Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Belang 0-100 tijd ?

Eerder een algemene vraag mijn kant :

hoe belangrijk/onbelangrijk is voor jou de 0 - 100 tijd bij de aankoop van een wagen ? Of meer algemeen het acceleratievermogen.

Verandert/veranderde het belang dat je hier aan hecht met je leeftijd ?

Wat vind je zelf een afdoende 0 - 100 ?
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Eén zaak, ALLES word je gewoon...
    Persoonlijk vind ik 0 > 100 tijden niet zo belangrijk. Ik kijk meer naar 0 > 1000m tijden. Zit die tussen de 20 & 25sec. of er onder, weet je dat je niet de traagste bent...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mijn wagen waarmee ik mijn dagelijkse verplaatsingen doe, mag van 0 naar 100 gaan in 30 seconden, maakt mij niets uit. Mijn C klasse waar ik nu mee rij is geen snelheidsmachien, maar wel zuinig, comfortabel en veilig.

Ik heb ook nog een speelgoedje voor in het weekend. Bij zoiets stel ik prestaties wel op prijs. Maar ook dan is de theoretische 0-100 van minder belang.

Mijn principe is altijd het volgende geweest: iets comfortabel voor dagelijks gebruik. Iets plezant voor als het mooi weer is.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke goesting. Ik ben dan ook zeker de norm niet

Comment

geen enkel belang voor mij, echt 0,0

een beetje koppel vind ik dan weer wel belangrijk
        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

ik ben zelf ook altijd meer bezig over de pk's en de newtonmeters, niemand vraagt eigenlijk naar: hey wat is je 0 naar 100 tijd. Ik denk dat dat eerder in Amerika het geval is, want daar is een snelle quarter mile time heel wat.
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

0 tot 100 cijfers zijn niet zo belangrijk, maar ze zijn wel onrechtstreeks gekoppeld aan de Pk's, koppel en het gewicht van de wagen. Zo gaat een middenklasse wagen van +/- 1.500 kg en 150 Pk nagenoeg altijd ongeveer een 9 sec nodig hebben om naar 100 te spurten.

Comment

Voor mij is het gevoel van optrekken belangrijker dan de theoretische cijfers.als je het gevoel hebt dat het snel gaat denk je dan ook dat hij snel optrekt zelf al is het geen waar.

Comment

vooral het gevoel is belangrijk, een klein licht bakske dat in 8 seconden naar 100 gaat kan meer plezier geven dan een gevaarte van 1300kg dat in 6 seconde naar 100 gaat. Denk dat weggedrag/remgedrag/speelsheid belangrijker zijn. Daarmee dat de 205gti nog altijd zo tot de verbeelding spreekt. Nu zijn de kleintjes sneller, maar ze geven hetzelfde plezier niet meer. Voor mij toch ...

Comment

Een 0-100 kan sterk variëren afhankelijk van het weer, conditie van de weg, of je launch control wil gebruiken (en zo je automaat wat sneller om zeep wil krijgen), hoe snel je manueel kan schakelen etc etc.

Een auto met 600 pk is misschien niet zoveel sneller naar de 100 dan een auto met 400pk, maar hij is wel een pak sneller naar de 200 en bij hernemingen.

Aangezien ik enkel snel rechtdoor wil, is acceleratie heel belangrijk voor me.

Comment

ik hecht geen belang aan de acceleratietijd van mijn woon-werk auto... enigste vereiste was dat deze vlot mee kan in het verkeer en dat een inhaalactie vlot verloopt.
                    Ik hecht heel wat belang aan de PK/koppelcurve van mijn weekendspeelgoed.
                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Ik vind dat die 0 tot 100 toch het beste weergeeft hoe vinnig je wagen is. Naar mijn mening onder 5 heb je een sport wagen, onder 7 heb je een snelle wagen, onder 9 een normale en daarboven wordt het al wat trager tot heel traag.

Comment

Eigenlijk is dit bij mij sterk veranderd wanneer ik ben beginnen motorrijden. Al trekt een middenklassemotor maar in 4 of 5 seconden naar de 100. Het is zoveel sensationeler dan als je dit doet met een Porsche of zo. Mss in cabrio dat je er meer aan hebt... Of in een caterham ofzo..

Comment

13 sec op de 100 en 34 op de km zijn mi voldoende

trager mag !

9 sec is een gti

Comment

een dieseltje doet 0 tot 100 in minder dan 9 seconden...

Comment

met de 235 kon ik rond de 5 seconden optrekken....aan de rij achter mij te zien was het dikwijls eerder 20 seconden...
                              maar wat dan weer wel leuk is met een dergelijke wagen : 90 per uur rijden, of 120, en dan je voet es laten zakken om effe een auto in te halen of gewoon om effe die gatlikker met de 1,4d een scheetje te geven.... (voor de politie die meeleest...immer in Deutschland...of toch in de buurt
                              Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

ik heb nog nooit volgas gegeven, behalve met de smart cdi en dat was 15.5/37

Comment

Lijkt me eerder onbelangrijk.

Comment

ik ben een trage eco rijder

die tijden 15.5/37 bleven staan

Comment

Ik hecht er wel belang aan, maar doe t nooit
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ik vind het belangrijk om snel te zijn, zonder de motor te forceren. Is voor mij een vorm van comfort.

Comment

Working...
                                        X