Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?

    Daar zitten ze in Limburg echt op te wachten, pff

    http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_auto/Ford_wil_fabriek_in_Genk_sluiten.9257562-3100.art?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

  • #2
    Ik hoop het niet, maar ik vrees voor het ergste...

    Anderzijds is het een logische keuze van Ford, dat ze de fabriek sluiten waar ze al het meeste miserie met de vakbond hebben gehad. Elke 5 voet het werk stilleggen om xx cent/u meer te krijgen en ne Leo tijdens de pauze... allemaal goed als de economie in volle groei is, maar eenmaal er een crisis aankomt, zijn dat de eerste locaties waar ze in gaan snoeien...

    De vakbonden hebben er nog maar eens voor gezorgd dat er weer een grote auto-fabriek dichtgaat in België... goe bezig mannen...
    Toch maar blijven zagen om steeds hogere verloningen, 't is triest. Die mannen wilden evenveel verdienen als in den bouw precies. Met alle respect, maar om in den bouw te staan, in weer en wind, hebt ge toch een pak meer skills en kennis nodig dan aan den band in een auto-fabriek.

    Ze zullen nu oogsten wat ze gezaaid hebben... sad but true...

    Comment


    • #3
      `hmmm dien leo tijdens de pauze, is voor gaan horen bij mijne vakbond

      Comment


      • #4
        "Koop een Europese wagen en steun de Europese economie". Dit forum staat vol van zulke bullshit. Laat me niet lachen, zodra het economisch minder voor de wind gaat laten de zogezegde "Europse autobouwers" ons landje links liggen.

        Binnen enkele jaren steun ik onze economie meer door een Hyundai te kopen dan door een Ford, een Opel of een Audi.

        En owja, een dikke proficiat aan de vakbond. Ik verwacht mij de komende weken weer aan een tsunami van berichten waarom de sluiting niet te wijten is aan de vakbonden maar ik weet beter. Haal het onderste uit de kan, pers de citroen leeg en geniet...de kruik gaat te water tot ze barst.
        Last edited by ; 23/10/2012, 10:52.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
          `hmmm dien leo tijdens de pauze, is voor gaan horen bij mijne vakbond
          Ik denk dat gij mijn punt een beetje mist

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            "Koop een Europese wagen en steun de Europese economie". Dit forum staat vol van zulke bullshit. Laat me niet lachen, zodra het economisch minder voor de wind gaat laten de zogezegde "Europse autobouwers" ons landje links liggen.

            Binnen enkele jaren steun ik onze economie meer door een Hyundai te kopen dan door een Ford, een Opel of een Audi.

            En owja, een dikke proficiat aan de vakbond. Ik verwacht mij de komende weken weer aan een tsunami van berichten waarom de sluiting niet te wijten is aan de vakbonden maar ik weet beter. Haal het onderste uit de kan, pers de citroen leeg en geniet...de kruik gaat te water tot ze barst.
            Als ge de voorbije jaren ne Ford kocht, steunde je dan de Italiaanse economie niet?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
              Als ge de voorbije jaren ne Ford kocht, steunde je dan de Italiaanse economie niet?
              Daar valt over te praten, één ding is duidelijk: België verliest.
              Dankuwel, Belgen, voor de miljoenen Mondeo's die jullie hebben gekocht.
              Last edited by ; 23/10/2012, 11:08.

              Comment


              • #8
                Graag gedaan: in 2001 ne mondeo gekocht, en in 2008 nen S-max. Wegens de slechte service bij de dealer meer recent al overgestapt naar een ander merk, moet ik me daar nu dus al minder schuldig over voelen...

                Comment


                • #9
                  nog altijd tevreden van mijn S-Max van september 2009

                  Comment


                  • #10
                    Ik vrees dat vroeg of laat ook Volvo Gent en Audi zullen volgen hoor...
                    Er zijn 2 grote problemen waar ze in de bedrijfstop niet rond kunnen;

                    1) Belgische loonkost is torenhoog in vergelijking met buurlanden en het oostblok. Niet dat we voor 5€ moeten werken, maar dat de baas jou om 5€ te verdienen er 10 moet betalen is een probleem, dat ze bovenop die 10€ ook nog eens 3.3€ RSZ bijdrage bovenop moeten leggen is wel een probleem. Meer dan de helft gaat naar de staat en de sociale zekerheid. "creatieve" oplossingen met netto vergoedingen, GSM en bedrijfswagens worden afgestraft dus zijn niet langer een overweegbare optie. Dus dan mag een belg nog 2x beter werken dan een pool, hij kost misschien 2,5x zoveel ook.

                    2) Vakbonden. Met alle respect, maar door hun onaantastbaarheid zijn ze de laatste 3 decennia enkele keren fameus over de schreef gegaan. Vooral in de auto-industrie wordt er al snel gestaakt en actie gevoerd, hoewel die sector het eigenlijk nooit echt slecht had. (ga maar eens meedraaien met een bouwbedrijf of staalarbeiders op verplaatsing...) Intrimers einde contract? Staking! ENkele mensen met reden ontslagen, maar toevallig gesyndiceerd? Staking!, Verandering in productie? Staking! Directie moet iets vertellen en het heeft misschien te maken met reorganisatie? Staking! Groep (niet enkel 1 fabriek) maakt mooie winst bekend maar arbeiders krijgen geen opslag? Staking! Smiddags enkel nog gewone frisco's en geen meer met nootjes? Staking!...

                    Als er één ding is waar een directie niet tegen kan, is dat enkele anderen denken dat ze de baas zijn en de lakens uitdelen. Ze weten dat hun personeel daardoor niet flexibel is (stel maar eens voor om iets terug te schroeven waar een vakbondsman aan tafel zit!) en als ze toch op een beslissing staan dat hun productie er aan is voor enkele weken, hetgeen miljoenen kost per dag.

                    Logisch dat wanneer een multinational wenst in te krimpen dat ze hier eerst alles loslaten.

                    Voor de loonkost zijn de socialisten ontegensprekelijk verantwoordelijk, voor de vakbondsreputatie enkele grote bedrijfsvakbonden divisie metaal. Ook nationale stakingen (die niks te maken hebben met die fabrieken, maar waardoor de fabriek wel dicht is) versterken dat enkel. Had men het stakingsrecht wat doordachter gebruikt als laatste drukkingsmiddel, dan was er mogelijk meer krediet geweest.

                    Met alle respect voor werknemers van Ford, die helaas mogelijk een einde zien komen aan hun fabriek.
                    Maar evenzeer hoop ik dat de vlaamse regering NIET hun broek gaan afdoen zoals met opel destijds. €500.000.000 euro willen investeren is gewoon pervers en ridicule als op dezelfde moment miljarden gezocht moeten worden. Dat is omgerekend 125.000 per arbeidsplaats, gewoon idioot! Dat gaat een sluiting nooit tegenhouden, en ze gaan daar enkel enkele jaren Ford sponoren op de kosten van de belastingsbetaler. Dan hebben we naast enkele banken ook een autofabriek, weer een stap naar het communisme.

                    4000 jobs is erg, maar er zijn véél meer vacatures dan dat, en er gaan in de KMO's véél meer jobs verloren elk jaar waar geen haan naar kraait.

                    Dus, het zal een bittere pil zijn om te slikken, maar des te sneller je slikt, des te sneller is het verteerd!

                    Toch mijn €0.02
                    Last edited by Timmeke-Tim; 23/10/2012, 11:47.
                    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                    www.meevliegen.be

                    Comment


                    • #11
                      Voor velen zal het bang afwachten zijn tot morgen.
                      Gezien de kwartaalcijfers eraan komen en die teleurstellend gaan zijn voor Ford moet er nu al een signaal gegeven worden voor de aandeelhouders.
                      Hopelijk is een drastische besparing grondig genoeg.
                      Slechts 1 ploeg tot en met de productie van de nieuwe mondeo. Oudere werknemers op brugpensioen, ...
                      Laat ons hopen dat Ford probeert met besparingen binnen de plant ipv een volledige sluiting
                      KLIK |&| KLAK

                      Comment


                      • #12
                        Het is al 'prijs'

                        HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                        Kwestie van 'ne goede indruk' te maken zeker

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                          Ik vrees dat vroeg of laat ook Volvo Gent en Audi zullen volgen hoor...
                          Er zijn 2 grote problemen waar ze in de bedrijfstop niet rond kunnen;

                          1) Belgische loonkost is torenhoog in vergelijking met buurlanden en het oostblok. Niet dat we voor 5€ moeten werken, maar dat de baas jou om 5€ te verdienen er 10 moet betalen is een probleem, dat ze bovenop die 10€ ook nog eens 3.3€ RSZ bijdrage bovenop moeten leggen is wel een probleem. Meer dan de helft gaat naar de staat en de sociale zekerheid. "creatieve" oplossingen met netto vergoedingen, GSM en bedrijfswagens worden afgestraft dus zijn niet langer een overweegbare optie. Dus dan mag een belg nog 2x beter werken dan een pool, hij kost misschien 2,5x zoveel ook.

                          2) Vakbonden. Met alle respect, maar door hun onaantastbaarheid zijn ze de laatste 3 decennia enkele keren fameus over de schreef gegaan. Vooral in de auto-industrie wordt er al snel gestaakt en actie gevoerd, hoewel die sector het eigenlijk nooit echt slecht had. (ga maar eens meedraaien met een bouwbedrijf of staalarbeiders op verplaatsing...) Intrimers einde contract? Staking! ENkele mensen met reden ontslagen, maar toevallig gesyndiceerd? Staking!, Verandering in productie? Staking! Directie moet iets vertellen en het heeft misschien te maken met reorganisatie? Staking! Groep (niet enkel 1 fabriek) maakt mooie winst bekend maar arbeiders krijgen geen opslag? Staking! Smiddags enkel nog gewone frisco's en geen meer met nootjes? Staking!...

                          Als er één ding is waar een directie niet tegen kan, is dat enkele anderen denken dat ze de baas zijn en de lakens uitdelen. Ze weten dat hun personeel daardoor niet flexibel is (stel maar eens voor om iets terug te schroeven waar een vakbondsman aan tafel zit!) en als ze toch op een beslissing staan dat hun productie er aan is voor enkele weken, hetgeen miljoenen kost per dag.

                          Logisch dat wanneer een multinational wenst in te krimpen dat ze hier eerst alles loslaten.

                          Voor de loonkost zijn de socialisten ontegensprekelijk verantwoordelijk, voor de vakbondsreputatie enkele grote bedrijfsvakbonden divisie metaal. Ook nationale stakingen (die niks te maken hebben met die fabrieken, maar waardoor de fabriek wel dicht is) versterken dat enkel. Had men het stakingsrecht wat doordachter gebruikt als laatste drukkingsmiddel, dan was er mogelijk meer krediet geweest.

                          Met alle respect voor werknemers van Ford, die helaas mogelijk een einde zien komen aan hun fabriek.
                          Maar evenzeer hoop ik dat de vlaamse regering NIET hun broek gaan afdoen zoals met opel destijds. €500.000.000 euro willen investeren is gewoon pervers en ridicule als op dezelfde moment miljarden gezocht moeten worden. Dat is omgerekend 125.000 per arbeidsplaats, gewoon idioot! Dat gaat een sluiting nooit tegenhouden, en ze gaan daar enkel enkele jaren Ford sponoren op de kosten van de belastingsbetaler. Dan hebben we naast enkele banken ook een autofabriek, weer een stap naar het communisme.

                          4000 jobs is erg, maar er zijn véél meer vacatures dan dat, en er gaan in de KMO's véél meer jobs verloren elk jaar waar geen haan naar kraait.

                          Dus, het zal een bittere pil zijn om te slikken, maar des te sneller je slikt, des te sneller is het verteerd!

                          Toch mijn €0.02
                          Hele dikke +1 !!!
                          De vakbonden hebben alles verkloot de laatste 30 jaar. Ze hebben veel te veel macht gehad en die constant misbruikt (en de arbeiders hebben natuurlijk als schapen gevolgd) ...

                          Pay-back is a bitch...
                          En zo gaat het hele land hier naar de kloten... ik kan beter lessen Chinees gaan volgen, want daar moeten we misschien naar toe verhuizen binnen dit en 20 jaar om nog aan de bak te komen...

                          Comment


                          • #14
                            +1 Tim

                            Vroeger (heel vroeger) kwam de vakbond terecht op voor de toen onbestaande rechten van de werknemer. Nu zijn ze 'doorgeslagen' en zoek ze over het algemeen spijkers op laag water. Zoals Tim al zegt als ge niet oppast willen zij baas zijn in 'uw' bedrijf.

                            Comment


                            • #15
                              De vakbonden zouden beter acties ondernemen tegen de regering ivm een bedrijfsongunstig klimaat. Ipv steeds tegen de werkgevers te staken, die proberen ook maar overeind te blijven.

                              Comment


                              • #16
                                Jongens , jongens toch, al die contra- vakbond berichten , wees blij dat ze er ook voor jullie ooit waren . Wie weet welke toestanden we dan nog hadden om te zwijgen over de levenskwaliteit hier in ons lekker Belgie !!!!

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                                  Jongens , jongens toch, al die contra- vakbond berichten , wees blij dat ze er ook voor jullie ooit waren . Wie weet welke toestanden we dan nog hadden om te zwijgen over de levenskwaliteit hier in ons lekker Belgie !!!!
                                  Ze hebben indertijd de situatie misschien verbeterd, da's juist... maar de laatste jaren wringen ze eigenhandig al hetgene ze bereikt hadden de nek om...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                                    Jongens , jongens toch, al die contra- vakbond berichten , wees blij dat ze er ook voor jullie ooit waren . Wie weet welke toestanden we dan nog hadden om te zwijgen over de levenskwaliteit hier in ons lekker Belgie !!!!
                                    Een vakbond heeft de taak om toe te zien dat werknemers niet uitgebuit worden. Maar de groep werknemers die tegenwoordig uitgebuit worden spreken geen Nederlands en weten zelf niet wat een vakbond is. En heb jij ooit al eens een vakbondsman naar die gasten om zien kijken? Neen. Die gasten mogen verder klooien, onbeschermd door iemand en bloot gesteld aan uitbuiting. Maar voor hen is er geen uitweg.

                                    Verder ben ik het eens met Tim. De loonkost en de vakbonden zijn in deze zaak echt wel dooddoeners. Oja, en er zijn de laatste 12 maand 10.406 bedrijven over de kop gegaan. (bron http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...atste_maanden/) - de plus 1100 bedrijven van september 2011 zijn niet meegerekend in die 10.406. Het aantal werklozen dat dat met zich meegebracht heeft wil ik zelf niet uitrekenen, maar het maakt het cijfer van 4000 werknemers wel in een ander daglicht. En het is evenzeer jammer dat deze 4000 mensen zoveel meer aandacht krijgen dan al die anderen die hun job even hard nodig hadden en even hard met hun rug tegen de muur stonden. Velen van hen hebben doorheen hun carriere vaak veel meer gedaan om hun werkgever te proberen redden. Veel van hen hebben eerder meer gewerkt dan zitten staken om meer te krijgen. En toch staan net die mensen in de kou en in de schaduw.

                                    Het huidige systeem van de vakbonden slaat nergens op. Ze zijn het kankergezwel van de maatschappij aan het worden.

                                    (samen met de sossen en de NVA )
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                                      Jongens , jongens toch, al die contra- vakbond berichten , wees blij dat ze er ook voor jullie ooit waren . Wie weet welke toestanden we dan nog hadden om te zwijgen over de levenskwaliteit hier in ons lekker Belgie !!!!
                                      Welke levenskwaliteit? Het land gaat naar de haaien tegen een tempo dat Griekse dimensies begint aan te nemen en jij bent nostalgisch bezig over vermeende (maar grotendeels onbewezen) vakbondsverdiensten uit de laatste decennia van de negentiende eeuw. Slaap rustig verder.

                                      Comment


                                      • #20
                                        In 2020. Ik denk niet dat het nu dicht gaat. Het plaatje klopt: nieuwe Mondeo in 2013, facelift in 2017 en dan nieuw model in... 2020.

                                        Misschien dat men de nieuwe Galaxy/ S-max niet krijgt, deze gaan dan naar Keulen. In dat geval zal er een 1500 man afgedankt worden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X