maar ik ben wel mee dat handbakkers het turbogat beter voelen, tis alleszins nooit een echt nadeel bij automaat, en dat mag zelfs een oude zijn (van de ster)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Belang 0-100 tijd ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichtenontopic: 0-100 niet belangrijk zoals de meeten aangeven? Je maakt uzelf iets wijs, uiteraard is dat belangrijk! ook al zegt het niet alles. Ik begrijp niet dat mensen dit als onbelangrijk aangeven, wss de eesten die 0-100 tijden opzoeken. Het blijft gewoon een goede indicator.
dus waarom een auto kopen die in 10sec de 100 haalt, als ge al schakeld op 1200rpm.
er zijn idd mensen die ik niet kan bijhouden, maar als ik er zo 5 tegenkom op een hele dag, dan is het veel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenwat zijt ge ermee als ge dat nooit gebruikt. ik erger me dagelijks aan trage optrekkers. mensen die dus trager optrekken dan mijn golfke die meer dan 20sec nodig heeft om 100 te halen. ik verbruik dan nog altijd MINDER dan 4.5liter want de mijne is nog dichtgedraaid ook. kunt ge u voorstellen hoe traag anderen rijden.
dus waarom een auto kopen die in 10sec de 100 haalt, als ge al schakeld op 1200rpm.
er zijn idd mensen die ik niet kan bijhouden, maar als ik er zo 5 tegenkom op een hele dag, dan is het veel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenAllez jong, mensen die trager als 20s van 0-100 gaan? Waar komt gij die tegen. Wij gebruiken ook nooit het volledige vermogen maar binnen de 10s zijn wij toch wel aan de 90/120.
Niet iedereen rijdt met een 3AH hé lol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenwat zijt ge ermee als ge dat nooit gebruikt. ik erger me dagelijks aan trage optrekkers. mensen die dus trager optrekken dan mijn golfke die meer dan 20sec nodig heeft om 100 te halen. ik verbruik dan nog altijd MINDER dan 4.5liter want de mijne is nog dichtgedraaid ook. kunt ge u voorstellen hoe traag anderen rijden.
er zijn idd mensen die ik niet kan bijhouden, maar als ik er zo 5 tegenkom op een hele dag, dan is het veelniet dat het strepentrekkers zijn maar 20s? De gemiddelde chauffeur (met welke motor dan ook) zal toch niet veel langer dan 10sec doen om de wettelijke 70km/h te halen.
Last edited by SteakFriet; 04/11/2015, 08:31.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJa lol. De meeste auto's die je nu ziet rijden, moeten plankgas geven om binnen de 10s aan de 100 te geraken.
Niet iedereen rijdt met een 3AH hé lol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenAllez, 10s is toch al redelijk mainstream. Maar ik zeg ook niet dat die allemaal plankgas geven maar nog trager als 20s, dat lijkt me nooit te gebeuren.
Ik vind ook niet dat de meeste mensen rap rijden. Maar zich ergens voor wringen, ho maar. Dat doet de meerderheid. Vandaar dat het zoveel voorkomt dat zich nog net iemand zich voor u gooit om u dan aan een slakkegang kilometers op te houden.Last edited by Den Paarse Capri; 04/11/2015, 09:50.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten0-100 wil niks zeggen, zeker nu niet met al die elektrische AWD brol op de baan. 100-200, thats where the fun is at :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenen alweer de compressie vergeten.
een turboloze 3.0D die een 150-200pk haalt zit met een compressie van over de 20.
een geblazen 3.0D die 230pk haalt zit met een compressie van 15. haal die zijn drukvulling weg en je hebt een tam beest met misschien 70pk.
als je met turbo veel winst moet halen, dan moet de druk omhoog en de compressie omlaag. dan heb je een platte 2.0 met 50pk ene en geblazen 2.0 met 150pk
als je dezelfde compressie houd, kan je zoveel druk niet draaien en win je amper iets. dan heb je een platte 2.0 met 70pk en een geblazen 2.0 met 100pk.
net hetzelfde bij benzinemotoren. daar draaien ze zonder turbo makkelijk meer dan 10:1 en de turboblokjes zitten misschien rond met 7-8 :1
Dat zal maximaal 110-120 pk zijn.
Totaal onverkoopbaar dus.
Enne, auto's die in minder dan 10s van 0-100 gaan zijn nog niet mainstream. Het zijn geen exoten meer, dat klopt.
Comment
-
Dat is juist, maar het geeft een betere indicatie hoe de wagen het doet boven de 100. Daarom vind ik de tussenhernemingen en vooral de km uit stilstand wel belangrijker.
Dat turbogat met een automaat voel je toch niet echt meer? Ik heb nu die Espace benzine gekocht en bij mijn testrit heb ik dat eigenlijk niet gevoeld. En de benzines draaien op constante snelheid niet veel meer toeren meer dan een diesel. Enige wat je een beetje mist is het koppel, maar ook hier doet de automatische boite veel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenEerder een algemene vraag mijn kant :
hoe belangrijk/onbelangrijk is voor jou de 0 - 100 tijd bij de aankoop van een wagen ? Of meer algemeen het acceleratievermogen.
Verandert/veranderde het belang dat je hier aan hecht met je leeftijd ?
Wat vind je zelf een afdoende 0 - 100 ?
RWD's hebben altijd voordeel behalve als het nat/vettig ligt
Hangt ook af van versnellingsbakverhoudingen, sommige wagens halen de 100 in tweede net wel/net niet, extra schakelbeweging gaat (relatief gezien) een hoop tijd kosten waardoor die auto trager lijkt maar het niet is
UK en US gebruiken trouwens 0-60 mpg = 96 kmphMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenEerder een algemene vraag mijn kant :
Verandert/veranderde het belang dat je hier aan hecht met je leeftijd ?
Wat vind je zelf een afdoende 0 - 100 ?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEen 3l Diesel zonder turbo haalt NOOIT 150 pk.
Zo een moderne 3liter diesel haalt zonder turbo gemakkelijk nog 200pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendan moet je mij niet quoten, maar de tekst van Blackhorse die dit schreef:
ik wil maar aantonen dat die huidige diesels op hun gat zitten als de turbo geen druk levert. heb het genoeg voorgehad met mijn firmawagens die ge(zwaar over)laden waren. zette die in eerste, koppeling los, gaspedaal tegen de grond en NIKS. NIKS NIKS NIKS tot ik boven de 2000rpm geraakte (in bergop geraakt ik niet eens weg in 1e). in 3de aan 80 was het maximum dat ik haalde en bij 4de liep de snelheid terug. sindsdien moet ik geen turbo blokken hebben en heb ik liever een atmo met grote longinhoud
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEen 3l Diesel zonder turbo haalt NOOIT 150 pk.
Totaal onverkoopbaar dus.
Enne, auto's die in minder dan 10s van 0-100 gaan zijn nog niet mainstream. Het zijn geen exoten meer, dat klopt.
techniek van 15 jaar geleden...
Comment
-
niet zo heel belangrijk, anders kocht ik me wel iets zwaarder.
Kan meer genieten van het koppel.
Heb het zelf nooit getimed, ik schat zo rond de 10 seconden te zitten. Snelheidsgevoel is allesinds hoger dan met mijn vorige voiture die zelf meer pk's had en lichter was.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendan moet je mij niet quoten, maar de tekst van Blackhorse die dit schreef:
ik wil maar aantonen dat die huidige diesels op hun gat zitten als de turbo geen druk levert. heb het genoeg voorgehad met mijn firmawagens die ge(zwaar over)laden waren. zette die in eerste, koppeling los, gaspedaal tegen de grond en NIKS. NIKS NIKS NIKS tot ik boven de 2000rpm geraakte (in bergop geraakt ik niet eens weg in 1e). in 3de aan 80 was het maximum dat ik haalde en bij 4de liep de snelheid terug. sindsdien moet ik geen turbo blokken hebben en heb ik liever een atmo met grote longinhoud
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Dat is nog ver van de 200pk hé.
Breng vandaag een 3L diesel op de markt met 136pk, en je verkoopt niet één auto, want totaal onbetaalbaar in taxen etc.
En Capri, je vergelijkt auto's met camionetten.
Ik heb ook ooit een paar dagen met een PAssat TurboD gereden met 1.6 TD van 70 pk. Die moest je inderdaad boven de 2500 trekken voor de turbo iets gaf.
Maar ondertussen is er toch wat veranderd.
Turbo rules!
Comment
Comment