Oorspronkelijk geplaatst door den borre
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWat me bijzonder onlogisch lijkt gezien die eco dieselmotoren bovenin het toerenbereik enkel lawaai maken, ipv vermogen te ontwikkelen. De koppelcurve zakt compleet in elkaar boven de 2500rpm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenMijne AH3 doet dat ook veel teveel vind ik, zeker als ik'm in sport zet. Nog snel heel veel kabaal maken in bvb 2de (voor 500/min) en dan naar 3de.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenBij mij schakelt de dsg minder nerveus, maar blijft dan langer in vitesse hangen. Zodoende zijn de toerentallen hoger en heb je snellere respons. Nadeel is dat je dikwijls bij 70 cruisen een 2500toeren doet en dit is vermoeiend voor de oren..
Comment
-
Vandaag met de Boxter 2.7 PDK en de 991 GTS PDK gereden en ook al is dit een sublieme en ongelooflijke knappe versnellingsbak, verkies ik toch zonder twijfel een manuele bak.
De PDK moeit zich bij het terugschakelen. Wreed vervelend. Mocht het mogelijk zijn dat een PDK volledig manueel te bedienen is zonder dat de computer zich moeit, zowel op- als terugschakelen, dan is het al minder erg om een PDK te hebben.
Manueel all the way!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenIk zit met de dsg7 102pk in een caddy(1750kg). Als ik 70bol staat hij in 7de. Geef ik dan kickdown, gaat deze ook naar 3de, om 10kmu later naar 4de te gaan.
Ik denk zelfs, als ik de youtube filmpjes bekijk, dat het eerder de lichtere motorisaties zijn die sneller terugschakelen om het mindere vermogen te compenseren.Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWat me bijzonder onlogisch lijkt gezien die eco dieselmotoren bovenin het toerenbereik enkel lawaai maken, ipv vermogen te ontwikkelen. De koppelcurve zakt compleet in elkaar boven de 2500rpm.
Die motoren moeten dan toch nogal huilen zonder dat daar dan nog veel beweging/vermogen in zit?
Blijf het straf vinden waarom ze die automaten dan zo zouden afstellen...mmmmm...zou die verklaring dan ook wel willen weten.Iemand?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenKoppel wordt dan idd minder, maar dan komen mijn ezels... euhm, paarden opzetten. Ik denk dat de dsg dan gewoon de weg vd minste weerstand zoekt. Ik heb in een ver verleden een Yamaha Majesty 400 gehad met cvt. Bij stilstand volgas geven of al rijdend ineens volgas geven resulteerde in een toerental dat tss het max van het koppel en vermogen zat.
Van die dsg7 in een Caddy blijf ik toch verrast dat die dat zo doet.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenInderdaad, toch een beetje een vreemde verschijning. Wat is jou cc-inhoud voor een Caddy?
Die motoren moeten dan toch nogal huilen zonder dat daar dan nog veel beweging/vermogen in zit?
Blijf het straf vinden waarom ze die automaten dan zo zouden afstellen...mmmmm...zou die verklaring dan ook wel willen weten.Iemand?
Gevoelsmatig is bij mij het over bij 3000toeren, maar zowel toerenteller als kilometric blijven wel gestaag verder klimmen. Dus ik denk eerder dat het subjectief is dat het bij 3000toeren "over" is.
Waarom ze dit doen, het hoog in de toeren laten gaan? Als je minder krachtige motor in eender welke carrosserie steekt en dan het uiterste gaat vragen, dan gaat het volgens mij slecht zijn voor koppeling en vliegwiel om deze vanuit lage toeren te trekken... allez ja, das mijn gedacht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten1600tdi. 102pk op 4400toeren, wat redelijk hoogtoerig is voor een diesel. En 250nm bij 1500toeren. Terwijl de nieuwe passat met zelfde motor 120pk haalt bij 3600toeren, met hetzelfde koppel.
Gevoelsmatig is bij mij het over bij 3000toeren, maar zowel toerenteller als kilometric blijven wel gestaag verder klimmen. Dus ik denk eerder dat het subjectief is dat het bij 3000toeren "over" is.
Waarom ze dit doen, het hoog in de toeren laten gaan? Als je minder krachtige motor in eender welke carrosserie steekt en dan het uiterste gaat vragen, dan gaat het volgens mij slecht zijn voor koppeling en vliegwiel om deze vanuit lage toeren te trekken... allez ja, das mijn gedacht.in sport stand viel de 7de ook weg.
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Ik rij ook steeds in D, tenzij de roetfilter aan het regenereren is of in de bergen, dan zet ik hem in S.
Normaal rijden resulteert dan steeds in een toerental tss 1400 en 2000 toeren. Optrekken doe ik ongeveer tot 2500-2600 toeren. Wil ik vlot voorbijsteken, gaat hij zelden boven de 3000 toeren. Maar ik heb het wel een paar keer uitgelokt om te kijken hoe hij reageert. In S stand valt idd de 7de weg, maar als ik zie naar de youtube-filmpjes van andere VW's met deze combinatie, zie ik dat er enkelen zijn die toch tot S7 gaan. Ik vermoed echter dat deze DSG's zijn aangepast door tuningfirma's zoals de DSG-dokter ed.
Ik denk dat die lage toeren iig geen kwaad kunnen voor het aandrijfgeheel, zolang dat hij maar kan terugschakelen wanneer je veel verlangt van de bak en blok. Dus niet manueel in 7de laten wanneer je vol gas gaat geven.
Comment
-
Ik lees hier aan 70 km/u in 7e versnelling ???? Ken niet veel van techniek maar heb toch sterk mijn twijfels of dat goed is voor de motor. Vroeger met de DSG6 schakelde hij pas naar z'n 6e aan 80 km/u en ge moest dan nog heel rustig rijden.
De movano waar ik nu mee rondbol is een 6 versnelling en hij gaat pas naar z'n 6e aan 110.
Aan de 90 schakelt hij zelfs terug naar 5e.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten8-Traps sport auto van BMW
ZALIG!!!
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenIk lees hier aan 70 km/u in 7e versnelling ???? Ken niet veel van techniek maar heb toch sterk mijn twijfels of dat goed is voor de motor. Vroeger met de DSG6 schakelde hij pas naar z'n 6e aan 80 km/u en ge moest dan nog geen rustig rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals ik met mensen met een manuele bak meerij...vraag ik me steeds af waarom die hun auto zoveel toeren doen draaien
Nu, als je een automaat met verschillende schakeldmodi hebt en je zet die in de sportiefste stand, dan maakt die ook wel meer toeren uiteraard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenIk lees hier aan 70 km/u in 7e versnelling ???? Ken niet veel van techniek maar heb toch sterk mijn twijfels of dat goed is voor de motor. Vroeger met de DSG6 schakelde hij pas naar z'n 6e aan 80 km/u en ge moest dan nog heel rustig rijden.
De movano waar ik nu mee rondbol is een 6 versnelling en hij gaat pas naar z'n 6e aan 110.
Aan de 90 schakelt hij zelfs terug naar 5e.
Edit: het zou idd slecht zijn vanuit 7de en 70kmu door te trekken zonder terugschakelen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals ik met mensen met een manuele bak meerij...vraag ik me steeds af waarom die hun auto zoveel toeren doen draaien
Comment
Comment