Oorspronkelijk geplaatst door Reppst
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk BerichtenMisschien vrezen de banken om hun centen anders nooit te zien ?
Comment
-
Inderdaad. Zolang er een huis staat, zien die hun geld. Ik hoor nu van mensen die allebei op Ford werken en paar jaar geleden gebouwd hebben. Zou een bank bij de aanvraag van zo een lening ook niet meer verantwoordelijkheid moeten tonen?
Nuja, hoewel ze thuis zelf verbonden zijn met Ford Genk: ik vind brugpensioen op 50 jaar niet kunnen. Da's een ondermijning van het pensioenstelsel. Een oplossing die de makkelijkste is en nu naar voren wordt gedragen.
Comment
-
Ik zie ook het probleem niet zo goed ivm de leningen... de eerste twee jaar is er geen probleem, dan werken ze nog
Indien beide partners bij Ford werken, dat is natuurlijk vervelend, maar dat "risico" neem je natuurlijk een beetje zelf. Evengoed kun je rond dezelfde periode bij verschillende werkgevers ook je job verliezen. Daarom dat de banken normaal niet toestaan om meer te lenen dan dat 33% van je gezinsbudget maandelijks kan afbetalen. Dan zou je kwalijke perioden ook moeten doorkomen.
Uiteindelijk denk ik dat je het zo moet bekijken: ze zullen na het ontslag een redelijke werkloosheidsuitkering ontvangen, deze kunnen ze aanvullen met de ontslagpremie, dus ze hebben wel even marge om een andere job te vinden en ondertussen alles af te betalen. Iemand die natuurlijk "te veel" geleend heeft (één van de twee lonen aan afbetaling) gaat het even moeilijk krijgen, maar dat is sowieso geen goed financieel management hé, eender waar je werkt. Dat zouden banken eigenlijk moeten ontraden of weigeren, maar als de klant aandringt staan ze dat soms toch toe... als ze er dan ook maar liggen hé.
Ook rekening houden met het best mogelijke scenario: beide vinden redelijk snel een nieuwe job, en met de ontslagpremies kunnen ze de hypotheek op hun huis haast meteen aflossen... Problem solved² :-p Positief denken hé!Last edited by Timmeke-Tim; 29/10/2012, 12:57.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenIk zie ook het probleem niet zo goed ivm de leningen... de eerste twee jaar is er geen probleem, dan werken ze nog
Indien beide partners bij Ford werken, dat is natuurlijk vervelend, maar dat "risico" neem je natuurlijk een beetje zelf. Evengoed kun je rond dezelfde periode bij verschillende werkgevers ook je job verliezen. Daarom dat de banken normaal niet toestaan om meer te lenen dan dat 33% van je gezinsbudget maandelijks kan afbetalen. Dan zou je kwalijke perioden ook moeten doorkomen.
Uiteindelijk denk ik dat je het zo moet bekijken: ze zullen na het ontslag een redelijke werkloosheidsuitkering ontvangen, deze kunnen ze aanvullen met de ontslagpremie, dus ze hebben wel even marge om een andere job te vinden en ondertussen alles af te betalen. Iemand die natuurlijk "te veel" geleend heeft (één van de twee lonen aan afbetaling) gaat het even moeilijk krijgen, maar dat is sowieso geen goed financieel management hé, eender waar je werkt. Dat zouden banken eigenlijk moeten ontraden of weigeren, maar als de klant aandringt staan ze dat soms toch toe... als ze er dan ook maar liggen hé.
Ook rekening houden met het best mogelijke scenario: beide vinden redelijk snel een nieuwe job, en met de ontslagpremies kunnen ze de hypotheek op hun huis haast meteen aflossen... Problem solved² :-p Positief denken hé!
werkloosheidsvergoedingen samenwonenden 1ste zes maanden max € 1422,46 volgende zes maanden max 1325,74 vanaf de dertiende maand max € 826,02 (en dan kun je het niet meer terugbetalen)... ik kan mij dus best voorstellen dat er sommigen zijn daar (en niet alleen bij Ford Genk) die zich dus echt zorgen maken over hun toekomst (zelfs al hebben ze niet zo'n grote afbetaling).Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
3000/netto, I beg your pardon?
Dit zal dan toch niet aan de band zijn alleszins!
En als je jezelf 15-20j vastzet met 2000 afbetaling per maand, dan ben je pas goed zot!
Werkloosheid, wat nu dreigt, is maar 1 van de risico's. Ziekte, ongeval, 1 van beide die het aftrapt, etc. Met zo'n bedragen mag er gewoon niets mislopen.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Moesten ze 3000/maand netto hebben bij Ford, dan snap ik eindelijk héél goed waarom ze zo wanhopig aan de poort staan... Dat zullen ze dan elders niet snel verdienen. Al twijfel ik daar toch aan.. 3000 bruto met enkele jaren dienst zou nog wel aannemelijk zijn, maar dat is dan 1700 netto.
In ieder geval zou ik ze geen eten willen geven, de zotten die met afbetalingen van tegen de 2K/maand zitten. Even crimineel zijn de banken die dat willen toestaan. Iedereen heeft in 20-30 jaar tijd wel eens "een tegenslag" denk ik zo. Maar compassie heb ik dan eigenlijk niet: iemand die zo "boven zijn stand" wil leven, staat zelf in voor de gevolgen. Zelfde met mensen die alles en nog wat kopen "op afbetaling" wat ze niet nodig hebben, maar het is "leuk om hebben".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenHet probleem is dat die 'zotten' (met actieve medewerking van de banken) de voorbije 10j. allerlei prijzen (met voorop vastgoed en grond) de hoogte hebben ingejaagd en daar dragen ook de niet-zotten de gevolgen van.
Ken gevallen, nieuwbouw woning, piepklein en 1500 Euro afbetalen/maand. En die beschouwen dat uiteraard als normaal want de prijzen zullen nog
VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLL verder stijgen de komende jaren........
Tot er iets gebeurd met hun werk of gezondheid, dan vinden ze ineens dat ze veel te veel betaald hebben voor hun paar bakstenen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDe niet-zotten die slim zijn wachten gewoon af tot de prijzen ineen stuiken. Al het aan dit tempo blijft verdergaan met de economie in ons landje dan zal het zeker niet blijven duren.
zullen de prijzen in stand houden en zelfs verder opdrijven!!!
Renteloze leningen, en VOORAL de massale hoeveelheid geld die zulke gezinnen krijgen middels vervangingsinkomens zullen daar zeker wel voor zorgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenKen gevallen, nieuwbouw woning, piepklein en 1500 Euro afbetalen/maand
Aanwezig !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenVraag is wat de alternatieven zijn? Geld wegsmijten in de huurmarkt? Of gelijk in Zuid-Europa thuis blijven wonen tot je 40ste? Allemaal goed en wel zolang je single bent...
Verder shoppen in de prijsklasse tot 300K en niet vanaf 300K zoals velen vinden dat "toch een minimum is"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenOf leren sparen en zorgen dat je de eerste 100K zo op tafel kan leggen, en de rest bij gaat lenen, als je als koppel wat jaren hebt kunnen sparen zou dit moeten lukken.
Verder shoppen in de prijsklasse tot 300K en niet vanaf 300K zoals velen vinden dat "toch een minimum is"
Ken er veel die zelfs de kosten bij de notaris moeten bijlenen voor het schrijven van hun huis
Comment
Comment