Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik denk dat DHL het niet echt serieus meende.
    Nog een geluk dat ik via Tapatalk niet voluit kon gaan dan.

Comment

• Ik kan mij twee voordelen voorstellen van het upgraden van remmen:
      - sterker remmen bij hoge snelheid (bij lage snelheid zijn de remmen sterk genoeg)
      - maar vooral :veel meer warmte kunnen verwerken vooraleer te oververhitten. Zoals bij circuit.
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
        Ik kan mij twee voordelen voorstellen van het upgraden van remmen:
        - sterker remmen bij hoge snelheid (bij lage snelheid zijn de remmen sterk genoeg)
        - maar vooral :veel meer warmte kunnen verwerken vooraleer te oververhitten. Zoals bij circuit.
        Of show.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Of show.
          Dju, het belangrijkste vergeten !
          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Dju, het belangrijkste vergeten !

Comment

• Jakkel heeft gelijk zulle, moet soms mijn uitspraken met een korrelke zout nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Jakkel heeft gelijk zulle, moet soms mijn uitspraken met een korrelke zout nemen
                En een schijfje citroen. En een slok Tequila!
                [edit] waarover ging het?
                Last edited by Den Paarse Capri; 06/12/2015, 21:18.
                30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ik kan mij twee voordelen voorstellen van het upgraden van remmen:
                  Idd. Je hebt het bij beide gevallen over fading. Een gewone golf zal bij een eenmalige afremmen (noodstop) van 120km/h amper sneller stilstaan met een big brake kit. Bij meervoudige afremmingen na elkaar of van veel hogere snelheden of bij circuit gebruik zal je voordeel halen uit de betere thermische kwaliteiten van een big brake kit.

Er spelen zoveel meer varianten bij auto's. Neem nu een Porsche, die gekend staat voor de goeie remmen.

Elke auto heeft bij remmen en accelereren de dynamische gewichtsverschuiving. Bij remmen gaat een deel van je gewicht tijdelijk op de vooras komen te staan waardoor de achteras tijdelijk ontlast wordt. Hierdoor komt het dat remmen vooraan altijd groter zijn dan achteraan. Als je die achteraan zou overbemeten dan blokkeer je de achterste wielen eerder. Dat is niet gunstig. Daarom dat BBK's meestal enkel de voorste remmen betreffen.

Bij een porsche heb je ook het gewicht van de motor achteraan zodat ze meer remkracht achteraan kunnen plaatsen. Vandaar de betere afremming.

De ganse layout van het voertuig is van belang.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                    Je bedoelt de club die met plezier met hun onderpowerde voorwielaandrijver de Freude am Fahren-elite in hun kont bijt bij het de bocht door sjezen?

(Of hoe je vaak moet vaststellen dat mannen in sportieve auto's die karren niet noodzakelijk hebben om sportief te rijden. Rest de vraag: waarom dan wel...?)
                    Misschien omdat ze die wagen net mooi vinden? Mijn keuze wordt weinig beïnvloedt door het vermogen, wel het comfort, uitrustingsmogelijkheden, de looks en vooral 't verbruik.
                    BMW 420dA : >>>

Comment

• Ik rij met een 118d met de optionele M-pack remmen. Overkill tot en met, maar al enkele keren écht hard moeten remmen, ik stond heel snel stil. Te grote remmen vind ik best ok

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Idd. Je hebt het bij beide gevallen over fading.
                        Ik heb het niet over fading maar ik ben ook niet zeker van mijn stuk. ABS schiet bij dezelfde remkracht pas aan bij lage snelheid. Als ge zonder ABS zo snel mogelijk tot stilstand wilt komen op een natte baan moet ge de de rem geleidelijk lossen. Daar leidde ik uit af dat ge bij hoge snelheid (van 200 naar 100) meer remkracht zou kunnen zetten zonder grip te verliezen, en dus dat grote remmen kunnen helpen. Maar zoals ik al zei, het is een wat onzekere redenering.
                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ik heb het niet over fading maar ik ben ook niet zeker van mijn stuk. ABS schiet bij dezelfde remkracht pas aan bij lage snelheid. Als ge zonder ABS zo snel mogelijk tot stilstand wilt komen op een natte baan moet ge de de rem geleidelijk lossen. Daar leidde ik uit af dat ge bij hoge snelheid (van 200 naar 100) meer remkracht zou kunnen zetten zonder grip te verliezen, en dus dat grote remmen kunnen helpen. Maar zoals ik al zei, het is een wat onzekere redenering.
                          {Edit} i bedoelde in het geval van hoge snelheid is er een stuk dat niks met fading te maken heeft. Maar daar ben ik niet zeker van. Het is moeilijker een wiel te doen stoppen met draaien als ge 200 rijdt, maar daarom nog niet om het te doen doorslippen, dus misschien heeft extra remkracht geen voordeel aan die snelheid en blijft enkel het fading argument.
                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Dus dan toch maar Coyote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

Waarom mensen dan sportieve auto's hebben.... Mocht ik morgen een nieuwe M3 hebben dan moet ik toch niet de hele tijd raggen? Met een potente auto heb je zelfs minder de neiging om je te gaan bewijzen.
                              Mm ben het er niet mee eens dat je de neiging hebt om met een potentere auto trager te rijden, integendeel.

Jouw 330d onderscheidt zich enkel van een 316d wanneer je het vermogen aanspreekt, anders kan je evengoed die 15.000 euro in uw zak steken.

Ben het er wel mee eens als je met een M4 rijdt waarvan iedereen weet en ziet dat die als een raket kan gaan, dat je dan alleen al door het visuele een onderscheid hebt met een platte 16d waardoor je minder de neiging zal hebben om je te manifesteren door het vermogen aan te spreken.

Maar als je met een M4 rijdt zoals je met een 16d zou doen... Tja dan kan ik niet volgen ze
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

Comment

{Edit} i bedoelde in het geval van hoge snelheid is er een stuk dat niks met fading te maken heeft. Maar daar ben ik niet zeker van. Het is moeilijker een wiel te doen stoppen met draaien als ge 200 rijdt, maar daarom nog niet om het te doen doorslippen, dus misschien heeft extra remkracht geen voordeel aan die snelheid en blijft enkel het fading argument.
                                Als je met een standaard auto pakweg een golf van 200 km/h een noodstop doet dan gaan je remmen die hitte moeilijk verwerken. Faden ga je dan ook hebben. Faden daar bedoel ik niet mee wat mensen denken, namelijk het totale verlies van remkracht. Dat is een geleidelijk proces.

Comment

• Ik zal eens een topic starten met de wiskunde achter big brake kits.

Neem nu Brembo hun kits. Daar heb je een schijf die iets groter is en vaak een 4 zuiger klauw in plaats van je enkele zuiger in een gewone auto. Als je echter kijkt naar de diameter van de zuigers en daarbij de bereking maakt naar wat men de effectieve zuiger diameter noemt, dan zal je zien dat de effectieve diameter bij 4 zuigers niets zoveel scheelt van de originele klauw.

Dat doen ze met een reden. Ze gaan de remkracht ietswat doen toenemen, maar vooral de thermische kwaliteiten. Slecht bemeten toename van remkracht resulteert eerder in geblokkeerde wielen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                    Mm ben het er niet mee eens dat je de neiging hebt om met een potentere auto trager te rijden, integendeel.
                                    wat ik wel denk is dat je met een zwaardere wagen trager gaat rijden, of met een meer comfortabele

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

Jouw 330d onderscheidt zich enkel van een 316d wanneer je het vermogen aanspreekt, anders kan je evengoed die 15.000 euro in uw zak steken.

Ben het er wel mee eens als je met een M4 rijdt waarvan iedereen weet en ziet dat die als een raket kan gaan, dat je dan alleen al door het visuele een onderscheid hebt met een platte 16d waardoor je minder de neiging zal hebben om je te manifesteren door het vermogen aan te spreken.

Maar als je met een M4 rijdt zoals je met een 16d zou doen... Tja dan kan ik niet volgen ze
                                      Minder bewijzen heb ik gezegd

Kan moeilijk elk rood licht plankgas geven om mensen te tonen dat ik een snelle mazoutstoof heb. Heb daar steeds minder nood aan.

Comment

• je kan dat ook gewoon als leuk ervaren, als jij zegt dat je trekt om jezelf te bewijzen trek je om de verkeerde reden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          je kan dat ook gewoon als leuk ervaren, als jij zegt dat je trekt om jezelf te bewijzen trek je om de verkeerde reden
                                          Ja dat is een onderscheid tussen zelf eens sportief rijden en het klassieke stoplichtsprintje, waarbij je jezelf wel wil bewijzen.

Comment

Working...
                                          X