Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichten aan of uit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
    Ik zie het nut niet om op klaarlichte dag en in volle zomer met je lichten aan te rijden. Beter gezien worden ? laat me niet lachen als ge op klaarlichte dag nen auto niet ziet ga je zeker zijn lichten niet zien.

Of is het mischien stoer om met je lichten aan te rijden ?

Trouwens meneer de motard is daar niet zo blij mee.

ik snap ook niet wat daar zo tof aan is. Als je met klaarlchte dag een auto zonder lichten niet kan zien, haal dan maar een hond en een wandelstok in huis.

verhoogt alleen nog maar de onveiligheid voor moto's

bij ons thuis hebben ze een V70 en het heeft heel wat moeite gekost om dat syteem te laten uitschakelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
      ik snap ook niet wat daar zo tof aan is. Als je met klaarlchte dag een auto zonder lichten niet kan zien, haal dan maar een hond en een wandelstok in huis.

verhoogt alleen nog maar de onveiligheid voor moto's

bij ons thuis hebben ze een V70 en het heeft heel wat moeite gekost om dat syteem te laten uitschakelen
      Zoveel moeite is dat toch niet om dat te laten uitschakelen, gewoon een andere schakelaar laten inzetten. Hebben we vroeger bij onze 850 gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichten
        Hij is ook meegeschakeld met de regensensor dus de lichten gaan aan als het regent. En heb ook ontdekt dat de lichten aangaan bij vanaf 150km/u of meer.
        Zou dat bij alle merken zo zijn (vooral dat eerste interesseert me)? 'k Heb er geen idee van eigenlijk.

Comment

standlichten altijd aan, gewone lichten aan wanneer straatverlichting aangaat, soms mistlichten voor aan, om bij te lichten. Mistlicht achter enkel aan bij mist, of wanneer de regen een muur van water vormt, anders niet. Wanneer geen straatverlichting, pas ik me aan aan de omstandigheden. ook zo wanneer ik op de snelweg ga, bij donkerder weer gaan gewone lichten op.

Comment

Overdag steeds met standlichten. Als het wat donkerder wordt dan gaan de dimlichten uiteraard aan. Op wegen zonder verlichting mistlampen ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
              standlichten altijd aan, gewone lichten aan wanneer straatverlichting aangaat, soms mistlichten voor aan, om bij te lichten. Mistlicht achter enkel aan bij mist, of wanneer de regen een muur van water vormt, anders niet. Wanneer geen straatverlichting, pas ik me aan aan de omstandigheden. ook zo wanneer ik op de snelweg ga, bij donkerder weer gaan gewone lichten op.
              Je bent radicaal tegen xenons,maar je vindt het wel nodig bij te lichten met de mistlampen

Ik heb me al vaak het nut afgevraagd van die mistlampen, omdat ze mij echt niet veel helpen bij gewone situaties,misschien ietsje in de mist ja, maar bij gewoon donker weer, of avond lichten ze me niet veel bij tenzij in de breedte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                Op alle wegen heb ik altijd m'n mistlampen op.

Ik rijd zogoed als altijd met dimlichten aan, behalve in superzomerweer. In de herst,winter en lente constant dimlichten aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten

Ik rijd zogoed als altijd met dimlichten aan, behalve in superzomerweer. In de herst,winter en lente constant dimlichten aan.
                  Ik wist gewoon dat m'n uitspraak ging misbruikt worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    Ik wist gewoon dat m'n uitspraak ging misbruikt worden
                    Met jouw reputatie, uiteraard...

Comment

Altijd aan, maar 'k kan ook niet anders.

Maar ook als ik in een andere wagen stap, is 't eerste dat ik doe de dimlichten opzetten.
                      't Is gewoon een reflex geworden.
                      Life's too short. Not to. Live it.
                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                        Met jouw reputatie, uiteraard...
                        Het mistlamp gebruik...ik ben het afgeleerd

Die van de Alfa waren zoooo hard gezandstraalt dat daar nog amper licht door kwam
                        Die van den bompa zijn wel goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten

Ik heb me al vaak het nut afgevraagd van die mistlampen, omdat ze mij echt niet veel helpen bij gewone situaties,misschien ietsje in de mist ja, maar bij gewoon donker weer, of avond lichten ze me niet veel bij tenzij in de breedte.
                          Idem hier, ik gebruik mijn voorste mistlampen nooit, tenzij bij superdikke mist (en dan met de dimlichten uit, om niet verblind te worden).
                          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Moet die avatar trouwens eens niet vervangen worden ?

Comment

Ik doe alleen mijn lichten aan wanneer het echt nodig is.
                              Als het overdag fel donker is, maar niet fel genoeg dat de dimlichten aan moeten, dan zet ik gewoon mijn standlichten aan.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Veel hangt af van de weersomstandigheden en het soort wagen.
                                met mijn zwarte coupé bv. zet ik veel sneller men lichten aan dan met de bordeaux clio. Ik weet gewoon dat men koreaantje minder opvalt door lagen en donkerder te zijn.

Comment

Ik rij altijd met m'n kleine binnenste lichtjes op... Ik vind dat best wel knap bij golf III/IV
                                  Ik doe het niet echt voor de betere zichtbaarheid (En blijkbaar ben ik niet de enige want ik zie suuper veel golfjes die dit ook doen.)

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                  2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                  2012-...
                                  '07 BMW 118d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                                    Ik rij altijd met m'n kleine binnenste lichtjes op... Ik vind dat best wel knap bij golf III/IV
                                    Ik doe het niet echt voor de betere zichtbaarheid (En blijkbaar ben ik niet de enige want ik zie suuper veel golfjes die dit ook doen.)
                                    Ik vind dat zo'n dom zicht hè. Waarom zet je niet gewoon je lichten aan? Is veel veiliger en legaal...
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Mijn kar doet dat zelf

(maar heel snel dus waarschijnlijk wel)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        Ik vind dat zo'n dom zicht hè. Waarom zet je niet gewoon je lichten aan? Is veel veiliger en legaal...
                                        Wat ik doe is toch ook legaal?

Ik bedoel de lichtjes het dichtst tegen de grill he... Niets van mistlichten of dergelijke...

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                        2012-...
                                        '07 BMW 118d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Idd, 'k denk dan altijd dat 't weer een vrouw is (n/o) die niet doorheeft dat die knop hélemaal om moet om licht te hebben. Mijn ma heb ik 't vroeger al een paar keer zo zien doen; nu gelukkig niet meer, maar ze heeft nog altijd niet door als er één van de dimlichten kapot is.
                                          Life's too short. Not to. Live it.
                                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Working...
                                          X