Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door JollyRoger Bekijk BerichtenA 220 CDI en 7-traps automaat ( + distronic )
Moest nooit iets hebben van automaten hebben ( en van Mercedes ook nie ... ) maar ik stam nog van de tijd dat een automaat ( en Mercs ) voor oude zakken was en dat ben ik nu zelf.
Voor dagelijks gebruik kan je niets beter hebben en iemand die dit tegenspreekt heet ofwel Larie of Apekool. Als extra gebruik ik de Distronic erg vaak en ook de rem met "hold" functie.
Doe 50 000 km per jaar dus heb al wat km's afgelegd. Als "vrije-tijd" auto's altijd wel wat anders gehad maar ooit eens Corvette C4 automaat gehad en met een V8 zeker niet minder leuk.
Voor echt pure fun is een handgeschakeld toch nog wel altijd ... tja hoe moet ik zeggen ? Je bent meer zelf in volledige controle, of laat ons dat toch hopen he. Mijn A'ke heeft ook peddels
aan het stuur maar die gebruik ik zo goed als niet en zet hem gewoon ff op "S" om in te halen alhoewel die in "D" eigenlijk wel snel genoeg is meestal. Heb nog nooit gedacht dat ik in bepaalde
situatie's eigenlijk liever een handgeschakeld model zou hebben gehad maar moet wel zeggen dat die 7-traps eigenlijk wel goed werk levert en bij "gewoon" rijden voel je die niet schakelen.
Eigenlijk niets dan voordelen. Sta je stil met de rem en doe je je deur open gaat ie al in "P" en zo van die dingen maakt dat je erg rap went of eigenlijk dat je verwent wordt.
Comment
-
Ik denk, jullie verbeteren me maar als ik fout ben..., dat een automaat (tradionele) het best tot zijn recht komt in een wagen die toch wat koppel heeft. Volgens mij moet je +300Nm hebben om comfortabel te rijden. Mijn vader had een 1.6 16v motor en dat reed echt niet goed. Die had te weinig koppel en veranderde hierdoor teveel van versnelling. Ook was het koppel van die motor slechts beschikbaar in hogere toeren.
Dus zou ik stellen dat je beter bent met een dieselmotor. Als je met een lichtere motor rijdt zal een gerobotiseerde versnellingsbak beter zijn... denk ik.
Allé, ik ga dringend eens een testrit moeten vragen met zo'n moderne edc bak, gewoon om eens te voelen hoe het aanvoelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenIk vind dat de gerobotiseerde versnellingsbak die in de Master/movano zit eigenlijk niet echt bijzonder. Ik heb het gevoel dat die tijdens het schakelen 'inhoudt'.
En je voelt hem hééél goed schakelen ....
Ik persoonlijk zou er nu geen probleem mee hebben, maar kan me inbeelden dat dit soms storend werkt bij bv druk verkeer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenIk vond de golf 7 1.2tsi dsg best leuk rijden. Zou het durven kopen...
Denk dat een clio 1.2 edc niet veel anders gaat zijn. Maar beiden zijn geen grote zware wagens met toch wel een redelijk koppel...den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenHeb met de sportsvan gereden en vond hem daar ook wel goed in passen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenWat vind je van de sportsvan zelf?
Ruim, stil en nog comfortabel afgeveerd.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten1.2 tsi + dsg 7
De combinatie heeft me best wel gecharmeerd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenHier Larie & Apekool ;-) Ik ben bijzonder blij dat ik mijn 6-versnellings-Aisin-automaat niet opnieuw heb gekozen voor de cabrio die ik nu rijd. Ik ergerde me blauw aan die automaat. En dat met wel degelijk 50.000 km per jaar. Voor mij is er wel een duidelijk verschil tussen een koppelomvormer en een dubbelplaatkoppeling. De laatste rijdt een stuk beter. Maar 't neemt niet weg dat "geen" versnellingsbak, zoals bij de meeste elektrische karren, nog het beste is op vlak van "niet meer zelf moeten schakelen". Al de rest voelt, tegenover een handbak, nogal "fake" aan. Ah, just, wat daar nog het beste tegenaan lag, was de CVT die audi vroeger in o.a. de A4 legde. Ik was blijkbaar een van de weinigen die dat wel kon pruimen. ;-)
Zelfs het rijden met mijn vader zijn Vespa Ciao Piaggio of Honda Camino rijdt aangenamer.
'k Zal eens nen elentrieke otto gaan kopen sé en mijne Mondeo verkopen.
Comment
-
Het is wel zo dat er steeds meer automaten verkocht worden. De meerprijs zal nog velen afschrikken. Mocht een automaat dezelfde prijs zijn als een manuele, we zouden verschieten hoeveel mensen tegenwoordig automatisch willen rijden. Ook op kleine stadswagens. Daar drukt de prijs van een automaat immers het meeste door.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten1.2 tsi + dsg 7
wel soms iets te veel mechanische weerstandSmilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Manueel als daily is héél plezant.
Van 1 ste naar 2 de en weer naar 1 ste en dan nog een 500 keer de koppeling induwen.den borre
Int3x0r
Comment
-
Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?
Oorspronkelijk geplaatst door GeoBem007 Bekijk BerichtenZF 8HPVeel beter wordt een automaat niet.
Als ik een top 5 mag geven van de automaten die ik ken,
Audi's tiptronic 8-traps
BMW's ZF 8HP
Audi's S-tronic 7-traps
MB's huidige 7-traps
Audi's multitronic
Sent from somewhere, using TapatalkLast edited by Metaxa; 18/09/2014, 12:18.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenWat bedoel je met mechanische weerstand?
Comment
Comment