Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichten aan of uit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lichten aan of uit?

Tijdens de voorbije (en komende dagen) is het al gedurende de dag vrij donker. Hier en daar hangt ook mist waardoor de zichtbaarheid verminderd.

Nu is mijn vraag: Doen jullie je lichten dan aan of laten jullie ze uit?

Ik persoonlijk doe ze aan zodat anderen me beter zouden zien. Voor een tegenligger hindert het niet, en je kan zelf anticiperender rijden. Vooral grijze wagens zie je nu héél moeilijk.

Als er al een dergelijke poll bestaat, mag deze op slot en bied ik nu al mijn excuses aan...
    120
    Lichten aan
    88,33%
    106
    Lichten uit
    11,67%
    14

ik rij altijd met lichten aan, ook bij 30°C en geen wolkjes aan de hemel (en zelfs dan word je beter gezien)

Comment

De Audi heeft lichtsensoren dus doet maar wat ie wilt. Bij de Scorpio staan ze tegenwoordig geregeld aan omdat het zo een donker weer is, maar niet constant!

Comment

idem hier. ik vind het gewoon heel veilig steeds gezien te kunnen worden. kan dit de oorzaak zijn van een extreem snelle slijtage van lichten? is al het 4de setje lichten op 3jaar... (+-50.000km)

Comment

Mijne staan nu heel vaak aan.
          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Ik rijd bijna altijd met lichten aan, je kan maar beter gezien worden in het verkeer en lichten doen veel.

Comment

Veel aan, niet altijd maar ik heb toch aan gestemd.

Comment

Alleen als het nodig is door regen, bewolking of natuurlijk als de nacht valt.

Ik ga die niet onnodig opzetten, dat de mensen die hun lichten opzetten maar eerst is kijken of ze wel werken want ik kom dagelijks auto's met kapotte lichten tegen ...

Comment

M'n auto heeft ook een lichtsensor, en die vindt dat ik op dagen zoals de laatste ook quasi altijd met lichten aan moet rijden. Ik kom nooit aan m'n lichtknop, de sensor is gevoelig genoeg ingesteld dat 'ie me nooit zonder lichten zou laten rijden als ik zelf wél al lichten zou willen voeren.

Comment

meestal wel aan. kwestie van je eigen veiligheid, want in donker weer wordt je niet altijd even goed gezien

Comment

idem hier, 'k laat ook de keuze aan de auto, da's vrij snel lichten aan.

Comment

Nu gaan die vanaf een uur of 4 aan. Maar ik ga ni op de middag met lichten rijden.

Comment

kvind het nogal belachelijk om op een stralende dag met u lichten aan te rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                            kvind het nogal belachelijk om op een stralende dag met u lichten aan te rijden
                            Mijne koplamp-Senseo doet dat ook niet. Zoniet, gaf ik 'm een klap op z'n bak.

Comment

90% van de kilometers op een heel jaar: aan!!
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                90% van de kilometers op een heel jaar: aan!!
                                Seg, Lotje, het leeslampje om tijdens uw autoritjes in de Ché te gluren omdat ge dat thuis niet moogt/durft, dat telt niet hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Mijne koplamp-Senseo doet dat ook niet. Zoniet, gaf ik 'm een klap op z'n bak.
                                  gTa, waarom is uw lichtje trouwens altijd uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Seg, Lotje, het leeslampje om tijdens uw autoritjes in de Ché te gluren omdat ge dat thuis niet moogt/durft, dat telt niet hé.
                                    85% dan

Liever de P, als't voor u gelijk is
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

ik kijk gewoon naar het verkeer rond me, wanneer ik merk dat de meerderheid de verlichting aan heeft doe ik dat ook. Je merkt zelf wanneer het nodig is.

Comment

BMW heeft lichtsensor,maar ik zet meestal men angel eyes aan als het beetje donker is.

Comment

Working...
                                        X