M'n automaat F31 320d verbruikt net hetzelfde als m'n handgeschakelde E91 318d. Beide met N47 motor.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?
Collapse
X
-
Ik rij met maserati ghibli zf-8traps, voordien nog nooit een automaat gekocht wel al vaak met automaten gereden op reis, ik ben geen liefhebben van automaten maar omdat ik niet anders kon bij deze wagen kan het mij al bij al wel bekoren vooral een goede zaak voor de vrouw maar ik verkies toch de stuur-peddels.
Kan ook zijn dat ik meestal geneigd ben om zelf te schakelen omdat ik liever hoog in toeren ga voor het zalige geluid, anders gaat de automaat maar tot 4000t en ik rij liever tot 6000meestal wel de eerste 10min in auto en dan manueel
Last edited by Schnippy; 31/03/2015, 19:04.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenIig niet leuk, het te hoge verbruik wanneer je er niet op rekent.
Maar dat hij dan sinds het najaar vorig jaar ook meer is beginnen te verbruiken bij zelf schakelen vond ik wel erg, vooral omdat er totaal geen oorzaak word gevonden.
In februari leek het verbruik terug te zakken, maar dat was maar voor heel even.
Heb het ondertussen al opgegeven om nog terug een lager verbruik te bereiken.
Sinds het hogere verbruik lijken er trouwens wel meer problemen op te duiken.
Ik heb van juli 2010 (toen ik de auto kocht) tot vorige zomer met veel plezier met de C4 gereden, maar begin de auto nu stelletjesaan beu te worden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet hogere verbruik bij rijden in automatische stand vind ik niet zo erg, schakel graag zelf met de "flippers" aan het stuur.
Maar dat hij dan sinds het najaar vorig jaar ook meer is beginnen te verbruiken bij zelf schakelen vond ik wel erg, vooral omdat er totaal geen oorzaak word gevonden.
In februari leek het verbruik terug te zakken, maar dat was maar voor heel even.
Heb het ondertussen al opgegeven om nog terug een lager verbruik te bereiken.
Sinds het hogere verbruik lijken er trouwens wel meer problemen op te duiken.
Ik heb van juli 2010 (toen ik de auto kocht) tot vorige zomer met veel plezier met de C4 gereden, maar begin de auto nu stelletjesaan beu te worden.
En niet iedereen kan zich zomaar een nieuwe permitteren. Anders, buiten met die bulle en een nieuwe!
Comment
-
Auto is ondertussen net 8 jaar oud geworden, was niet nieuw toen ik hem kocht.
Maar het blijft wel zuur ja.
Een nieuwe zal ik niet snel kopen, een jonge tweedehands zoals bij deze wel.
Weet alleen totaal niet wat het gaat worden.
Wat ik wel weet is dat het zeker terug een of andere automaat word.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
klassieke 4trapsautomaat gaat zeker niets voor u zijn. Dsg-6 of 7 wel, maar is ook naar het schijnt niet zo heel betrouwbaar ( na 31k heb ik nog geen enkele keer ne "misfire" ofzo gehad) en duur qua koppeling (het zijn er 2, zoals bij nog merken) om te vervangen. Cvt moet je dan weer voor zijn... Al heb ik vorige week 2x met een Audi A4 multitronic(Cvt) 2.0tdi meegereden en moet zeggen dat het kalmer was id auto dan dat ik had verwacht. Dat ding kon bij een -2000toeren het op die moment vlotte verkeer zeer goed bijhouden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAuto is ondertussen net 8 jaar oud geworden, was niet nieuw toen ik hem kocht.
Maar het blijft wel zuur ja.
Een nieuwe zal ik niet snel kopen, een jonge tweedehands zoals bij deze wel.
Weet alleen totaal niet wat het gaat worden.
Wat ik wel weet is dat het zeker terug een of andere automaat word.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichtenklassieke 4trapsautomaat gaat zeker niets voor u zijn. Dsg-6 of 7 wel, maar is ook naar het schijnt niet zo heel betrouwbaar ( na 31k heb ik nog geen enkele keer ne "misfire" ofzo gehad) en duur qua koppeling (het zijn er 2, zoals bij nog merken) om te vervangen. Cvt moet je dan weer voor zijn... Al heb ik vorige week 2x met een Audi A4 multitronic(Cvt) 2.0tdi meegereden en moet zeggen dat het kalmer was id auto dan dat ik had verwacht. Dat ding kon bij een -2000toeren het op die moment vlotte verkeer zeer goed bijhouden...
Een multitronic kan je moeilijk vergelijken met een dsg of automaat, die heeft oneindig veel verhoudingen net zoals de CVT van toyota/lexus, enz
Ik heb het vroeger in een A4 gehad en ik vind het een onding, maar er zijn veel mensen die er zeer gelukkig mee zijn2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Je hebt zo de reclame van de Lexus IS 300h dus ik keek zo eens op YouTube naar reviews. Eentje had de acceleratie naar 200... Wat was me dat voor saaie prut. Die CVT zou echt niets voor mij zijn. Kan het moeilijk verklaren behalve dat het zo saai en onnatuurlijk voelt.
Off topic: die is 300h is belachelijk traag naar de 200, zeker als je naar het vermogen kijkt. De 0-100 is ook eigenlijk vrij zwak. In sport uitvoering wel een aantrekkelijke wagen met knap interieur en goede afwerking.
Comment
-
CVT hou ik ook niet zo van. Behalve van de Multitronic van Audi, dat is echt een zeer goede automaat maat helaas behoorlijk gevoelig. Sommige CVT's gaan voor het minste hoog in toeren en dat voelt onnatuurlijk aan. Voor de rest is het gewoon rijden zoals met elke andere automaat.
Comment
-
Bij dergelijke filmpjes komt mijn haar recht staan... wat een horror!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenMijn vrouw ging gisteren mee met een collega, ze was nogal verschrokken van de automaat in die peugeot (5008 denk ik). "Dat voelt ge dus echt schakelen".
Ze beseft wel dat ze een beetje verwend is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichtenhttps://youtu.be/Jk0Es28pB44
Bij dergelijke filmpjes komt mijn haar recht staan... wat een horror!
Het lijkt erger dan het is hoor. En zoiets krijg je enkel maar bij volgas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichtenhttps://youtu.be/Jk0Es28pB44
Bij dergelijke filmpjes komt mijn haar recht staan... wat een horror!MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichtenhttps://youtu.be/Jk0Es28pB44
Bij dergelijke filmpjes komt mijn haar recht staan... wat een horror!Dat zit ze op de snelweg in derde planchee te duwen en als je dan de opmerking maakt dat ze nog versnellingen over heeft, zegt ze, "ik vond al dat hij niet graag zo rap reed vandaag"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichtenhttps://youtu.be/Jk0Es28pB44
Bij dergelijke filmpjes komt mijn haar recht staan... wat een horror!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichtentitel is "acceleration" maar dat spel gaat bijna niet vooruit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk BerichtenMijn vrouw rijdt manueel ook zoDat zit ze op de snelweg in derde planchee te duwen en als je dan de opmerking maakt dat ze nog versnellingen over heeft, zegt ze, "ik vond al dat hij niet graag zo rap reed vandaag"
Zo'n rijgedrag kan ik niet verdragen.
Comment
Comment