Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja, da's waar, de turbomotoren kan je totaal niet meer vergelijken met vroeger. Remember de formule 1 vroeger. Dat waren aan uit schakelaars ipv gaspedalen. Of dichterbij ons, iemand ooit met een Sierra Cossworth achterwielaandrijving gereden?
    Tegenwoordig is de vermogensopbouw zo mooi gelijkmatig vanaf zeer lage toeren dat je het gevoel hebt met een hele dikke atmo motor te rijden.

Comment

• 150 pk schreef je... Moet te doen zijn, met de huidige techniek.

Comment

• En dan nog...
        150pk haal je tegenwoordig uit een 1.5

Geen kat koopt een 3l met minder dan 200pk, het zal eerder 250 pk zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          150 pk schreef je... Moet te doen zijn, met de huidige techniek.

ja, inclusief sjoemelsoftware.... vergeet niet dat die atmosferische diesel OOK euro 6 +100% moet halen...

Comment

• 3L diesel tussen 258 en 326-381 denk ik
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

• De Ferrari 488 is ook met turbo, Pagani met turbo, lambo, Porsche met al hun modellen ook turbo.

Atmosferisch is uitstervend.

Comment

• Een heel dikke atmosferische benzine, achterwielaangedreven en handgeschakeld. Dan pas ben je een held!

Comment

• Ik vind koppel belangrijker.
                  Heb altijd met Franse wagens gereden (staan niet bekend om hun koppel) en rij nu Duits.
                  Het grootste verschil is dat ik nu eindelijk op de autosnelweg comfortabel kan invoegen, of eens een wagen kan inhalen moest dat nodig zijn.

De huidige wagens trekt van 0-100 niet noemenswaardig sneller op, maar wel van bv 70km/h naar 120km/h. Dat is voor mij veel belangrijker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Een heel dikke atmosferische benzine, achterwielaangedreven en handgeschakeld. Dan pas ben je een held!
                    en een goede sponsor van vadertje staat :-)

Comment

Een heel dikke atmosferische benzine, achterwielaangedreven en handgeschakeld. Dan pas ben je een held!
                      en wat is heel dik? een 2.0 met 300pk of een 5.0 met 200pk?
                      ik vind het nogthans één van de leukste combinaties. altijd jammer gevonden dat mijn dodge enkel in automaat te vinden was. als die onverwacht schakeld, ging je rond (bv op een rondpunt met regenweer en dan beslist die aap om eens van 1e naar 2e te schakelen. 330Nm die losgelaten wordt in de volgende versnelling, rechtstreeks op de achter met een lege laadbak...)
                      heb het goedgemaakt met de capris en de sierra hier in de garage :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        De Ferrari 488 is ook met turbo, Pagani met turbo, lambo, Porsche met al hun modellen ook turbo.

Atmosferisch is uitstervend.
                        Lambo? Turbo?! De Huracan en de Aventador zijn toch beide atmosferisch?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          Als 't maar veel zuipt, dan is 't goe!

Comment

• @ herbie: Niet als het een oldtimer is.

Comment

• 0-100 ligt bij supercars allemaal dicht bij elkaar, en irl zie je nooit het verschil bij een sprint, het is diegene die het best vertrekt (denk aan banden, baan droog/nat, eerst op gas,...)
                              Wat ik belangrijker vind en waar ik ook altijd naar kijk zijn de 0-200 tijden. Hier maak je het verschil

Comment

+1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer1 Bekijk Berichten
                                  @ herbie: Niet als het een oldtimer is.
                                  die zuipen meestal nog een pak meer :-)
                                  jammer dat we niet allemaal rondrijden alsof we in Bullit aan spelen waren ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korneeldebruyn Bekijk Berichten
                                    Lambo? Turbo?! De Huracan en de Aventador zijn toch beide atmosferisch?
                                    Een lapsus! Oprechte excuses.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      ik vind het nogthans één van de leukste combinaties. altijd jammer gevonden dat mijn dodge enkel in automaat te vinden was. als die onverwacht schakeld, ging je rond (bv op een rondpunt met regenweer en dan beslist die aap om eens van 1e naar 2e te schakelen. 330Nm die losgelaten wordt in de volgende versnelling, rechtstreeks op de achter met een lege laadbak...)
                                      heb het goedgemaakt met de capris en de sierra hier in de garage :-)
                                      Wat denk je dan van een turbo geblazen benzine die bij een automaat dan doorschakelt met 450+ nm op de achterwielen? Of een diesel met 600+ nm?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Wat denk je dan van een turbo geblazen benzine die bij een automaat dan doorschakelt met 450+ nm op de achterwielen? Of een diesel met 600+ nm?

Dat is voor jeanetten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Als 't maar veel zuipt, dan is 't goe!

Lekker int belachelijke trekken
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X