Ten gepaste tijde staak ik ook wel eens en dit ten voordele van de vrouw des huizes .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?
Collapse
X
-
Als ik de capaciteitsbezetting lees, e, lees dat ze dit jaar nog 8 dagen gingen werken, tja, wie houdt wie voor de zot?
Dit is dus de keerzijde van ons geroemde 'economisch werkloosheidssysteem' doppen maar jiet in de dop zitten.
Zo bedriegen we onszelf he. En komt de klap des te harder.
In feite waren er dus al haast permanent zoveel 1000 ad dop.
Comment
-
Conclusie van een rampdag: dat de politieke klasse in eigen boezem kijkt, wetgevend kader creeërt en vervolgens een ondernemingsklimaat schept dat ruimte maakt in plaats van de keel dichtknijpt. Dat beleidsmakers eens durven te saneren in die overheden, zodat op die manier voor werkgevers én werknemers ademruimte, groeipotentieel en stabiliteit wordt gegund.
Beleidsmakers moeten toekomstperspectief geven, zeker nu.
Ofwel met méér Europa (waar de Valenciaanse lonen niet worden uitgespeeld tegen de Genkse) of zonder enig Europa (waar bv. eigen lokale spelregels de concurrentiepositie helemaal kunnen versterken - wars van een betutteling van een hoger niveau). Europa faalt. Geen evidente keuze, maar klagen en zagen er tussen in, of een pestspelletje organiseren tussen werkgevers en werknemers zal niets opleveren. Ook mijn kritiek aan sommige (werkgevers?) hier op dit forum die zelfs het kindergeld erbij halen.
Dat de Vakbonden ook eens in eigen boezem kijken, geleerd hebben ze nog niks, ook nu weer durven ze brugpensioen aanvragen vanaf 50 jaar. Grote uitdaging voor Alexander de Croo. (Wist Quicky meer?) Vakbonden doe eens iets met de discussie rond de loonindexatie. Lonen?, dat een beginnend academici bij de Big 4 accountantskantoren minder verdiend dan een bandarbeider in de automobielsector zegt genoeg.
Dames en Heren politici en vakbonden: aan het werk !
Comment
-
Een voor allen, en allen voor een!! en daar bedoel ik mee dat iemand die een beetje ' brains ' heeft en de juiste ingesteldheid zal van een ontslag of sluiting van zijn huidige baan niet slechter worden. Het zijn die gasten of meiden die graag ' in het rijtje lopen ' die het nu hard hebben en geen uitweg zien. Het zijn dan ook vaak de niet ruim denkende personen die in zulke grote massa-bedrijven werken, zoals er hier al een paar keer is geschreven, mensen die gewoon hun uurtjes draaien in de fabriek en verder geen verhaal hebben over hun werk. maar is een arbeid die even goed moet gebeuren en daar zijn ze steeds rijkelijk voor beloond geloof me. Als ze maar eens een reportage draaien van wat de arbeiders daar allemaal hebben bij elkaar gewerkt ( niet gestolen hoor ) maar elke doorsnee arbeider van de ford-fabriek heeft zijn eigen stukje grond met open- of half open bebouwing, nieuwe wagen van al dan niet ford en 2x per jaar op vakentie... Het is ze allemaal gegund daar hebben ze ook voor gewerkt!! maar dan ook maar net hun 8 uurtjes per dag of minder??
Hebben ze mijn medeleven? JA heb ik compassie met ze? NEEN waarom niet wel ik blijf werken en door dat we met velen nog blijven werken kan op die manier hun werkloosheidsuitkering betaald worden voor diegenen die niet vlug werk vinden.
Ik blijf bij mijn eeuwige redenering!! ze mogen me alles afpakken zolang ze van mijn gezondheid en mijn gezonde moraal afblijven overleven we alles.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
En ze zijn weer aan het staken
Die gasten hebben toch ook echt wel nul zelfrespect. "Be the bigger one", maak u taak af zoals het hoort, met trots en fierheid zodat je tot op de laatste seconde kunt zeggen dat het niet aan jou lag en dat je kunt zeggen dat je je job gedaan hebt zoals het moet. Denk aan je volgende job. Op deze manier geef je zo een negatieve connotatie aan het begrip "ex-werknemer van Ford Genk" dat ik er alvast niemand van aan zou nemen.
November komt er weer aan, de vuurkesstook maand...Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenJe hebt niet gelogen, maar je berust erin. Wil je terug naar de toestanden van 150 jaar geleden dan? Straks ga je nog zeggen dat het OK is als werknemers moeten rondkomen met 1000 € per maand en dat bedrijfsleiders het (pakweg) zeventigdubbele verdienen.
Ik ben niet voor gelijkheid (ben helemaal geen socialist, nooit geweest), maar je moet niet overdrijven. Iemand die alle dagen gaat werken moet redelijkerwijs kunnen rondkomen zonder problemen. Punt.
Je moet als KMO is een werknemer aannemen, dan zie je de rekening en hetgene de persoon daarvan in de hand krijgt.
En dan zeggen de politici, jamaar, als we dat verlagen moeten we het ergens anders halen. En dat is een denkwijze waar ze er niet mee komen, ze moeten het overheidsapparaat afslanken, er vloeit teveel geld weg naar ambtenarij en projecten/studies enz wat geen geld opbrengt. Als je iets uitgeeft moet je een return on investment nastreven, en dat is er niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenIk vermoed dat met hoge loonlasten, niet het nettoloon te hoog is maar de lasten voor de werkgever.
Je moet als KMO is een werknemer aannemen, dan zie je de rekening en hetgene de persoon daarvan in de hand krijgt.
En dan zeggen de politici, jamaar, als we dat verlagen moeten we het ergens anders halen. En dat is een denkwijze waar ze er niet mee komen, ze moeten het overheidsapparaat afslanken, er vloeit teveel geld weg naar ambtenarij en projecten/studies enz wat geen geld opbrengt. Als je iets uitgeeft moet je een return on investment nastreven, en dat is er niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenConclusie van een rampdag: dat de politieke klasse in eigen boezem kijkt, wetgevend kader creeërt en vervolgens een ondernemingsklimaat schept dat ruimte maakt in plaats van de keel dichtknijpt. Dat beleidsmakers eens durven te saneren in die overheden, zodat op die manier voor werkgevers én werknemers ademruimte, groeipotentieel en stabiliteit wordt gegund.
Beleidsmakers moeten toekomstperspectief geven, zeker nu.
Ofwel met méér Europa (waar de Valenciaanse lonen niet worden uitgespeeld tegen de Genkse) of zonder enig Europa (waar bv. eigen lokale spelregels de concurrentiepositie helemaal kunnen versterken - wars van een betutteling van een hoger niveau). Europa faalt. Geen evidente keuze, maar klagen en zagen er tussen in, of een pestspelletje organiseren tussen werkgevers en werknemers zal niets opleveren. Ook mijn kritiek aan sommige (werkgevers?) hier op dit forum die zelfs het kindergeld erbij halen.
Dat de Vakbonden ook eens in eigen boezem kijken, geleerd hebben ze nog niks, ook nu weer durven ze brugpensioen aanvragen vanaf 50 jaar. Grote uitdaging voor Alexander de Croo. (Wist Quicky meer?) Vakbonden doe eens iets met de discussie rond de loonindexatie. Lonen?, dat een beginnend academici bij de Big 4 accountantskantoren minder verdiend dan een bandarbeider in de automobielsector zegt genoeg.
Dames en Heren politici en vakbonden: aan het werk !Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Al die (pardon my Frensch) ZEVER over dat we zonder de vakbond volgend jaar allemaal slechts de helft zouden verdienen... Jongens toch!
Vakbonden zijn een overblijfsel uit de industriële revolutie. Die mogen nu nog waken over de goede gang van zaken, maar wat ze bij ons aan het doen zijn is gewoon absurd!
Ik denk dat een goed management zelf ook zijn personeel vergoed en motiveert met extraatjes. Vele bedrijven doen dat, zonder vakbond, en met succes. Enkel zijn er bepaalde sectoren die historisch gegroeid zijn met een stevige vakbond. Daar is een afgevaardigde geen goeie als die niet na elke onderhandeling met meer naar huis komt voor "zijn mensen". Daar ben je ook een bazenpoeper als je niet mee de fabriek sluit "uit solidariteit" met eenderwie eenderwaar. Telkens weer: het mes op de keel, en schudden met de beurs! Of anders... Dat heet ook wel eens chantage en machtsmisbruik. En dat kan, aangezien de bonden overbeschermd zijn en in de meeste traditionele partijen komt het gros van de politici uit die vakbonden. Als de politiek alsnog toch eens kritiek heeft op een actie, of een visie uit het werkgeversveld volgt is het kot helemaal te klein.
Als werkgevers zelf aangaven dat het écht op was en er niets meer in zat had men er geen oren naar. "Ze willen weer alles voor zichzelf" Als werkgevers enkele jaren geleden vroegen tijdelijk 40u te werken ipv 38 voor hetzelfde loon, waren er vakbondsmilitanten die beweerden dat een mens zou doodvallen van oververmoeidheid als dat zou gebeuren.
Pas de laatste paar jaren zijn er ENKELE bonden die toch iets van de verworven rechten hebben willen teruggeven, in ruil voor jobbehoud. Omdat ze eindelijk zagen dat het niet anders kon.
Maar daarmee is de decennia lange terreur en oorlog niet vergeten hé.
Nu soit, De macht van de bonden zullen we nooit meer zomaar wegkrijgen. We kunnen enkel hopen dat ze buiten spierballen rollen ook eens hun kop gaan gebruiken, al denk ik dat we daar nog even voor nodig hebben. De oorlogsverklaringen van de bonden in de laatste kranten liegen er niet om.
Wat betreft Ford zelf: 4300 jobs, dan nog enkele duizenden in de toelevering. Sommigen spreken al van 10.000, wat ik toch stevig betwijfel!
Gelijk de ganse regering erop die de vakbonden naar de mond praten: "die klootzakken van het management! Hoe durven ze!" Allez jongens...
Zo gaan we er zeker komen! NOOIT in eigen boezem kijken en alvast zeker niet leren van die eigen fouten!
En ja hoor: Hier zijn ze ook weer: Brugpensioen op 50! JAAAAAAAT! Weet ge, maak er ineens 40 van!
Iemand die 50 is moet nog 15 jaar werken! DAT KAN BEST NOG! Een carriere van 15 jaar is lang genoeg! weinigen die het 15 jaar bij één baas houden!
Niet dat ik het hen niet zou willen gunnen, tuurlijk! Maar ik gun mijn dochter OOK een toekomst, niet dat die later al die brugpensioenen moet gaan betalen. Nadat ook mijn generatie een deel van de vergrijzing en de "overhead" van die regeling heeft kunnen aflossen. Dat lost geen problemen op! dat maakt ze erger en schuift ze enkele decennia vooruit. Maar helaas is dat de basisregel van onze regering: We pakken nu al hier en daar de inkomsten op die we anders pas binnen zo veel jaren hadden, en we schuiven de schuldenlast zoveel jaren vooruit: hun budgettering ziet er al iets beter uit, dat de toekomstige regeringen een pak inkomsten kwijt zijn aan de huidige en in ruil een pak extra kosten hebben gekregen, dat zien we dan wel! Hopelijk is er dan een andere partij die de eerste minister mag leveren en dan mag die het slechte nieuws brengen zodat wij weer aan de macht zullen komen....
Die 4300 jobs, laat het er nog 10.000 zijn, dat zal goed komen! Daar moeten geen miljoenen naartoe gegooid worden, geen brugpensioenregelingen! Maak de loonkosten lager, er zullen tal van KMO's en andere bedrijven zijn die graag extra mensen hebben, maar deze niet kunnen betalen nu. Ook zou dat een structurele oplossing zijn voor al die andere bedrijven die aan het rekenen zijn waar ze kunnen sluiten of verkleinen als de crisis aanhoud... Of denken we echt dat Ford de laatste was?!
In ieder geval, bij Opel was het ook al drama wat de klok sloeg... Hoe lang is dat geleden? Hoe lang heeft het geduurd om die mensen aan het werk te zetten? Dat zal in de Limburg ook wel lukken hoor! Het is in deze tijden dat je constructief moet denken, opbouwen en creëren! Loslaten en verdergaan, al begrijp ik uiteraard ook dat dit enkele dagen tijd nodig heeft....
En voor die Ford arbeider hier: JA ik heb aan de band gestaan, sterker nog: Ik heb zowel bij Volvo, Opel en VW de band mee gemaakt zelfs. En ja ik blijf erbij: Automotive is geen zwaar en vuil werk (op enkele uitzonderingen na als er maintenance gedaan moet worden). Ga na uw Ford Carriere maar eens solliciteren bij een bouwfirma of staalbouw (die gasten die uw fabriek en band hebben geinstalleed bijvoorbeeld, of eronder kruipen om hem aan te passen). Ik zeg niet dat jullie werk niets betekend of wat min is! Maar je moet ook niet afkomen alsof jullie de wereld hebben gedragen voor een hongerloon hé. En als jullie vakbond aan het woord waren droegen jullie buiten de hele wereld ook nog het heelal erbij.
Niet dat ik blij ben voor de Ford medewerkers, ik wil ook niet alles afdoen als larie. Het zal even tijd nodig hebben eer het op zijn plooi valt.
Net zoals dat het geval is bij de TIENDUIZENDEN ontslagen werknemers uit kleinere ondernemingen die de laatste maanden hetzelfde meegemaakt hebben. DIe 50 plussers zijn OOK weer op de arbeidsmarkt gekomen, dat grote aantal nieuwe werkzoekenden werd ook weer geactiveerd....
Dus imo worden de mensen van Ford nog het best geholpen door een hoognodige forse loonlastenverlaging, waardoor er sowieso jobs zullen komen en waardoor andere grote spelers minder argumenten hebben om bij ons op te doeken. Als de Vakbonden dan ook hun eisenpakketje even in de koelkast kunnen houden zolang de economie achteruitgaat, dan denk ik dat het al een wereld van verschil zou betekenen. Als dan alles weer goed gaat, en er worden weer winsten geboekt, dan kan eventueel nog eens een CAO onderhandeld worden voor zover de bedrijven al niet spontaan de inzet zullen belonen.
Want die sprookjes van de grote lelijke baas die zijn werknemers mishandeld en uitperst... Die zal men hier écht niet vinden hoor! Of werken arbeiders in kleinere bedrijven aan een hongerloon misschien? Daar is immers geen vakbond aanwezig om dat te waarborgen, en toch blijkt het daar ook te lukken. Tiens tiens...Last edited by Timmeke-Tim; 25/10/2012, 10:22.
Comment
-
Timmeke-Tim ... +1 ...
Ik denk er 100% hetzelfde over...
Maar het probleem is dat de meeste 50+ers nu al lekker zitten te dromen van hun buitenverblijf in Spanje op kosten van de staat ... En niet alleen bij Ford Genk, bij veel brugpensioeners...
Ik persoonlijk snap die mentaliteit niet... ik doe m'n werk graag en als ik kan blijf ik tot m'n 80 actief (heb trouwens niet veel keuze als zelfstandige)...
Maar de mentaliteit is het probleem ... ik zie dat in mijn kennissenkring... hun 8 uurkes maken en zsm naar huis, 10 minuten op voorhand al klaar staan aan de tikklok...
Beetje pijn in de keel? Hop naar de huisarts en weekje thuis...
Ik werk nu een 13-tal jaar en de dagen dat ik niet heb gewerkt owv ziekte kan ik op 1 hand tellen... Ben zelfs eens met maag-darm ontsteking naar de klant gegaan... Kotszakske in de wagen om onderweg te kotsen, extra dosis pillen tegen de diarree genomen, en juu met de geit...
Ik zal nu niet zeggen dat ik daarom een held ben, maar met de mentaliteit van vele arbeiders zit het toch wel serieus scheef zenne.... Ik ken er ook veel goeie, maar dat zal niet meer dan 50% van de populatie zijn...
En ze laten zich zo makkelijk door de vakbonden opjutten ...
edit: maar eigenlijk moet ik de hand in eigen boezem ook steken: ik ben ook rotverwend en wordt ook goed betaald om wat op een laptop te tokkelen... ik denk dat ik net hetzelfde zou doen als arbeider ... we zijn allemaal mensen met dezelfde gebreken in the end... het is een beetje in welke situatie je verzeild raakt ...Last edited by erik219; 25/10/2012, 10:35.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenIk vermoed dat met hoge loonlasten, niet het nettoloon te hoog is maar de lasten voor de werkgever.
Je moet als KMO is een werknemer aannemen, dan zie je de rekening en hetgene de persoon daarvan in de hand krijgt.
En dan zeggen de politici, jamaar, als we dat verlagen moeten we het ergens anders halen. En dat is een denkwijze waar ze er niet mee komen, ze moeten het overheidsapparaat afslanken, er vloeit teveel geld weg naar ambtenarij en projecten/studies enz wat geen geld opbrengt. Als je iets uitgeeft moet je een return on investment nastreven, en dat is er niet.
Kijk eens hoeveel je nog overhoudt van het loon dat je als zelfstandige bedrijfsleider aan jezelf uitkeert.
Van mijn 36.000 bruto op jaarbasis (kost voor de firma) of 3000/maand hou ik na bedrijfsvoorheffing en verrekening van diverse 'voordelen alle aard' nog een kleine 1800/maand over. Daar moeten dan nog eens 625 eur/maand sociale bijdragen van af. Hoeveel blijft er dan nog netto over, niet zo veel he...
Is er eigenlijk iemand die dit nog normaal vindt? En toch is het zo en het wordt er niet beter op!
I.v.m. die VAA, dit blijft heus niet beperkt tot een auto hoor zoals sommigen denken. Als je het correct wil doen ten minste. Voor de kleinste onnozelheid rekenen ze je een VAA aan. Zelfs een laptop die op de firma gekocht is. Doe je het niet volgens het boekje en een ambtenaar bijt zich vast in je dossier dan riskeer je 309% boete.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenJe hoeft daarvoor zelfs nog niemand aan te nemen.
Kijk eens hoeveel je nog overhoudt van het loon dat je als zelfstandige bedrijfsleider aan jezelf uitkeert.
Van mijn 36.000 bruto op jaarbasis (kost voor de firma) of 3000/maand hou ik na bedrijfsvoorheffing en verrekening van diverse 'voordelen alle aard' nog een kleine 1800/maand over. Daar moeten dan nog eens 625 eur/maand sociale bijdragen van af. Hoeveel blijft er dan nog netto over, niet zo veel he...
Is er eigenlijk iemand die dit nog normaal vindt? En toch is het zo en het wordt er niet beter op!
I.v.m. die VAA, dit blijft heus niet beperkt tot een auto hoor zoals sommigen denken. Als je het correct wil doen ten minste. Voor de kleinste onnozelheid rekenen ze je een VAA aan. Zelfs een laptop die op de firma gekocht is. Doe je het niet volgens het boekje en een ambtenaar bijt zich vast in je dossier dan riskeer je 309% boete.
Ik ben nu 5 jaar zelfstandige en ik heb mijn netto-loon net zoals jij de voorbije jaren enkel naar beneden zien gaan door al die nieuwe maatregelen...
-VAA voor elk klein prul (laptop, I-pad, GSM, internetverbinding, ...)
-Stijging VAA voor wagens
-Stijging Roerende Voorheffing op uitkering winsten maw daling netto winst
-het leven wordt duurder (en onze lonen worden daar NIET op geïndexeerd)
-...
Terwijl bij arbeiders en bedienden doodleuk de loonindexering zorgde voor een bijna nul-impact op hun koopkracht, is bij zelfstandigen de impact dramatisch geweest de voorbije jaren...
Hadden wij maar een vakbond... organizaties zoals UNIZO zitten vol goede bedoelingen, maar ze hebben geen plastieken zakken of paletten om op te fikken ...
Die stijging van het aantal faillisementen is toch doodnormaal... Bij vele kleine zelfstandigen stond het water al aan de lippen, en als ge dan nog eens minder verkoopt door de crisis en hetgene dat ge netto overhoudt van uw activiteit nog eens daalt met 20% ... dan moet ik er toch geen tekeningske bij maken he...
Wie wil de dag van vandaag nog zelfstandige worden... Ge moet al ne goeien business hebben om gewoon al te blijven bestaan... Ge gaat de komende jaren nogal wat zien:
geen zelfstandigen = geen werkgevers = geen werk voor werknemers ...
En ook de groten zoals Ford gaan weg ...
Wat blijft er dan nog over... iedereen aan den dop? Wie gaat dat betalen...
Het land is hier een zinked schip...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenErgens kan ik die redenering wel volgen ja. Maar heb d'r toch wel mijn bedenkingen bij.
Is Spanje gaat het ondertussen toch al zo slecht dat een fabriekje meer sluiten niet echt een verschil zou maken.
Maar hier in België kan dat wel extra aanzet zijn om de boel helemaal om zeep te helpen en zo dus nog een land meer de afgrond in te duwen ...
(al zal het hopelijk zo ver wel niet komen)
zelfs al is het tegen 80% van hun vorig loon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenWat blijft er dan nog over... iedereen aan den dop? Wie gaat dat betalen...
Het land is hier een zinked schip...
We hebben het niet slecht he, dat weet iedereen en mss is België inderdaad een van de betere landen om in te wonen. Maar dat geeft de staat keen carte blanche om ons te pluimen. Mochten ze efficiënter werken zouden we het nog beter kunnen hebbeb, daar streef je toch voor?Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Geen 10.000 banen maar ik hoorde deze voormiddag een bedrijfsleider waarvan de stoppen waren doorgeslagen. De fiscus had hem nu net 1X teveel gekloot. Resultaat : boekhouder moet boeken laten neerleggen en 7 man staan vanaf morgenvroeg op straat. Geen groot bedrijf waar niemand wakker van ligt. Gewoon het zoveelste kleintje in de regio Heist o/d Berg. En wat brengt het de fiscus op? Dat ze weer 7 mensen een werkloosheidsvergoeding gaan mogen uitbetalen. Al dikwijls gezegd : in België is het niet 5 voor 12 maar al een lange tijd 5 na 12 geworden.
Over Ford Genk : vakbonden blokkeren afgewerkte auto's en onderdelen voor andere fabrieken. Of hoe laag kun je vallen. Voor die mensen heb ik nog minder respect dan de top van Ford. En Kris Peeters zou het al weken geweten hebben dat de fabriek dicht gaat. Maar hij ontkent dat. Waar rook is ... En nu nog wat ambras tussen de Vlaamse en Federale regering. En dat zijn dan de mensen die ons land moeten leiden
Comment
-
Ampire, het moet zowat de eerste keer zijn dat ik het met een van je posts eens ben. Vooral het tweede stukje.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenje vergeet wel dat spanje zoveel werkloosheid heeft dat ze daar staan te springen voor een job.
zelfs al is het tegen 80% van hun vorig loon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenWaar rook is ...
Terzake niet gezien deze week over dat koppel in Zweden?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenGeen 10.000 banen maar ik hoorde deze voormiddag een bedrijfsleider waarvan de stoppen waren doorgeslagen. De fiscus had hem nu net 1X teveel gekloot. Resultaat : boekhouder moet boeken laten neerleggen en 7 man staan vanaf morgenvroeg op straat. Geen groot bedrijf waar niemand wakker van ligt. Gewoon het zoveelste kleintje in de regio Heist o/d Berg. En wat brengt het de fiscus op? Dat ze weer 7 mensen een werkloosheidsvergoeding gaan mogen uitbetalen. Al dikwijls gezegd : in België is het niet 5 voor 12 maar al een lange tijd 5 na 12 geworden.
Over Ford Genk : vakbonden blokkeren afgewerkte auto's en onderdelen voor andere fabrieken. Of hoe laag kun je vallen. Voor die mensen heb ik nog minder respect dan de top van Ford. En Kris Peeters zou het al weken geweten hebben dat de fabriek dicht gaat. Maar hij ontkent dat. Waar rook is ... En nu nog wat ambras tussen de Vlaamse en Federale regering. En dat zijn dan de mensen die ons land moeten leiden
Zulke beslissingen neem je toch niet op een dag, en de marktomstandigheden veranderen niet op een paar weken. Ik ben er zeker van dat dit al voor de verkiezingen geweten was, maar men het toen bewust niet naar buiten heeft gebracht om de postjes toch maar zo goed mogelijk te kunnen behouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenOver Ford Genk : vakbonden blokkeren afgewerkte auto's en onderdelen voor andere fabrieken. Of hoe laag kun je vallen. Voor die mensen heb ik nog minder respect dan de top van Ford. En Kris Peeters zou het al weken geweten hebben dat de fabriek dicht gaat. Maar hij ontkent dat. Waar rook is ... En nu nog wat ambras tussen de Vlaamse en Federale regering. En dat zijn dan de mensen die ons land moeten leiden
Dat zijn losers die dan ook nog es thuis onder de sloef liggen en het beke macht dat ze dan hebben misbruiken ze dan maar...
En compassie heb ik ook niet met de mannen van Ford. Ze gaan daar pas dicht EIND 2014 !!! Ze hebben dus nog meer dan 2 jaar den tijd om een ander job te vinden ...
Wie heeft die luxe? Zeker en vast niet die 7 man die in Heist o/d Berg op straat staan nu, net als de werknemers van de 10.000 andere KMO's die het voorbije jaar er de brui aan hebben gegeven...
Maar ja, die mannen gaan eerst nog 2 jaar profiteren van hun hoog loon in hun easy job, en dan ofwel op brugpensioen ofwel efkens gemakkelijk leven van de gouden handdruk en dan op't gemakske werk zoeken...
Godverdomme ik word kwaad als ik eraan denk... Mijn eerste reactie was 'ocharme de sukkelaars' maar hoe meer ge er over nadenkt, hoe meer ik besef dat dat dikke profiteurs zijn...
Comment
Comment