Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichten aan of uit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Met de 126 zo min mogelijk want dan trekt ie teveel stroom

Comment

Ik reed vroeger altijd met lichten aan in de winter,
      nu staat ie op automatisch ... en dat werkt vrij goed, vind ik.
      In de zomer vind ik dan wel niet zo nodig, al is het wel verplicht in landen zoals Finland en dan ben je niets met zo'n automatisch systeem.

Comment

Altijd aan.

Zomer, winter, ...

Comment

Altijd aan.
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

als de zon heel goed schijnt, laat ik mijn lichten uit.
            Maar eigenlijk rijd ik dus wel 80% met mijn lichten aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
              Voorlopig vertrouw ik op de sensor. Die heeft me nog niet teleurgesteld.

(Ben ik écht de enige die bij het lezen van de titel dacht dat het over iets anders ging )
              Moest jouw zin paar keer lezen voor ik mee was!

In dat geval uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                Tijdens de voorbije (en komende dagen) is het al gedurende de dag vrij donker. Hier en daar hangt ook mist waardoor de zichtbaarheid verminderd.

Nu is mijn vraag: Doen jullie je lichten dan aan of laten jullie ze uit?

Ik persoonlijk doe ze aan zodat anderen me beter zouden zien. Voor een tegenligger hindert het niet, en je kan zelf anticiperender rijden. Vooral grijze wagens zie je nu héél moeilijk.

Als er al een dergelijke poll bestaat, mag deze op slot en bied ik nu al mijn excuses aan...
                Lang leve de lichtsensor...

Ze zijn AAN, als de sensor het wil
                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                  Altijd aan.

Zomer, winter, ...
                  Idem dito... Altijd met lichten aan... Zelfs bij een stralende zomerdag

Comment

Ik ben de eerste om mijn lichten aan te zetten en de laatste om ze weer uit te doen, enkel op zonnige dagen blijven ze uit
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Lichtsensor kiest...Bij klaar weer automatisch de DRL (Daytime Running Lights) aan.

Comment

Ik rijd altijd met de lichten aan. Sowieso hebben wij op de auto´s ingesteld dat deze constant (altijd dus) aangaan wanneer de motor gestart wordt. Dit is veel veiliger, niet alleen om zelf beter te zien, maar ook om beter gezien te worden door het overige verkeer (zien en gezien worden dus). Bovendien indien je xenon hebt vind ik het ook nog eens mooier!
                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Lichten aan. Meestal rijd ik op mijn lichtsensor, maar hij in feite zou die de lichten wat sneller mogen laten ontsteken. Ik ben er voorstander van om bij bewolkt weer altijd met de lichten aan te rijden.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Als het gewoon vrij donker is (zoals nu dus zo bewolkt en grijs) steek ik die niet aan hoor. (en van de 12 die er nu voor het licht staan hebben er maar 2 de lichten aan)

Enkel echt 's avonds. Of wanneer iedereen ze ook aansteekt ongeveer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                              Ik ben de eerste om mijn lichten aan te zetten en de laatste om ze weer uit te doen, enkel op zonnige dagen blijven ze uit
                              idem

Comment

Altijd aan.

Tis het eerste wat ik doe als ik de motor gestart heb, das de lichten aanzetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                                  Lang leve de lichtsensor...

Ze zijn AAN, als de sensor het wil

Idd, die mag kiezen van mij

Comment

idem hier

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    M'n auto heeft ook een lichtsensor, en die vindt dat ik op dagen zoals de laatste ook quasi altijd met lichten aan moet rijden. Ik kom nooit aan m'n lichtknop, de sensor is gevoelig genoeg ingesteld dat 'ie me nooit zonder lichten zou laten rijden als ik zelf wél al lichten zou willen voeren.

Comment

Ik zie het nut niet om op klaarlichte dag en in volle zomer met je lichten aan te rijden. Beter gezien worden ? laat me niet lachen als ge op klaarlichte dag nen auto niet ziet ga je zeker zijn lichten niet zien.

Of is het mischien stoer om met je lichten aan te rijden ?

Trouwens meneer de motard is daar niet zo blij mee.

Comment

Lichten aan overdag is het enige voordeel dat motorrijders nog over hebben om gezien te worden.
                                        Om milieuredenen niet aan te raden dat iedereen overdag met z'n lichten gaat rijden.

Persoonlijk schuif ik de verantwoordelijkheid af op de lichtsensoren van onze wagens
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

ik laat ook de sensor zijn werk doen. Op winterdagen is dat dus meestal aan.
                                          Hij is ook meegeschakeld met de regensensor dus de lichten gaan aan als het regent. En heb ook ontdekt dat de lichten aangaan bij vanaf 150km/u of meer.
                                          Het kan dan soms wel héél lang duren eer ze terug uit gaan...
                                          Mist is eigenlijk de enigste situatie dat ik zélf moet aansteken. En dan nog, dan is het meestal duister genoeg om ze automatisch te laten aangaan.

Comment

Working...
                                          X