Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    is die 8-traps tiptronic, ook niet de zf8 ?

alleszins is het aandeel van de autoconstructeur die de zf8 monteert, blijkbaar ook van tel
    hoe meer die aan zf betaalt, hoe'n betere sturing hij krijgt...of creeert de autoconstructeur de software
    Is volgens mij identiek dezelfde. Vind hem wel beter afgestemd met de biturbo (8HP90?) van Audi dan met de "gewone" 3.0l van BMW (8HP70H). Veel kans dat hij met een 40d ook nog beter uit de verf komt.
    In een Jeep Grand Cherokee ligt hij trouwens ook maar denk dat het daar een 8HP55A-versie zal zijn.
    Zou je eens kunnen navragen bij Bruno.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Die bak bestaat in 25.000 verschillende versies, binnenin hetzelfde automerk zelfs...http://www.zf.com/corporate/en/produ...l#product=2884

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Manueel als daily is héél plezant.
        Van 1 ste naar 2 de en weer naar 1 ste en dan nog een 500 keer de koppeling induwen.
        +1 en nog eens +1 voor het sarcasme
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

• Ik heb 4 jaar met een DSG6 gereden en nu 2 jaar met een DSG7, en ik moet niks anders meer hebben. Op vakantie moet ik manueel schakelen omdat we dan niet met mijn auto gaan, het heeft zijn charmes maar voor het dagelijkse verkeer in België vind ik er niks aan.

Mijn eerste ervaring met automaat was met een huurwagen in US, een Impala 3.9 V6 met 4-traps automaat. Heerlijk relax reed dat.
          Zo'n ouderwetse 4-traps automaat heeft wel een deftige motor nodig. Een jaar later reed ik ook in US met een Cobalt met de bekende 2.2 ecobrol motor die hier toen ook in het Opel gamma te vinden was. Die combinatie werkte totaal niet, vreselijke wagen om mee te rijden.

Comment

• Ik weet niks van automaten maar vond dit toch een boeiende introductie. Deze discussie mag er zijn.
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Is volgens mij identiek dezelfde. Vind hem wel beter afgestemd met de biturbo (8HP90?) van Audi dan met de "gewone" 3.0l van BMW (8HP70H). Veel kans dat hij met een 40d ook nog beter uit de verf komt.
              In een Jeep Grand Cherokee ligt hij trouwens ook maar denk dat het daar een 8HP55A-versie zal zijn.
              Zou je eens kunnen navragen bij Bruno.
              die zf8 is idd iets raars.
              Ik rij die dagelijks in de A8 4.2 TDI en geregeld in de BMW. In de BMW schakelt die nog zachter.

2 dagen geleden een A8 met 3.0 TDI gehad als vervangwagen. En die schakelde niet zo smooth. En die deed ook 200 toeren meer in achtste bij 120 per uur.
              Mom maar te zeggen dat deze versnellingsbak er in verschillende varianten is.

Comment

• Je beseft dat differentieel verhouding ook kan spelen

Comment

• Straks mag ik met twee automaten gaan proefrijden. Allé, als ge dat automaten mag noemen. ==> de e-Golf en de e-Up!.

Comment

• Ik rijd altijd in s-stand, die reageert het vinnigst op het gaspedaal vind ik. Voor mij staat automaat vooral gelijk aan cruisen in comfort . Ook filerijden is een zege met een automaat!

Comment

• Ik rij ondertussen een kleine 3 jaar met mijn automaat (E61, 535d uit 2005), maar echt gek ben ik er niet van. Toegegeven dit is al een ouder type en met bijna 300.000 km op de klok. Persoonlijk ben ik gewoon geen automaatrijder vrees ik. De beleving van het autorijden is dan minder precies? Kan ook aan het gewicht van de wagen liggen, maar ik heb het gevoel dat bak zo geprogrammeerd is om eco te rijden (wat überhaupt niet mogelijk) terwijl je toch bijna 2 ton in beweging moet trachten te krijgen. Schakelmomenten kies ik dan ook liever zelf, dus staat hij veelal in de sequentiele sportstand.

Deze zomer ook een testrit gedaan in de nieuwe S3 met automaat en dat was wel een heel pak verfijnder. Schakelen was merkelijk sneller en zachter. Ik had ook veel meer het gevoel dat de automaat 'begreep' hoe ik wou rijden. De schakellepels aan het stuur vond ik ook een échte meerwaarde. Je zit continu met beide handen aan het stuur en dat voelt best prettig aan. Maar of de volgende een automaat wordt, dat denk ik persoonlijk niet.

Comment

• De nieuwe 8-bak in de F-reeks is wel veel beter qua leercurve vind ik. De S-stand is natuurlijk leuker/reactiever maar dat is aan de pomp wel te zien.
                        Qua zachtheid kunt ge volgens mij niet veel verder meer gaan.

Comment

• rij nu ook al 2 jaar met een automaat.

Niet technisch de meest verfijnde. Geartronic van volvo bouwjaar 2011.

Als rustige rijder voldoet ie meer dan voldoende.

Qua rijconfort stap ik nooit meer over naar een handgeschakelde.

Volgend jaar stap ik over naar de nieuwe 8-traps, zowieso, met de niieuwe D4.

Ben intussen ook al 52 en doe ongeveer 50.000 km per jaar.

Akkoord, een handgeschakelde geeft je een directer rijgevoel, maar qua rijconfort....

Nu ieder zijn meug nietwaar.

Comment

• Sinds deze morgen rij ik met een Multitronic van Audi.
                            Het zal een van de laatste zijn.

Echt wel een fantastische en heel zachte bak! Ik hoop er nog veel plezier aan te beleven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Sinds deze morgen rij ik met een Multitronic van Audi.

Echt wel een fantastische en heel zachte bak! Ik hoop er nog veel plezier aan te beleven.
                              lang geleden in Dafje ook paar keer mee gereden

waarom de laatste? omdat Audi dit niet meer gaat aanbieden?

Comment

• Audi stopt er mee.
                                Ofwel hou je er van, ofwel niet.
                                Blijkbaar is het 'nee' kamp te groot geworden voor Audi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Sinds deze morgen rij ik met een Multitronic van Audi.

ik heb dit al meermaals gezegd, qua comfort gaat er niks maar dan ook helemaal niks boven zo'n MT , zelfs de nieuwste ZF bakken evenaren het schakelcomfort niet hoe je het ook draait of keert ( en ik rij regelmatig wel eens met een 530D om te vergelijken ).
                                  Ze gaan er inderdaad hoogstwaarschijnlijk mee stoppen, hoewel m'n dealer dat (nog) niet wil bevestigen... jammer want ik kan over die bak niks slechts zeggen...

Comment

• 't Is een beetje vreemd in 't begin, maar ik hoor er anders ook iedereen over boffen. En zelf vond ik het ook aangenaam. Vreemd toch dat er dan toch zo velen zouden zijn die het niet willen. Er zal wel iets anders meespelen zeker? (productiekost, winstmarge, gewicht, ... weet ik veel).

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      ik heb dit al meermaals gezegd, qua comfort gaat er niks maar dan ook helemaal niks boven zo'n MT , zelfs de nieuwste ZF bakken evenaren het schakelcomfort niet hoe je het ook draait of keert ( en ik rij regelmatig wel eens met een 530D om te vergelijken ).
                                      Ze gaan er inderdaad hoogstwaarschijnlijk mee stoppen, hoewel m'n dealer dat (nog) niet wil bevestigen... jammer want ik kan over die bak niks slechts zeggen...
                                      Zo een multitronic in combinatie met een vijf of zescilinder zou ik ook nog wel eens willen hebben. Hopelijk zijn die binnen mijn budget op het moment dat de Volvo het opgeeft.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Is het niet zo dat de (theoretische) CO2- uitstoot bij een multitronic hoger ligt dan bij een handbak en bij de andere automaten lager of gelijk ?
                                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                          Is het niet zo dat de (theoretische) CO2- uitstoot bij een multitronic hoger ligt dan bij een handbak en bij de andere automaten lager of gelijk ?
                                          In deze vergelijking 2.0 handgeschakeld versus multitronic wel.
                                          Bij de 3.0 is het omgekeerde waar, zoals je hier kan zien.
                                          Voor de verklaring ga ik passen.

Comment

Working...
                                          X