voor een automaat, moet gewoon een beest van een motor hangen.
ik heb met een escort 1.3 automaat gereden (1979) en dat ding was pokketraag. schakeld niet, moest je altijd volgas mee gaan om iets voorruit te geraken. is maar 3maand bij mij geweest en dan verkocht.
heb dan mijn dodge 5.2 automaat gekocht. VEEEEEEEEEEL beter. laagtoerig koppel, brute automaat. wel jammer dat een automaat onvoorspelbaar blijft. als ik met lege laadback een rond punt op rijd, is het altijd de vraag: wanneer gaat die naar 2de opschakelen.
stationair draait die een 600rpm, als je gas geeft gaat de motor richting 1500rpm en dan schakeld de automaat in. het maximale koppel zit op 1650rpm. als je dus aan 2000rpm in 1e op een rond punt zit met nat weer en lege laadbak, en die schakeld dan naar 2de komt die in zijn maximale koppel terecht, schakeld met een schok, achterwielen beginnen te schuiven ...
de verbaasde gezichten van de mede chauffeurs als ze 2,5ton amerikaans pickup dwars zien gaan op een rondpunt.
als je op een grasveld zit, kan je ook niet in 2de vertrekken of de koppeling zacht laten komen. je geeft gas, boel schakeld bruut in en de wielen spinnen. heel plezant rijden, maar niet praktisch.
heb daarna nog eens een escort 1.3automaat gekocht (1977) en die is ONMIDDELIJK omgebouwd naar manueel.
ertussen nog eens met een audi 2.5 automaat gereden (ene waar ge manueel mee kunt schakelen met + en -, of in automaat kunt laten staan), daar reed ik gewoon manueel mee. was wel makkelijk, enkel een duwtje op de pook voor te schakelen. geen koppeling.
ik probeer nu een amerikaans pickup te vinden met RWD en manuele bak. automaat mag nog, maar 4x4 wil ik niet meer.
ik heb automaat gereden, maar verkies toch nog altijd een manuele bak
ik heb met een escort 1.3 automaat gereden (1979) en dat ding was pokketraag. schakeld niet, moest je altijd volgas mee gaan om iets voorruit te geraken. is maar 3maand bij mij geweest en dan verkocht.
heb dan mijn dodge 5.2 automaat gekocht. VEEEEEEEEEEL beter. laagtoerig koppel, brute automaat. wel jammer dat een automaat onvoorspelbaar blijft. als ik met lege laadback een rond punt op rijd, is het altijd de vraag: wanneer gaat die naar 2de opschakelen.
stationair draait die een 600rpm, als je gas geeft gaat de motor richting 1500rpm en dan schakeld de automaat in. het maximale koppel zit op 1650rpm. als je dus aan 2000rpm in 1e op een rond punt zit met nat weer en lege laadbak, en die schakeld dan naar 2de komt die in zijn maximale koppel terecht, schakeld met een schok, achterwielen beginnen te schuiven ...
de verbaasde gezichten van de mede chauffeurs als ze 2,5ton amerikaans pickup dwars zien gaan op een rondpunt.
als je op een grasveld zit, kan je ook niet in 2de vertrekken of de koppeling zacht laten komen. je geeft gas, boel schakeld bruut in en de wielen spinnen. heel plezant rijden, maar niet praktisch.
heb daarna nog eens een escort 1.3automaat gekocht (1977) en die is ONMIDDELIJK omgebouwd naar manueel.
ertussen nog eens met een audi 2.5 automaat gereden (ene waar ge manueel mee kunt schakelen met + en -, of in automaat kunt laten staan), daar reed ik gewoon manueel mee. was wel makkelijk, enkel een duwtje op de pook voor te schakelen. geen koppeling.
ik probeer nu een amerikaans pickup te vinden met RWD en manuele bak. automaat mag nog, maar 4x4 wil ik niet meer.
ik heb automaat gereden, maar verkies toch nog altijd een manuele bak
Comment