Oorspronkelijk geplaatst door germinal
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Belang 0-100 tijd ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichtenhoe ouder ik wordt hoe belangrijker want als het hier gedaan is..... in de hemel hebben ze geen auto's :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtenen hoe sneller je rijdt, hoe trager de tijd gaat...
Comment
-
een goede 0-100 tijd zetten in een fwd is al een hele opgaveik hecht er weinig belang aan. Ik ben meer geïnteresseerd in 30/50 tot 150 vertrekkende in 2de vitesse. In 1ste is de turbodruk toch beperkt dus een wauw gevoel krijg je niet. Bij een rollende start is die 1ste gewoon telleurstellend. Met een clutchdump merkt je daar minder van maar das niet even makkelijk zoals ik reeds zei.
En idd vermogen wordt je gewoon en er is altijd wel iets snellers.. Zo reed ik het laatst met een Focus ST en die gaf toch wel een hardere duw en reed soepeler. Beetje kut om dan in je eigen auto te stappen maar al bij al kan ik niet klaggen voor mijn motor. Het is gewoon een vlot ding met een heerlijke soundtrack
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk BerichtenMijn wagen waarmee ik mijn dagelijkse verplaatsingen doe, mag van 0 naar 100 gaan in 30 seconden, maakt mij niets uit. Mijn C klasse waar ik nu mee rij is geen snelheidsmachien, maar wel zuinig, comfortabel en veilig.
Ik heb ook nog een speelgoedje voor in het weekend. Bij zoiets stel ik prestaties wel op prijs. Maar ook dan is de theoretische 0-100 van minder belang.
Mijn principe is altijd het volgende geweest: iets comfortabel voor dagelijks gebruik. Iets plezant voor als het mooi weer is.
Dit is natuurlijk mijn persoonlijke goesting. Ik ben dan ook zeker de norm niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichtenen als je de lichtsnelheid nadert, wordt je wagen korter
technisch gezien wordt je en je wagen al korter vanaf je begint te bewegen. voegt een hele nieuwe dimensie toe aan traag of snel stoten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten30s naar 100? Daar rij je één keer mee en dan nooit meer. Denk je dat dat comfortabel en leuk rijdt? Telkens het onderste uit de kan moeten halen?
en de infrastructuur wordt op snel tempo aangepast zodat je verplicht de traagste uit het rijtje moet volgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtenal bij al kan ik niet klaggen voor mijn motor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenWat is eigenlijk klaggen voor een motor ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtenvan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenWat is eigenlijk klaggen voor een motor ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten30s naar 100? Daar rij je één keer mee en dan nooit meer. Denk je dat dat comfortabel en leuk rijdt? Telkens het onderste uit de kan moeten halen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichtenhoe ouder ik wordt hoe belangrijker want als het hier gedaan is..... in de hemel hebben ze geen auto's :-)Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtenen hoe sneller je rijdt, hoe trager de tijd gaat...Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichtenen als je de lichtsnelheid nadert, wordt je wagen korterKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenEn hoe sneller je rijdt, hoe groter de zekerheid dat je sneller in de hemel zal zijn als het misgaat dan wanneer men slechts de legale snelheden hanteert.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk vind het belangrijk om snel te zijn, zonder de motor te forceren. Is voor mij een vorm van comfort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk BerichtenDenk dat het een vorm van veiligheid is ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenEerder een algemene vraag mijn kant :
hoe belangrijk/onbelangrijk is voor jou de 0 - 100 tijd bij de aankoop van een wagen ? Of meer algemeen het acceleratievermogen.
Verandert/veranderde het belang dat je hier aan hecht met je leeftijd ?
Wat vind je zelf een afdoende 0 - 100 ?
Het is wel leeftijdsgebonden imo, tot mijn 30ste ongeveer was die tijd het eerste waar ik naar keek bij aankoop van een nieuwe auto. Als ik dan éénmaal de auto had testte ik het nooit of zelden uitEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
0-100 zegt niets-nul-noppes over de rijsensatie. Een "entry-level" 911 Carrera met PDK doet er 4,4 seconden over, maar levert (mij) nauwelijks emotie, enkel een gevoel van efficiëntie (Porsche mag toch echt wel iets doen aan dat standaard uitlaatgeluid...). Een Caterham 270 is trager met z'n 5 seconden, maar geeft dan weer bakken vol fun en een instant brede grijns. Een Mehari, tja, soms kan die z'n 0-100 oneindig zijn als 't bergop gaat, en toch kan je daar weer bijzonder veel plezier in hebben. Ergo: 0-100 is betekenisloos als op zich staand cijfer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten. Ergo: 0-100 is betekenisloos als op zich staand cijfer.
Comment
Comment