Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Belang 0-100 tijd ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichtenben je dan verplicht om dat de beste methode te vinden? persoonlijk vind ik het belangrijker om te weten hoe snel de herneming is in de best geschikte versnelling.
Over goed of niet spreek ik me niet uit, maar het is belangrijk dat je beseft wat er gemeten wordt als je cijfers wil vergelijken.
Comment
-
Het zou logischer zijn als ze die versnelling kiezen die het dichtste bij 1/1 ligt en geen overdrive is.
Dit betekent bij oude autos vaak 3de of 4de vitesse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenAcceleratie is mooi maar of het nu 3, 4 of 6 seconden zijn, je bent er niets mee. Amerikanen pochen er graag mee. Zoals Tesla zich niet met sportwagens wil vergelijken maar constant over acceleratie bezig is. Macho gedoe zonder te weten wat echt telt. Belangrijker is de herneming, de wegligging, voor dagelijks gebruik het comfort, ja zelfs het verbruik en de fiscale berekeningen. Rechtdoor rijden en snel accelereren kan een peuter of elke Johnny. Maar vooruitziend rijden en anticiperen op het verkeer en dit zo vlot mogelijk kunnen er maar weinigen. Cijfers zijn 1 ding, de realiteit is iets gans anders.
Kanttekening bij de Tesla. Die heeft z'n koppel altijd volle bak ter beschikking. Dus herneming is daarbij eigenlijk nooit echt een punt. Bon, elektrisch, dus de topsnelheid is er ook naar, het bereik eveneens, maar daar waar het telt, nl. in het dagelijkse verkeer, is dat koppel er dus altijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJe kan je aansluiten bij de club die blijkbaar op weg van en naar het werk elke bocht sideways uit komt. Of hevig ondersturend zoals de meeste.
(Of hoe je vaak moet vaststellen dat mannen in sportieve auto's die karren niet noodzakelijk hebben om sportief te rijden. Rest de vraag: waarom dan wel...?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
't Is natuurlijk appelen met peren, al was het maar omwille van de FXX z'n veiligheidsvoorzieningen - airbags, abs, kreukelzones en de rest van de reutemeteut. Maar toch... GRRRR.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenJe bedoelt de club die met plezier met hun onderpowerde voorwielaandrijver de Freude am Fahren-elite in hun kont bijt bij het de bocht door sjezen?
(Of hoe je vaak moet vaststellen dat mannen in sportieve auto's die karren niet noodzakelijk hebben om sportief te rijden. Rest de vraag: waarom dan wel...?)
Waarom mensen dan sportieve auto's hebben.... Mocht ik morgen een nieuwe M3 hebben dan moet ik toch niet de hele tijd raggen? Met een potente auto heb je zelfs minder de neiging om je te gaan bewijzen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten. De tijd dat bmw synoniem was aan de snellere auto is wel even voorbij. .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenOver welke bmw's heb je het dan ?
Tenzij je een 114i tegenkomt, dan moet je oppassen. Die hebben dan misschien 230pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenJe bedoelt de club die met plezier met hun onderpowerde voorwielaandrijver de Freude am Fahren-elite in hun kont bijt bij het de bocht door sjezen?
(Of hoe je vaak moet vaststellen dat mannen in sportieve auto's die karren niet noodzakelijk hebben om sportief te rijden. Rest de vraag: waarom dan wel...?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDe veelvoorkomende 116d's, 316d, 318d etc. Met een doorsnee golf tdi leg je die al het vuur aan de schenen.
Tenzij je een 114i tegenkomt, dan moet je oppassen. Die hebben dan misschien 230pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenOmdat er hier door meer en meer verzuurde mensen sportief rijden bestempelt wordt als agressief,asociaal rijgedrag??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe vraag is meer. Kan je nog sportief rijden op een doordeweekse dag zonder asociaal te zijn?
Mijn streek wel,als er geen klojo's van camioneurs aan het inhalen zijn tenminste
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHier tussen de flitspalen door... Beter investeren in grotere remschijven ipv peekaas lol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHier tussen de flitspalen door... Beter investeren in grotere remschijven ipv peekaas lol
Mensen die een big brake kit steken, gaan snel beweren dat ze een veel kortere remafstand hebben, terwijl ze in feite gewoon een agressievere bite hebben en kortere travel van het rempedaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJe kan maar zoveel remkracht toevoegen tot op het punt dat je wiel blokkeert. Een scirocco de remmen geven van een CL65 AMG (heb die aanpassing eens op verzoek van een klant gedaan, ondanks onze waarschuwing), zal vaak nadeliger uitdraaien. Dit is natuurlijk wel een dramatisch voorbeeld.
Mensen die een big brake kit steken, gaan snel beweren dat ze een veel kortere remafstand hebben, terwijl ze in feite gewoon een agressievere bite hebben en kortere travel van het rempedaal.
Comment
Comment