Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Iedereen heeft hier weer massa's tijd om z'n gal te spuwen.
    In tegenstelling tot Ford nu, hebben wij misschien nog wel plebs onder ons die we met een zweep aan het werk houden voor wat droge korsten zodat ik verder een sigaar kan aansteken met een briefke van €500, mijne chips kan dippen in een pot verse beluga die ik eigenlijk niet lust maar dan doorspoel met een dom perignon vintage. En om de rest van de tijd te doden zit ik hier wat op het forum. Ik kan niet blijven bladeren in de cataloog van Sotheby's hé. Tis niet dat ik miljoenen per jaar verdien met hier te zitten dat ik ook alles moet kopen.
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
      Misschien stom he ... maar dat bedrijventerrein is zo groot, met allemaal toeleveranciers die kunnen meedraaien op wereldniveau.

Dat de belgische regering eens een deftige investering doet en met investeerders zelf een fabriek op poten zet, mbv de huidige leveranciers van Ford Genk ...
      Op een jaar kunt ge zo'n fabriek bouwen...

Iedereen neemt ontslag en gaat voor het nieuwe merk werken... En dan samen werken met vb. PSA voor de ontwikkeling van motoren, of beter nog, met Tesla voor 'elentrieken' auto's...
      Niks reconversie, maar zoveel mogelijk know-how meepakken in dat nieuwe bedrijf... ze gaan bijna direct productief zijn...

Ik weet het, het is wat naief, maar een mens mag toch dromen he
      Geen ideeën van mij pikken hé, http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post4961170
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Misschien wat minder op 't forum zitten. Kan je de enorme werklast die je te verteren hebt wat verdelen. Hoef je je niet 'te pletter' te werken om uw VAA's te betalen.
        ik ben al uit mn kosten, al wat er nu nog bijkomt is winst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Ik wist van niks

Comment

Veel geklaag voor niks dus!

Comment

Misschien stom he ... maar dat bedrijventerrein is zo groot, met allemaal toeleveranciers die kunnen meedraaien op wereldniveau.

Dat de belgische regering eens een deftige investering doet en met investeerders zelf een fabriek op poten zet, mbv de huidige leveranciers van Ford Genk ...
              Op een jaar kunt ge zo'n fabriek bouwen...

Iedereen neemt ontslag en gaat voor het nieuwe merk werken... En dan samen werken met vb. PSA voor de ontwikkeling van motoren, of beter nog, met Tesla voor 'elentrieken' auto's...
              Niks reconversie, maar zoveel mogelijk know-how meepakken in dat nieuwe bedrijf... ze gaan bijna direct productief zijn...

Ik weet het, het is wat naief, maar een mens mag toch dromen he
              Dat is de kracht van naïviteit
              Moet men durven dromen zoiets.

Comment

winst ... voor de staat ja
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Het staatsapparaat moet gesaneerd worden!
                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Amai, efkes dit topic doorgenomen en er zitten toch wel veel waarheden bij. Ik sluit me dan ook wel het meest aan bij Timmeke-tim. De tumult over heel die situatie is weer zwaar opgeblazen. Zij zijn nog de goede, er zijn er zoveel andere die op straat komen en die geen hulp krijgen.

Vakbonden maken veel kapot, hoe je het nu draait of keert, vroeger was dat nog goed maar de dag van vandaag gebruiken ze vanalles en nog wat om de werkgeven het mes aan de keel te zetten.

Dan onze politici doen ook een aardige duit mee aan de verzieking van heel de economie. Die lonen is echt niet normaal, tgeen dat werknemers krijgen en wat de werkgever moet betalen is totaal niet in proportie.

Dan ook nog eens taksen en belastingen uitvinden voor vanalles en nog wat... Ge zou nog bang worden dat er geen taks komt op uwen jaarlijkse stront dat ge produceert... Dan de brandstofprijzen die ook de pan uitswingen, kan nog een tijdje doorgaan.

Volgens de werknemers zijn het altijd de werkgevers maar kijk eens verder uit jullie ogen en doe de oogkleppen af.

Zoveel mensen hier die niet content zijn met de gang van zaken maar NIEMAND die er ECHT iets aan doet. Iedereen blijft wel mooi betalen en slikken. Helaas ben je als individu niet veel om daaraan te beginnen.

Comment

• Di Rupo ligt trouwens niet wakker van Ford. In 2014 zijn het verkiezingen!

Comment

• Lol de PS verklaart nu in de kamer dat de ondernemingen geen geld verliezen desondanks dat ze sluiten of failliet gaan.

Het is de fout van de EU.

Alain Mathot is wereldvreemd me dunkt.

Comment

• Ik wil hier zeker geen polemiek starten, maar sommige reacties zijn er toch lichtjes over.

Waarom zou een werknemer geen deftig loon mogen krijgen? Want het is wel dankzij dat deftig loon
                          dat de economie draait. Het is wel dankzij dat deftig loon dat de (kleine) zelfstandige een inkomen heeft.

En als een academicus er problemen mee heeft dat iemand die aan de band werkt een hoger loon heeft
                          dan hijzelf, waarom gaat hij dan niet zelf aan de band werken? Zelf heb ik een meer dan bovengemiddeld
                          loon maar voor dat loon werk ik wel in een volcontinu systeem. Werk ik drie weekenden op vier dag en
                          nacht, inclusief feestdagen. Ik hoop dus maar dat ik van mijn verlof (met feestdagen) mag genieten.

Als werknemers en zelfstandigen elkaar nu eens in hun waarde zouden laten. We zien alleen maar de goede
                          dingen van elkaar. Een werknemer is blijkbaar altijd maar thuis en verdient veel te veel en een zelfstandige
                          rijdt blijkbaar altijd met de mooiste en duurste auto's. Als iemand (werknemer of zelfstandige) niet content is
                          met zijn job, dat hij dan de oversteek maakt ...

Dat de vakbonden tegenwoordig meer kwaad dan goed doen daar ben ik het volledig mee eens, elk weldenkend
                          mens moet toch snappen dat België niet als enige land in Europa kan ontsnappen aan een generatiepact.
                          Misschien moeten de vakbonden zich maar eens gaan herbronnen, met die van de NMBS op kop.

En wat de regering betreft, dat de loonkost veel te hoog is weten we allemaal maar blijkbaar kan, wil of durft de
                          regering niet ingrijpen. De laatste dagen heb ik anders enkele goede initiatieven gehoord zoals onder andere een
                          algemene loonlastverlaging compenseren door een btw verhoging. En waarom zou de regering eens niet met enkele
                          (gedurfde) beslissingen naar buiten kunnen komen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan het zelf bouwen en uitbaten van
                          een kerncentrale. Daarmee houden ze dan ineens de absurde energieprijzen onder controle.

Elk faillissement of elk ontslag is er één te veel. Maar dat een groot bedrijf meer in de picture staat dan een kleine kmo
                          is de realiteit van de dag. Endat werknemers bij een grote multinational beter af zijn bij een stopzettingvan de activiteiten is zeker
                          de waarheid en je zou wel zot zijn om dat niet uit te buiten. Diegene die zegt dat hij niet een paar auto’s zou achterhouden omeen
                          ontslagpremie van enkele tienduizenden euro’s los te weken mag het nu zeggen.

Bij deze wil ik mijn medeleven betuigen met de ontslagen werknemers van grote en kleine bedrijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathi_mustang Bekijk Berichten
                            Ge zou nog bang worden dat er geen taks komt op uwen jaarlijkse stront dat ge produceert...
                            Dat is er al, afvalwaterbelasting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                              Dat is er al, afvalwaterbelasting.
                              ik trek pas om de 10de keutel door

Comment

• Stront kost geld.

Comment

• Jeej De Decker gaat nu zijn gedacht zeggen.

Comment

• Fucking rode VRT, nu switchen ze naar een interview met die kalle en een rode teef (Monica De Coninck).

Net nu iemand interessante zaken komt vertellen.
                                    Last edited by Alfa-Beemer; 25/10/2012, 15:49.

Comment

• Pure manipulatie!

Comment

• SPA verklaart, de loonkost is niet de reden. (Kitir)

Werkgevers moeten meer investeren. En met welk geld?

Comment

• Ah De Croo is aan de beurt. Zijn eerste actie Brugpensioen aanbieden zonder er geld voor te hebben of ... trekt hij volgend jaar de stekker uit?

Maar de minister van pensioenen beslist niet over brug-pensioen dat zullen de sossen wel doen binnen het kader "Minister van werk"

Comment

Working...
                                          X