Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dan toch het einde in zicht voor Ford Genk ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
    "Promotie van Odell is klap in het gezicht van werknemers"


    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.



    "Promotie op een kerkhof van ontslagen. Dit kan niet"


    http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._OdellReacties
    Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
    'Stephen Odell zou zijn eigen moeder verkopen'



    http://www.knack.be/nieuws/belgie/st...0202429398.htm
    Precies of die sluiting is een beslissing van Odell, dat is ook maar de boodschappenjongen van Detroit hoor, maar wel een boodschappenjongen die (nog) gewaardeerd wordt. (Maar onthoud die naam eens en zoek hem eens op binnen een jaar of zo, zal hij dan nog bij Ford zitten of zal hij ook een gouden handdruk gekregen hebben ?).

    Comment


    • Typisch Amerikaans,geen enkele vorm van respect. Eigenlijk de grootste schurkenstaat van de wereld,maar dat heeft dan weer niets met auto's meer te maken
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Vakbonden aan banden leggen ? Met de Sossen in de regering ? En dan krijg je niet gans Vlaanderen over je heen maar wel Wallonië.

        Aan de fiscale lasten raken ? Met de blauwen in de regering ?

        Wishful thinking I'm afraid.
        Veel zagen over verandering, en ondertussen het systeem van begin jaren van de 20ste eeuw in stand houden, dat is waar de klassieke partijen voor staan, vooral de socialisten. Zeggen dat ze progessief zijn, maar eigenlijk extreem behoudensgezind zijn. Ze worden al kwaad als je het woord "index" zegt, ze zijn bang dat al hun kiezers/leeglopers/daklozen/werklozen/vreemdelingen geen uitkeringen meer krijgen die betaald worden door bedrijven zoals Ford Genk. Die mensen dat daar werken, die zijn het slachtoffer van de kortzichtigheid van de eerstvermelde, die op dit moment het systeem NOG zwaarder gaan belasten.

        Comment


        • bert de graeve - manager van't jaar 2010 - vergeten zeker ?

          Comment


          • Hoe erg ik het ook moge vinden voor de werknemers van Ford: Odell, De Graeve en een dozijn andere werknemers doen hetgeen op dat niveau dient te gebeuren: herschikken of sterven. De manier waarop ze dit aan de werkman brengen is een andere zaak.

            Als de plaatselijke KMO met 10 man in dienst morgen slechts werk heeft voor 4, wat moet een goed bedrijfsleider dan doen?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
              Typisch Amerikaans,geen enkele vorm van respect. Eigenlijk de grootste schurkenstaat van de wereld,maar dat heeft dan weer niets met auto's meer te maken
              Bekaert vergeten? Belgacom vergeten? Opel vergeten? Op de manier van overbrengen na gebeurt daar identiek hetzelfde: snijden waar nodig.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Bekaert vergeten? Belgacom vergeten? Opel vergeten? Op de manier van overbrengen na gebeurt daar identiek hetzelfde: snijden waar nodig.
                Zo is dat. Ik denk dat er nogal wat naieve mensen rondlopen op deze wereldbol. Denken jullie echt dat die ene CEO dat zelf eventjes beslist op een duistere donderdagmorgen ofzo ? Dit is het resultaat van een kosten/baten analyze, waaruit komt dat - hoe spijtig het ook is - het financieel beter is als de fabriek sluit.

                Dat is geen feit op zich, daar zit een plan achter om ergens anders een fabriek uit te bouwen, of op te starten. In welk land het NIET zal zijn, dat is vrij duidelijk.

                De vraag die gesteld moet worden is dit : waarom komt Ford tot deze beslissing. Daar zit een droge en een rationele uitleg achter. Vraag het gewoon, kans zit er zelfs dik in dat je een deftig antwoord krijgt. Dat zijn geen geheimen hoor, en evenmin zal dat moeilijk om te begrijpen zijn.

                Ik zou het graag horen, omdat de Belgische regering dan weet waar ze voor staan. De socialisten gaan er prat op dat het NIET vooral aan de loonlasten ligt. Maar wat het dan wel is, kunnen ze niet uitleggen.

                Comment


                • ik denk wél dat een loonsverhoging de realiteit, het dumpen van 10000 gezinnen, sneller laat vergeten

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ik denk wél dat een loonsverhoging de realiteit, het dumpen van 10000 gezinnen, sneller laat vergeten
                    Die gast zijn loon is niet het grootste probleem hier.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ik denk wél dat een loonsverhoging de realiteit, het dumpen van 10000 gezinnen, sneller laat vergeten
                      Die loonsverhoging is inderdaad weinig tactvol gecommuniceerd.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk Berichten
                        Veel zagen over verandering, en ondertussen het systeem van begin jaren van de 20ste eeuw in stand houden, dat is waar de klassieke partijen voor staan, vooral de socialisten. Zeggen dat ze progessief zijn, maar eigenlijk extreem behoudensgezind zijn. Ze worden al kwaad als je het woord "index" zegt, ze zijn bang dat al hun kiezers/leeglopers/daklozen/werklozen/vreemdelingen geen uitkeringen meer krijgen die betaald worden door bedrijven zoals Ford Genk. Die mensen dat daar werken, die zijn het slachtoffer van de kortzichtigheid van de eerstvermelde, die op dit moment het systeem NOG zwaarder gaan belasten.
                        In Nederland moet er 16 miljard bespaard worden. Dit doen ze vooral door besparingen, de belastingen worden er zelfs met 4% verlaagd om de loonkosten te drukken. Ook in Nederland zitten de socialisten van de PvDA mee aan de onderhandelings tafel. Wat is het verschil tussen een Belgische en een Nederlandse sos?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                          In Nederland moet er 16 miljard bespaard worden. Dit doen ze vooral door besparingen, de belastingen worden er zelfs met 4% verlaagd om de loonkosten te drukken. Ook in Nederland zitten de socialisten van de PvDA mee aan de onderhandelings tafel. Wat is het verschil tussen een Belgische en een Nederlandse sos?

                          Er is een heel groot verschil: in België zitten we met Vlaanderen en Wallonië. Meer moet ik niet zeggen zeker?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                            In Nederland moet er 16 miljard bespaard worden. Dit doen ze vooral door besparingen, de belastingen worden er zelfs met 4% verlaagd om de loonkosten te drukken. Ook in Nederland zitten de socialisten van de PvDA mee aan de onderhandelings tafel. Wat is het verschil tussen een Belgische en een Nederlandse sos?
                            rsz vollen bak naar boven, hypotheekaftrek schluss, minder 'pensioen' voor wie in de toekomst op pensioen gaat
                            het zijn idd besparingen, brrr...benieuwd wat ons te wachten staat want ons landje staat er zeker niet beter voor

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk Berichten
                              De vraag die gesteld moet worden is dit : waarom komt Ford tot deze beslissing. Daar zit een droge en een rationele uitleg achter. Vraag het gewoon, kans zit er zelfs dik in dat je een deftig antwoord krijgt. Dat zijn geen geheimen hoor, en evenmin zal dat moeilijk om te begrijpen zijn.

                              Ik zou het graag horen, omdat de Belgische regering dan weet waar ze voor staan. De socialisten gaan er prat op dat het NIET vooral aan de loonlasten ligt. Maar wat het dan wel is, kunnen ze niet uitleggen.
                              De overheid heeft -vanuit politieke motieven en eigenbelang- veel te lang geld gepompt in uitdovende industrieën. Het was zo in de steenkoolsector, daarna in de staalsector en nu ook in de auto-assemblage. Iedereen juicht globalisering toe maar het brengt wel perverse effecten met zich mee. Globalisering kun je niet tegen houden maar het gevolg is wel dat landen als België (en het westen in het algemeen) er veel bij te verliezen hadden (en intussen ook verloren hebben). België gaat internationaal nooit meer zo concurrentieel zijn als 20 jaar terug. Nooit! En wie denkt dat dit geen gevolgen zal hebben op het welvaartsniveau hier: keep on dreaming!
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • Autoassemblage hoeft hier niet dood te zijn.
                                Maar als men als wedde 3000e bruto daarmee krijgt is er wel iets mis.

                                Comment


                                • Het gaat niet om loonkosten alleen. De loonkost ligt in België al decennia hoger dan in de buurlanden (en veel hoger dan in Oost- en Zuid-Europa). Mocht er geen overcapaciteit zijn op de automarkt, dan moest Genk niet dicht. Het is gewoon zoals Haddock terecht opmerkt een uitdovende industrie.
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • dat de sluiting volledig gebaseerd is op rationele overwegingen stel ik toch wel in vraag. Ford Europa is eigenlijk Ford Duitsland. Waar sluiten ze geen fabrieken...
                                    Dat er het één en het ander is geregeld achter de schermen lijkt me vrij duidelijk, zeker gezien de sluiting zo plots kwam. Ford Genk heeft altijd een zeer sterke reputatie gehad waar ook de beancounters mee rekening gehouden hebben. Maar als daar andere zaken komen meespelen die weinig met geld maar eerder met politiek te maken hebben, kan je nooit winnen.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • Die loonkost is volgens velen niet het probleem. Dit klopt deels, tenminste als je het breder bekijkt.

                                      We moeten niet noodzakelijk de goedkoopste zijn, of concurreren met lage lonen in het Oostblok. We hebben (hadden) een imago van noeste harde werkers, inventief, creatief, gewillig flexibel en bijgevolg rendabel. Helaas wordt dat beeld overschaduwd door een nieuw imago dat minder fraai is. Onze overheid zadelt bedrijven telkens opnieuw op met onverstaanbare procedures, kafkaiaanse administratie, nieuwe regels en wetten en bijhorende rompslomp. De flexibiliteit vergaat er bij. Verder ijveren onze bonden voor meer loon en voordeel tegenover minder werken. Alle mogelijke vormen van extra verlof, tijdskrediet, regelingen, indexen, loonsverhogingen ongeacht het economische klimaat,... Niet vergeten dat de index eigenlijk compleet averechts werkt! Tijdens de zwaarste crisismomenten zal een bedrijf fors meer loon moeten betalen door de indexsprong. Door de forse loonkostverhoging verdwijnt het rendement en worden de producten duurder, waardoor een nieuwe indexsprong uitgelokt wordt... vicieuze cirkel! Ter handhaving van hun regime schuwen de bonden geen enkele actie of blokkade. Vaak al preventief, nog voor er iets concreet is, om al maar te tonen dat er niet gesold wordt. De werkwilligheid en inventiviteit is ook zoek dus.

                                      Om terug te komen: We konden hogere loonkosten verantwoorden door de goede reputatie die Belgen hadden. Dit vervalt, en dus worden de enkel hoger wordende loonkosten niet langer getolereerd. Vergelijk het zo: Als je op café gaat betaal je een pint 2€ en een duvel 4€. Niet erg, die duvel is een pak lekkerder, fijner, voller en is ook 33cl. waar een pint slechts basis is, goed voor de dorst, niet echt om te genieten, en het is ook maar 25cl. Perfect te verantwoorden dus!

                                      Als morgen Duvel zijn producten afzwakt waardoor de duvel eigenlijk een pilsbier is, ze vullen wel 33cl af, maar vragen er 5€ voor... Ga jij dan nog langer je duvel bestellen? Of ga je dan toch overwegen om voor 2€ die pint te bestellen?! Komt op hetzelfde neer, is iets minder in volume, maar al bij al vergelijkbaar.

                                      De hamvraag is dus: Is de prijs nog te verantwoorden voor hetgeen we teruggeven?!
                                      Dus wil de vakbond weer werken om Duvel te brouwen en te verkopen zodat iedereen weer gelukkig kan zijn? Of blijven zij hun brouwsel afzwakken en hun prijs opdrijven?!

                                      Ik vrees dat een loonkostenverlaging aan de orde is om het gat wat toe te rijden, daarna moeten we met zen allen hard werken aan de verbetering van ons imago!
                                      Het is een utopie dat we minder moeten werken maar wel rekenen op meer loon! Dat kan niet rijmen, nooit!

                                      Als we het blijven normaal vinden en verdedigen dat zij die minder of niet werken, recht hebben op evenveel, dan zijn we fout bezig! Dan blijven we hangmatten installeren ipv een vangnet.
                                      Iemand die kiest voor brugpensioen mag dat, maar moet beseffen dat dit zal schelen in de inkomsten. Dat maar bijpassen uit "solidariteit" is gewoon absurd. Hetzelfde voor huismoeders of alleenstaande moeders die het lastig vinden om gezin en job te combineren: Niet werken mag, maar verwacht geen "normaal" inkomen, want dat klopt niet!

                                      Zet eerder in op meer opvang, ook na de schooluren zodat ouders weer kunnen werken ipv doppen en thuis hun kroost te houden en de was en de strijk te doen.

                                      Pas als we ons aanpassen en weer een activeringsbeleid voeren, komen we uit de crisis. De loonkostenverlaging is hierbij nodig om de achterstand bij te benen.
                                      Er is dus werk aan de winkel, voor iedereen! En dan zal dat werk ook beloond worden....
                                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                      www.meevliegen.be

                                      Comment


                                      • Dus als ge kinderen hebt moet ge die maar droppen bij iemand anders? Blijkbaar zelf nog geen koters?
                                        Reden waarom mensen kinderen naar de opvang moeten sturen is dat ze het financieel anders niet meer halen. De groep die hun kinderen naar de opvang sturen om carrière te maken is (gelukkig) nog steeds klein. Ik ken ook zulke koppels en het is jammer genoeg aan hun kinderen te zien.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • 2 jaar geleden hebben ze bij GM ook Antwerpen opgeofferd ten voordele van het toen al verouderde Bochum. Maar zie, nu is Bochum zelf ook aan de beurt. Zo zal het bij Ford ook gaan.
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X