Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is leuker een beetje vermogen te hebben, maar ik doe nu alles met de Scenic DCI 95 pk en moet zeggen dat het ook gaat. Moet beetje meer anticiperen, kan niet zo makkelijk van baanvak veranderen op de snelweg als met een wagen met beetje meer kracht... en toch wordt je dat gewoon. Leuke is dat die auto nog wat koppel heeft (niet veel, maar toch voldoende) en op die manier nog zorgt voor een aangenaam rijgedrag zonder steeds met de versnellingspook te moeten spelen.
    Ik vind een auto al een beetje sportief als hij binnen de 30 sec een km doet en onder de 10 sec blijft tot 100. Sneller mag natuurlijk, maar is in se niet nodig. Dat koop je dan eerder voor de fun dan uit noodzaak, waar ik wel volledig kan inkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Je redenering klopt, maar de snellere komen niet boven de 2000 tpm. En reserve heb je al even min. Het valt me ook op dat je sneller voorbij rijdt wanneer anderen braaf op het eerste vak rijden. En je je tragere optrekken compenseert door langer je snelheid aan te houden. Net voor die bocht met piepende banden. Wat ik gevaarlijk vind, zeker als er plots iemand van rijrichting verandert... Als bestuurder haal je altijd het beste uit je auto, en compenseer je tekortkomingen door je rijgedrag. Snellere auto's zijn meestal ook voorzien van performantere remmen.
      als je kijkt, ben ik die bmw X1 nooit voorbij gegaan. ik ben ook niet hoog in toeren gegaan, ik heb redelijk vroeg geschakeld omdat ze toch niet voorruit gaan. het allereerste begin toen ik op de parking vertrok, ben ik wel tot een 3000-3500rpm gegaan.

ik was nog aan het rollen en ben in 2de vertrokken aan de lichten. net toen ik 60 zei schakelde ik al op naar 3de. ik hoor niet wanneer ik naar 4de ging, maar iets boven de 100 heb ik hem in 5de gezet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        Ik begrijp wel diegenen die zeggen 100-200 is belangrijker. Op circuit maar toch niet voor een daily?
        Hoeft daarvoor niet op circuit te zijn. Omdat je een wagen hebt die snel van 100-200 gaat wil niet zeggen dat je dat effectief doet.
        0-100 zegt gewoon meer over de chauffeur, hoe goed die zijn start doet. 100-200 zegt meer over de wagen omdat je dan al aan het rijden bent.
        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
        Audi S3 '02 sold => topic
        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
          Van 0-100 is nauwelijks interessant. Van 80 naar 120 daarentegen...
          Klopt, maar aangezien dit zelden in de specs terug te vinden Is bekijk ik toch 0-100.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ik bedoel eerder hernemingen van 80 tot 120. Geen idee wat voldoende is eigenlijk. Jammer dat dit niet meer getoond wordt in de brochures.
            Kijk eens op de site automobile catalogue , daar staat per merk en type alle info van acceleratie, tussenacceleratie etc..

80-120..
            Sommige doen daar 15 sec
            over
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

• Belang 0-100 tijd ?

Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
              Hoeft daarvoor niet op circuit te zijn. Omdat je een wagen hebt die snel van 100-200 gaat wil niet zeggen dat je dat effectief doet.
              0-100 zegt gewoon meer over de chauffeur, hoe goed die zijn start doet. 100-200 zegt meer over de wagen omdat je dan al aan het rijden bent.
              Mja goeie 100-200 wil zeggen dat die wagen een top heeft van 'ver' boven de 250.
              Last edited by germinal; 07/11/2015, 14:45.

Comment

Mja goeie 100-200 wil zeggen dat die wagen een top heeft van boven de 250
                Hangt er vanaf wat je verstaat onder goede 100-200 natuurlijk. Hoeft daarvoor geen +250 te kunnen rijden.

Mijn vorige 2 wagens hadden respectievelijk 220 en 225pk en gingen vrij vlot naar de 220/230 om daarna af te zwakken tot +-250.

Comment

• 0-200 in 15 sec lijkt me wel onder de noemer snel te vallen? Met zoiets als een 320d haal je iets van een 30-40 sec vermoed ik ?

Comment

0-200 in 15 sec lijkt me wel onder de noemer snel te vallen? Met zoiets als een 320d haal je iets van een 30-40 sec vermoed ik ?
                    Zoals ik zei hangt het er vanaf wat je verstaat onder snel.
                    Mijn ibiza zat op +-22sec van 100-200 en ik vond dat al vrij vlot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Ik bedoel eerder hernemingen van 80 tot 120. Geen idee wat voldoende is eigenlijk. Jammer dat dit niet meer getoond wordt in de brochures.
                      5,6 seconden

Comment

0-200 in 15 sec lijkt me wel onder de noemer snel te vallen? Met zoiets als een 320d haal je iets van een 30-40 sec vermoed ik ?
                        Dat is al heel snel hoor.

Comment

0-180 in 28,3 seconden voor een F30 320d... de automaat met 190 pk doet het in 26 seconden.

Ik heb geen cijfers over 0-200....

Comment

• Zoals ik al schreef in #2 vind ik een 0 > 1000m prestatie veel meer zeggend. Bij deze afstand zit je normaal dan ook al aan 200+ als je die aflegt rond de 25' of sneller. Dit verteld toch wel veel over je motor vind ik maar niet alles over je wagen en de chauffeur. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• 0-200 in sub 15sec moet je al met iets serieus afkomen hoor.
                              Mijn R doet (volgens de boekskes) 100 en 200 in 4,9 resp. 19,8 en dat is echt wel een rap karreke
                              Met een Stage 1 gaat dit in 17,3s lukken
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• Doet een Porsche Turbo S dat niet in minder dan 10seconden? Moet beestig zijn.

Comment

• Mijn cupra 0-200 in 19 secs (zelf al getest, werkt enkel met de huidige banden die er op liggen) en geloof me dat is al erg snel

Comment

• Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.

zitten wat getunede gebakjes tussen
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Echte supercars doen dat in sub 10, een m235i zit rond de 17 en dat is inderdaad al serieus snel, een 330d int3x0r rond de 24 sec

Comment

• Maar ik blijf erbij dat een 200 kph niet relevant is voor een daily. Laat ons zeggen dat in real life 0 - 160 relevanter is ? Een flitsje aan 170-200 en dag rijbewijs

Comment

Echte supercars doen dat in sub 10, een m235i zit rond de 17 en dat is inderdaad al serieus snel, een 330d int3x0r rond de 24 sec
                                          Ik lees veel 20-21s voor een standaard 330d.

Comment

Working...
                                          X