Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemene tevredenheid bij BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
    Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem.




    Blijkbaar moet hiervoor het hele deurpaneel vervangen worden omdat het uit 1 stuk is.
    Straks ga ik naar de garage voor het onderhoud; 'k ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
    Fok man, dat is wel heeeeel erg.


    Ik heb nog het meeste last van een ambrayage die schokkerig voelt en een achterophanging die niet heel uitgelijnd voelt (bij zeer lage snelheden merkbaar). Dat gaat dus over de E90.


    De E30 ? Euhm. Het klassiek kleppengetik, waar alles 316i/318i's met meer dan 40.000 km last van hebben. En voor de rest : nog steeds een gepiep bij achteruit rijden.
    Last edited by ; 13/01/2008, 13:51.

    Comment


    • Aangezien ik met een E34 (520i) van 1990 rij vind ik het niet relevant om te stemmen, maar toch ff iets schrijven...

      Mijn bakske heeft nu +185.000 km en da rijdt nog steeds zeer goed. Er zit wel wat speling op de stuurinrichting en de EERSTE uitlaat begint wat door te roesten, maar voor de rest geen technische mankementen.

      Overlaatst met een A5 2.7TDI multitronic gereden en dan direct weer in mijn ouwe krel gestapt. Awel, toen viel me weer direct op hoe goed mijn ouwe krel eigenlijk is. Ondanks ze 18 jaar oud is rammelt daar echt nog NIETS aan! En zelf als ze meer dan een maand stil blijft staan op de oprit in de vries kou, start ze reeds wanneer ik nog maar naar de sleutel kijk!

      Ook haar blokje kan qua vermogen (150pk), perstaties en vooral verbruik (8-10 liter) nog perfect mee met de huidige generatie 2liters (al dan niet van andere merken)!

      Ik dus meer dan tevreden. Van de jaar nog eens mee naar Hongarije op en af gereden, constant +150km/h en da spel gaf, tegen al mijn verwachtingen in, écht geen krimp!
      Ik hoop dan ook dat ze nog lang bij me zal kunnen blijven!
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        BMW E39 525tds : kleine 20.000 km zelf gereden, zeer goeie auto, dieselmotor met sublieme klank en heel romig karakter, zeer betrouwbare motor, de E39 op zich is ultra-betrouwbaar en dé top inzake afwerking en materiaalkwaliteit (sinds de E39 zijn er in die klasse geen auto's meer geweest met zo'n prachtige afwerking en materialen)

        BMW E39 525d : facelift E39 = kers op de taart, de 2.5d was wel minder goed dan de 2.5tds (wel sneller en iets zuiniger, maar minder romig karakter, rauwer van klank en aanvoelen)
        Ik kan je hier alleen maar bijtreden. Toen onze pa zijn 525tds kocht, was ik echt onder de indruk. De wagen klonk er goed voor een diesel (stukken beter dan de d's nadien) en was echt subliem afgewerkt (zwart leder en notenhout binnenin ). Hij had hem met M-Technic ophanging en dat reed echt perfect.

        Hoewel pa anderhalf miljoen kms had gereden met 6 E klasses zonder ooit een probleem, was dat volgens hem 'zijn' best wagen ooit.
        Ik had toen zelf mijn 3-de E-klasse sinds een jaar en stond op het punt van prompt naar de BMW-dealer te stappen en me ook een 525tds te kopen.

        Gelukkig niet gedaan...

        Met de 'betrouwbaarheid' was het na 120000km nl. niet allemaal meer snor.
        1. Vroegtijdig sleet:
          1. Mechanisch: brandstofpomp, servopomp, ophanging, bediening versnellingsbak,... Bij elk onderhoud was er wel iets dat fout zat en aan vervanging toe was en de wagen moest tussen elke onderhoudsbeurt minstens 2-3 keer binnen.
          2. Optisch: alles wat zo knap was toen hij nieuw was, zag er nu verouderd uit als materialen. En dit terwijl de wagen op dezelfde manier werd gebruikt en onderhouden als de E's in het gezin die er nog helemaal fris uitzagen na 200K.
        2. Betrouwbaarheid:
          1. Cilinderkoppakking blaast eraf na 160000km en motor geeft daarop de geest. (ongeveer alles dat eraan was, was scheefgetrokken of 'gebakken').
          2. Versnellingsbak begeeft het 10000km later...
          3. Stuurinrichting (tandheugel) was 'versleten' volgens de BMW dealer in Ninove bij 190000km. Wagen onbestuurbaar geworden. Ma heeft me toen gevraagd om het ding te verkopen.
        Resultaat:
        7 jaar gereden waarvan de 4 laatste niks dan miserie en een wagen die van 1.8m BEF naar 150000,-Bef was gedoken in waarde op die 7 jaar en 190000km...

        D'r staat tegenwoordig weer MB (E280 V6) op de oprit en alles loopt weer normaal.


        Ziehier welk beeld in me opkomt als ik aan een 525tds denk...





        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
          Als hij zegt dat het perfect is, zal het wel sensatec zijn.
          Cultuurbarbaar !
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • Ik ben eigenlijk vrij tevreden over m'n E46 318d Touring. Buiten de katalysator waar binnenin iets was losgekomen dat lawaai maakte (maar dat vervangen is onder garantie) en de riem van de servo die eens slipte heb ik na 85.000 km bollen geen problemen gehad.
            Ons ma haar E36 320i Touring vroeger, ons pa z'n E46 320i Touring nu en de E46 325i cabrio van m'n broer hebben ook nog geen noemenswaardige problemen gekend.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
              Ik heb tevreden gekozen, even verduidelijken:
              • Ik heb een E46 320d facelift gehad, dat is een schitterende wagen. Rijgedrag, motor (als de turbo niet stuk gaat), ergonomie, afwerkingskwaliteit, materiaalkeuze,...
                Enkel heb ik 1 probleem gehad in die 2.5j, nml dat ik na 1 jaar mijn turbo er heb doorgeblazen (facelift was net uit). Is natuurlijk onder garantie hersteld, en heb er nadien geen enkel probleem meer met gehad. Was mijn beste wagen, die ik ooit heb gehad!

              Ook wij hebben de turbo van onze E46 320d er destijds doorgejaagd ... Was op 110-120.000 kms ...

              Comment


              • Mijn pa rijdt alweer een dikke 3 jaar met een jonge tweedehandse 530d (E60) en is er zeer tevreden over. De runflats zijn er wel af wegens rijcomfort. Het is een fijne auto, zéér snel maar een beetje zwaar.

                Toen we de wagen kochten stond die te pronken met mooie 19inch lichtmetalen wielen en mijn vader was makkelijk te overtuigen dat die bij de wagen pasten en we betaalden er dus een meerprijs voor. Nu begon de auto na een tijdje trillingen te geven. Bleek dat mijn vader een stevige deuk in 2 wielen had gereden. De privé-garage waar de auto gekocht was en ook onderhouden werd kwam echter met een dubieuze oplossing, waarna mijn vader de wagen bij de locale BMW-dealer binnenbracht. Daar bleek dat de mooie grote 19inchers fake waren! Ondertussen zijn deze vervangen en rijdt mijn pa weer tevreden rond. De dealer is zéér goed en correct, hoewel soms nogal prijzig. Tot op heden hebben we met de wagen op technisch gebied geen problemen gehad.

                In het verleden heeft mijn vader nog 2 andere BMW's gehad, 525i's (E28 & E39). Ook daar was hij tevreden over, hoewel destijds de klantvriendelijkheid van de dealer (Dezelfde als waar hij nu weer klant is!) soms de wensen overliet.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten
                  Daar bleek dat de mooie grote 19inchers fake waren! Ondertussen zijn deze vervangen en rijdt mijn pa weer tevreden rond.
                  Verrek ! En wat heeft die onafhankelijke verdeler daarop te zeggen gehad ?

                  Ik heb het wel al vaker gezien dat verkopers 'lookalike' velgen gaan halen en er dan een merkembleem inknallen. Vaak zie je na een tijd echter het verschil en kwa balancering is het ook niet ideaal.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                    De console van de A6 vind ik ook maar rommel hoor...
                    Gezien uw jonge leeftijd mag ik mij toch wel vragen stellen bij de ervaring die u heeft met de A6 console?
                    Dus vanuit welke ervaring post u hier dat de console van de A6 rommel is?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Verrek ! En wat heeft die onafhankelijke verdeler daarop te zeggen gehad ?

                      Ik heb het wel al vaker gezien dat verkopers 'lookalike' velgen gaan halen en er dan een merkembleem inknallen. Vaak zie je na een tijd echter het verschil en kwa balancering is het ook niet ideaal.
                      Het is een pest. Ze halen nagenoeg allemaal die retegoedkope, rotslechte Chinese kopieën van originele velgen. Ze kosten echt twee keer niks als je ze in 't groot aankoopt...

                      Ik hoor het o zo vaak opnieuw. Keer op keer is het weer van "verdomme, en die replica's ...". Er zijn ook goeie replica's maar ze zijn schaars, even schaars als slechte OEM-velgen.

                      Vandaar, omdat je nooit 100% zeker kan zijn dat 't goeie replica's zullen zijn: koop originele velgen van het merk zelf, of velgen van een gekend merk dat bewezen heeft goed te zijn. Ik kan het niet genoeg benadrukken.

                      En néén, OEM velgen hoeven helemaal niet zo duur te zijn. De dealers vragen gekke prijzen, maar een béétje zoeken levert doorgaans verrassende zaken op. Ik heb hier al genoeg bewezen op 't forum dat je OEM velgen (van BMW of MINI) kan hebben tegen zéér correcte prijzen. Waarom dan nog replica's kopen?

                      Comment


                      • Misschien even interessant om hier te melden:
                        Volgens testaankoop van deze maand is BMW het meest betrouwbare Europese automerk.
                        BMW is vierde na Mazda, Toyota en Honda.

                        Comment


                        • Dat geloof ik graag maar iets anders van die test:

                          Er stond namelijk in dat VW het duurste merk van onderhoud was.

                          Zo dus:

                          1.VW
                          2.BMW
                          3.Mercedes
                          4.Audi
                          ....
                          ....

                          Nu waar ik over denk de meeste concessiehouders zijn toch samen VW en Audi en dan zou ik nog denken dat Audi duurder is dan VW? Ik vond het zo maar raar...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            Verrek ! En wat heeft die onafhankelijke verdeler daarop te zeggen gehad ?

                            Ik heb het wel al vaker gezien dat verkopers 'lookalike' velgen gaan halen en er dan een merkembleem inknallen. Vaak zie je na een tijd echter het verschil en kwa balancering is het ook niet ideaal.
                            Toen die aap uit de mouw kwam was het contact met deze handelaar al verbroken. (En zijn 'garantie' was toch al verlopen!) Hij zal ook wel geweten hebben waarom, want er stonden nog een paar kleine facturen open die we niet betaald hebben (Uiteindelijk waren die toch ten onrechte aangerekend!) en we hebben daar nooit meer iets van gehoord.

                            Om een idee te geven, de dubieuze oplossing voor de twee beschadigde velgen (links voor en achter) was om deze beiden achteraan te monteren. De trillingen waren hierdoor wel een stuk verbeterd, maar jullie begrijpen dat we hier niet mee akkoord waren! Dank aan de BMW-dealer waar dit probleem gevonden en opgelost werd. Wie weet wat er anders zou gebeurd zijn!

                            Bij diezelfde handelaar (die ons bekend was van bij de Honda-dealer waar hij vroeger werkte) had enkele jaren eerder al een VW Golf IV TDI aan een vriend van mij verkocht. Toen deze een probleem had met de ophanging tijdens de garantieperiode(!) kreeg hij doodleuk te horen dat dat niet hersteld werd, want "Jonge gasten rijden toch alles kapot!". Helaas hoorde ik dit verhaal pas nadat mijn vader zijn wagen had gekocht.

                            Comment


                            • AMS publiceert in hun huidige nummer (Duitse versie) de 100.000 km test van de E61 535d touring. Het is natuurlijk maar één auto, en misschien hebben ze geluk en hebben ze "ne goeie" te pakken, of omgekeerd kunnen ze met wat pech een maandagmorgenmodel hebben geloot...

                              De algemene toon luidt als volgt: er zijn veel kleine dingetjes, kleine ergernissen, die sommige testrijders ergerden en anderen weer minder. De één vond de tip-bediening van de richtingaanwijzers maar niks, de ander zag er geen graten in. Qua mankementen was het ook nagenoeg enkel kleine dingetjes, vaak met software of electromotoren te maken (centrale vergrendeling, openende achterruit van de kofferklep, opblaasbare wangen van de comfortzetels, ... zo'n dingen. De auto an sich wordt beregoed getest, maar er zijn dus afwerkings- en uitrustingsprobleempjes (wat inderdaad een gekend feit is van de pre-facelift '5).

                              De auto moest in de 100.000 km exact 3 keer ongepland naar de garage, maar bleef nooit zwijgen of "brak" niet. In de betrouwbaarheidsindex van zijn klasse scoort 'ie dan ook een mooie 2e plaats :

                              1. Mercedes-Benz E 220 CDI : 2 ongeplande garagebezoeken, 0 uitvallen, waardeverlies 46,1%, betrouwbaarheidsindex 3,5 (2004)
                              2. BMW 535d touring : 3 ongepl.g.b., 0 uitv., w.v. 49,1%, betr.index 6 (200
                              3. Saab 9-5 2.3 SE Kombo : 4 ongepl.g.b., 0 uitv., w.v. 46,6%, betr.index 8 (2001)
                              4. Audi A6 3.0 TDI : 3 ongepl.g.b., 1 uitval, w.v. 49,5%, betr.index 15,5 (2007)
                              5. Citroën C5 2.2 HDi Kombi : 11 ongepl.g.b., 0 uitv., w.v. 46,8%, betr.index 16,5 (2004)
                              6. Jaguar S-type 3.0 V6 : 7 ongepl.g.b., 0 uitv., w.v. 51,2%, betr.index 21 (2002)
                              7. Alfa Romeo 166 2.4 JTD : 6 ongepl.g.b., 3 uitvallen, w.v. 54,8%, betr.index 38,5 (2001)

                              Uit die restwaardepercentages blijkt ook duidelijk dat een kleinere motor duidelijk 'n hogere restwaarde met zich meebrengt dan 'n grotere motor.

                              For what it's worth.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                De één vond de tip-bediening van de richtingaanwijzers maar niks, de ander zag er geen graten in.
                                De journalist heeft gelijk, het systeem van BMW werkt voor geen meter. Maar ik snap dan niet dat ze dat niet uitgeschakeld hebben, dan kan héél eenvoudig via het instellingenmenu van iDrive. Bij de E60 van mijn pa heb ik dat gedaan, als ik het al snel kan vinden, waarom een autojournalist dan niet? (Zeker bij een duurtest!)

                                Comment


                                  • BMW 525 tds E34 Touring: Beste wagen die mijn ouders ooit gehad hebben. Ergens midden jaren 90 gekocht, denk in '95, als halbesjahrwagen. Het enige wat er op 250.000 km is kapot gegaan is de verlichting van het dashboard en de kilometerteller. Mechanisch gezien onverwoestbaar, met een heerlijke motor en een interieur dat gewoon 'military grade' was. Toen ze hem na 10 jaar verkocht hebben nog een mooie prijs voor gekregen ook.
                                  • BMW E87 118d: Net gekocht voor mijn vrouw, een Premium Selection uit eind 2006. Al een ganse week mee gereden en nog geen problemen!

                                  Vreemd genoeg hebben m'n ouders het bij die ene 525 gehouden, gezien ze met 3 kinderen de wagen wat te klein vonden en nadien een monovolume gekocht hebben.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten
                                    De journalist heeft gelijk, het systeem van BMW werkt voor geen meter. Maar ik snap dan niet dat ze dat niet uitgeschakeld hebben, dan kan héél eenvoudig via het instellingenmenu van iDrive. Bij de E60 van mijn pa heb ik dat gedaan, als ik het al snel kan vinden, waarom een autojournalist dan niet? (Zeker bij een duurtest!)
                                    't Gaat 'm niet om dat 1x of 3x knipperen (dat 3x knipperen is trouwens verdomd handig, ik snap niet dat je daarover "het werkt voor geen meter" kan zeggen...), maar over 't feit dat je hendel niet meer "vastklikt" in de knipperstand, maar dat 'ie over een weerstandje moet geklikt worden en dan terug in uitgangspositie gaat staan.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door tdi 001 Bekijk Berichten
                                      Dat geloof ik graag maar iets anders van die test:

                                      Er stond namelijk in dat VW het duurste merk van onderhoud was.

                                      Zo dus:

                                      1.VW
                                      2.BMW
                                      3.Mercedes
                                      4.Audi
                                      ....
                                      ....

                                      Nu waar ik over denk de meeste concessiehouders zijn toch samen VW en Audi en dan zou ik nog denken dat Audi duurder is dan VW? Ik vond het zo maar raar...
                                      Ja en Skoda is het goedkoopste europese merk. Eveneens een auto uit het VAG concrn met zelfde motors enzzz...
                                      Eerlijk gezegd twijfel is beetje aan de 'betrouwbaarheid' van de broninformatie. Of een andere verklarng kan zijn, VW is een zeer populaire leasewagen en er wordt 'meer van gevraagd'...

                                      Comment


                                      • Aja, om ontopic te blijven, soms schiet de pook uit vitesse met een doffe knal (E90)

                                        Vergeten te zeggen toe ie binnen ging, zal ook wel een afwijking zijn

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten

                                          Toen we de wagen kochten stond die te pronken met mooie 19inch lichtmetalen wielen en mijn vader was makkelijk te overtuigen dat die bij de wagen pasten en we betaalden er dus een meerprijs voor. Nu begon de auto na een tijdje trillingen te geven. Bleek dat mijn vader een stevige deuk in 2 wielen had gereden. De privé-garage waar de auto gekocht was en ook onderhouden werd kwam echter met een dubieuze oplossing, waarna mijn vader de wagen bij de locale BMW-dealer binnenbracht. Daar bleek dat de mooie grote 19inchers fake waren! Ondertussen zijn deze vervangen en rijdt mijn pa weer tevreden rond. De dealer is zéér goed en correct, hoewel soms nogal prijzig. Tot op heden hebben we met de wagen op technisch gebied geen problemen gehad.
                                          19'ers op een E60 hebben al redelijk lage banden. Daardoor krijgen de velgen van tijd serieuze klappen te verwerken. Had net zo goed met een originele velg kunnen gebeuren, wat niet wegneemt dat die op jullie 5 inderdaad wel eens écht slechte replica's zouden kunnen geweest zijn natuurlijk. Maar het is fout om het zomaar op het gegeven replica te steken dat die deuken erin zijn gekomen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X