Da's een heel goede zaak, dat zal veel doden verschil maken he
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Belang 0-100 tijd ?
Collapse
X
-
Belang 0-100 tijd ?
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDa's een heel goede zaak, dat zal veel doden verschil maken he
Met ACC zou je gewoon allemaal dezelfde snelheid rijden in een lange 'file' maar je dient niet meer te starten/stoppen...previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenIets wat ongevallen kan vermijden is volgens mij ook adaptieve cruise controle. Normaal kan je niet meer in iemands koffer zitten en als iedereen het zou hebben / gebruiken ga je s morgens ook veel beter/sneller naar Brussel over de E19 kunnen. Nu altijd die harmonica files van al die agressievelingen die denken dat ze er sneller gaan zijn als ze een auto of twee rechts kunnen passeren en die helemaal links rijden willen dat voorkomen en dan begint iedereen te remmen en staat alles stil.. Mensen zijn toch dom.
Met ACC zou je gewoon allemaal dezelfde snelheid rijden in een lange 'file' maar je dient niet meer te starten/stoppen...
Comment
-
Of het nu de ACC is, dan wel de braking guard, bij mij remt de auto in elk geval tot stilstand in de file bv.
De braking guard is tot hiertoe een keer of 2-3 ingegrepen. Geloof me, dat is meer dan 1/3 van de maximale remkracht, maar komt verschrikkelijk laat, en ik weet niet of die altijd een ongeval zal vermijden.
Ik beschrijf even 2 situaties.
- de eerste gewoon wat zitten suffen in druk verkeer aan 50-60 km/h op autostrade. Ineend gooien ze voor mij alles dicht, en voor ik reageerde op die zee van rood licht hing ik al in de gordel. Ik heb uiteraard ook geremd, maar of dat nog iets uit maakte weet ik niet. Geen ongeval gebeurd.
- ik reed achter een auto die links afdraaide. Je kent dat wel, je ziet plaats rechts, en geeft al wat gas, stuur een beetje naar rechts en rustig voorbijrijden. Net als die van mijn baan afweek remde die behoorlijk hard, maar ik kon er rechts langs. De braking guard dacht blijkbaar efjes van niet en gaf een korte remstoot om daarna direct terug los te laten.
Ik gebruik de ACC constant. Ik denk dat de volgende eigenaar van mijn auto gaat kijken naar de rubbers van de pedalen en gaat zeggen dat die ooit vervangen geweest zijn.
Mijn vrouw daarentegen durft die ACC niet gebruiken (maar dat durfde ze ook niet met gewone CC).
ACC zal nu altijd de eerste optie zijn die ik aanvink.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenIets wat ongevallen kan vermijden is volgens mij ook adaptieve cruise controle. Normaal kan je niet meer in iemands koffer zitten en als iedereen het zou hebben / gebruiken ga je s morgens ook veel beter/sneller naar Brussel over de E19 kunnen. Nu altijd die harmonica files van al die agressievelingen die denken dat ze er sneller gaan zijn als ze een auto of twee rechts kunnen passeren en die helemaal links rijden willen dat voorkomen en dan begint iedereen te remmen en staat alles stil.. Mensen zijn toch dom.
Met ACC zou je gewoon allemaal dezelfde snelheid rijden in een lange 'file' maar je dient niet meer te starten/stoppen...
Comment
-
dat, bert...gaat al terug van het abs, heb nu alles en rij nog steeds even geconcentreerd...das eerder een instelling als een gevolg en ongeconcentreerden plakken vroeg of laat toch, met of zonder hulp
niet dat geconcentreerden er wel eens niet naast zitten, altijd zagemeel vasthouden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenHet kan zijn maar die uitleg is wel heel moeilijk te onderscheiden van fading. De ervaring bij remmen op glad wegdek is anders, de remmen blokkeren makkelijk aan 30, moeilijker aan 60 en nog moeilijker aan 90, alledrie nog lage snelheden.
kan je even berekenen wanneer de binnendiameter en de buitendiameter sneller dan 1m/s draaien, dan ben je er...Last edited by Unterschlagen; 08/12/2015, 17:53.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenWaarom denk je dat vw anders reageert ?
Comment
-
ACC is handig maar niet op de snelweg. De auto remt veel te vroeg af als je een camion of andere auto nadert. CC 120 en zelf inschatten is veel chiller. Voor gewoon treintje rijden aan 70 is dat wel ideaal. Remt vanzelf en trekt weer op. Zeker als het wat drukker is is dat leuk. Dan moet je niet veel meer doen in de auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenACC is handig maar niet op de snelweg. De auto remt veel te vroeg af als je een camion of andere auto nadert. CC 120 en zelf inschatten is veel chiller. Voor gewoon treintje rijden aan 70 is dat wel ideaal. Remt vanzelf en trekt weer op. Zeker als het wat drukker is is dat leuk. Dan moet je niet veel meer doen in de auto
Ik dien wel sneller van rijvak te veranderen om te voorkomen dat hij gaat afremmen.
Ik ga er in elk geval veel rustiger door rijden. Paar dagen geleden s morgens E313 richting Antwerpen moeten doen tegen 90-100 in 1 lage file en dan is dat toch hemels.
De afstand op kortste instelling zorgt ervoor dat 95% er niet tussenkruipt maar er zijn er jammer genoeg wel nog enkelen die er toch tussenkruipen, maar ja die moet je er dan maar bijnemen.
Om te voorkomen dat iemand er zich tussenwringt dien je eigenlijk onverantwoord dicht op uw voorligger te rijden, nietwaar ?previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenEn waarom zou dat bij alle merken op dezelfde manier reageren? Er worden verschillende technologiën gebruikt, waarom zouden alle systemen dan op dezelfde manier reageren..
Jij begrijpt het helemaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rochlans Bekijk BerichtenIs deze AAC ook merkafhankelijk, reageert VW bijvoorbeeld anders dan andere merken?
Hoe hard trekt een wagen terug op om zijn snelheid terug te halen, welke instellingen zijn mogelijk etc zullen wel allemaal zaken zijn die verschillen per merkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
Comment
Comment