Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door korneeldebruyn Bekijk Berichten
    Lambo? Turbo?! De Huracan en de Aventador zijn toch beide atmosferisch?

Klopt, en bij mijn weten zijn er nog wel wat Porsches met atmo te krijgen.
    BMW X5 45e

Comment

• Om 0 - 100 in perspectief te plaatsen :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ja, da's waar, de turbomotoren kan je totaal niet meer vergelijken met vroeger. Remember de formule 1 vroeger. Dat waren aan uit schakelaars ipv gaspedalen. Of dichterbij ons, iemand ooit met een Sierra Cossworth achterwielaandrijving gereden?
        Tegenwoordig is de vermogensopbouw zo mooi gelijkmatig vanaf zeer lage toeren dat je het gevoel hebt met een hele dikke atmo motor te rijden.

F40 is ook zo'n aan uit beest

vermogensopbouw is 1, maar als je met een vertraging zit op het gaspedaal hoe klein die ook mag zijn, is dat imo niet leuk.

En dan kan je wel zeggen dat de gaten zo klein zijn, klopt. Maar als een beetje autoliefhebber/rijder voel je dat toch..
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
          Om 0 - 100 in perspectief te plaatsen :

Diene Fuel meter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
            Om 0 - 100 in perspectief te plaatsen :

Laat ons toch ook maar dragstrip en openbare weg in het juiste perspectief plaatsen. Een auto die 4 à 6 sec doet op de openbare weg is echt wel snel.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Wat denk je dan van een turbo geblazen benzine die bij een automaat dan doorschakelt met 450+ nm op de achterwielen? Of een diesel met 600+ nm?
              zonder enige electronisch stabiliteitsprogramma??? ik vond de dodge de max rondrijden dan, ben verschillende ronde punten een paar keer gaan rondgaan. helaas bij T kruisingen ook een paar keer dat ik de verkeerde kant op stond.
              geen grip, geen stabiliteit en bruut vermogen. de max toch.

daarom staat men garage ook vol met capri V6'jes met starre achteras en geen gewicht achteraan.
              zo rijden ze het beste: http://fcapri.homelinux.com/fcapri/c...0/100_1462.jpg

zwarte kont van de steekvlammen en de overgrote carbu:
              http://fcapri.homelinux.com/fcapri/c...640/slick1.jpg
              heb me toch al rot geamuseerd met dat ding, ook al was die goed rot toen. http://fcapri.homelinux.com/fcapri/c...100_0914bb.jpg.
              lichtgewicht, oude harde banden erop, vast achteras, brute kracht (licht getunede pinto motor op een 1.3 achterasje).
              alleen ZOOP die bak toen. naarmate ik verdere meetings deed, werd die meer en meer aangepast voor de zuinigheid en nu schiet er niks meer over van dat monster

gek genoeg nooit een 0-100 test mee gedaan. wel verschillende keren achter sportievere autos met meer pk's gereden. en bijgehouden. alleen moest ik altijd veel vroeger op de remmen gaan
              Last edited by ; 04/11/2015, 20:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                zonder enige electronisch stabiliteitsprogramma??? ik vond de dodge de max rondrijden dan, ben verschillende ronde punten een paar keer gaan rondgaan. helaas bij T kruisingen ook een paar keer dat ik de verkeerde kant op stond.
                geen grip, geen stabiliteit en bruut vermogen. de max toch.

daarom staat men garage ook vol met capri V6'jes met starre achteras en geen gewicht achteraan.
                zo rijden ze het beste: http://fcapri.homelinux.com/fcapri/c...0/100_1462.jpg

http://fcapri.homelinux.com/fcapri/c...640/slick1.jpg
                heb me toch al rot geamuseerd met dat ding, ook al was die goed rot toen. http://fcapri.homelinux.com/fcapri/c...100_0914bb.jpg.
                lichtgewicht, oude harde banden erop, vast achteras, brute kracht (licht getunede pinto motor op een 1.3 achterasje).
                alleen ZOOP die bak toen. naarmate ik verdere meetings deed, werd die meer en meer aangepast voor de zuinigheid en nu schiet er niks meer over van dat monster

Fcapri, jij scheidt de mannen van de jongens met deze woorden !

Comment

• als ik aan bruut vermogen denk, denk ik toch ook wel aan turbo's hoor. nen deftige moteur met ne goed geproportioneerde turbo, als daarvan den turbo in gang schiet, da's pas bruut!

Comment

• met esp is het niet moeilijk. ik krijg de benz van mijn vrouw niet aan het uitbreken, wat ik ook doe. maar als je dat knopje afzet...

moet toch eens een verlaten parking opzoeken bij nat weer, want die benz is verraderlijk. ik rijd er bijna altijd mee met de dochter achterin, en dan blijft ESP toch aanstaan.

@brechen: een 5liter V8 die ineens zijn automaat laten schakelen en de toeren omhoog jaagd, dat is bruut.
                    een dikke sportcar met een turbo erop (genre porsche en dergelijke). dat is bruut.

ne mercedes C200cdi met turbo....NAAAAAAAAH.
                    ne renault 1.5dci met turbo...
                    Last edited by ; 04/11/2015, 21:05.

Comment

• ik zeg toch een deftige moteur, waarom haal je er dan diesels bij?

Comment

• sierra cossworth 2.0 16V turbo, stage 5 tuning. das pas een turbo blok.

voor 1/10de van de prijs leg je daar een dikke V8 in, onderhoudsvriendelijker, betrouwbaarder en minstens evenveel fun

of een oudje, ford BDA 1300, opgeboord naar 1700CC met dikke turbo's. gebouwd eind jaren 70 met 600pk :-) (topsnelheid 300km/h).

voor de rest ken ik geen turbo benzines waarvan ik zou zeggen: "WAUW, die wil ik"
                        Last edited by ; 04/11/2015, 21:35.

Comment

• 5.9-6.0 sec voor de mijne.
                          Uiteraard is de 0-100 tijd richtinggevend, die iets zegt over de kracht van je motor.
                          Al vind ik het leuker om iemand die 70 rijdt met een forse acceleratie voorbij te schieten, dan op de oprit van de autostrade zo snel mogelijk van 0-120 te gaan.
                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• 0-100 tijd is belangrijk maar het zegt gewoon niet alles. Bv de Mazda 2 van mijn moeder gaat van 0 naar 100 in een goei 15 sec. Mijn opel astra 1.3 cdti gaat van 0 naar 100 in een goei 13 sec. Dat scheelt ong. 2 seconden. Toch voelt de Mazda in alle opzichten vinniger, vlotter en sneller aan dan de Opel. Als ge ze op een lang recht stuk naast elkaar zet zal het ne nipte worden, maar in hernemingen en dergelijke is de Mazda gewoon een pak vlotter en dat is voor mij gewoon veel belangrijker. Dus is de 0-100 tijd belangrijk voor mij? Ja, maar ik staar er niet blind op

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                              0-100 tijd is belangrijk maar het zegt gewoon niet alles.
                              Het is niet belangrijk, het is leuk.

...en soms een klein beetje handig bij hernemingen.
                              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Een afdoende 0-100 ligt tussen de 6 en de 4s. Ben hier voor een auto meer belang gaan aan hechten naarmate ik ouder word. Dat is omgekeerd evenredig met hoe belangrijk ik het vind met een 2-wieler. Vroeger had ik meestal 3 moto's tegelijk, waaronder zeker één racer. Dat vind ik de laatste 10-15jaar veel te gevaarlijk geworden. Dan ben ik mijn eisen gaan verleggen van een moto naar een auto. Heeft ook te maken met de mate van comfort. Een moto ben ik beu na 30 jaar rijden. Ik heb nu een Vespa 300 en die gebruik ik meestal gewoon woon - werk, voor de praktische kant, secundaire weg, en stad/files voorbij steken. Dus als ik nu nog een auto koop, moet die kunnen gaan, ik ga niet meer voor minder. Dat ligt voornamelijk in herneming, of inhalen, aanzetten op een oprit of klaverblad. Optrekken tegen iemand aan de lichten doe ik NOOIT, ik vind dat ronduit belachelijk. Mss als ik 70 ben hoeft ik ook geen snelle wagen meer
                                Mijne opa was 88 toen ik mene civic type R kocht, en hij wou is meerijden, ik had al verteld dat de vtec pas vanaf 5800tpm opspringt en de wagen vanaf dan serieus begint gaan te trekken, maar ik moet hem wel eerst warm rijden enz...awel ik heb alles gegeven wat de wagen kon, pas op 8500tpm schakelen....toen vroeg men opa opeens: zeg wanneer springt die vtec nu op en is hem al warm ofwa Ik wil maar zeggen met snelle wagens rijden of meerijden staat geen leeftijd, 0-100 tijden wilt niks zeggen, het is het totaal pakket, rijbeleving enz...

Comment

• 0-100 is voor kindjes.
                                  Voor mij is 0-200 belangrijk. 13sec

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                    Jij woont toch in een rare buurt ze man. Dit is al de tweede keer dat je dat zegt maar ik ervaar dat totaal niet, eerder het tegenovergestelde. Ze vertrekken vlot aan het licht maar je mag op geen enkele baan 100, mss is het dat dat jij ervaart, iedereen stopt bij 50, 70 of 90 niet dat het strepentrekkers zijn maar 20s? De gemiddelde chauffeur (met welke motor dan ook) zal toch niet veel langer dan 10sec doen om de wettelijke 70km/h te halen.
                                    Ik ervaar nochtans hetzelfde als fcapri. Mijn traagste wagen doet 0-100 in 14,5sec. Bij het optrekken erger ik er mij ook steeds blauw aan hoe langzaam sommige mensen er in slagen hun snelheid te halen. Ik word ook zelden voorbijgestoken tijdens het optrekken en dit ondanks dat 3/4e van de auto's sneller is dan de mijne.

Dus 0-100 tijd is relatief, want het merendeel vraagt nooit 100% van hun wagen. Ik trek (als de baan vrij is) altijd volgas op tot aan de toegestane snelheid Vermits ik met elke wagen ongeveer 10jaar en +200.000km rij en nog nooit motorproblemen gehad heb zal het zo slecht wel niet zijn voor de motor.

Zelfs destijds met fiesta (45pk) en swift (53pk) moest ik steeds inhouden omdat de gemiddelde belg trager optrekt. De enige auto die ik ooit gehad heb die niet mee kon was mijn fiat 126 met 23pk 0-100 in 54.5sec, voorbijsteken kon enkel met een lange aanloop

Comment

• De gemiddelde Belg trekt misschien wel traag op, da's juist. Maar ik rij nu de laatste maanden meer met de Scenic van mijn vrouw, die heeft ook veel tijd nodig tot honderd. (Is maar 95 pk diesel). En dan merk je dat je op sommige opritten toch alles uit de kan moet halen om in te voegen. Op korte opritten maar ook als er ne twijfelaar voor u rijdt die remt ipv op te trekken.
                                      Ook het veranderen van vak is een stuk moeilijker. Zeker als je anderen niet wil hinderen. Zal blij zijn als ik mijnen auto heb. Die is niet supersnel maar toch vlotter en dus ook vlotter op de snelweg en zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Klopt, en bij mijn weten zijn er nog wel wat Porsches met atmo te krijgen.
                                        Ik dacht dat de nieuwe 911 facelift voornamelijk turbo motoren kreeg. Net zoals de cayman en boxter.

Er zijn nog atmosferische modellen ja, maar hoe lang nog?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Ik dacht dat de nieuwe 911 facelift voornamelijk turbo motoren kreeg. Net zoals de cayman en boxter.

Er zijn nog atmosferische modellen ja, maar hoe lang nog?
                                          True.

Al denkik dat de specialere porsches a la GT3, 4, R, RS nog wel een tijdje atmo blijven. Net zoals de fl GT3 en de R een handbak krijgen.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X