Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?
Collapse
X
-
-
De eerste CVT's waren toch bij DAF (of ben ik mis?)
En dat waren allemaal lichte motoren in die auto's.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Het valt wel op hoeveel mensen een CVT of DSG of zo'n andere gerobotiseerde manuele bak een automaat noemen.
Anyway, in mijn beleving rijden de Amerikaanse automaten het best. Enerzijds omdat ze er het meest ervaring mee hebben, anderzijds omdat er steeds een knoert van een motor voor ligt.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
Anyway, in mijn beleving rijden de Amerikaanse automaten het best. .
Maar ik ben wel akkoord dat een iets dikkere motor een automaat veel beter tot zijn recht laat komen, mij zul je dus niet snel nog een 4 cilinder diesel zien kopen.
Comment
-
Dan zal je je moeten haasten, ofwel een zeer krachtige auto kopen.
Bij VW/Audi zie je het zo gebeuren.
De 2.0 TDI zal alles moeten afdekken tot 240 pk.
Wil je een 6cilinder, dan zal die minstens 280 pk hebben. (.. binnen een jaar of 3 hé)
Bij VOLVO, nieuwe motorengeneratie, alles gebaseerd op één blok van 2.0l tot ca 220 pk.
BMW spreekt van een 1.5 - 3 cilinder met 150pk voor alle auto's tot en met de 5 reeks.
Als die motoren genoeg koppel hebben (en dat hebben ze), dan is het zeker geen straf om daar mee te rijden. Zeker niet met de huidige generaties van automaten met lock-up of DSG.
Ik heb ook al genoeg met amerikaanse bakken gereden om het verschil te merken. Ze zijn toch zo lomp, en je voelt gewoon het vermogen verloren gaan.
Een europese 4 cilinder draait voor mij net zo geciviliseerd als een amerikaanse 6 cilinder.
Maar je zal wel al merken dat ik het niet voor amerikanen heb.
Comment
-
Een meertrappenautomaat? Dat is zoooooo 20ste eeuws.
In mijn Tesla Model S voel ik helemaal geen trappen.
Onmiddellijk en permanent koppel, zolang je het stroompedaal ingedrukt blijft houden.
Gaat even snel van 0 naar 50 als van 100 naar 150.
Da's pas een automaat! Al de rest is verleden tijd...
Comment
-
Bof, 350 km kunnen rijden per dag volstaat ruimschoots.
Tijdens de werkweek 150 km woon-werk per dag, en in 't weekend liggen zowel de kust, als de Ardennen, Zuid-Nederland, Noord-Frankrijk en West-Duitsland binnen bereik.
En dan hebben we het nog niet over het Supercharger-netwerk gehad! Nu ook al in Nivelles, Metz, Auxerre,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door danny1 Bekijk BerichtenKan nog niet getest worden, maar wat is jullie gevoel van deze automaat?
Nissan qashqai 1.2 dig-t benzine xtronic cvt .
Specs : 85kw/5200tr 165nm/1750tr. 0 tot 100 in 12,9sec. 1200c
Dus redelijk zware auto, ik vraag me af of er genoeg power over is om te accelereren en voorbij te steken. De bak kan ook manueel
bediend worden...
m.v.g.
danny
Comment
-
Hier een 8 traps van ZF, zalige versnellingsbak, snel, intuïtief, zuinig. Daarvoor enkele ervaringen gehad met een multitronic en dat vond ik maar niets. (das persoonlijk he jongens)
Met een DSG6 heb ik ook goede ervaringen2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDan zal je je moeten haasten, ofwel een zeer krachtige auto kopen.
Bij VW/Audi zie je het zo gebeuren.
De 2.0 TDI zal alles moeten afdekken tot 240 pk.
Wil je een 6cilinder, dan zal die minstens 280 pk hebben. (.. binnen een jaar of 3 hé)
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten. Daarvoor enkele ervaringen gehad met een multitronic en dat vond ik maar niets. (das persoonlijk he jongens)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenNiks persoonlijks hoor maar soms is dat wel grappig, velen zijn vol lof over hun automaatbakken in die zin dat je ze nauwelijks voelt schakelen, dan denk ik bij mezelf, m’n multitronic voel je niet eens schakelen maar is dan voor velen ineens een slechte automaat , t’zal wel aan mij liggen maar da’s toch een vreemde vaststelling…
Dat is ook de reden dat de Lexus IS300h is afgevallen tijdens mijn zoektochtLast edited by Vlammembaareg; 15/09/2014, 12:00.2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Het is net zo interessant vind ik, dat er toch zoveel soorten bakken zijn en dat die anders ervaren worden. Ik dacht altijd dat een automaat een automaat was, maar blijkbaar zijn er immense verschillen onderling.
Heb niet erg veel ervaring met automaten, maar wat ik hier uit afleid dat is dat je best een testrit doet met een wagen met de automaat die je wil gaan kopen. ik ging ervan uit dat, als de testrit met een manuele meeviel, de automaat gewoon een optie was die er enkel voor zorgde dat je zelf niet meer moet schakelen.
Dus ik heb iig al een les geleerd bij aankoop van een volgend voertuig (is niet voor direct maar toch)... testrijden met automaat. Want blijkbaar kan een automaat evenveel bijbrengen als de motorisatie die je kiest.
Na al wat ik gelezen heb, blijf ik wel denken dat de traditionele automaat nog steeds het meeste comfort biedt. Maar dat haal ik dus enkel uit de info van andere gebruikers. Als je sportiever wil, zou je gerobotiseerd moeten gaan (zeker in combinatie met lichtere motoren en benzinemotoren met weinig koppel).
Kan natuurlijk zijn dat ik de verkeerde conclusies trek...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDe eerste CVT's waren toch bij DAF (of ben ik mis?)
En dat waren allemaal lichte motoren in die auto's.
ik heb er een gehad en voor zijn tijd was de werking ervan dik in orde
in stad trok een Daf beter dan vele andere wagens met een hogere cylinderinhoud, maar dat moet natuurlijk in zijn toenmalige context geplaatst worden. Feilloos was het systeem Variomatic niet helemaal, rond 50.000km heeft een riem begeven... Maar de Multitronic van Audi was in het begin ook niet foolproof, hé ?
Comment
-
Volvo C70 T5 automaat, 4 traps automaat met sport, eco en winterstand. In de sportstand vind ik de automaat soms wat te nerveus, gaat heel snel in kickdown. Al bij al vind ik het best een goede automaat. Misschien dit jaar de olie is een keer laten vervangen.'98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
'08 S60 2.4D
http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door danny1 Bekijk Berichtendus....deze zal eerder zwak zijn en niet het echt plezier leveren? en tevens meer irriterend motortoerentalgeluid produceren?
m.v.g.
danny
Een cvt haalt meestal het beste rendement uit de motor, volgens de theorie, met soms rare bokkesprongen in het toeren. Maar het is niet omdat hij soms hoge toeren maakt, dat deze motor dan zwaar belast wordt. Die krachten worden in de cvt verdeeld...
Ik zou hem durven kopen... maar ga eerst testrijden... desnoods met de de note cvt... dan heb je al een gedachte...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenHet valt wel op hoeveel mensen een CVT of DSG of zo'n andere gerobotiseerde manuele bak een automaat noemen.
Anyway, in mijn beleving rijden de Amerikaanse automaten het best. Enerzijds omdat ze er het meest ervaring mee hebben, anderzijds omdat er steeds een knoert van een motor voor ligt.
Comment
Comment