Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ok. Dan moeten werknemers vanaf nu ook hun btw kunnen aftrekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
      Er is nog geen enkele auto in brand gestoken.
      dringend eens naar het nieuws kijken denk ik...
      Last edited by Timmeke-Tim; 27/10/2012, 13:13.
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
        Ok. Dan moeten werknemers vanaf nu ook hun btw kunnen aftrekken.
        Waar komt dat nu ineens vandaan?!
        Dat kunnen zij ook: BTW nummer aanvragen, kost u €75 aan registratie en dan mag je elk kwartaal of elke maand je BTW aangifte doen. Heb ik ook gedaan!
        Uiteraard geld dit enkel op de BTW die beroepsmatig is hé... Dus ik zie niet goed wat je er mee gaat doen als je arbeider bent in loondienst :-s

Of denk je nu écht dat wij ALLE btw gewoon terug kunnen krijgen? Dat zou makkelijk zijn...

Maar soit, licht eerst even toe hoe je hierop komt, want ik ben echt de dom voor dit forum zoals sommigen ook terecht opmerkten denk ik.
        www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
          dringend eens naar het nieuws kijken denk ik...

Lege carrosserieën waar wat paletten zijn ingelegd. Als er banden worden opgestookt, ga je dan ook zeggen dat er auto's worden afgebrand?

Er is nog geen enkele afgewerkte wagen afgebrand.

Comment

Waar komt dat nu ineens vandaan?!
            Dat kunnen zij ook: BTW nummer aanvragen, kost u €75 aan registratie en dan mag je elk kwartaal of elke maand je BTW aangifte doen. Heb ik ook gedaan!
            Uiteraard geld dit enkel op de BTW die beroepsmatig is hé... Dus ik zie niet goed wat je er mee gaat doen als je arbeider bent in loondienst :-s

Of denk je nu écht dat wij ALLE btw gewoon terug kunnen krijgen? Dat zou makkelijk zijn...

Maar soit, licht eerst even toe hoe je hierop komt, want ik ben echt de dom voor dit forum zoals sommigen ook terecht opmerkten denk ik.
            Denk jij dat elke arbeider 3x per jaar op reis gaat en 2500 netto heeft? Of uberhaupt geen zorgen?

Iets met zwart wit denken. Kan iedereen.

Comment

• Dat zal niet, denk ik ook helemaal niet, waar haal je dat? Ik ben al 5 jaar niet op reis gegaan en ik verdien amper 2500 bruto... Ik kan echter nog altijd niet volgen wat dat met BTW aftrek heeft te maken, of wat dat te maken heeft met de houding die men vandaag bij Ford heeft...
              www.meevliegen.be

Comment

• Niets, het is met andere woorden even nietszeggend als sommige andere reacties hier.

Comment

77K is zeker geen lotto, maar wel het bruto loon van 2 tot 3 jaar. Na onderhandelingen zal er mogelijk nog wat bijkomen.
                  Ik gun het hen, ze zullen niet moeten gaan rentenieren, maar ze zullen ook niet vanaf de eerste maand werklosheid op water en brood vallen hé. Als je je stempelgeld aanvult met dat spaarpotje kom je wel wat jaren door zonder loonverlies. Binnen die termijn een job vinden moet zeker kunnen, niet vergeten dat ze nog 2 jaar hebben voor de sluiting definitief zal zijn.

Dat ze liever bleven werken, uiteraard!

Maar er zijn dit jaar tienduizenden, dus een veelvoud van Ford en alle toeleveringsbedrijven samen, hun job kwijtgespeeld. Deze kregen daar niets voor, en daar bekommerde ook niemand zich om. Die konden gewoon gaan doppen, van één dag op een andere. Bij sommige faillissementen hadden ze zelfs nog 2 maand loon tegoed.

Ik ben niet jaloers, ik wil enkel even alles in perspectief zetten. Bij Ford zijn ze nu de grootste sukkels van dit land, desondanks ze nog redelijk kunnen vertrekken. Dat is voor véél mensen héél anders. Ik wil dat maar even aanhalen!
                  Ik ben zelfs blij dat ze bij Ford die premie hebben, dat betekend voor die mensen toch enkele jaren gemoedsrust. Enkel stoort het me dat ze daar zo negatief op reageren alsof ze er nog geen brood van kunnen kopen... beetje overdreven hé
                  17000+ euro hier.
                  maand maart niet uitbetaald + 3 maand opzeg die in mijn cotract staan + vakantiegeld enz.
                  nuja, het is dan ook een louche fallisement want de baas en zijn rechterhand zijn onmiddellijk bij de overnemer gaan werken van het moment dat de curator de rest ontslagen had.
                  But we will get him back

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    17000+ euro hier.
                    maand maart niet uitbetaald + 3 maand opzeg die in mijn cotract staan + vakantiegeld enz.
                    nuja, het is dan ook een louche fallisement want de baas en zijn rechterhand zijn onmiddellijk bij de overnemer gaan werken van het moment dat de curator de rest ontslagen had.
                    But we will get him back
                    Oppassen daarmee!
                    Ze hebben inderdaad uw vakantiegeld nu uitbetaald, maar dat is voor het verlofkrediet van volgend jaar. (is normaal zo, bij elk ontslag)
                    Zet dat geld maar opzij, want als je volgend jaar verlof neemt bij je nieuwe baas, wordt dat niet betaald! Je hebt dat geld immers nu al gehad...

Anders kan het eens ferm tegenvallen als je dat niet weet, 2-3 weken verlof neemt en op het eind van de maand je loon krijgt.

Ik ken er een paar waar het bedrijf failliet ging, ze kwamen dat te weten als ze 's ochtends voor een gesloten deur stonden en eens een belleke deden naar de baas. Baas moest hen nog 2 maand loon, nooit gehad, vakantiegeld enzo wel want dat komt uit een andere kas. Uiteindelijk werd de boel verkocht, maar de bank was al met alles weg. Ferm pech dus :-s Schoot niets over dus geen lonen noch opzegperiode.
                    Last edited by Timmeke-Tim; 27/10/2012, 14:51.
                    www.meevliegen.be

Comment

• nenee, 17000 euro dat ik nog moet ontvangen.
                      NIKS gekregen nog niet, ook dat geld van maart nog niet...

Comment

• Ferm gekloot dus.

Maar dat bedoel ik dus! Moest gij in de gazet staan omdat ge radeloos zijn omdat ge een tweeling op komst hebt en niet weet hoe ge de ganse maand eten op tafel krijgt, dat zou ik gerust snappen. Normaal komt vakantiegeld uit een aparte kas, dus dat zou nog goed kunnen komen, maar de rest zal afwachten wat er nog overblijft als de curator de banken heeft terugbetaald.

Ge kunt misschien bij Ford eens gaan horen wie zijn 77000 surplus te mager vindt, of wie solidair wil zijn met jou... Als ze u elk 4 euro geven zijt ge er
                        www.meevliegen.be

Comment

Ferm gekloot dus.

Maar dat bedoel ik dus! Moest gij in de gazet staan omdat ge radeloos zijn omdat ge een tweeling op komst hebt en niet weet hoe ge de ganse maand eten op tafel krijgt, dat zou ik gerust snappen. Normaal komt vakantiegeld uit een aparte kas, dus dat zou nog goed kunnen komen, maar de rest zal afwachten wat er nog overblijft als de curator de banken heeft terugbetaald.

Ge kunt misschien bij Ford eens gaan horen wie zijn 77000 surplus te mager vindt, of wie solidair wil zijn met jou... Als ze u elk 4 euro geven zijt ge er

ikzelf had/heb ( hopelijk) geen kleine op komst.
                          maar mijn collega wel degelijk, zijn vriendin moest een maand later bevallen. hijzelf had zijn vaderschapsverlof en al al aangevraagd en hij zit op dit moment nog steeds thuis zonder enige cent en een kleine.

dat gaat niet veel zijn mijn baas kennende. ( heeft blijven met offerte staan zwaaien van deals die we niet haalden zodat de banken ons nog wat geld gaven en ons open hielden ) en ondertussen leningen die openstonden bij leveranciers van 120000 euro totaalwe hebben uitgerekend dat hij in totaal nog 200000 euro moet. ( niet slecht voor een kmo van maar 6 man waarvan er maar 2 werknemers zijn )
                          ach jah, we (werknemers/leveranciers/ex-klanten) hebben hem nog wel,

had al ergens gezegd dat als de mensen van ford het niet moeten hebben,dat ze het bedrag best naar mij mogen doorstorten.

Comment

• Dat Ford een premie uitbetaald is goed, dat ze het een aalmoes noemen vind ik erover!
                            OK iedereen wil altijd meer ,das logisch, maar niet altijd haalbaar ...
                            Maar een aalmoes...

Maar als ze brugpensioen gaan toestaan op 50j dan pas breekt de hel los denk ik
                            Zitten ze al jaren te verkondigen dat er geen geld meer is voor op pensioen te gaan en dat we langer moeten werken en blablabla...

Comment

• Dat is een uitspraak van 1 iemand hé. Ik hoor genoeg mensen die dat geld momenteel al "genoeg" vinden.

Nu, de europese en amerikaanse bouwers delen in de klappen in europa. Maar van de Japanse en Koreaanse merken hoor je weinig, hoe doen zij het? Toyota zie je hier bijvoorbeeld niet zo vaak rijden als Peugeot, toch doen zij het blijkbaar véél beter...

Comment

• Timmeke-Tim

Jouw zou ik nooit als werkgever willen hebben, je hebt in heel veel zaken gelijk, maar de manier waarop je het soms verwoord is voor mij veel te rechts. De schuld ligt voor jouw zelden of te nooit bij de werkgever, het is altijd de andere kant van het sociaal stelsel die fout zit. ABBV’ers kunnen het niet nalaten om altijd eens ferm na te trappen richting werkgevers, maar jij doet net het omgekeerde. Wat lossen we daarmee op?

Om harde kritiek gerechtvaardigd te laten zijn, moet zij gebaseerd zijn op fair play en dat laatste mis ik volledig.

Onze hoge loonkost vormt een probleem bij aanwerving en tewerkstelling. Wie dat ontkent, is ziende blind. Wie meer mensen aan het werk wil – en dat is, dacht ik, toch ook de bedoeling van iedereen – zal dus ook de loonkost substantieel moeten verlagen. Maar is dat de schuld van een Ford medewerker?

Vakbonden zijn nu nog steeds hard nodig, maar dan moeten de bonden wel vitaal en levensvatbaar blijven. En dat is een probleem. Het verheffen en verbinden van mensen moet het uitgangspunt van de bonden blijven, maar nieuwe leden en een veranderende arbeidsmarkt stellen nieuwe eisen. De bonden moeten een perspectief ontwikkelen op de arbeidsmarkt van morgen, en de werkenden hierin hulp bieden.
                                Niet de baan, maar het inkomen van mensen moet worden beschermd. En daar ligt een taak voor de vakbonden.

De kritieken op de vakbonden hebben geen enkele waarde zonder ze te plaatsen binnen het wereldsysteem waarin we leven. In dat wereldsysteem hoort de prioriteit dan ook niet te liggen bij kritieken op de vakbonden, maar bij kritieken op de werking van dat wereldsysteem en dus het globalisme, het kapitalisme en het neoliberalisme.
                                Last edited by ; 27/10/2012, 17:25.

Comment

• Miljarden en miljarden aan belastinggeld zijn intussen overgesluisd naar het internationale bankwezen met als doel een dictatoriaal economisch regime in stand te houden dat slechts uit is op winstmaximalisering.

Politici laten zich hierbij nog altijd onverkort leiden, ondanks de schijn van het tegendeel, door een neoliberale ideologie die alles maar dan ook alles wil onderwerpen aan de wetten van de markt of beter gezegd aan de eisen van het kapitaal, zonder al teveel besef laat staan bekommernis dat juist dit markt totalitarisme verantwoordelijk is voor de erbarmelijke staat waarin de economie zich momenteel wereldwijd bevindt, en wel doordat het in de afgelopen decennia zowel de psychische als de sociale en ecologische mogelijkheidsvoorwaarden van die economie op systematische wijze heeft geruïneerd.

Geef de schuld maar aan iemand anders.
                                  Last edited by ; 27/10/2012, 17:24.

Comment

• Ik stel mezelf steeds maar 1 vraag : welke ondernemer durft nog personeel in dienst nemen als hij die beelden en uitleg over Ford Genk ziet. Tenslotte blijft een werkgever toch nog de baas over zijn eigen fabriek? Ongeacht er politiekers zo stom zijn geweest om zomaar subisdies te geven en werknemers na een paar loze beloftes loon willen inleveren. Wie is hier nu de ezel? De werkgever die niets meer over zijn eigen fabriek te zeggen heeft? De politiekers die het geld door vensters gesmeten hebben? Of de werknemers die zo lomp zijn als dat achterste van die ezel?

Wat ik ermee bedoel : een werkgever neemt personeel aan. Hij heeft toch ook het recht die terug te ontslaan. Met de wettelijke opzegtermijn waar ook deftig werk moet geleverd worden. Anders is het werkverzuim en onmiddelijke C4 wegens dringende reden en zonder verdere vergoedingen. Politiekers hebben het destijds met hun wet Renault al dik verkloot. Ik vind het nu al een brug te ver gegaan. Opzegvergoedingen, dikke premies van 77.000 euro, brugpensioen vanaf 50 jaar. En ik ben geen ondernemer of dikke zelfstandige maar moest ik het zijn ik zou ook twee keer beginnen nadenken alvorens ook nog maar één man personeel aan te werven. Laat staan dat ik ooit nog er maar zou aan denken om een exwerknemer van Ford Genk te nemen. Die bewijzen nu wel duidelijk dat er toch niets mee aan te vangen is.
                                    Last edited by ; 27/10/2012, 17:48.

Comment

• Reinhard Heydrich is terug!
                                      truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                                        Wat ik ermee bedoel : een werkgever neemt personeel aan. Hij heeft toch ook het recht die terug te ontslaan. Met de wettelijke opzegtermijn waar ook deftig werk moet geleverd worden. Anders is het werkverzuim en onmiddelijke C4 wegens dringende reden en zonder verdere vergoedingen. Politiekers hebben het destijds met hun wet Renault al dik verkloot. Ik vind het nu al een brug te ver gegaan. Opzegvergoedingen, dikke premies van 77.000 euro, brugpensioen vanaf 50 jaar. En ik ben geen ondernemer of dikke zelfstandige maar moest ik het zijn ik zou ook twee keer beginnen nadenken alvorens ook nog maar één man personeel aan te werven. Laat staan dat ik ooit nog er maar zou aan denken om een exwerknemer van Ford Genk te nemen. Die bewijzen nu wel duidelijk dat er toch niets mee aan te vangen is.
                                        Vanuit het oogpunt van de werkgever heb je gelijk.

Maar, als jij 1 van de Ford werknemers was, zou jij dan toehappen als Ford vanaf de eerste keer 77.000€ bood?
                                        Of zou jij wetende dat je duizenden nieuwe auto's als onderpand hebt en de andere Ford fabrieken in Europa pijn
                                        kan doen door wisselstukken achter te houden (veel) meer eisen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smosnie Jef Bekijk Berichten
                                          Sommigen doen hier alsof je met 77.000 euro bruto de lotto gewonnen hebt, dat je van je leven niet meer hoeft te werken... hoeveel blijft er van die 77k over als de bandieten van de belastingen langs gekomen zijn? Minder dan den helft!

OK, dat is ook nog een mooi bedrag, beter als niks, maar die mensen hadden veel liever gewoon blijven werken hoor, geloof mij, en dat er dan sommige daar "jaloers" op reageren op die premie, degoutant gewoon.

Triestig volk!
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Ik heb hier nog geen enkele jaloerse reactie gelezen, er zijn een aantal mensen die dit gebeuren in het juiste perspectief proberen te plaatsen, wat zeer normaal is. Anderen roepen en tieren natuurlijk dat het jaloezie is omdat ze geen degelijke argumenten kunnen verzinnen, wat meer over hen zegt dan over de anderen.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                          77K is zeker geen lotto, maar wel het bruto loon van 2 tot 3 jaar. Na onderhandelingen zal er mogelijk nog wat bijkomen.
                                          Ik gun het hen, ze zullen niet moeten gaan rentenieren, maar ze zullen ook niet vanaf de eerste maand werklosheid op water en brood vallen hé. Als je je stempelgeld aanvult met dat spaarpotje kom je wel wat jaren door zonder loonverlies. Binnen die termijn een job vinden moet zeker kunnen, niet vergeten dat ze nog 2 jaar hebben voor de sluiting definitief zal zijn.

Dat ze liever bleven werken, uiteraard!

Maar er zijn dit jaar tienduizenden, dus een veelvoud van Ford en alle toeleveringsbedrijven samen, hun job kwijtgespeeld. Deze kregen daar niets voor, en daar bekommerde ook niemand zich om. Die konden gewoon gaan doppen, van één dag op een andere. Bij sommige faillissementen hadden ze zelfs nog 2 maand loon tegoed.

Ik ben niet jaloers, ik wil enkel even alles in perspectief zetten. Bij Ford zijn ze nu de grootste sukkels van dit land, desondanks ze nog redelijk kunnen vertrekken. Dat is voor véél mensen héél anders. Ik wil dat maar even aanhalen!
                                          Ik ben zelfs blij dat ze bij Ford die premie hebben, dat betekend voor die mensen toch enkele jaren gemoedsrust. Enkel stoort het me dat ze daar zo negatief op reageren alsof ze er nog geen brood van kunnen kopen... beetje overdreven hé
                                          Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                          Is geen jaloerse reactie's , ik gun het hen zeker maar dan moet iedereen een premie kunnen krijgen als hun bedrijf sluit of failliet gaat !
                                          Denk dat de bijdrage van deze 3 mensen samen met de mijne duidelijk moet zijn. Heb het gevoel dat de Ford-medewerkers alleen aan zich zelf denken. Zonder toeleveranciers geen autoassemblage hé jongens. Het is te hopen dat ze zoveel praatjes en eisen hebben voor de (ex)werknemers van de toeleveranciers als voor zichzelf. We zullen zien, denk dat het eerder ieder voor zich zal zijn en dan weet ik ook dat de drama's en grotere disasters bij een deel van de 5500 andere zal liggen.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X