Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
    ?????? Nu ben ik geen technisch genie maar dit zie ik niet voor me.
    de oudere 5-bak ging nogal losjes in de koppelomvormer dan een dsg of modernere gelockte automaat en ze vertrekken ook al in tweede
    tel daarbij dat een mercedes (in dit geval jeep) gaspedaal niet op een mm reageert, maar op cm's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      de oudere 5-bak ging nogal losjes in de koppelomvormer dan een dsg of modernere gelockte automaat en ze vertrekken ook al in tweede
      tel daarbij dat een mercedes (in dit geval jeep) gaspedaal niet op een mm reageert, maar op cm's

Tja niet zo veel ervaring met mercedes hé Bobo, ge kent mij. Bedankt voor den uitleg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Sommigen overdrijven toch over turbo gat toestanden en gasrespons . Wat doet een atmosferische motor op lage toeren . Laat mij raden helemaal niets .
        Er zijn genoeg +5 cilinder diesel motoren op de markt die aangenamer rijden als een gemiddelde atmosferische naft motor .
        een turboloze motor is ontwikkeld om tussen 1000 en 5000rpm voldoende te presteren. bij een turbomotor rekenen ze op de turbodruk en geven ze die een lage compressie, en als die turbodruk er niet is, is dat een dood beest.
        moet je maar eens met een auto rijden waar de turbo van gesneuveld is. mag je content zijn nog 80km/h te halen.
        ik was vroeger ook anders van gedacht, en dacht ook dat er niks beter was dan een heftig turboblok. er zijn destijds wel leuke autos gemaakt, dikke porsche turbos. leuke funblokken zonder turbo en nog een extra boost als de turbo erbij komt.

maar toen kocht ik men dodge, een 5.2 met een gammele 150pk. maar wat een respons. daar rijd ge 500rpm mee in hoogste versnelling in de stad, drukt ff gas in en weg is die. KOPPEL, KOPPEL en nog eens koppel. there is no replacement for displacement (zoals hierboven gelijkaardig vermeld). zelf op 300-400rpm kunt ge in stad cruizen. een turbo blok bokt en geraakt niet weg. en t duurt nog tot 2000rpm voor er reactie komt. als die daar al geraakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Da's waar. Maar de laatste (oer)GTI's waren eigenlijk geen GTI's meer.
          toegegeven, mijn vento (2.0 benzine 115pk) heeft niet echt dat GTI dna zoals een golf 2 of 1.

ontopic:

0-100 tijden niet belangrijk? Het drukt toch uit hoe vlot een auto is. Ik denk dat alles onder de 10-11seconden vlot genoeg gaat.
          Last edited by Ice_ken; 03/11/2015, 18:23.
          2015 BMW S1000R
          2010 Renault Clio RS Cup
          1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• met die dodge kun je op 300-400 toeren ook vooral cruizen door de royaal slippende koppelomvormer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
              Wat, niemand die 250-120 tijd belangrijk vindt? Voor aan de flitscameras?

ik heb die van mij besteld met de optionele grotere remmen...

Comment

turbogat ? ok, een 3liter turbodiesel is bovengemiddeld maar het gewicht is dat ook...als mijn auto oprit leugenberg helling tegen 70 oprijd aan 1050 toeren, en de konijnepijp aan 50 tegen 950 optrekt (toch stevige helling), is er toch ruim trekkracht genoeg me dunkt...en ik denk dat een 2.1 net hetzelfde doet in een c of e
                70 omhoog kan die van mij niet aan 1050 toeren, boite is te kort... 1200 toeren ongeveer... maar in principe komt die niet uit 6de versnelling eens hij warm is en de snelheid boven de 60km/u blijft.

Is wel maar een 2 liter.

Comment

• boite is niet te kort, de slaglengte van uw motor wél

Comment

boite is niet te kort, de slaglengte van uw motor wél
                    heeft dezelfde verhoudingen (uitgezonderd 1ste) als de 1.6D

boite is dus kort...

motor is met lange slag ook...

daarentegen staat dat ik mijn verbruik met veel autoweg kan laten zakken tot 3.6l/100km... en dat is zonder de achterzetels te verwijderen of dergelijke...

Comment

• ik heb je verkeerd begrepen zou een andere eindverhouding wat aan kunnen doen (en zo doen ze dat ook

bmw zf8 zelfde boite met andere pont

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                        heeft dezelfde verhoudingen (uitgezonderd 1ste) als de 1.6D

boite is dus kort...

motor is met lange slag ook...

daarentegen staat dat ik mijn verbruik met veel autoweg kan laten zakken tot 3.6l/100km... en dat is zonder de achterzetels te verwijderen of dergelijke...
                        Maar wel 90 te rijden ?
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten

0-100 tijden niet belangrijk? Het drukt toch uit hoe vlot een auto is.
                          Nu heb je hier wel een punt.

Als je het nu anders bekijkt... wanneer de motor van onze huidige wagen ons hoegenaamd niet stoort... dan heeft 0-100 geen belang.
                          Omdat we hier niet mee bezig zijn.

( maar we komen dan misschien wel over als de zoveelste patroonheilige )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                            ( maar we komen dan misschien wel over als de zoveelste patroonheilige )
                            Voor automobilisten zijn er nochtans niet veel. Heilige Francisca en Sint Christoffel waarschijnlijk. En Sint Antonius, die werkt voor alles. En gewijd water van Sint Eligius tegen 't roesten en voor de ruitewissers.
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Zelfs de M3/4 is best giftig met z'n turbo's naart schijnt alsje de echte fora leest. Omdat die ook nog een klein beetje tijd nodig hebben om in gang te geraken.
                              Wie zegt dat, losers!
                              Vind die kar echt dikke fun.

De banden bepalen evengoed dat karakter, hoe meer grip ze bieden, hoe heftiger ze grip kunnen verliezen...
                              Ge zult de video van Steve Sutcliffe (Alpina D3 vs M3) al wel gezien hebben?
                              Alles waar 'ie toen last van had was te wijten aan de afstelling (geometrie, dempers, banden, gewicht & gewichtsverdeling, ...),
                              eveneens het traject waarop hij reed, maar het lag niet aan de motor.

De turbo's nemen een vleugje van de gasrespons weg maar boven de 4000tr/min is het nauwelijks waarneembaar.
                              't Enige waar je moeite mee kan hebben is de dosering ervan.
                              Onder "sport plus" is het niet meteen het meest fijnbesnaard instrument, ... eerder nen hamer (ben ik geen fan van hé).
                              En dat kan dan in sommige situaties giftig zijn ja, maar dan zoek je het per definitie zelf op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                een turboloze motor is ontwikkeld om tussen 1000 en 5000rpm voldoende te presteren. bij een turbomotor rekenen ze op de turbodruk en geven ze die een lage compressie, en als die turbodruk er niet is, is dat een dood beest.
                                moet je maar eens met een auto rijden waar de turbo van gesneuveld is. mag je content zijn nog 80km/h te halen.
                                ik was vroeger ook anders van gedacht, en dacht ook dat er niks beter was dan een heftig turboblok. er zijn destijds wel leuke autos gemaakt, dikke porsche turbos. leuke funblokken zonder turbo en nog een extra boost als de turbo erbij komt.

maar toen kocht ik men dodge, een 5.2 met een gammele 150pk. maar wat een respons. daar rijd ge 500rpm mee in hoogste versnelling in de stad, drukt ff gas in en weg is die. KOPPEL, KOPPEL en nog eens koppel. there is no replacement for displacement (zoals hierboven gelijkaardig vermeld). zelf op 300-400rpm kunt ge in stad cruizen. een turbo blok bokt en geraakt niet weg. en t duurt nog tot 2000rpm voor er reactie komt. als die daar al geraakt
                                Als hij maar 80rijd zal dat zijn omdat hij in een noodprogramma zit. Zo een moderne 3liter diesel haalt zonder turbo gemakkelijk nog 200pk. Die oude platte 2liter diesels halen ook 160km/h en meer. Wat heb je aan gasrespons als er bij een atmosferische op lage toeren geen power zit. Ik denk dat je nog niet met een moderne 3liter diesel hebt gereden. Ik hou ook wel van atmosferische motoren maar dan is het pas van een V8.
                                Last edited by ; 03/11/2015, 22:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                  Maar wel 90 te rijden ?
                                  uitgezonderd op de gewestwegen waar je vaak maar 70 mag.... of in de file

Comment

Als hij maar 80rijd zal dat zijn omdat hij in een noodprogramma zit. Zo een moderne 3liter diesel haalt zonder turbo gemakkelijk nog 200pk. Die oude platte 2liter diesels halen ook 160km/h en meer. Wat heb je aan gasrespons als er bij een atmosferische op lage toeren geen power zit. Ik denk dat je nog niet met een moderne 3liter diesel hebt gereden. Ik hou ook wel van atmosferische motoren maar dan is het pas van een V8.
                                    Ik houd het op maximum zo'n 110 pk voor een 3 liter diesel zonder turbo... je kan maar zoveel lucht binnenhalen bij 4000 tpm onder atmospherische druk... met 1.5 bar boost zou diezelfde diesel dan 275pk leveren...

Comment

Zo een moderne 3liter diesel haalt zonder turbo gemakkelijk nog 200pk. Die oude platte 2liter diesels halen ook 160km/h en meer. Wat heb je aan gasrespons als er bij een atmosferische op lage toeren geen power zit. Ik denk dat je nog niet met een moderne 3liter diesel hebt gereden. Ik hou ook wel van atmosferische motoren maar dan is het pas van een V8.
                                      en alweer de compressie vergeten.
                                      een turboloze 3.0D die een 150-200pk haalt zit met een compressie van over de 20.
                                      een geblazen 3.0D die 230pk haalt zit met een compressie van 15. haal die zijn drukvulling weg en je hebt een tam beest met misschien 70pk.

als je met turbo veel winst moet halen, dan moet de druk omhoog en de compressie omlaag. dan heb je een platte 2.0 met 50pk ene en geblazen 2.0 met 150pk
                                      als je dezelfde compressie houd, kan je zoveel druk niet draaien en win je amper iets. dan heb je een platte 2.0 met 70pk en een geblazen 2.0 met 100pk.

net hetzelfde bij benzinemotoren. daar draaien ze zonder turbo makkelijk meer dan 10:1 en de turboblokjes zitten misschien rond met 7-8 :1

Comment

• de turbodarmen waren er eens van mijn pajero 2.5 tdi 100 pk afgevlogen, turbo zorgde toen voor een vermogenwinst indertijd van pakweg 25pk, atmo diesels haalden toen ongevaar 75 pk

ik had idd zeker geen 75 pk over...en roken als een turk...

een 24v 3 liter atmodiesel haalde 136pk in 2000, we zijn wel wat verder maar het is vooral de turbowerking die hogere vermogens toelaat
                                        Last edited by bobo; 04/11/2015, 04:51.

Comment

• Turbo is sowieso ook de toekomst voor benzine, die verschuivingen zie je al lang. Mij hebben ze echter nog niet overtuigd met die donwsize blokjes. Geef mij maar een 2l atmosferisch (neem nu de nieuwe mazda's), tov een 1.4 of 1.6turbo met zelfde vermogen en turbo. Die laatste voelt idd in een bepaald toerenbereik vlotter maar je voelt ALTIJD die turbo opkomen en altijd is er een klein/groot turbogat. Ik hou daar echt niet van.

Nu rij ik weer met een 2l diesel en het is de beste diesel dat ik persoonlijk al heb gehad maar toch 1 ding is zeker: komt er nooit meer in. Kleine toerenbereik, wachten tot 1800 a 2000 tot de turbo erin komt.. neen dank u. Echter vinden de meeste mensen dat net plezant.
                                          Bij een benzine met turbo is het nog aangenamer maar mijn voorkeur gaat momenteel nog steeds naar een atmosferische motor met genoeg vermogen, die zijn wel bijna met uitsterven bedreigd.

ontopic: 0-100 niet belangrijk zoals de meeten aangeven? Je maakt uzelf iets wijs, uiteraard is dat belangrijk! ook al zegt het niet alles. Ik begrijp niet dat mensen dit als onbelangrijk aangeven, wss de eesten die 0-100 tijden opzoeken. Het blijft gewoon een goede indicator.

Comment

Working...
                                          X