Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Belang 0-100 tijd ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenIk kan mij twee voordelen voorstellen van het upgraden van remmen:
- sterker remmen bij hoge snelheid (bij lage snelheid zijn de remmen sterk genoeg)
- maar vooral :veel meer warmte kunnen verwerken vooraleer te oververhitten. Zoals bij circuit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOf show.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenDju, het belangrijkste vergeten !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJakkel heeft gelijk zulle, moet soms mijn uitspraken met een korrelke zout nemen
[edit] waarover ging het?Last edited by Den Paarse Capri; 06/12/2015, 21:18.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenIk kan mij twee voordelen voorstellen van het upgraden van remmen:
- sterker remmen bij hoge snelheid (bij lage snelheid zijn de remmen sterk genoeg)
- maar vooral :veel meer warmte kunnen verwerken vooraleer te oververhitten. Zoals bij circuit.
Er spelen zoveel meer varianten bij auto's. Neem nu een Porsche, die gekend staat voor de goeie remmen.
Elke auto heeft bij remmen en accelereren de dynamische gewichtsverschuiving. Bij remmen gaat een deel van je gewicht tijdelijk op de vooras komen te staan waardoor de achteras tijdelijk ontlast wordt. Hierdoor komt het dat remmen vooraan altijd groter zijn dan achteraan. Als je die achteraan zou overbemeten dan blokkeer je de achterste wielen eerder. Dat is niet gunstig. Daarom dat BBK's meestal enkel de voorste remmen betreffen.
Bij een porsche heb je ook het gewicht van de motor achteraan zodat ze meer remkracht achteraan kunnen plaatsen. Vandaar de betere afremming.
De ganse layout van het voertuig is van belang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenJe bedoelt de club die met plezier met hun onderpowerde voorwielaandrijver de Freude am Fahren-elite in hun kont bijt bij het de bocht door sjezen?
(Of hoe je vaak moet vaststellen dat mannen in sportieve auto's die karren niet noodzakelijk hebben om sportief te rijden. Rest de vraag: waarom dan wel...?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIdd. Je hebt het bij beide gevallen over fading.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenIk heb het niet over fading maar ik ben ook niet zeker van mijn stuk. ABS schiet bij dezelfde remkracht pas aan bij lage snelheid. Als ge zonder ABS zo snel mogelijk tot stilstand wilt komen op een natte baan moet ge de de rem geleidelijk lossen. Daar leidde ik uit af dat ge bij hoge snelheid (van 200 naar 100) meer remkracht zou kunnen zetten zonder grip te verliezen, en dus dat grote remmen kunnen helpen. Maar zoals ik al zei, het is een wat onzekere redenering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
Waarom mensen dan sportieve auto's hebben.... Mocht ik morgen een nieuwe M3 hebben dan moet ik toch niet de hele tijd raggen? Met een potente auto heb je zelfs minder de neiging om je te gaan bewijzen.
Jouw 330d onderscheidt zich enkel van een 316d wanneer je het vermogen aanspreekt, anders kan je evengoed die 15.000 euro in uw zak steken.
Ben het er wel mee eens als je met een M4 rijdt waarvan iedereen weet en ziet dat die als een raket kan gaan, dat je dan alleen al door het visuele een onderscheid hebt met een platte 16d waardoor je minder de neiging zal hebben om je te manifesteren door het vermogen aan te spreken.
Maar als je met een M4 rijdt zoals je met een 16d zou doen... Tja dan kan ik niet volgen zeprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten{Edit} i bedoelde in het geval van hoge snelheid is er een stuk dat niks met fading te maken heeft. Maar daar ben ik niet zeker van. Het is moeilijker een wiel te doen stoppen met draaien als ge 200 rijdt, maar daarom nog niet om het te doen doorslippen, dus misschien heeft extra remkracht geen voordeel aan die snelheid en blijft enkel het fading argument.
Comment
-
Ik zal eens een topic starten met de wiskunde achter big brake kits.
Neem nu Brembo hun kits. Daar heb je een schijf die iets groter is en vaak een 4 zuiger klauw in plaats van je enkele zuiger in een gewone auto. Als je echter kijkt naar de diameter van de zuigers en daarbij de bereking maakt naar wat men de effectieve zuiger diameter noemt, dan zal je zien dat de effectieve diameter bij 4 zuigers niets zoveel scheelt van de originele klauw.
Dat doen ze met een reden. Ze gaan de remkracht ietswat doen toenemen, maar vooral de thermische kwaliteiten. Slecht bemeten toename van remkracht resulteert eerder in geblokkeerde wielen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenMm ben het er niet mee eens dat je de neiging hebt om met een potentere auto trager te rijden, integendeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenMm ben het er niet mee eens dat je de neiging hebt om met een potentere auto trager te rijden, integendeel.
Jouw 330d onderscheidt zich enkel van een 316d wanneer je het vermogen aanspreekt, anders kan je evengoed die 15.000 euro in uw zak steken.
Ben het er wel mee eens als je met een M4 rijdt waarvan iedereen weet en ziet dat die als een raket kan gaan, dat je dan alleen al door het visuele een onderscheid hebt met een platte 16d waardoor je minder de neiging zal hebben om je te manifesteren door het vermogen aan te spreken.
Maar als je met een M4 rijdt zoals je met een 16d zou doen... Tja dan kan ik niet volgen ze
Kan moeilijk elk rood licht plankgas geven om mensen te tonen dat ik een snelle mazoutstoof heb. Heb daar steeds minder nood aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje kan dat ook gewoon als leuk ervaren, als jij zegt dat je trekt om jezelf te bewijzen trek je om de verkeerde reden
Comment
Comment