Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichten aan of uit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
    lach, heel hard. Vooral met jezelf.
    Wie was het ook weer dat dit zei:

ik rij altijd met lichten aan, ook bij 30°C en geen wolkjes aan de hemel (en zelfs dan word je beter gezien)

Juist, we zien JOU beter, maar je haalt meteen ook het voordeel dat de motorrijders op dat moment hebben gelijk onderuit. Het is misschien van voor jouw tijd, maar vroeger moesten we op twee wielen niet met lichten rijden. NU wel. Misschien kunnen we meteen de wetgeving omdraaien, alle moto's lichten uit, en auto's lichten aan... Dan weet je dat die zwarte vlek tussen de auto's een zwakkere weggebruiker is. Geen lciht? Gas geven en omver rijden dan...
    Last edited by ; 29/01/2007, 08:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeBee Bekijk Berichten
      Ahem....

Standlichten zijn de zwakkere lichten inderdaad, die je gebruikt om ergens geparkeerd te staan. (als je richtingaanwijzer eraan gekoppeld is tenminste, want niet elke auto heeft dit)

Mistlichten zegt ook waar ze voor zijn, gebruik ze dan ook in de mist zou ik zeggen (voor degene die het supercool vinden van met de stand- en mistlichtjes aan te rijden). Kan trouwens duur worden als je de politie tegenkomt zo.
      Waarom mag je die standlichten niet opzetten al rijdende?
      nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
        Waarom mag je die standlichten niet opzetten al rijdende?
        Als je de standlichtfunctie die ik bedoel gebruikt al rijdend, zet je je richtingaanwijzer aan

Je mag wel de lichtknop omdraaien en met je dubbele standlichten aan rijden. Ziet er niet uit, maar het mag wel. Ik had het bij "gebruik je als je parkeert" over de funtctie waar je je richtingaanwijzer naar links of rechts zet, om één kant van de wagen te verlichten.

Comment

• Ahzo. Ik bedoelde idd de dubbele standlichten, soms wel knap zicht vind ik.
          nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeBee Bekijk Berichten
            De nieuwe Ford Galaxy leidt daarbij dan weer serieus tot verwarring... Collega van mij had net drie dagen zijn nieuwe bak, en krijgt een boete omdat hij met zijn lichten aanreed... Logisch als je die zo ziet, ze hebben de standlichten op de plaats van de mistlampen gezet bij Ford...
            ik zag het ook net op de s-max
            maar ze schijnen maar heel zwakjes, zijn het dan nog mistlichten ?

wat een gedoe zeg, en zeker omdat hij een boete zou hebben gehad

Comment

Working...
            X