Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
    wat een hoop jaloerse berichten, niemand kan precies verdragen dat een ander iets krijgt of meer krijgt dan jezelf
    Niemand houdt jullie tegen om ook voor een multinational te gaan werken.

Zelf vind ik het zeer erg voor demensen die bij ford werken en al de werknemers van de buitenfirma's die ook onslagen gaan worden en zeker als iets ervoor wordt gezegd het nieuwe model er komt.
    En als ze dan een ontslagvergoeding krijgen maakt het me niet uit hoeveel ze krijgen.
    Dikke vette +1 !
    Hier staan écht een paar dégoutante reacties tussen. Nog efkes en ze geven een feestje omwille van het feit dat die 'verwende arbeiderkes' van de Ford hun werk kwijt zijn.

@ Lotus: 1900€ netto om als directie secretaresse te gaan werken is naar mijn bescheiden mening ferm goed betaald (en het is haar van harte gegund, versta mij niet verkeerd ). Ik kom daar als verpleegkundige met shiftwerk, weekends, feestdagtoeslagen, onderbroken diensten enfin, al wa ge wilt, maar zonder nachten in de verste verte NIET aan.

Comment

• Een pooier heeft tal van voordelen in natura

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
        Nog efkes en ze geven een feestje omwille van het feit dat die 'verwende arbeiderkes' van de Ford hun werk kwijt zijn.
        Waar is da feestje

@ Lotus: 1900€ netto om als directie secretaresse te gaan werken is naar mijn bescheiden mening ferm goed betaald (en het is haar van harte gegund, versta mij niet verkeerd ). Ik kom daar als verpleegkundige met shiftwerk, weekends, feestdagtoeslagen, onderbroken diensten enfin, al wa ge wilt, maar zonder nachten in de verste verte NIET aan.
        Had je maar bij Ford moeten gaan werken (volgens de "logica" van sommigen hier)
        2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
          Waar is da feestje

Had je maar bij Ford moeten gaan werken (volgens de "logica" van sommigen hier)

haha, idd, als bedrijfsverpleegkundige of zo Mja, Antwerpen - Genk en retour in ne Fiësta, nee merci

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            En het brugpensioen, uit welke pot komt dat denk je?
            We hadden het over een vertrekpremie, niet over brugpensioen.
            Beetje eerlijk blijven in je discussies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten

En wat Toere zijn M3 betreft : coole bak, ik durf te zeggen dat ik er gezond jaloers op ben (heb zelf ook niet te klagen), zolang hij 'm niet gestolen heeft heb ik er geen enkel probleem mee
              Thx

Nope niet gestolen , pas vanaf mijn 40ste mij iets meer kunnen permitteren van auto door het geluk te hebben van een goede zaak op te starten .
              Voor ik zelfstandig werd , werkte ik verschrikkelijk veel uren en probeerde toch wel veel te sparen . auto was toen een VW Bora aangekocht voor 7500€
              (12 jaar geleden )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                Een pooier heeft tal van voordelen in natura
                kheb gehoord dat je dan ook een firmawagen hebt met veel te grote chrome velgen enz.
                en vaak in de iets hogere prijsklasse, bmw 5 en 7 reeks enz

Comment

• Toeval of niet maar hier is het net 10 jaar geleden dat we bericht kregen dat het bedrijf waar ik toen werknemer was op de fles ging. Dit na 18jaar dienst. Gewoon mijn tijd uit gewerkt en niks ontslag premie. Leuk is anders. Heb dan maar zelf een zaakje opgestart, het is niet altijd even gemakkelijk maar als je wil werken kan je nog een cent verdienen.
                  Met de belofte die er gedaan zijn hebben ze de Ford arbeiders natuurlijk wel recht in hun kruis gepakt en dat vind ik nog het ergste. Dat daar iets voor tegenover moet staan is evident maar € 77000? Dat is voor meer dan 3 jaar mijn bruto loon. Kom jongens, laten we eerlijk zijn, met zulke bedragen wil je toch geen vinger meer uitsteken? En zullen de meesten alle mogelijke wegen bewandelen om de arbeid definitief stop te zetten. De Ford arbeider is/was als de Opel arbeider, niet slecht betaald als hij full continu mocht werken. Probleem was dat de meeste dat niet wilde of later nog, mochten doen, maar het loon hadden ze wel wat graag behouden. Dat ze de laatste 2jaar hebben ingeleverd is een "mooi gebaar" van hen geweest, maar ze hadden misschien beter de vorige 15jaar wat minder geeist en wat minder gestaakt.

Mijn gedachten gaan dan ook vooral uit naar de 5500 werknemers van de toeleveranciers, daar wringt hem het schoentje, beperkte vang/hangmat en waarschijnlijk weinig arbeidsalternatieven. Vind het voor die mensen dan ook veel erger.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    mijn sector zal volgen, ben ik zeker van
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    chemie
                    Niet alleen die sector Bobo, maar heel de haven, Antwerpen en de parkings...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                      wat een hoop jaloerse berichten, niemand kan precies verdragen dat een ander iets krijgt of meer krijgt dan jezelf
                      Niemand houdt jullie tegen om ook voor een multinational te gaan werken.

Zelf vind ik het zeer erg voor demensen die bij ford werken en al de werknemers van de buitenfirma's die ook onslagen gaan worden en zeker als iets ervoor wordt gezegd het nieuwe model er komt.
                      En als ze dan een ontslagvergoeding krijgen maakt het me niet uit hoeveel ze krijgen.
                      Ik ben helemaal niet jaloers, en daar gaat het ook niet om!
                      Ik hekel enkel de manier waarop die van Ford het in de media "uithangen" alsof ze morgen geen eten meer zullen hebben.
                      Dat ze verwachten en het maar "normaal" vinden dat de staat in de bres gaat springen en weer een hoop debiele regelingen gaat doen voor hen, die al de rest veel gaat kosten.
                      Die ontslagvergoeding is hen wat mij betreft ook gegund, maar de dankbaarheid waarmee ze hem aannemen is gewoon pervers.

Dat die directie beloftes heeft gedaan staat zelfs ter discussie. Dat is enkel volgens de bonden zo. Zelfs al hadden ze die belofte gedaan, in crisistijden moet men snel kunnen handelen en het snel over een andere boeg kunnen gooien. Dat heeft Ford gedaan, en Genk is daar een slachtoffer van. Jammer, maar fait divers!
                      Alle dagen sluiten verschillende bedrijven die samen véél meer vertegenwoordigen dan Ford. Maar omdat Ford een grote vakbond heeft die de aandacht opeisen is het plots een week lang nationaal nieuws... Pfff
                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                      www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                        Crisis my ass!
                        DUIZENDEN jobs open in Limburg alleen die geen invulling krijgen (knelpuntberoepen)
                        Als er appels te plukken vallen moeten we een hoop Oosterblokkers en Indiërs naar hier halen. Misschien volgend jaar zelf doen?
                        Of nee, te lastig en te zwaar, is het niet? Om in de mijnen te kruipen waren we ook te goed zeker. Zelfs bij Ford is te zwaar en te lastig, we mogen blij zijn dat die 4300 man zo goed is willen zijn om dat voor ons toch maar te doen als je dat hier allemaal hoort.

WIL je werken, dan heb je morgen KEUZE uit jobs, ook als Ford binnen 2 jaar dicht is. 2 jaar tijd om te solliciteren... zal wel volstaan zeker? Of nee, dat kan niet, stel dat ze dan naast hun 77.000 euro grijpen moesten ze zelf eerder ontslag nemen...

Gewoon verwend en compleet van de wereld! DAT moet veranderen, niet de manier waarop Ford zijn fabriek sluit.
                        Ben je dom of doe je alleen maar zo. Dat is net zoals vrachtwagenchauffeurs. De mensen willen nog niet meer met de camion rijden. Dat willen die wel, maar niet voor 3 euro per uur. Dan kan je het zout op de patatten nog niet betalen. Verstand komt met de jaren zeker. Bij de een wat later als bij de andere. En by the way, het is maar de helft van wat ze bij Opel kregen. Zij hebben er tenminste voor gewerkt. Er staan duizende werklozen aan den dop die nog nooit ne klop gedaan hebben. En zo kunnen we nog even doorgaan. Ik persoonlijk vind het ook jammer van de mensen die in de toeleveringsbedrijven ontslagen worden en niets krijgen, maar daar kan ik ook niets aan doen. Moeten de Ford-medewerkers dan hun premie, die ze zelf al gespaard hebben (12 % inlevering), dan maar weigeren, dat zou je zelf ook niet doen.

Comment

• Sommigen doen hier alsof je met 77.000 euro bruto de lotto gewonnen hebt, dat je van je leven niet meer hoeft te werken... hoeveel blijft er van die 77k over als de bandieten van de belastingen langs gekomen zijn? Minder dan den helft!

OK, dat is ook nog een mooi bedrag, beter als niks, maar die mensen hadden veel liever gewoon blijven werken hoor, geloof mij, en dat er dan sommige daar "jaloers" op reageren op die premie, degoutant gewoon.

Triestig volk!

Comment

• Ik heb hier nog geen enkele jaloerse reactie gelezen, er zijn een aantal mensen die dit gebeuren in het juiste perspectief proberen te plaatsen, wat zeer normaal is. Anderen roepen en tieren natuurlijk dat het jaloezie is omdat ze geen degelijke argumenten kunnen verzinnen, wat meer over hen zegt dan over de anderen.

Comment

• Terzake gisteren was wel interessant, die Prof Blanpain legde wel de vinger op de wonde, de vakbonden willen nu t onderste uit de kan halen, begrijpelijk, en ook brugpensioen, dit terwijl er inderdaad duizenden jobs zo ingevuld kunnen worden. Als je ndikke premie krijgt en dopt + extra premie (wat ze dus brugpensioen noemen, msch een verkeerde term), zou jij dan nog voor een lager loon en slechtere voorwaarden gaan werken? Nee, die 1500 die in aanmerking komen zijn dan voorgoed verloren voor de arbeidsmarkt, niemand geeft graag zn voordelen op, alleen, tis de staat/wij die tzaakje weermoeten bekostigen. Daar knelt t schoentje. Het gehuilebalk dat ze verraden zijn, en alle andere termen is hun eigen schuld. Je zou haast denken dat de vakbonden op dit rekenden.
                              Wat lees ik in de krant, geen genk vertegenwoordiging op voorstelling nieuwe mondeo in detroit! Op 13 en 18 sept berichten over sluiting in amerikaanse pers, ford heeft nooit intentie gehad bijkomend te investeren,... Tja, daar sta je dan in je rooie of groene vuilzak.
                              Wat Blanpain dus zei is dat ze in feite EERST die jobs die openstaan moeten invullen, en dan kunnen ze ook kijken voor hun oprotpremie.
                              Maar zo zal t wel niet gaan, dat weet ik wel zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
                                Ben je dom of doe je alleen maar zo. Dat is net zoals vrachtwagenchauffeurs. De mensen willen nog niet meer met de camion rijden. Dat willen die wel, maar niet voor 3 euro per uur. Dan kan je het zout op de patatten nog niet betalen. Verstand komt met de jaren zeker. Bij de een wat later als bij de andere. En by the way, het is maar de helft van wat ze bij Opel kregen. Zij hebben er tenminste voor gewerkt. Er staan duizende werklozen aan den dop die nog nooit ne klop gedaan hebben. En zo kunnen we nog even doorgaan. Ik persoonlijk vind het ook jammer van de mensen die in de toeleveringsbedrijven ontslagen worden en niets krijgen, maar daar kan ik ook niets aan doen. Moeten de Ford-medewerkers dan hun premie, die ze zelf al gespaard hebben (12 % inlevering), dan maar weigeren, dat zou je zelf ook niet doen.
                                Ik zal wel dom zijn zeker?!
                                Want ik snap helemaal niet waar je nu naartoe wil.
                                Was jij het niet die beweerde dat bij Ford werken kei-hard was in slechte condities? Alsof jullie de meest ondankbare jobs hadden van het land, en er nu door de ganse regering wel voor gedokt mag worden als Ford sluit?

Misschien dat ik ook in wiskunde slecht was, maar als jij door 2 jaar 12% bruto in te leveren aan 77.000 euro komt, dan klopt er iets niet aan de manier van tellen, of dan verdiende je daar toch bovengemiddeld (300.000 euro/jaar?!)

Ik heb ook NERGENS gezegd dat ik ze die premie niet gun of dat ze die niet mogen hebben. Ik hekel enkel da manier waarop zij doen over die gebeurtenis. Dat Ford sluit is niet de nationale ramp die zij ervan maken. Die premie van 77.000 die ford zo al wil geven, is geen "aalmoes" of "peanuts" zoals ze aan de poort beweren. Misschien als ze minder auto's in brand steken dat ze nog wel kunnen onderhandelen en er meer van kunnen maken.

Het enige wat ik wil aanhalen is dat dit allemaal heel onrespectvol en oneerlijk en niet solidair is met de vele tienduizenden andere belgen die hun job dit jaar verloren zijn en van niemand niks hebben kunnen krijgen.

Dat jullie dat bij Ford krijgen, daar heb ik niet het minste probleem mee! Maar dat jullie daar als een verwend sweet-16 kind op reageren als "wat is dat nu voor een belachelijke aalmoes" is me wel een beetje irritant.

Dus je mag mij gerust dom noemen, maar leer toch maar eerst lezen en tellen
                                www.meevliegen.be

Comment

• En het aller aller degoutantste zijn dan de Waalse vakbonden die lopen jammeren dat er meer aandacht naar de Vlaamse onslagenen gaat!
                                  Wauw zeg, over solidariteit gesproken.

Pure Belgische wafelijzerpolitiek.
                                  Wat? 4000 ontslagen bij hen? En zoveel geld en steun? Hola! Dat willen wij ook.

De maskers vallen af. ''solidair'' ja, maar enkel voor zichzelf.
                                  Walgelijk gewoon.

En wacht maar, binnen tjaar mag Di rupo en co naar Luik om de arcelor arbeiders te gaan ''begeleiden''.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smosnie Jef Bekijk Berichten
                                    Sommigen doen hier alsof je met 77.000 euro bruto de lotto gewonnen hebt, dat je van je leven niet meer hoeft te werken... hoeveel blijft er van die 77k over als de bandieten van de belastingen langs gekomen zijn? Minder dan den helft!

OK, dat is ook nog een mooi bedrag, beter als niks, maar die mensen hadden veel liever gewoon blijven werken hoor, geloof mij, en dat er dan sommige daar "jaloers" op reageren op die premie, degoutant gewoon.

Triestig volk!
                                    77K is zeker geen lotto, maar wel het bruto loon van 2 tot 3 jaar. Na onderhandelingen zal er mogelijk nog wat bijkomen.
                                    Ik gun het hen, ze zullen niet moeten gaan rentenieren, maar ze zullen ook niet vanaf de eerste maand werklosheid op water en brood vallen hé. Als je je stempelgeld aanvult met dat spaarpotje kom je wel wat jaren door zonder loonverlies. Binnen die termijn een job vinden moet zeker kunnen, niet vergeten dat ze nog 2 jaar hebben voor de sluiting definitief zal zijn.

Dat ze liever bleven werken, uiteraard!

Maar er zijn dit jaar tienduizenden, dus een veelvoud van Ford en alle toeleveringsbedrijven samen, hun job kwijtgespeeld. Deze kregen daar niets voor, en daar bekommerde ook niemand zich om. Die konden gewoon gaan doppen, van één dag op een andere. Bij sommige faillissementen hadden ze zelfs nog 2 maand loon tegoed.

Ik ben niet jaloers, ik wil enkel even alles in perspectief zetten. Bij Ford zijn ze nu de grootste sukkels van dit land, desondanks ze nog redelijk kunnen vertrekken. Dat is voor véél mensen héél anders. Ik wil dat maar even aanhalen!
                                    Ik ben zelfs blij dat ze bij Ford die premie hebben, dat betekend voor die mensen toch enkele jaren gemoedsrust. Enkel stoort het me dat ze daar zo negatief op reageren alsof ze er nog geen brood van kunnen kopen... beetje overdreven hé
                                    www.meevliegen.be

Comment

Was jij het niet die beweerde dat bij Ford werken kei-hard was in slechte condities? Alsof jullie de meest ondankbare jobs hadden van het land, en er nu door de ganse regering wel voor gedokt mag worden als Ford sluit?

Misschien dat ik ook in wiskunde slecht was, maar als jij door 2 jaar 12% bruto in te leveren aan 77.000 euro komt, dan klopt er iets niet aan de manier van tellen, of dan verdiende je daar toch bovengemiddeld (300.000 euro/jaar?!)

Ik heb ook NERGENS gezegd dat ik ze die premie niet gun of dat ze die niet mogen hebben. Ik hekel enkel da manier waarop zij doen over die gebeurtenis. Dat Ford sluit is niet de nationale ramp die zij ervan maken. Die premie van 77.000 die ford zo al wil geven, is geen "aalmoes" of "peanuts" zoals ze aan de poort beweren. Misschien als ze minder auto's in brand steken dat ze nog wel kunnen onderhandelen en er meer van kunnen maken.

Het enige wat ik wil aanhalen is dat dit allemaal heel onrespectvol en oneerlijk en niet solidair is met de vele tienduizenden andere belgen die hun job dit jaar verloren zijn en van niemand niks hebben kunnen krijgen.

Dat jullie dat bij Ford krijgen, daar heb ik niet het minste probleem mee! Maar dat jullie daar als een verwend sweet-16 kind op reageren als "wat is dat nu voor een belachelijke aalmoes" is me wel een beetje irritant.

Ik beweer nergens dat bij Ford werken geen goede kanten heeft, maar anderhalf jaar geleden de mensen 12 procent afpakken met de garantie (een maand geleden nog maar) dat ze werkzeker zijn en dan zo terugkomen op gemaakte afspraken. Ik zou wel eens willen weten hoe jij je zou voelen ? En nogmaals, als andere werknemers ontslagen worden vind ik dat net zo erg als voor Ford-medewerkers. En dat de vakbond ook niet altijd het juiste doet hoef je mij niet vertellen, maar een beetje begrip mag toch ook nog wel denk ik. Het zijn mensen, en geen robots.

Comment

Er is nog geen enkele auto in brand gestoken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smosnie Jef Bekijk Berichten
                                          Sommigen doen hier alsof je met 77.000 euro bruto de lotto gewonnen hebt, dat je van je leven niet meer hoeft te werken... hoeveel blijft er van die 77k over als de bandieten van de belastingen langs gekomen zijn? Minder dan den helft!

Triestig volk!
                                          Is geen jaloerse reactie's , ik gun het hen zeker maar dan moet iedereen een premie kunnen krijgen als hun bedrijf sluit of failliet gaat !

Comment

Working...
                                          X