Ik rij een F30 330d met ZF 8 traps sportautomaat. Deze schakelt naadloos en quasi perfect in mijn ogen. Geen gevoel dat hij teveel schakelt. De flippers reageren vrijwel onmiddellijk op je input. Veel gebruiken doe je dat wel niet. Aan 120 zit je op een comfortabele 1500-1600 toeren.
De sportautomaat optie heeft dus de flippers, maar ook een ander pookje en de sport+ modus (meer slip, hoger in toeren alvorens te schakelen, brutale schakelmomenten).
Wat ik een absoluut voordeel vind, is dat het pookje op z'n plaats blijft tijdens het bedienen van park naar drive etc. Dit in tegenstelling tot de stoomboot bediening van andere automaten.
Check filmpje dat ik deze ochtend gemaakt heb. Ik ga van park naar drive en dan rechtstreeks naar achteruit. Daarna zet ik de motor uit en de automaat gaat automatisch naar park.
De sportautomaat optie heeft dus de flippers, maar ook een ander pookje en de sport+ modus (meer slip, hoger in toeren alvorens te schakelen, brutale schakelmomenten).
Wat ik een absoluut voordeel vind, is dat het pookje op z'n plaats blijft tijdens het bedienen van park naar drive etc. Dit in tegenstelling tot de stoomboot bediening van andere automaten.
Check filmpje dat ik deze ochtend gemaakt heb. Ik ga van park naar drive en dan rechtstreeks naar achteruit. Daarna zet ik de motor uit en de automaat gaat automatisch naar park.
Comment