Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    weet je wat sommigen doen voor 6%
    en terecht

Het is wel 6% vd kostprijs ,niet de verkoopprijs

Comment

• Loonkost was in de Vorstkwestie geen doorslaggevende factor.
      Het doodsvonnis werd vooral getekend door de VW arbeiders in Duitland die aangaven langer te willen werken voor hetzelfde loon en via de vakbondsarm (IG Metall) compensaties vroegen.
      Gevolg: werkzekerheid tot na 2010 (behalve voor de 20 000 (!) die moeten afvloeien), wat mede gerealiseerd kon worden door alle Golfkes in Duitsland te produceren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
        Het is wel 6% vd kostprijs ,niet de verkoopprijs
        zelfs die prijzen komen alsmaar meer dichtbij elkaar liggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door U R a Bus Bekijk Berichten
          100.000€ ontslagvergoeding : da's ne kleine Lotto!!

Precies nog niet verlegen.
          Ik vind het heeeeel erg voor die mensen en dat meen ik. Maar dit is weer een geval van massahysterie. Als er morgen om de hoek bij een plaatselijke garagist een mecanicien wordt ontslagen, dan is dat voor die mens even erg als voor die duizenden VW arbeiders alleen kraait er geen kat naar ...

Voor hen zijn er nog mensen ontslagen geweest bij andere bedrijven die daarna ander werk zijn gaan zoeken. Dus ja, that's life. Het kan mij morgen ook gebeuren. Ze zouden moeten beschaamd zijn om 100.000€ premie te eisen. Ik heb familie die door sluiting van het bedrijf ook hun werk kwijt waren en die hebben amper of niks gezien van een ontslagpremie .... !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
            Ik vind het heeeeel erg voor die mensen en dat meen ik. Maar dit is weer een geval van massahysterie. Als er morgen om de hoek bij een plaatselijke garagist een mecanicien wordt ontslagen, dan is dat voor die mens even erg als voor die duizenden VW arbeiders alleen kraait er geen kat naar ...

Voor hen zijn er nog mensen ontslagen geweest bij andere bedrijven die daarna ander werk zijn gaan zoeken. Dus ja, that's life. Het kan mij morgen ook gebeuren. Ze zouden moeten beschaamd zijn om 100.000€ premie te eisen. Ik heb familie die door sluiting van het bedrijf ook hun werk kwijt waren en die hebben amper of niks gezien van een ontslagpremie .... !
            True, maar je moet alles in z'n context bekijken. De kans dat 3 mecaniciens binnen de maand ander werk hebben is groter dan de kans dat 4000 tot 10.000 mensen op een maand tijd ander werk hebben hé.

Wat de ontslagpremie betreft, als Volkswagen hun werknemers dat wil betalen heeft niemand, maar dan ook niemand daar iets tegen in te brengen. Indien 't geld is van de staat, volledig of gedeeltelijk is't schandalig.

Comment

• Daar twijfel ik ni aan. Ik heb het gewoon over het menselijk leed. De 5000 VW mannen of de mecanicien om de hoek, ze worden allebei onstlagen. Ok, er is nu een massa aan werkvolk voor veel minder jobs, dus tzal ni gemakkelijk worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                Heb ergens gelezen dat de loonkost om een auto te produceren slechts 6% vd kostprijs vh voertuig bedraagt .
                En de grondstoffenkost is zo een 3 à 3,5 € per kilogram.

==> Golf 1.9 TDi 1.262kg ==> 3.800 à 4.400 € per golf.
                A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  True, maar je moet alles in z'n context bekijken. De kans dat 3 mecaniciens binnen de maand ander werk hebben is groter dan de kans dat 4000 tot 10.000 mensen op een maand tijd ander werk hebben hé.

Wat de ontslagpremie betreft, als Volkswagen hun werknemers dat wil betalen heeft niemand, maar dan ook niemand daar iets tegen in te brengen. Indien 't geld is van de staat, volledig of gedeeltelijk is't schandalig.
                  Het zijn enkel die 4000 bij Vorst die kans maken op €100.000
                  Er zijn er nog dubbel zoveel die hoogstwaarschijnlijk niets zullen krijgen.

En zoals jij zegt: Als het door de Duitsers betaalt wordt, geen probleem. Maar moet onze overheid dat betalen, dat zou een schande zijn. En een bom!
                  Kans is klein, ze moeten nog ergens €600 miljoen halen. En de verkiezingen staan voor de deur en zoiets zou voor de gewone werkende mens oproepen tot wraak.

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                  En de grondstoffenkost is zo een 3 à 3,5 € per kilogram.

==> Golf 1.9 TDi 1.262kg ==> 3.800 à 4.400 € per golf.
                  Maar die grondstoffen verwerken, dat kost geld.
                  En ontwikkeling, reclame,...

Al vind ik de golf ook te duur voor wat je in de plaats krijgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                    Al vind ik de golf ook te duur voor wat je in de plaats krijgt.
                    Aan de dalende vraag ernaar te zien, steeds meer en meer mensen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                      Aan de dalende vraag ernaar te zien, steeds meer en meer mensen.
                      Is ook logisch, voor een golf met een beetje opties zit je snel aan 22.000 euro. Leg er 5.000 op en je rijdt met een Passat ...
                      Dan is het rap gekozen he...bij mij toch..

Comment

• Ik vind die speciale series anders mooi uitgerust voor de prijs.
                        Het saaie uiterlijk en interieur was een enorme tegenvaller bij introductie, en de kwaliteit is ook niet meer wat het geweest is. De Golf is gewoon de referentie niet meer in zijn klasse, hij is teruggevallen in de middenmoot en dan is het normaal dat de verkopen terugvallen.

Comment

• ik ga even totaal off-topic gaan: maar persoonlijk stel ik wel vragen bij het nut van al die kleine/monovolumes/... met premium badge.

Persoonlijk zou ik dus nooit een wagen als een Mercedes B-klasse kopen,je betaalt veel meer terwijl je veel minder hebt als bv een Ford S-max. In de hogere klassen zou ik echter niet snel een 607 of iets dergelijks kopen omdat de premiummerken daar echt de verfijning/comfort/prestaties/.... bieden die je ervan verwacht. Wagens als de Audi A1 lijken mij gewoon zelf-kanibalisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas Bekijk Berichten
                            ik ga even totaal off-topic gaan: maar persoonlijk stel ik wel vragen bij het nut van al die kleine/monovolumes/... met premium badge.

Persoonlijk zou ik dus nooit een wagen als een Mercedes B-klasse kopen,je betaalt veel meer terwijl je veel minder hebt als bv een Ford S-max. In de hogere klassen zou ik echter niet snel een 607 of iets dergelijks kopen omdat de premiummerken daar echt de verfijning/comfort/prestaties/.... bieden die je ervan verwacht. Wagens als de Audi A1 lijken mij gewoon zelf-kanibalisme
                            in Belgie draait alles om imago. de mensen willen gerust een maatje kleiner kopen als ze daardoor een auto van een premium merk kunnen kopen.

hetzelfde geldt voor opties: meeste Belgen kopen liever een kale wagen van een premium merk dan een rijkelijk uitgeruste wagen,...

Comment

• De kwestie dat de Golf zoveel duurder zou zijn als zijn concurrentie en dat je voor je geld weinig of niets krijgt, is een vooroordeel dat berust op onwetendheid.
                              De Golf is niet of slechts een fractie duurder dan de concurrentie en die fractie wordt gerechtvaardigd door de afwerkingsgraad en de materialen waaruit hij is opgetrokken,
                              waarbij het model nog steeds (zij het iets minder uitgesroken) de maatstaf zet binnen zijn segment.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                De Golf is niet of slechts een fractie duurder dan de concurrentie en die fractie wordt gerechtvaardigd door de afwerkingsgraad en de materialen waaruit hij is opgetrokken,
                                waarbij het model nog steeds (zij het iets minder uitgesroken) de maatstaf zet binnen zijn segment.
                                Lees eens wat sommigen hier over hun Golf schrijven op het forum. Dat kraakt en piept langs alle kanten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                  Lees eens wat sommigen hier over hun Golf schrijven op het forum. Dat kraakt en piept langs alle kanten.
                                  Persoonlijke pechverhalen. Het zou toch niet correct zijn om dan de volledige productie van een model of zelfs een merk over dezelfde kam te scheren...
                                  Ten eerste is een Golf écht wel niet zoveel duurder als de concurrentie, net zoals bijvoorbeeld een Polo en het materiaalgebruik en de afwerkingsgraad in de Golf V is nog steeds van hoog niveau. Het is minder dan de Golf IV maar nog steeds proper.
                                  Vergelijk het met de concurrentie. Ik denk dat er geen model is dat beter doet, wat zeg ik, ik ben er bijna zeker van.
                                  Mégane? 307? Astra? Focus? Corolla?
                                  Als er eentje in de buurt komt, zal het waarschijnlijk de Astra zijn maar ik heb ze ooit vergeleken op een autosalon en de Golf stak er nog steeds bovenuit.
                                  Ik heb het echt nauwkeurig onderzocht en het enige wat van duidelijke, minderwaardige kwaliteit bleek, was het materiaal van de middenconsole:

Dit dus:

Materiaalgebruik&afwerking is nog iets anders dan betrouwbaarheid want daar leidt de Golf inderdaad niet meer. Spijtig...

Comment

• Trouwens ik ben helemaal niet blind hoor.
                                    De kwaliteit van mijn Polo (9N bj 2002) is ook minder dan de 6N2.
                                    De afwerkingsgraad is goed maar het materiaalgebruik is minder. (teveel harde plastics)
                                    Net zoals bij BMW heeft VW blijkbaar heden ten dage hierop bespaard. (althans bij hun massamodellen)
                                    Een verschrikkelijk stomme zet!
                                    Het is nog steeds in orde maar het niveau van rond de eeuwwisseling bereiken ze blijkbaar niet meer.
                                    De Golf IV en de Bora was echt een hoogtepunt. Daar kwam geen concurrent in de verste verte in de buurt.
                                    Ik ben daar nu eenmaal gevoelig aan...

Sorry voor het off topic gebral

Comment

Vergelijk het met de concurrentie. Ik denk dat er geen model is dat beter doet, wat zeg ik, ik ben er bijna zeker van.
                                      Mégane? 307? Astra? Focus? Corolla?
                                      Ik snap eerlijk gezegd niet wat er beter is aan dit dan de concurrenten die je opnoemt. De plastic druipt er gewoon vanaf.

Ik vind bv. dit interieur er veel kwaliteitsvoller uitzien:

Smaak waarschijnlijk...
                                      Last edited by ; 28/11/2006, 14:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                        Ik snap eerlijk gezegd niet wat er beter is aan dit dan de concurrenten die je opnoemt. De plastic druipt er gewoon vanaf.
                                        Het ziet er gewoon droog en sober (saai voor sommigen) uit maar dat is nu eenmaal hun stijl (het G4 interieur is mooier) maar van een foto kan je echt moeilijk afleiden of materialen van mooie kwaliteit zijn of hoe het zit met de afwerkingsgraad.
                                        Je moet het echt bekijken en vooral ook bepotelen.

Comment

Persoonlijke pechverhalen. Het zou toch niet correct zijn om dan de volledige productie van een model of zelfs een merk over dezelfde kam te scheren...
                                          Je moet er niet te diep op ingaan.
                                          Dit is een topic geworden voor enkele Volkswagenhaters.
                                          Negeren is de boodschap.

Comment

Working...
                                          X