Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De turbodruk is ook nagekeken bij het laatste onderhoud.
En software updates zouden er ook niet meer zijn.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Tuurlijk is dat anders. Er zijn al verschillende van die ZF bakken en de sturing zal van merk/type tot merk/type ook verschillen. En zes cilinder diesel met tonnen koppel onderin zal logischerwijze aan hogere snelheden een pak lager in toeren kunnen rijden in een hoge versnelling.
beetje hetzelfde verhaal als een baas van me met een laguna coupe en dhl bevestigt
ik wil ni frans bashen, maar hun automaten staan niet 100% op zuinigheid afgesteld, toch jullie bouwjaren (nog) niet
Dat is juist want als ik hem in manueel zet kan hij veel lagere toerentallen aan. Bij 70 zou die makkelijk al in zesde kunnen tov nu 90 automaat rijden. Anderzijds is hij wel vrij zuinig maar met dsg zou het natuurlijk nog flink verschil maken.
In 't begin zat ik zo rond de 7,5 en nu met de winter aan 8,5.
Vind dat zeer aanvaardbaar voor een automaat in een auto van 2 ton.
( zou het verbruik in de winter bij gelijke rijstijl ongeveer 1l verschil maken?)
Als ik de nieuwe espace ga rijden zal ik voor de eerste keer proeven van dsg, ben benieuwd hoe dat schakelt
Je hebt zo de reclame van de Lexus IS 300h dus ik keek zo eens op YouTube naar reviews. Eentje had de acceleratie naar 200... Wat was me dat voor saaie prut. Die CVT zou echt niets voor mij zijn. Kan het moeilijk verklaren behalve dat het zo saai en onnatuurlijk voelt.
Off topic: die is 300h is belachelijk traag naar de 200, zeker als je naar het vermogen kijkt. De 0-100 is ook eigenlijk vrij zwak. In sport uitvoering wel een aantrekkelijke wagen met knap interieur en goede afwerking.
Ik rij sinds een 7-tal maanden met een GS300h en ben echt wel te vinden voor die CVT (nu ja, mijn vorige was een E-klasse S212 met de aut. 5-bak, dus alles is beter dan dat).
Het is inderdaad geen vliegmachine (alhoewel de hernemingen wel uitstekend zijn) en is lawaaierig bij hoge toeren, maar het past wel perfect bij het relax karakter van de wagen zelf.
Ik rij sinds een 7-tal maanden met een GS300h en ben echt wel te vinden voor die CVT (nu ja, mijn vorige was een E-klasse S212 met de aut. 5-bak, dus alles is beter dan dat).
Het is inderdaad geen vliegmachine (alhoewel de hernemingen wel uitstekend zijn) en is lawaaierig bij hoge toeren, maar het past wel perfect bij het relax karakter van de wagen zelf.
Ik denk dat dit voor mij de enigste aanpassing zou zijn in een Lexus GS...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Hoe werkt dat dan als je zelf wil schakelen in zo'n +/- stand.
Moet je dan even het gas lossen, als je op en af schakelt of hou je gewoon het gas erop en op of neer tikken.?
Hoe werkt dat dan als je zelf wil schakelen in zo'n +/- stand.
Moet je dan even het gas lossen, als je op en af schakelt of hou je gewoon het gas erop en op of neer tikken.?
Mvg,
Geert
Bij gerobotiseerde bakken met enkele koppeling kan je beter gas lossen om hem iets sneller te doen schakelen, heb ik eens gelezen. Maar is in principe niet nodig.
Vraagje tussendoor : mag binnenkort mijn nieuwe leasing uitkiezen en dacht aan rijkelijk uitgeruste 420D GC. Is het nog de moeite om de manuele te overwegen of is het tegenwoordig een no brainer om voor de automaat te gaan?
Doe een 30-40K per jaar waaronder iedere werkdag onze prachtige (kuch) Brusselse ring.
Het idee van een AT zegt me wel iets maar tot op heden vind ik het best leuk om 'in controle' te zijn via MT.
Ook belangrijk, met een MT zou een 425D coupe misschien ook mogelijk zijn ...
Vraagje tussendoor : mag binnenkort mijn nieuwe leasing uitkiezen en dacht aan rijkelijk uitgeruste 420D GC. Is het nog de moeite om de manuele te overwegen of is het tegenwoordig een no brainer om voor de automaat te gaan?
Doe een 30-40K per jaar waaronder iedere werkdag onze prachtige (kuch) Brusselse ring.
Het idee van een AT zegt me wel iets maar tot op heden vind ik het best leuk om 'in controle' te zijn via MT.
Collega bij mij op het werk rijdt 20k per jaar en zit aan zijn 4de nieuwe bmw, altijd benzine's. Nu heeft hij eind vorig jaar een weekend met de 420d met achttrapsautomaat gereden... nu is hij overtuigd dat dit zijn volgende wordt! Hij is er lyrisch van!
Voor wat mij betreft een no brainer. Met zoveel km's een automaat. Hij doet precies wat je wil, dus wat bedoel je dan met controle houden?
Heb een paar afspraken voor wat testritten, waarond de automaat in BMW, Audi en Merc.
En niet in controle houden maar in controle zijn : het gevoel dat je moet werken om door je versnellingen te gaan, het actiever bezig zijn met het rijden, de koppeling instampen, je schakeltijden challengen, ...
Granted, dat is alleen in ideale omstandigheden want in file ga ik doorgaans van 'f*ck die k*tpook' om luidop te zeggen dat de volgende een automaat zal zijn.
... aan de testrit om mij finaal over de streep te trekken
Voor mij is autorijden meer dan om de haverklap die koppeling in te duwen en in die pot te roeren. Je moet eens tellen hoeveel keer je dat ding indrukt weg van de snelweg.
Ik heb zelf nooit echt goed de manuele overgang van eerste naar tweede versnelling onder de knie gekregen in een BMW. Altijd een klein schokje. Ik haatte dat.
Je verhaal over het sportief schakelen past eerder bij een dikke sportieve benzine en niet zozeer bij een 2 liter diesel. Allez, mijn mening hé
Comment