Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
    Ik zit met de dsg7 102pk in een caddy(1750kg). Als ik 70bol staat hij in 7de. Geef ik dan kickdown, gaat deze ook naar 3de, om 10kmu later naar 4de te gaan.
    Ik denk zelfs, als ik de youtube filmpjes bekijk, dat het eerder de lichtere motorisaties zijn die sneller terugschakelen om het mindere vermogen te compenseren.
    Wat me bijzonder onlogisch lijkt gezien die eco dieselmotoren bovenin het toerenbereik enkel lawaai maken, ipv vermogen te ontwikkelen. De koppelcurve zakt compleet in elkaar boven de 2500rpm.

Comment

• Mijne AH3 doet dat ook veel teveel vind ik, zeker als ik'm in sport zet. Nog snel heel veel kabaal maken in bvb 2de (voor 500/min) en dan naar 3de.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Wat me bijzonder onlogisch lijkt gezien die eco dieselmotoren bovenin het toerenbereik enkel lawaai maken, ipv vermogen te ontwikkelen. De koppelcurve zakt compleet in elkaar boven de 2500rpm.
        Koppel wordt dan idd minder, maar dan komen mijn ezels... euhm, paarden opzetten. Ik denk dat de dsg dan gewoon de weg vd minste weerstand zoekt. Ik heb in een ver verleden een Yamaha Majesty 400 gehad met cvt. Bij stilstand volgas geven of al rijdend ineens volgas geven resulteerde in een toerental dat tss het max van het koppel en vermogen zat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
          Mijne AH3 doet dat ook veel teveel vind ik, zeker als ik'm in sport zet. Nog snel heel veel kabaal maken in bvb 2de (voor 500/min) en dan naar 3de.
          Bij mij schakelt dan de dsg minder nerveus, maar blijft dan langer in vitesse hangen. Zodoende zijn de toerentallen hoger en heb je snellere respons. Nadeel is dat je dikwijls bij 70 cruisen een 2500toeren doet en dit is vermoeiend voor de oren..
          Last edited by ; 30/03/2015, 13:12.

Comment

Bij mij schakelt de dsg minder nerveus, maar blijft dan langer in vitesse hangen. Zodoende zijn de toerentallen hoger en heb je snellere respons. Nadeel is dat je dikwijls bij 70 cruisen een 2500toeren doet en dit is vermoeiend voor de oren..
            De DSG 6 in onze octavia zit soms heel laag in toeren en de motor bromt dan echt onaangenaam. Soms zet ik het ding gewoon in sport zodat hij een iets hoger toerental aanhoudt. Een vier cilinder heeft duidelijk meer last met lage toeren dan een 6 pitter. Zoveel is duidelijk.

Comment

• Vandaag met de Boxter 2.7 PDK en de 991 GTS PDK gereden en ook al is dit een sublieme en ongelooflijke knappe versnellingsbak, verkies ik toch zonder twijfel een manuele bak.

De PDK moeit zich bij het terugschakelen. Wreed vervelend. Mocht het mogelijk zijn dat een PDK volledig manueel te bedienen is zonder dat de computer zich moeit, zowel op- als terugschakelen, dan is het al minder erg om een PDK te hebben.

Manueel all the way!

Comment

Ik zit met de dsg7 102pk in een caddy(1750kg). Als ik 70bol staat hij in 7de. Geef ik dan kickdown, gaat deze ook naar 3de, om 10kmu later naar 4de te gaan.
                Ik denk zelfs, als ik de youtube filmpjes bekijk, dat het eerder de lichtere motorisaties zijn die sneller terugschakelen om het mindere vermogen te compenseren.
                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Inderdaad, toch een beetje een vreemde verschijning. Wat is jou cc-inhoud voor een Caddy?
                Die motoren moeten dan toch nogal huilen zonder dat daar dan nog veel beweging/vermogen in zit?
                Blijf het straf vinden waarom ze die automaten dan zo zouden afstellen...mmmmm...zou die verklaring dan ook wel willen weten. Iemand?
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Koppel wordt dan idd minder, maar dan komen mijn ezels... euhm, paarden opzetten. Ik denk dat de dsg dan gewoon de weg vd minste weerstand zoekt. Ik heb in een ver verleden een Yamaha Majesty 400 gehad met cvt. Bij stilstand volgas geven of al rijdend ineens volgas geven resulteerde in een toerental dat tss het max van het koppel en vermogen zat.
                  Ja ja dat kan natuurlijk wel en dat is toch ook eigen aan een cvt-automaat. Bij Lexus kennen ze daar ook alles van en een Multitronic heeft dezelfde eigenschappen. Het is nooit echt mijn ding geweest maar misschien heb ik er nooit lang genoeg meegereden om het gewoon te worden.
                  Van die dsg7 in een Caddy blijf ik toch verrast dat die dat zo doet.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Inderdaad, toch een beetje een vreemde verschijning. Wat is jou cc-inhoud voor een Caddy?
                    Die motoren moeten dan toch nogal huilen zonder dat daar dan nog veel beweging/vermogen in zit?
                    Blijf het straf vinden waarom ze die automaten dan zo zouden afstellen...mmmmm...zou die verklaring dan ook wel willen weten. Iemand?
                    1600tdi. 102pk op 4400toeren, wat redelijk hoogtoerig is voor een diesel. En 250nm bij 1500toeren. Terwijl de nieuwe passat met zelfde motor 120pk haalt bij 3600toeren, met hetzelfde koppel.
                    Gevoelsmatig is bij mij het over bij 3000toeren, maar zowel toerenteller als kilometric blijven wel gestaag verder klimmen. Dus ik denk eerder dat het subjectief is dat het bij 3000toeren "over" is.
                    Waarom ze dit doen, het hoog in de toeren laten gaan? Als je minder krachtige motor in eender welke carrosserie steekt en dan het uiterste gaat vragen, dan gaat het volgens mij slecht zijn voor koppeling en vliegwiel om deze vanuit lage toeren te trekken... allez ja, das mijn gedacht.

Comment

1600tdi. 102pk op 4400toeren, wat redelijk hoogtoerig is voor een diesel. En 250nm bij 1500toeren. Terwijl de nieuwe passat met zelfde motor 120pk haalt bij 3600toeren, met hetzelfde koppel.
                      Gevoelsmatig is bij mij het over bij 3000toeren, maar zowel toerenteller als kilometric blijven wel gestaag verder klimmen. Dus ik denk eerder dat het subjectief is dat het bij 3000toeren "over" is.
                      Waarom ze dit doen, het hoog in de toeren laten gaan? Als je minder krachtige motor in eender welke carrosserie steekt en dan het uiterste gaat vragen, dan gaat het volgens mij slecht zijn voor koppeling en vliegwiel om deze vanuit lage toeren te trekken... allez ja, das mijn gedacht.
                      Ik heb met mijn Dsg7 altijd op lage toeren gereden, gewoon rustig in D dus, volgens mij is dat niet goed voor die bak. Maar op hoge toeren klinkt het alsof je de motor aan het martelen bent in sport stand viel de 7de ook weg.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik rij ook steeds in D, tenzij de roetfilter aan het regenereren is of in de bergen, dan zet ik hem in S.
                        Normaal rijden resulteert dan steeds in een toerental tss 1400 en 2000 toeren. Optrekken doe ik ongeveer tot 2500-2600 toeren. Wil ik vlot voorbijsteken, gaat hij zelden boven de 3000 toeren. Maar ik heb het wel een paar keer uitgelokt om te kijken hoe hij reageert. In S stand valt idd de 7de weg, maar als ik zie naar de youtube-filmpjes van andere VW's met deze combinatie, zie ik dat er enkelen zijn die toch tot S7 gaan. Ik vermoed echter dat deze DSG's zijn aangepast door tuningfirma's zoals de DSG-dokter ed.
                        Ik denk dat die lage toeren iig geen kwaad kunnen voor het aandrijfgeheel, zolang dat hij maar kan terugschakelen wanneer je veel verlangt van de bak en blok. Dus niet manueel in 7de laten wanneer je vol gas gaat geven.

Comment

• Mercedes 7g tronic heb ik geen klagen over alleen mocht hij wat sneller schakelen . Ik gebruik altijd de sport stand . D deugt niet en schakelt te rap op. Pedalen gebruik is ook zogoed als niet.
                          Last edited by ; 30/03/2015, 17:00.

Comment

• 8-Traps sport auto van BMW

ZALIG!!!
                            U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Ik lees hier aan 70 km/u in 7e versnelling ???? Ken niet veel van techniek maar heb toch sterk mijn twijfels of dat goed is voor de motor. Vroeger met de DSG6 schakelde hij pas naar z'n 6e aan 80 km/u en ge moest dan nog heel rustig rijden.

De movano waar ik nu mee rondbol is een 6 versnelling en hij gaat pas naar z'n 6e aan 110.
                              Aan de 90 schakelt hij zelfs terug naar 5e.
                              Last edited by ; 30/03/2015, 19:37. Reden: typfout

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                8-Traps sport auto van BMW

ZALIG!!!
                                8-traps tiptronic van Audi, nog meer zaligheid. 😁

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                                  Ik lees hier aan 70 km/u in 7e versnelling ???? Ken niet veel van techniek maar heb toch sterk mijn twijfels of dat goed is voor de motor. Vroeger met de DSG6 schakelde hij pas naar z'n 6e aan 80 km/u en ge moest dan nog geen rustig rijden.
                                  als ik met mensen met een manuele bak meerij...vraag ik me steeds af waarom die hun auto zoveel toeren doen draaien

Comment

• Nu al dik 1 jaar met een 6-traps Geartronic van Aisin. Zeer slechte bak voor handmatig mee te schakelen. Zit altijd 2 seconden response tijd op. Buiten de manuele stand die suckt, wel tevreden over.

Volgende wordt ook weer een automaat, geen manueel meer voor mij!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      als ik met mensen met een manuele bak meerij...vraag ik me steeds af waarom die hun auto zoveel toeren doen draaien
                                      Te lui om te schakelen.

Nu, als je een automaat met verschillende schakeldmodi hebt en je zet die in de sportiefste stand, dan maakt die ook wel meer toeren uiteraard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                                        Ik lees hier aan 70 km/u in 7e versnelling ???? Ken niet veel van techniek maar heb toch sterk mijn twijfels of dat goed is voor de motor. Vroeger met de DSG6 schakelde hij pas naar z'n 6e aan 80 km/u en ge moest dan nog heel rustig rijden.

De movano waar ik nu mee rondbol is een 6 versnelling en hij gaat pas naar z'n 6e aan 110.
                                        Aan de 90 schakelt hij zelfs terug naar 5e.
                                        Beetje relativeren... in 7de draait hij tegen 120kmu een 2500toeren... evenveel als een handgeschakelde 5bak zou doen. Als ik 70 in 7de aan het bollen ben, moet ik maar minimaal de gas aanraken om 1a2 versnellingen terug te schakelen.

Edit: het zou idd slecht zijn vanuit 7de en 70kmu door te trekken zonder terugschakelen...
                                        Last edited by ; 30/03/2015, 20:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          Idd... en dan blijven ze cruisen in 4de tegen 90...

Comment

Working...
                                          X