Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bwa, 0-100 betekent hier precies niet veel. Tijd terug eens meegereden met een GTR met extra peper die onder de 3s naar de 100 ging en daarboven nog als een gek bleef sleuren.

Als dat je niets doet, dan lieg je.

Comment

ik trek geen sprintjes meer... ben ne rustige chauffeur geworden. Vermogen om in te halen is wel belangrijk.

Ik zit hier nu met mijn 7 seconden wagen van 0-100 met niks van koppel
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Bwa, 0-100 betekent hier precies niet veel. Tijd terug eens meegereden met een GTR met extra peper die onder de 3s naar de 100 ging en daarboven nog als een gek bleef sleuren.

Als dat je niets doet, dan lieg je.

En hoelang denk je dat leuk te vinden?

dat is leuk voor een paar keer en dan is dat ook maar saai imo.
        BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          En hoelang denk je dat leuk te vinden?

dat is leuk voor een paar keer en dan is dat ook maar saai imo.
          Een auto van 5 seconden word je gewoon. Een 3 seconden auto ga je echt niet snel gewoon worden, dixit de eigenaar.

Comment

Een auto van 5 seconden word je gewoon. Een 3 seconden auto ga je echt niet snel gewoon worden, dixit de eigenaar.
            denk ook dat er een grens bestaat vanaf wanneer je het niet meer gewoon wordt.

helaas ligt die grens boven mijn paygrade

Comment

Desalniettemin zal iedereen wel de optrekgegevens van z'n voertuig kennen denk ik. Onder de 10s tot 100 en onder de 30s voor de km zijn al vlotte wagens.

Comment

Vind het wel belangrijk als ik bvb een oprit neem, zodat ik mooi kan kiezen waar ik invoeg, en nooit in de problemen geraak. Verder vind ik vlot kunnen inhalen ook erg belangrijk, vooral als er eentje 50 doet waar je 70 mag, wat meer en meer voorkomt. Ik zou stress krijgen moest dat allemaal niet vlot kunnen
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik denk dat het bij mij vooral comfort is. Een 0-100 tijd weerspiegelt ook vaak hoe de auto zich op de snelweg gedraagt (invoegen, hernemingen) .

Comment

Iedereen aan de tesla dan al is het maar om te accelereren aan de valsnelheid... En ondertussen nog wat geld graaien bij de overheid.

Vind het toch raar dat het zovelen niets zegt.. En dan zitten we nota bene op een autoforum.

In de 2 jaar dat ik met een redelijk snelle auto rijd ( 5.6 sec ) moet ik wel zeggen dat het mij opvalt dat zeer weinig mensen gassen bij een groen-licht.

Al geniet ik er nog steeds van als er iemand naast me komt staan die volle petrol alles geeft en dat je er dan rustig voorbij kan schieten maar dat heeft misschien eerder met de leeftijd te maken.
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Iedereen aan de tesla dan al is het maar om te accelereren aan de valsnelheid... En ondertussen nog wat geld graaien bij de overheid.

Vind het toch raar dat het zovelen niets zegt.. En dan zitten we nota bene op een autoforum.

In de 2 jaar dat ik met een redelijk snelle auto rijd ( 5.6 sec ) moet ik wel zeggen dat het mij opvalt dat zeer weinig mensen gassen bij een groen-licht.

Al geniet ik er nog steeds van als er iemand naast me komt staan die volle petrol alles geeft en dat je er dan rustig voorbij kan schieten maar dat heeft misschien eerder met de leeftijd te maken.
                      Een Tesla is zoals naar de nieuwste film kijken met het geluid uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        maar dat heeft misschien eerder met de leeftijd te maken.
                        en de lengte van de piemel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Een gemiddelde Griek denkt daar toch anders over hoor. Die gaan er vanuit dat hoe sneller je van punt A > B kan begeven hoe kleiner het risico is dat er onderweg iets kan gebeuren...
                          en hoe groter de kans dat je op je bestemming bent voordat je diesel op is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                            en de lengte van de piemel
                            dat is dan weer relatief, zeker als je snel rijdt

Comment

Euh dat is niet waar ik heb er eentje van 2.6 seconden en ook dat wordt je gewoon... Wat er hier boven staat is waar een Caterham die 5sec naar de 100 gaat is véél leuker dan een standaard Carrera. Rijsensatie hangt heel erg af van het chassis en gewicht + 10-tallen andere factoren waar snelheid er eentje van is.

Comment

Mijne Crossbone haalde 120... maar fun dat ik ermee had. Ongelofelijk veel plezier aan gehad.

Comment

Van 0-100 is nauwelijks interessant. Van 80 naar 120 daarentegen...

Comment

Vind het toch wel fijn als een auto vlot van z'n plaats geraakt.

Comment

0-100 tijd is in feite zeker niet onbelangrijk want het zegt toch wel redelijk veel over hoe snel een auto optrekt. Dat het pakket wegligging/rijsensatie/bochtengedrag/stabiliteit/rijgevoel/... veel belangrijker is is zeker een feit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                        Voor mij in feite omgekeerd, acceleratie is niet ( meer ) belangrijk.

Vind de kick bij snel bochten nemen, vooral op twee wielen, veel intenser en plezanter.
                                        En hiervoor heb je eigenlijk geen pk's nodig.
                                        Ik vind dat ook, maar bij mijn auto ligt het zwaartepunt te laag daarvoor.
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          0-100 tijd is in feite zeker niet onbelangrijk want het zegt toch wel redelijk veel over hoe snel een auto optrekt. Dat het pakket wegligging/rijsensatie/bochtengedrag/stabiliteit/rijgevoel/... veel belangrijker is is zeker een feit.
                                          Weggedrag. Feitelijk nog iets dat zo overrated is. Ik kom zelden mooie bochten tegen en altijd zijn er trage voorliggers die het leuke, de snelheid in de bocht, wegnemen en zo blijft er maar weinig over van het concept 'bochtjes pakken'. In Wallonië daar kan nog gereden worden maar in Vlaanderen? Nauwlijks

Comment

Working...
                                          X