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
            Normale slijtage? My ass. Ik daag hem uit op een normale wijze uit de wagen te stappen zonder dat stukje plastic te krassen. Als hem dat lukt, aanvaard ik de uitleg normale slijtage, anders noem ik dat een fabricagefout.

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            dus jij gaat ieder jaar naar de dealer gaan en zo'n nieuw plaatje vragen?
            Als ze ondertussen hun productieproces nog niet aangepast hebben en het probleem zich blijft voordoen? Ja.

Comment

Ik kan hier maar weinig vertellen, gezien t feit dat i nog geen bmw gehad heb.

Wat ik wel kan zeggen is dat de ouders van mijn vriendin hun bmw een abonnement heeft bij de dealer, of liever de herstellingsdienst daarvan.

Dat ding staat om de 6 maand zeker 3-4 keer in de garage: meestal maar voor kleine dingen, maar je bent je auto wel weer voor een dag kwijt.

De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat:

1. Het een van de eerste 530d's was
              2. Ook hun volgende wagen misschien een bmw zal zijn, of bijna zeker, gezien t feit dat ze altijd bmw gereden hebben en er tevreden van waren.

Comment

Normale slijtage? My ass. Ik daag hem uit op een normale wijze uit de wagen te stappen zonder dat stukje plastic te krassen.
                Witte katoenen handschoentjes? 't Blijft een bmw he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                  Dat ding staat om de 6 maand zeker 3-4 keer in de garage
                  korter gezegd: gemiddeld om de 2 maand, dus?

Comment

korter gezegd: gemiddeld om de 2 maand, dus?

Welja, ik heb het eens geteld, op 6 maand, vandaar dat ik 6 maand zei impulsief.

Comment

Witte katoenen handschoentjes? 't Blijft een bmw he
                      Dan moeten ze daar waarschuwingsstickers op kleven op die wagens: "niet voor normaal dagelijks gebruik".

Comment

't is nu eenmaal niet 't merk dat 5 jaar garantie biedt...maar da's offtopic.
                        qij zijt off-thread hier vrees ik

Comment

Normale slijtage? My ass. Ik daag hem uit op een normale wijze uit de wagen te stappen zonder dat stukje plastic te krassen. Als hem dat lukt, aanvaard ik de uitleg normale slijtage, anders noem ik dat een fabricagefout.
                          xit, hoe kom jij dan in aanraking met dat stukje plastic als je uitstapt? (Je bedoelt toch die greep die dient om de deur van binnenuit dicht te trekken?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                            xit, hoe kom jij dan in aanraking met dat stukje plastic als je uitstapt? (Je bedoelt toch die greep die dient om de deur van binnenuit dicht te trekken?)
                            Ja, sorry. Ik bedoel dus dat je dat vastpakt om de deur dicht te trekken als je bent ingestapt.

Comment

wij hebben hier vroeger 2 BMW's gehad

een E30 318i => nooit geen problemen
                              een E34 525 td => gescheurde cilinderkop na 32000km

ik stem niet, omdat dit wagens van mijn vader waren en toch al 15 jaar geleden en weinig relevant

Comment

Ja, sorry. Ik bedoel dus dat je dat vastpakt om de deur dicht te trekken als je bent ingestapt.
                                Ach zo. Heb ik je toch even een genant moment bespraard met jouw uitdaging:

Ik daag hem uit op een normale wijze uit de wagen te stappen zonder dat stukje plastic te krassen. Als hem dat lukt, aanvaard ik de uitleg normale slijtage, anders noem ik dat een fabricagefout.

'k Heb al spijt van mijn opmerking natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                                  Ach zo. Heb ik je toch even een genant moment bespraard met jouw uitdaging
                                  Op het moment zelf zal mijn frank ook wel gevallen zijn.

Comment

Op het moment zelf zal mijn frank ook wel gevallen zijn.
                                    Natuurlijk xit, natuurlijk.

Hoe komen die krassen eigenlijk op dat stukje plastic? Heb je lange nagels of komen de krassen gewoon door het met je vingers aan te raken. (ik ga straks toch eens zien of dat bij mij gekrast is; 't is wel in 't zwart bij mij)

Comment

E34 520i: 16 jaar in ons bezit geweest, enkele kleine elektronica-problemen (ruiten die dienst weigeren, problemen met het alarm, digitale kilometerteller die slechts af en toe werkte,...). Schitterende wagen vond ik persoonlijk, heb er nog een tijdje zelf mee rondgereden, ooit wil terug een E34. Interieurafwerking was (vond ik) aan de matige kant, zeker in vgl. met een W124.

E36 318ti Compact: m'n eigen wagen, heeft me nog nooit in de steek gelaten

E60 525iA: de daily van m'n pa => schitterende kilometervreter, enkele problemen met de automatische airco en de zetelverwarming (jaja).

Voor de rest heb ik met nog enkele BMW's gereden maar niet genoeg om er iets over te kunnen vertellen.

Comment

Ik baseer me op een hele hoop BMW's met te zeggen dat we er nog nooit noemenswaardige problemen mee gehad hebben en de meeste allemaal opgelost zijn in garantie...

1maal zelf motor dienen te vervangen omdat het blok was verdronken door in diepe plas te rijden (50cm water) --> schuld bestuurder dus

Comment

Ik kan enkel meespreken van de auto' s die mijn ouders gehad hebben/nog steeds hebben.

* BMW 530 D van 2005: Qua design vond en vind ik dit nog steeds de mooiste 5 en het zal volgens mij moeilijk zijn deze te overklassen. De 3 liter diesel is echt een parel met veel koppel die ook in lagere toeren geen problemen heeft. Misschien hebben we geluk gehad, maar we hebben nooit technische problemen gekend met deze auto buiten dat de boordcomputer steeds aangaf dat één van de banden drukverlies had terwijl dit niet was. Dat probleem is dan uiteindelijk toch opgelost geraakt. Als ik dan vergelijk met vb mijn Golf die wel om de maand een ander probleem had (lampje uitlaatgassen dat aanspringt bij hevige regen, airbag-fout,...)...

* X5 (2004): Was niet nieuw zoals de 5, maar stonden al 17.000 km op. Vervelende aan deze wagen vind ik het anti-carjacking systeem dat ik te pas en te onpas vergeet af te zetten . Een kameraad van mij heeft één met servotronic wat ik een dikke aanrader vind op deze wagen. Nog maar paar keer mee gereden dus kan ik uiteindelijk nog niet veel van zeggen. Ik vind het qua design één van de mooiere SUV's op onze wegen. Sommigen vinden hem verouderd, ik blijf fan (zeker in een zwarte kleur). De X5 heeft ook een 3 liter diesel onder de motorkap wat dus garant staat voor veel rijplezier aan een gemiddeld verbruik van 10 liter.

*BMW 120D (eerste versie): Stevige 2 liter motor, snel en zuinig tegelijk. Nadelen: met de run-flats zwalpt hij echt over de E17 vooral het stuk tss Antwerpen en Sint-Niklaas word je gewoon zeeziek van. De GPS durft tilt slaan in steden zoals Gent/Brussel maar daar valt nog mee te leven. Ik vind het spijtig dat je niet tegelijk een cd kan spelen en met de gps kan rijden (kan je wel maar dan moet je eerst instellen, dan pas dvd verwijderen enzovoort. Kon handiger voor mij). Afwerking vanbinnen is goed maar niet fantastisch. Het materiaal aan de deuren krast makkelijk. Problemen tot nu toe: dieseltank die sinds kort steeds lekt nadat je de wagen net hebt volgetankt (wordt nu nagekeken), irritatie door de veel te kleine beenruimte achteraan. Het is een leuke en mooie wagen maar echt TE duur voor wat je er maar voor krijgt (vind ik dan toch)

Comment

Working...
                                          X