Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    Allez, das toch ook zever zeker? Waarom moet men 'de balans laten kloppen' door ergens de belastingen te verlagen en ergens anders te verhogen? Dat is toch ook geen oplossing, uw belastingdruk blijft nog steeds dezelfde, gewoon 'voelt' het anders aan. Hoger netto loon maar ge geeft tijdens de maand meer af, what's the point?

1) Stel lagere import quota op buitenlandse goederen
    2) hogere invoertarieven voor goederen gemaakt in lage loon landen
    3) Grote qualiteitseisen op buitenlandse goederen om ze uit de unie te houden (en je verhoogt de productiekosten in offshore landen)

Je zult zien hoe snel 'productie' weer naar Europa verhuist ... Daarnaast gewoon een efficiëntere overheid.

De EuroCap testen op auto's bijvoorbeeld houdt hun troep buiten. Waarom kan dat niet op andere goederen?

/edit

Stel daarnaast een flat tax voor van 25% ofzo, schaf alle aftrekposten af en stel ook duidelijk dat gemaakte afspraken niet in de tussentijdse sprint aangepast zullen worden.
    Even hierop terug komen ook als ik even mag (got a plane to catch )

Zo hard saneren dat er sociale bloedbaden gecreëerd worden heeft zijn nut bewezen, not. Zie naar Griekenland.

Mochten ze nu de kapitaal eisen (Tier 1 Ratio) van de banken versoepelen en dus de Basel 3 regels later in voege laten treden, zou er al meer geld 'aan de kant staan' voor investeren waar nu alles gehamsterd wordt om aan die eisen te voldoen zonder kapitaalverhogingen door te voeren.

Mochten daarnaast de deficit van landen 5% mogen bedragen ipv 3%, zouden landen flexibiliteit hebben om maatregelen te nemen om de koopkracht (ja daar ben ik weer) te verhogen. Dat geef ze de kans om belachelijke belastingen ongedaan te maken en zo de economie te stimuleren en geraken we hopelijk ergens. Money needs to roll, das is het enige smeermiddel van een economie. Vergeet al de rest.
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Ik denk niet dat ik mijn punt gemaakt heb

Meer buitenlandse investeringen is meer mensen aan het werk. <- je startpunt is niet haalbaar als de consument niet consumeert. A chain is only as strong as it's weakest link;

Of denk je dat 'investeringen' gedaan worden voor de fun of it?

Iedereen die investeringen doet wil daar op de één of andere manier beter van worden.

En met de huidige golf van ontslagen maken ze iedereen maar bang en bange mensen
      zetten hun centjes op de spaarrekening.

Eigenlijk zouden de overheden in Europa nu het voorbeeld moeten geven door werken uit
      te geven, maar met een lege schatkist is dat ook niet simpel.

Comment

Ik denk niet dat ik mijn punt gemaakt heb

Meer buitenlandse investeringen is meer mensen aan het werk. <- je startpunt is niet haalbaar als de consument niet consumeert. A chain is only as strong as it's weakest link;

Of denk je dat 'investeringen' gedaan worden voor de fun of it?
        export
        volgens uw theorie zouden lage loonlanden niks produceren, de realiteit is net andersom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
          Iedereen die investeringen doet wil daar op de één of andere manier beter van worden.

En met de huidige golf van ontslagen maken ze iedereen maar bang en bange mensen
          zetten hun centjes op de spaarrekening.

Eigenlijk zouden de overheden in Europa nu het voorbeeld moeten geven door werken uit
          te geven, maar met een lege schatkist is dat ook niet simpel.
          Natuurlijk willen ze er beter van worden. Maar ik denk dat je mijn punt snapt.

Een investering om te besparen zal geen werkgelegenheid creëren. Enkel investeringen in productiecapaciteit leveren netto jobs op (arbeiders aan de band en bedienden voor de administratie). Maar mispakt u niet.

De RV op spaarboekjes en beleggingen is gestegen van 21 naar 25%, dus dat jan modaal 'spaart' komt de staat ten goede uit want ze rijgen meer binnen op het einde van het jaar. Neen hoor, ze zitten enkel in met hunzelf, niet met ons . Iedereen probeert te overleven maar zo duwen we onszelf de dieperik in.

Nu echt weg.
          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Allez, das toch ook zever zeker? Waarom moet men 'de balans laten kloppen' door ergens de belastingen te verlagen en ergens anders te verhogen? Dat is toch ook geen oplossing, uw belastingdruk blijft nog steeds dezelfde, gewoon 'voelt' het anders aan. Hoger netto loon maar ge geeft tijdens de maand meer af, what's the point?

1) Stel lagere import quota op buitenlandse goederen
            2) hogere invoertarieven voor goederen gemaakt in lage loon landen
            3) Grote qualiteitseisen op buitenlandse goederen om ze uit de unie te houden (en je verhoogt de productiekosten in offshore landen)

Je zult zien hoe snel 'productie' weer naar Europa verhuist ... Daarnaast gewoon een efficiëntere overheid.

De EuroCap testen op auto's bijvoorbeeld houdt hun troep buiten. Waarom kan dat niet op andere goederen?

/edit

Stel daarnaast een flat tax voor van 25% ofzo, schaf alle aftrekposten af en stel ook duidelijk dat gemaakte afspraken niet in de tussentijdse sprint aangepast zullen worden.
            Die drie punten dat je aanhaalt zijn denk ik de kern van de zaak. Vermits de wereld de laatste jaren een "dorp" is geworden concurreert een Vlaamse bakker met een Chinese bakker bij wijze van spreken. Gevolg; de Vlaamse bakker moet van de staat leven die steeds armer wordt, want hij is niet concurrentieel met de chinese bakker. (Hoe kan hij ook?) Multinationals die hun geen kloten aantrekken van waar, wat, hoe of wie. Ze beschouwen de wereld als een speeltuin die ze moeten gebruiken om zoveel mogelijk geld in het zand te vinden. Het maakt hun niet uit of product X nu in land Y of Z wordt gemaakt. Zo goedkoop mogelijk! Als de westerse wereld zich niet beter gaat beschermen dan zal ons welzijn dalen en genivelleerd worden met dat aan het oosten en het zuiden. Vrije multinationals, vrije globale oneerlijke concurrentie en onbekwame politici (lakeien van multinationals die de nieuwe machtcentra worden) zijn de poten van onder onze stoel aan het zagen.

Comment

Allez, das toch ook zever zeker? Waarom moet men 'de balans laten kloppen' door ergens de belastingen te verlagen en ergens anders te verhogen?
              niet voor de baas, werkgever, zelfstandige, dat het een vestzak broekzak operatie is voor belge is evident

dat je met belastingverlaging op arbeid steuntrekkers en pensioneerden gaat treffen ook

arbeid moet lager belast worden, de rest hoger !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                stel dat ze de loonkost laten zakken...de rekening moet blijven kloppen...wat mag er dan zwaarder belast worden van jullie ?

*huizen ?
                *auto's ?
                *btw op consumptiegoederen naar boven ?
                *kindergeld afschaffen ?
                *dop na 1 jaar schluss ?

kindergeld zeker afschaffen , als ge kinderen maakt weet ge dat ze geld gaan kosten dus aan u de keuze

dop max 1maand per gewerkt jaar met een limiet van 2 jaar

Ik ben akkoord dat ze autogebruik zwaarder belasten, maar niet het bezit weer een stimulans voor de consumptie

vlak tax van 25 % en 15% als ge ervoor kiest om later nooit geen pensioen te ontvangen.
                van mij mogen ze hun pensioen houden als ik vanaf volgend jaar nooit meer dan 20% belastingen meer moet betalen

Comment

• dit heeft een zeer grote impact voor mij....toen Rover sloot en zijn werkvolk ontsloeg was ik al geemotioneerd door al dat werk verlies. Nu weer. Dit duwt me echt naar een serieuze afkeer van de automobielindustrie,gewentensloos. Genk had zeer goede werkkrachten die dit niet verdiende.
                  Het enige lichtpuntje is dat ze nog twee jaar openblijven want ik heb vertrouwen in de vastberadenheid van Limburgers (ze hadden nl de sluiting van de mijnen zo goed al verteert wat eigenlijk vrij snel was) door hunn karakter,vriendelijkheid en ijver dat dit misschien als het binnen twee jaar effectief niet zo een menselijk drama zal aijn als we vrezen.
                  Uit solidariteit met de medewerkers van Genk ga ik hier een tijdje niet meer over auto's zeveren want de mensen die ze maken tellen toch niet mee

Aan alle Ford medewerkers: Laat uw hoofd niet hangen en ik weet dat het jullie zal lukken om op de komende twee jaren met de regering en jullie bekwame vakbondsmensen een doordachte oplossing te vinden voor de werkgelegenheid in midden-Limburg Succes hierbij en ik wet erom dat een Ford nooit meer zal zijn als vroeger toen ie met vakmanschap en liefde in elkaar geveze is
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    dit heeft een zeer grote impact voor mij....toen Rover sloot en zijn werkvolk ontsloeg was ik al geemotioneerd door al dat werk verlies. Nu weer. Dit duwt me echt naar een serieuze afkeer van de automobielindustrie,gewentensloos. Genk had zeer goede werkkrachten die dit niet verdiende.
                    Het enige lichtpuntje is dat ze nog twee jaar openblijven want ik heb vertrouwen in de vastberadenheid van Limburgers (ze hadden nl de sluiting van de mijnen zo goed al verteert wat eigenlijk vrij snel was) door hunn karakter,vriendelijkheid en ijver dat dit misschien als het binnen twee jaar effectief niet zo een menselijk drama zal aijn als we vrezen.
                    Uit solidariteit met de medewerkers van Genk ga ik hier een tijdje niet meer over auto's zeveren want de mensen die ze maken tellen toch niet mee

Aan alle Ford medewerkers: Laat uw hoofd niet hangen en ik weet dat het jullie zal lukken om op de komende twee jaren met de regering en jullie bekwame vakbondsmensen een doordachte oplossing te vinden voor de werkgelegenheid in midden-Limburg Succes hierbij en ik wet erom dat een Ford nooit meer zal zijn als vroeger toen ie met vakmanschap en liefde in elkaar geveze is

Comment

• ik ben 40, heb ong 1500 nodig om te leven, niet meer...wil ook brugpensioen en leven van de hemelse dauw

(heb nu 4000)

Comment

• Dit is het geld waar andere mensen voor tien euro per uur voor gewerkt hebben. Doen alsof die mensen het slecht hebben is ronduit hypocriet. Het is dat soort houding dat ervoor zorgt dat die mensen meteen geld krijgen ipv ten minste te proberen zoeken naar een baan.

Comment

• als je jaren hebt afgedragen a rato 40k per jaar volledig wit, heb je ook het gevoel dat je in de hangmat mag gaan zitten

als jongeren dat vinden, als buitenlanders dat vinden

je zou maar beter emigreren naar beter oorden, maar nergens is't beter leve europa, us

Comment

• Moddervette staat moet afslanken!
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            stel dat ze de loonkost laten zakken...de rekening moet blijven kloppen...wat mag er dan zwaarder belast worden van jullie ?

*huizen ?
                            *auto's ?
                            *btw op consumptiegoederen naar boven ?
                            *kindergeld afschaffen ?
                            *dop na 1 jaar schluss ?
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• op 1 gebied heb je gelijk, dat de exuberante pensioenpot van de ambetnaars onze strop is

en die groeit niet in verhouding tot de meerinkomsten van de staat

Comment

• Het idee van fblade om hogere kwaliteitseisen te stellen aan invoer naar Europa vind ik echt heel goed.
                                Gaat ons leven wel duurder maken, maar bevoordeelt productie in Europa.

Comment

• protectionisme is al vaak uitgeprobeerd in de geschiedenis en faalde keer op keer.

Is ook een beetje hetzelfde als de slimste van de klas wegpesten zodat uw punten korter bij het gemiddelde komen liggen.

Comment

• Het is toch niet hetzelfde als protectionisme.

En het is eerder de domste van de klas wegpesten, al klopt de vergelijking sowieso niet helemaal.

Comment

• Geen brugpensioen op kap vd belastingsbetalers !

Ford heeft in 2010 z'n personeel in Genk werkzekerheid beloofd tot eind 2020 , dus moeten ze hun belofte maar nakomen en hun personeel tot dan betalen alsof ze tot dan gewoon werken !

Ze verklootten het zelf door de nieuwe Mondeo zo vroeg te lanceren maar levering uit te stellen tot eind 2014 (meeste mensen willen nieuwste model tenzij "oud" model met erg grote kortingen op de makrt blijft bvb Peugeot 206+ ) , de Fusion is intussen in USA wel al leverbaar .

En daarbij lees op onderstaande links eens hoe "slecht" het met Ford gaat wereldwijd ;

Ford topman verdiende meer dan de topmannen van Toyota, Nissan en Honda bij elkaar opgeteld

Gepost op 29-06-2010 om 21:00 door Dennis | 62 Reacties » Als eerste man van een grote autofabrikant verdien je natuurlijk best lekker. De kinderen van de topmannen van wereldspelers als bijvoorbeeld Toyota, Nissan of Honda, hoeven zich in ieder geval geen zorgen te maken over de nalatenschap van die ouwe. Maar er is altijd een baas boven baas en in dit geval luistert hij naar de naam Alan Mulally.

De Amerikaan Alan Mulally is sinds 2006 de hoogste baas van Ford Motor Company (FoMoCo). Deze vrolijke vent (check de foto), verdiende vorig jaar het slordige bedrag van 17,9 miljoen dollar. Dat is omgerekend:

• 1.491.666 dollar per maand
                                      • 344.231 dollar per week
                                      • 49.041 dollar per dag
                                      • Een uurloon van 2.043 dollar (ook als hij slaapt of zit te poepen)

Dat is zelfs meer dan de 12,4 miljoen dollar die de topmannen van Toyota, Nissan en Honda vorig jaar bij elkaar opgeteld verdiende. Toyota’s Akio Toyoda, Nissan’s Carlos Ghosn en Honda’s Takanobu Ito verdiende vorig jaar respectievelijk 1,1 miljoen, 10 miljoen en 1,3 miljoen dollar.
                                      De Ford topman kan probleemloos zo’n bak met geld opstrijken, omdat Ford de enige autobouwer van de “Big Three” is die zonder staatssteun overeind bleef in het dieptepunt van de wereldwijde economische crisis.
                                      Sommige experts vrezen dat Japan z’n topmannen niet concurrerend genoeg beloont en dat dit uiteindelijk de concurrentiepositie van het land als geheel zou kunnen schaden. (via: egmcartech)

De echo van de aankondiging van de sluiting van Ford Genk klonk nog na, toen de werkgeversorganisaties al op de proppen kwamen met hun remedies. Lagere loonlasten, afschaffen van de index en een flexibeler arbeidsmarkt. Die kreten zijn zelden gebaseerd op feiten of cijfers. Hieronder enkele cijfers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                        En ja hoor: Hier zijn ze ook weer: Brugpensioen op 50! JAAAAAAAT! Weet ge, maak er ineens 40 van!
                                        Iemand die 50 is moet nog 15 jaar werken! DAT KAN BEST NOG! Een carriere van 15 jaar is lang genoeg! weinigen die het 15 jaar bij één baas houden!

In ieder geval, bij Opel was het ook al drama wat de klok sloeg... Hoe lang is dat geleden? Hoe lang heeft het geduurd om die mensen aan het werk te zetten? Dat zal in de Limburg ook wel lukken hoor! Het is in deze tijden dat je constructief moet denken, opbouwen en creëren! Loslaten en verdergaan, al begrijp ik uiteraard ook dat dit enkele dagen tijd nodig heeft....
                                        Timmeke, brugpensioen vanaf 50 jaar kan inderdaad niet, maar gezien de leeftijd en de moeilijkheid om vanaf die leeftijd nog werk te vinden tijdens een recessie doet mij het ergste vrezen. Goede outplacement is nodig.

Opel lag wel in Antwerpen en daar hadden ze gelukkig de haven, maar in Genk .

Na het vorige sociale bloedbad in Limburg - de sluiting van de mijnen die aan meer dan 20.000 mensen hun job kostte - duurde het vele jaren voor de Limburgers weer recht krabbelden. Dat gebeurde dan in een periode van bijna nooit geziene hoogconjunctuur (honderden mijnwerkers gingen gewoon aan de slag bij Ford Genk, dat toen met 14.000 werknemers de grootste autofabriek in Europa was) en met vele miljarden aan Europese steun. Waar je ging langs Limburgse wegen, kwam je de blauwe EFRO-borden tegen, van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling.

Niet altijd even eensgezind, maar toch over de partijgrenzen heen hebben Willy Claes (SP.A), Theo Kelchtermans (CD&V) en Patrick Dewael (Open VLD) als vertegenwoordigers van het bijna volledige politieke kapitaal van die periode, Limburg er weer bovenop geholpen. In het Limburgse provinciebestuur (het enige dat in dit land iets voorstelt) namen de jonkies Steve Stevaert (SP.A) en Frieda Brepoels (N-VA) de verdediging voor hun rekening. Vandaag ontbreekt het politieke zwaargewicht van Limburg in Brussel volkomen.

Dus, Timmeke-Tim het wordt deze keer zeer moeilijk voor de Limburgers om recht te krabbelen uit het zwarte gat. Denk daar maar eens over na.
                                        Last edited by ; 26/10/2012, 00:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                          't Zal zoiets zijn ja.
                                          Ik ben vooral benieuwd wat de respectievelijke regeringen nu gaan doen.
                                          Eric Donckier van Het Belang van Limburg heeft er in ieder geval compleet gelegen bij mij.
                                          Eric Donckier heeft niet 100% maar 200% gelijk en daar zullen 99% van alle Limburgers mee akkoord gaan. Rest 1%, Wie zijn ze?

Iedereen die zegt dat de arbeiders & vakbonden fout zijn, denk eens na over dit:
                                          Onlangs werd er nog werkzekerheid geboden tot 2020, inneens, zonder waarschuwing is dit weg.
                                          De europese top komt dit zelf niet bekendmaken, maar laat hiervoor de directie opdraven.
                                          Zou jij dan nog gewoon zeggen, oh oke geen probleem, we begrijpen het want het is crisis????
                                          Gezinnen die kinderen hebben & leningen moeten betalen, soms werken zelf man & vrouw in de fabriek.
                                          Zouden jullie dan gewoon braaf blijven werken?? dacht het niet. De manier waarop Ford het nieuws bekendmaakt is respectloos tegenover de werknemers, die een tijdje geleden 12% loon inleverde voor de productie van de nieuwe mondeo. Ik wil de meeste van jullie wel eens zien als jullie behandeld worden als een stuk stront.
                                          Ja, de vakbonden hebben heel veel fout gedaan, maar nu moeten ze het onderste uit de kan halen en Ford doen bloeden.

Een gegeven woord is van geen tel meer, het is nu hard tegen hard. Ik supporter voor Genk.
                                          Last edited by ; 26/10/2012, 02:40.

Comment

Working...
                                          X