Ik heb genoeg met die oudere motoren gereden. Had een GTI 16V, Alfa 33 16V, R19 16V en dan de turbookes zoals 200SX, R5 GT turbo,...
Ik heb zowat alles gereden wat min of meer binnen de grenzen van normale auto's zijn door mijn beroep.
Als ik zeg dat een atmo minder leuk rijdt, bedoel ik de hedendaagse motoren (niet de supersportwagens uiteraard maar bvb een 1,6 16V) en je vergelijkt die met bvb een 1,6 turbo dan ga ik voluit voor die turbo gaan.
Die GTI's indertijd waren beestig leuk. Maar steek zo'n motor in een hedendaagse auto en je fret uw kast op. Die waren leuk niet zozeer door de motor, maar vooral door het lage gewicht. En dat motorkarakter was dan explosief te noemen in die lichte kassen. Tot 4000 toeren weinig of niks en dan was het vermogen er. Ook het geluid deed veel. Minder geisoleeerd en dan heb je de indruk van sneller te gaan.
Maar ik vermoed dat Alfa Beemer een betere uitleg zal geven, zijn niveau is beduidend hoger dan het forumniveau terwijl het hier om een persoonlijk aanvoelen gaat. Proficiat Alfa Beemer, you're the man!
Ik heb zowat alles gereden wat min of meer binnen de grenzen van normale auto's zijn door mijn beroep.
Als ik zeg dat een atmo minder leuk rijdt, bedoel ik de hedendaagse motoren (niet de supersportwagens uiteraard maar bvb een 1,6 16V) en je vergelijkt die met bvb een 1,6 turbo dan ga ik voluit voor die turbo gaan.
Die GTI's indertijd waren beestig leuk. Maar steek zo'n motor in een hedendaagse auto en je fret uw kast op. Die waren leuk niet zozeer door de motor, maar vooral door het lage gewicht. En dat motorkarakter was dan explosief te noemen in die lichte kassen. Tot 4000 toeren weinig of niks en dan was het vermogen er. Ook het geluid deed veel. Minder geisoleeerd en dan heb je de indruk van sneller te gaan.
Maar ik vermoed dat Alfa Beemer een betere uitleg zal geven, zijn niveau is beduidend hoger dan het forumniveau terwijl het hier om een persoonlijk aanvoelen gaat. Proficiat Alfa Beemer, you're the man!
Comment