Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Zijn er dan echt ingenieurs en managers geweest die bij de ontwikkeling van zo een CVT volgas gaven en dan zeiden "jongens, we hebben het gevonden. Dit is de ultieme manier om het verbruik te drukken. Niemand gaat volgas geven zonder gek te worden van de herrie" .

Ik vind het bij de lexus 300h nog erger, omdat ze door de boxen het geluid afspelen van een schakelende transmissie met bijhorende toerendrop van de motor, en dan hoor je op de achtergrond die motor en CVT volle toeren janken..... vreemd
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• CVT is een doodlopend straatje.

Technologie kan geen hoge koppelwaardes aan vandaar dat bvb. Audi voor hun diesels al terug overgeschakeld is op klassieke automaten en gerobotiseerde bakken.
      2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
        Ik vind het bij de lexus 300h nog erger, omdat ze door de boxen het geluid afspelen van een schakelende transmissie met bijhorende toerendrop van de motor, en dan hoor je op de achtergrond die motor en CVT volle toeren janken..... vreemd
        IS of NX?
        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• beide, is zelfde systeem

voor rustig te rijden en zelden meer dan halfgas zijn die dingen top, maar verwacht geen sportiviteit, ook geen heel klein beetje
          2.0 JTDm

Comment

• Ik vind de Multitronic in mijn A6 echt heel goed.
            Bij normaal rijden geef je wat gas, de motor gaat naar ca 2000t en je trekt gewoon vlot op.

Wil je doortrekken, gewoon tot kick-down gaan, en hij gaat bij het accelereren direct naar 3000t om dan door te gaan tot 4000 zo lang je gas geeft.

Voor mij mochten ze die bak nog een tijdje aanbieden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
              klassieke 4trapsautomaat gaat zeker niets voor u zijn. Dsg-6 of 7 wel, maar is ook naar het schijnt niet zo heel betrouwbaar ( na 31k heb ik nog geen enkele keer ne "misfire" ofzo gehad) en duur qua koppeling (het zijn er 2, zoals bij nog merken) om te vervangen. Cvt moet je dan weer voor zijn... Al heb ik vorige week 2x met een Audi A4 multitronic(Cvt) 2.0tdi meegereden en moet zeggen dat het kalmer was id auto dan dat ik had verwacht. Dat ding kon bij een -2000toeren het op die moment vlotte verkeer zeer goed bijhouden...
              De C4 is mijn eerste "automaat", daarvoor altijd met schakelbak gereden. (eigen auto's en auto's waar ik langere tijd mee heb gereden).
              Ben overgestapt naar automaat omdat ik vaak met ontsteking aan mijn linker knie zit.
              Wel enkele keren met andere automaten gereden:
              Opel Astra F (van familie)
              Lexus RX 400h, Citroën DS5 hybride, Chevrolet Volt, Nissan Leaf, Renault Fluence (electrisch), Renault Twizy, Ford Focus (electrisch), Toyota Prius (clean week Zolder)
              Peugeot 106 (vervangwagen)
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                over welk extra verbruik klappen we ?
                Van een gemiddeld verbruik dat tussen de 5 en de 5,5 liter lag naar gemiddeld verbruik dat rond en op sommige tanks een stuk boven de 7 liter ligt.
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• das veel verschil ja

Comment

• Inderdaad, en er is geen enkele oorzaak te vinden.
                    Dikke maand terug groot ondehoud gehad, toen zijn alle filters (ook de brandstoffilter) vervangen, maar ook dat heeft niets uitgehaald.

Comment

• hebben ze ook software-updates gedaan, stomme vraag wrs ?

Comment

• Kar is 8j., Citroen en 1.6hdi..., heeft zijn dienst gedaan hé, inruilen zou ik zeggen voor er echt grote problemen opduiken
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          hebben ze ook software-updates gedaan, stomme vraag wrs ?
                          Nee, geen updates.
                          Ook aan de roetfilter werd gedacht, maar die is ook volledig in orde.

Comment

• ge hebt toch zin in een nieuwe

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Kar is 8j., Citroen en 1.6hdi..., heeft zijn dienst gedaan hé, inruilen zou ik zeggen voor er echt grote problemen opduiken
                            idd, hij heeft toch zin in een nieuwe en dat geeft je oude kar ook aan dat het zover is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                              Kar is 8j., Citroen en 1.6hdi..., heeft zijn dienst gedaan hé, inruilen zou ik zeggen voor er echt grote problemen opduiken
                              Hij is dan wel 8 jaar, maar heeft nog maar net 60.000 km.
                              De 1.6 hdi is een hele goede motor van psa en word door verschillende andere merken ook gebruikt.
                              Last edited by knight-rider; 01/04/2015, 17:01.

Comment

• Het begint serieus offtopic te gaan, al wil ik enkel maar helpen. Op die 5j, hoeveel km's heb jij zelf gedaan?
                                Nog een mogelijkheid: verminderde turbodruk? Door minder vermogen moet hij meer werken. 1.6hdi is een goede motor, heb ik ook al gehoord, maar er kan serieus wat misgaan bij gebrekkig onderhoud... niet dat ik u ervan beschuldig, maar sommige dealers doen niet altijd wat moet. Turboprobs is ook hetgeen je het meeste vindt over deze motor...

Comment

• Het is inderdaad geen slechte motor maar bij de exemplaren uit de eerste modeljaren waren er wel nogal wat problemen. En de uwe is van 2007 zie ik... 60k is ook belachelijk weinig voor een diesel op 8 jaar.
                                  Ik wil alleen maar zeggen dat het rationeel gezien misschien niet slecht zou zijn om voor iets anders te kijken
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Ik zit aan 70 makkelijk al in 8ste. Motor heeft daar geen last mee.
                                    Vandaag eens getest met de ghibli zf-8traps , onder de 100 geraak ik niet in 8ste, max 7de en liefst heeft ie 6de als hij zelf mag beslissen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                      Het begint serieus offtopic te gaan, al wil ik enkel maar helpen. Op die 5j, hoeveel km's heb jij zelf gedaan?
                                      Nog een mogelijkheid: verminderde turbodruk? Door minder vermogen moet hij meer werken. 1.6hdi is een goede motor, heb ik ook al gehoord, maar er kan serieus wat misgaan bij gebrekkig onderhoud... niet dat ik u ervan beschuldig, maar sommige dealers doen niet altijd wat moet. Turboprobs is ook hetgeen je het meeste vindt over deze motor...
                                      Ik heb er zelf bijna 50.000 km mee gedaan.
                                      Alles is nagekeken bij het groot ondehoud, hij is ook altijd tijdig binnen geweest voor klein ondehoud. Ik kom trouwens nooit met de auto bij een merkgarage, ga altijd bij een kennis.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      Het is inderdaad geen slechte motor maar bij de exemplaren uit de eerste modeljaren waren er wel nogal wat problemen. En de uwe is van 2007 zie ik... 60k is ook belachelijk weinig voor een diesel op 8 jaar.
                                      Ik wil alleen maar zeggen dat het rationeel gezien misschien niet slecht zou zijn om voor iets anders te kijken
                                      De motor bestaat al een tijdje langer dan van 2007 he, bij de allereerste waren er idd wel wat problemen, vanaf 2007 zouden die eruit moeten zijn is mij altijd gezegd.
                                      60k is idd weinig, maar de eerste eigenaar heeft er daarvan 12k op 3 jaar gedaan, ik bijna 50k op 5 jaar, en zo goed als geen echt korte afstanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Ik kom trouwens nooit met de auto bij een merkgarage, ga altijd bij een kennis.
                                        Is maar een gedacht, maar kan je de turbodruk niet eens laten nakijken? Ik had in tijden toen de dieren nog spraken een Cherokee 2.1td. Daar stond een turbodrukmetertje in. In het jaar dat ik hem had deed ik blijkbaar serieus wat verkeerd, want tegen het einde kwam deze nog maar tot halverwege de schaal. En toch altijd met respekt gereden...

Comment

• ja borre maar die oude metertjes moet je niet echt altijd op voortgaan

knight rider, toch maar eens de software laten updaten

Comment

Working...
                                          X