Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
    Honda CRX del sol VTi 0-120 km/u in 12.6 seconden, maar hernemen van 80 naar 120 in 13.9 seconden.

0-80 doet hij trouwens in 6.3 seconden...

Hernemen en accelereren zijn 2 totaal verschillende karakteristieken
    tja dat zal dan een wagen zijn met ofwel heel weinig pk ? ofwel een ongelooflijk slechte aerodynamische vorm?? want 0 - 80 in 6 sec en dan nog 6 sec voor 80-100 dat lijkt me wel heel raar te zijn ?

Hoe groter de luchtweerstand hoe belangrijker uw vermogen wordt. je kan met relatief beperkt vermogen nog snelle 0 - 80 hebben als bv. het gewicht zeer laag is, maar na de 120 begint de luchtweerstand toch serieus te spelen.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Je kan je aansluiten bij de club die blijkbaar op weg van en naar het werk elke bocht sideways uit komt. Of hevig ondersturend zoals de meeste.
      Is dat dezelfde club waar ge lid van moet zijn als ge altijd op het middelste rijvak wilt rijden? : )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
        Is dat dezelfde club waar ge lid van moet zijn als ge altijd op het middelste rijvak wilt rijden? : )
        Nee die club domineert ook het linkervak om op het laatste moment rechts de afslag driftend te nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Waal of geen Waal, stoere praat heeft ie alvast wel.
          Ha ja, als de Vlaming zo slecht rijdt in zijn ogen kan hij toch beter een Waal zijn lol...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ha ja, als de Vlaming zo slecht rijdt in zijn ogen kan hij toch beter een Waal zijn lol...
            Dus omdat ik een Vlaming ben kan ik niet zeggen dat andere Vlamingen slecht rijden? Waarom dient dan het ergernis topic? Kwast.

Comment

Dus omdat ik een Vlaming ben kan ik niet zeggen dat andere Vlamingen slecht rijden? Waarom dient dan het ergernis topic? Kwast.
              Omdat ze zich ergeren in de vlaamse sossen op de weg! Allemaal hun fout!

Comment

Dan zeg je eigenlijk dat je zelf slecht rijdt, snappie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                  tja dat zal dan een wagen zijn met ofwel heel weinig pk ? ofwel een ongelooflijk slechte aerodynamische vorm?? want 0 - 80 in 6 sec en dan nog 6 sec voor 80-100 dat lijkt me wel heel raar te zijn ?

Hoe groter de luchtweerstand hoe belangrijker uw vermogen wordt. je kan met relatief beperkt vermogen nog snelle 0 - 80 hebben als bv. het gewicht zeer laag is, maar na de 120 begint de luchtweerstand toch serieus te spelen.
                  160 pk heeft die... en een normale luchtweerstand. Maar hernemingen worden in 1 vaste versnelling uitgevoerd (5de in dit geval), en accelereren doe je met de meest geschikte versnellingen (1ste en 2de om 0-80 te meten).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Dan zeg je eigenlijk dat je zelf slecht rijdt, snappie?
                    Je moet een kwast zijn om dat te begrijpen!

Comment

160 pk heeft die... en een normale luchtweerstand. Maar hernemingen worden in 1 vaste versnelling uitgevoerd (5de in dit geval), en accelereren doe je met de meest geschikte versnellingen (1ste en 2de om 0-80 te meten).
                      Ik versta niet waarom de herneming dan in 5de zou vast liggen? Als je een herneming van 80-120 meet, doe je dat toch ook in de meest gunstige versnelling?

Bij een automaat lukt dat zelfs niet eens omdat het kraam automatisch terug schakelt.

Comment

Ik versta niet waarom de herneming dan in 5de zou vast liggen? Als je een herneming van 80-120 meet, doe je dat toch ook in de meest gunstige versnelling?

Bij een automaat lukt dat zelfs niet eens omdat het kraam automatisch terug schakelt.
                        nee, bij een automaat is het in kickdown en dus niet vergelijkbaar met een manuele.

voor de CRX hierboven:
                        minimum van 80-120 is 6.1 seconden (dat is dus acceleratie)
                        herneming in 3de: 7.1s
                        4de: 10.2s
                        5de: 13.9s

bedoelingen van hernemingstijden is om de soepelheid van de motor/versnellingsbak/auto aan te tonen.

Comment

Waar haal je die onzin.
                          als je herneemt leg je hem gewoon in de juiste vitesse en je trekt door. je geen wonder dat je dan aan zoon slechte hernemingstijd komt...
                          als ik mijn focus op 80 in 6de leg en optrek naar 120 ben ik ook enkeleuren bezig om dit te bereiken.
                          das een ander verhaal als je hem terugschakelt in 3de of 4de.

Verder toon je totaal niets aan met van soepelheid van u versnellingsbak. ( je schakelt niet eens ).
                          het enige dat je aantoont is dat je geen koppel hebt laag in toeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            Waar haal je die onzin.
                            als je herneemt leg je hem gewoon in de juiste vitesse en je trekt door. je geen wonder dat je dan aan zoon slechte hernemingstijd komt...
                            als ik mijn focus op 80 in 6de leg en optrek naar 120 ben ik ook enkeleuren bezig om dit te bereiken.
                            das een ander verhaal als je hem terugschakelt in 3de of 4de.

Verder toon je totaal niets aan met van soepelheid van u versnellingsbak. ( je schakelt niet eens ).
                            het enige dat je aantoont is dat je geen koppel hebt laag in toeren.
                            Ik heb die onzin niet verzonnen he... klik anders eens gewoon op de link die ik gepost heb.

Voor een forum van autoliefhebbers zit het hier toch redelijk vol met amateurs...

Maar ik zal het nog eens uit leggen. Zowel het koppel van de motor laag in de toeren, als het gewicht van de auto ALSOOK de overbrengingsverhoudingen hebben invloed op de tijd van de hernemingen. Als dat soort tijden U niet interesseren, leg ze dan naast U neer.

En met mijnen diesel duurt 80 naar 120 in 6de 11.2 seconden. Meer dan snel genoeg in de praktijk.

Comment

Ik heb die onzin niet verzonnen he... klik anders eens gewoon op de link die ik gepost heb.

Voor een forum van autoliefhebbers zit het hier toch redelijk vol met amateurs...

Maar ik zal het nog eens uit leggen. Zowel het koppel van de motor laag in de toeren, als het gewicht van de auto ALSOOK de overbrengingsverhoudingen hebben invloed op de tijd van de hernemingen. Als dat soort tijden U niet interesseren, leg ze dan naast U neer.

En met mijnen diesel duurt 80 naar 120 in 6de 11.2 seconden. Meer dan snel genoeg in de praktijk.
                              neen, iemand anders op het internet heeft die onzin verzonnen. maakt het niet meer waar omdat het ergens op een andere website staat.

Comment

• Sfeer zit hier precies goed...

Comment

• deze namiddag ne keer met een i8 gereden
                                  4.4 sec. naar 100
                                  ben al iets gewend met de nissan maar dat is toch snel
                                  Z4 M40i

Comment

In veel magazines zag je vroeger de herneming vanaf 80 in 5de en in 4de.

Comment

In veel magazines zag je vroeger de herneming vanaf 80 in 5de en in 4de.
                                      Ik meen mij een oud Frans automagazine te herinneren (ben de naam kwijt, was in de jaren 90) en daar stond het verbruik in aan ik geloof 90 km/h en aan 120 km/h. De decibels aan 90 en 120. En inderdaad hernemingen in 4de en 5de.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                        deze namiddag ne keer met een i8 gereden
                                        4.4 sec. naar 100
                                        ben al iets gewend met de nissan maar dat is toch snel

2,6 sec in straatversie :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                          neen, iemand anders op het internet heeft die onzin verzonnen. maakt het niet meer waar omdat het ergens op een andere website staat.

En daarvoor in de boekskes... is altijd zo geweest...

Comment

Working...
                                          X