Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tuurlijk wist Peeters dat. En hij niet alleen. Iedereen die de automarkt een beetje volgt wist dat. Ze hebben vorige maand in Parijs de nieuwe Mondeo voorgesteld. En dan zou Genk zogezegd nog meer dan een jaar lang de oude moeten maken. Hoe naïef kun je zijn om dat te geloven.
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
      Is het ook niet 'toevallig' dat het nieuws net iets meer dan een week na de gemeenteraadsverkiezingen naar buiten komt?
      Zulke beslissingen neem je toch niet op een dag, en de marktomstandigheden veranderen niet op een paar weken. Ik ben er zeker van dat dit al voor de verkiezingen geweten was, maar men het toen bewust niet naar buiten heeft gebracht om de postjes toch maar zo goed mogelijk te kunnen behouden.
      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      Tuurlijk wist Peeters dat. En hij niet alleen. Iedereen die de automarkt een beetje volgt wist dat. Ze hebben vorige maand in Parijs de nieuwe Mondeo voorgesteld. En dan zou Genk zogezegd nog meer dan een jaar lang de oude moeten maken. Hoe naïef kun je zijn om dat te geloven.
      En welk voordeel heeft Ford erbij om dat stil te houden?
      Waarom zou Ford wachten tot na de verkiezingen? Zij vertrekken hier toch en hebben geen belangen meer bij lokale, regionale, federale politici...
      Kris Peeters sluit de fabriek niet he.

      En zelfs al zou hij het geweten hebben, wat dan nog? Wat zou dat veranderd hebben? Zou Ford omgeluld kunnen worden? Yeah right.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        En welk voordeel heeft Ford erbij om dat stil te houden?
        Waarom zou Ford wachten tot na de verkiezingen? Zij vertrekken hier toch en hebben geen belangen meer bij lokale, regionale, federale politici...
        Kris Peeters sluit de fabriek niet he.

        En zelfs al zou hij het geweten hebben, wat dan nog? Wat zou dat veranderd hebben? Zou Ford omgeluld kunnen worden? Yeah right.
        Misschien heeft Kris Peeters aandelen bij Ford en moest hij ze nog rap verkopen?

        Comment


        • Als ge dat voor de verkiezingen bekend maakt gaan de politici allemaal hun best doen om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn. Beetje gelijk nu maar dan nog erger. Is idd niet slecht om het erna te doen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            En welk voordeel heeft Ford erbij om dat stil te houden?
            Waarom zou Ford wachten tot na de verkiezingen? Zij vertrekken hier toch en hebben geen belangen meer bij lokale, regionale, federale politici...
            Kris Peeters sluit de fabriek niet he.

            En zelfs al zou hij het geweten hebben, wat dan nog? Wat zou dat veranderd hebben? Zou Ford omgeluld kunnen worden? Yeah right.
            Voor Ford geen enkel, voor de gemeentelijke en provinciale politiek des te meer..

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
              Misschien heeft Kris Peeters aandelen bij Ford en moest hij ze nog rap verkopen?
              't Zal zoiets zijn ja.
              Ik ben er in ieder geval niet van overtuigd dat hij het wist en als hij het wist dan kan het mij eigenlijk nog niks schelen want het zou geen enkel verschil gemaakt hebben in de keuze van Ford.
              Populistisch verzuurd verkiezingsgezwam, meer niet.

              Ik ben vooral benieuwd wat de respectievelijke regeringen nu gaan doen.
              Eric Donckier van Het Belang van Limburg heeft er in ieder geval compleet gelegen bij mij.
              Oorspronkelijk geplaatst door deredactie.be
              Belogen en bedrogen

              De reconversie zal deze keer langer duren dan na de sluiting van de mijnen, voorspelt Eric Donckier in Het Belang van Limburg. Maar dat is voor morgen. Wat nu op korte termijn van belang is, is de afhandeling van een sociaal plan voor de werknemers van Ford Genk én van alle toeleveringsbedrijven die van Ford Genk afhangen. Het moet gaan om een totaalpakket voor alle werknemers. Laat de vakbonden het maar hard spelen. Waarom zouden ze bijvoorbeeld de looninlevering van 12,5 procent waarmee ze twee jaar geleden instemden niet terugvragen?
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                Voor Ford geen enkel, voor de gemeentelijke en provinciale politiek des te meer..
                Ja en dan?
                Hoe flauw en onderbouwd zou dat zijn, op een ander stemmen omdat Ford vertrekt? Komaan man (of vrouw, weet ik het ;-) ).
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                Comment


                • Misschien stom he ... maar dat bedrijventerrein is zo groot, met allemaal toeleveranciers die kunnen meedraaien op wereldniveau.

                  Dat de belgische regering eens een deftige investering doet en met investeerders zelf een fabriek op poten zet, mbv de huidige leveranciers van Ford Genk ...
                  Op een jaar kunt ge zo'n fabriek bouwen...

                  Iedereen neemt ontslag en gaat voor het nieuwe merk werken... En dan samen werken met vb. PSA voor de ontwikkeling van motoren, of beter nog, met Tesla voor 'elentrieken' auto's...
                  Niks reconversie, maar zoveel mogelijk know-how meepakken in dat nieuwe bedrijf... ze gaan bijna direct productief zijn...

                  Ik weet het, het is wat naief, maar een mens mag toch dromen he

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Ja en dan?
                    Hoe flauw en onderbouwd zou dat zijn, op een ander stemmen omdat Ford vertrekt? Komaan man (of vrouw, weet ik het ;-) ).
                    Gij overschat de intelligentie van de gemiddelde Belg, denk ik ...
                    Dat zou voor veel een verschil maken... Dan zou NVA nog meer stemmen hebben gehad...

                    Comment




                    • kwart opel-werknemers nog steeds zonder job
                      bij de 50 plussers meer dan 50%



                      dow tessenderlo sluit ook
                      is de chemische sector de volgende die europa verlaat ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...onder-job.aspx

                        kwart opel-werknemers nog steeds zonder job
                        bij de 50 plussers meer dan 50%
                        Gij leest dat verkeerd, pessimist. Het is "75% van de opel-werknemers is al terug aan de slag!".
                        Djeezus ....


                        En bij die 5-plussers zitten ook de brugpensioeners bij die 'in theorie' ook naar een baan zouden moeten zoeken, maar die leven volgens Juul Kabas:
                        "Voor't zelfde geld gaan werken, dat is toch te zot..."
                        Dat is normaal dat daar 50% geen werk 'vindt'...

                        Onder de 45 jaar heeft 86% al terug een job, ik vind dat een dikke pluim waard voor die mensen + voor de RVA plaatsingsdienst...
                        Last edited by erik219; 25/10/2012, 13:04.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Kris Peeters sluit de fabriek niet he.

                          En zelfs al zou hij het geweten hebben, wat dan nog? Wat zou dat veranderd hebben? Zou Ford omgeluld kunnen worden? Yeah right.
                          Dat zeg ik toch ook niet.

                          Ik zeg alleen dat hij het al langer wist (maar verbind er voor de rest geen conclusies aan).
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                            Misschien stom he ... maar dat bedrijventerrein is zo groot, met allemaal toeleveranciers die kunnen meedraaien op wereldniveau.

                            Dat de belgische regering eens een deftige investering doet en met investeerders zelf een fabriek op poten zet, mbv de huidige leveranciers van Ford Genk ...
                            Op een jaar kunt ge zo'n fabriek bouwen...

                            Iedereen neemt ontslag en gaat voor het nieuwe merk werken... En dan samen werken met vb. PSA voor de ontwikkeling van motoren, of beter nog, met Tesla voor 'elentrieken' auto's...
                            Niks reconversie, maar zoveel mogelijk know-how meepakken in dat nieuwe bedrijf... ze gaan bijna direct productief zijn...

                            Ik weet het, het is wat naief, maar een mens mag toch dromen he

                            Dumpster diving heet dat.

                            Wel weet je wat ik eens wil zien: De rode vakbond heeft alleen al honderden miljoenen in zwitserland staan (google maar na...)

                            Waarom neemt de vakbond die bazaar daar niet over, geeft ze iedereen een vet contract met alle mogelijke voordelen, en bouwen ze een goed draaiende fabriek op? De winsten kunnen verdeeld worden onder alle arbeiders, zoals ze dat graag zouden willen.

                            Misschien DE kans om ons voor eens en voor altijd te bewijzen dat wat de bonden eisen ook werkt!
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...onder-job.aspx

                              kwart opel-werknemers nog steeds zonder job
                              bij de 50 plussers meer dan 50%



                              dow tessenderlo sluit ook
                              is de chemische sector de volgende die europa verlaat ?
                              Ja, schoolvoorbeeldje populisme en stemmingsmakerij hoor!
                              Versterkt het Ford drama nog een beetje, tenminste voor diegene die niet kunnen of willen lezen.

                              Van de min45 jarigen is 14% niet aan de slag. Dus 86% WEL!
                              Die 14% zijn misschien deels mensen die dankzij hun flinke oprotpremie (tot 125.000 euro!) niet meer de drang voelen nog te gaan werken. Misschien bewust huisman/vrouw geworden? Misschien gemerkt dat den dop ni zo slecht is, al dan niet gecombineerd met war bijwerken.

                              Soit,

                              Dan 50% van de 50-plussers die niet aan het werk zijn... Wa wilde? Ze zijn op brugpensioen gesteld! Die zullen nog veel moeite doen! Die hun inkomen loopt gewoon!
                              Het verwonderd mij dat 50% weer geactiveerd werd!

                              Dus dit is enkel GOED nieuws, en als die mottige journalist af en toe eens op zijn vrouw mocht had hij misschien geschreven;


                              Ford moet niet panikeren;
                              Bij opel 2 jaar na de sluiting 86% weer aan het werk en zelfs 50% van de bruggepensioneerden opnieuw actief!

                              Klinkt héél anders, exact hetzelfde!
                              Bewijst ook mijn stelling: stop met dramatiseren, de fabriek is nog even open, ze hebben tijd genoeg en zullen zeker elders terecht kunnen!
                              Als de regering iets wil doen, verlaag dan de marginaal hoge loonkosten!

                              Plat populisme allemaal!
                              De socialisten zullen wel in de pollekes wrijven! rap brugpensioenen regelen, beetje meepraten en dan hopelijk (ik hoop echter van niet) duizenden stemmen bijtellen.
                              Last edited by Timmeke-Tim; 25/10/2012, 13:19.
                              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                              www.meevliegen.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                Dumpster diving heet dat.

                                Wel weet je wat ik eens wil zien: De rode vakbond heeft alleen al honderden miljoenen in zwitserland staan (google maar na...)

                                Waarom neemt de vakbond die bazaar daar niet over, geeft ze iedereen een vet contract met alle mogelijke voordelen, en bouwen ze een goed draaiende fabriek op? De winsten kunnen verdeeld worden onder alle arbeiders, zoals ze dat graag zouden willen.

                                Misschien DE kans om ons voor eens en voor altijd te bewijzen dat wat de bonden eisen ook werkt!
                                Zou ik ook graag zien, maar gaat nooit gebeuren he...
                                Als ze investeren, moeten ze daar terug winst uit maken, en dan moeten ze zelf, net zoals de oude directie, zoveel mogelijk beknibbelen op lonen en uitgaven... uiteindelijk worden zij de boe-man en verliezen ze leden...

                                Misschien moeten de werknemers de fabriek opkopen (in de vorm van aandelen)... Er zijn zo bedrijven in USA die zijn overgelaten door de bedrijgsleider die op pensioen ging en de werknemers de firma kado gaf...

                                Eens tellen ... 150 miljoen euro (ruwe schatting ) gedeeld door 4000 werknemers is 37,500€ per werknemer .... als ze hun gouden handdruk inleveren worden ze allemaal mede-eigenaar...
                                Allez, waar wachten ze nog op !!

                                Comment


                                • Iedereen heeft hier weer massa's tijd om z'n gal te spuwen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Iedereen heeft hier weer massa's tijd om z'n gal te spuwen.
                                    Voor mij werkt dat persoonlijk beter dan met m'n frustraties naar een psychiater te gaan...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                      Voor mij werkt dat persoonlijk beter dan met m'n frustraties naar een psychiater te gaan...
                                      Geen probleem hoor. Ik dacht alleen dat het hier allemaal hardwerkende mensen waren, aan de inhoud van de comentaren te lezen toch.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Geen probleem hoor. Ik dacht alleen dat het hier allemaal hardwerkende mensen waren, aan de inhoud van de comentaren te lezen toch.
                                        Zonder twijfel .... tussen al de comments door werk ik me te pletter om de verhoogde VAA's te betalen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                          Zonder twijfel .... tussen al de comments door werk ik me te pletter om de verhoogde VAA's te betalen
                                          Misschien wat minder op 't forum zitten. Kan je de enorme werklast die je te verteren hebt wat verdelen. Hoef je je niet 'te pletter' te werken om uw VAA's te betalen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X