Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Een Audi-model dat waarschijnlijk niet gaat verkopen
    De 1 reeks van BMW verkoopt toch ook. Normaal zou de A1 reeks van audi niet binnen het eerder afgevoerde A2 segment vallen, dus wie weet

    Als het om zoiets zou gaan, dan mag de 1 reeks beginnen oppassen



    Ma bon, kweet wel da het nog prototypes zijn, heb ook al lelijkere shops gezien

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
      De 1 reeks van BMW verkoopt toch ook. Normaal zou de A1 reeks van audi niet binnen het eerder afgevoerde A2 segment vallen, dus wie weet

      Als het om zoiets zou gaan, dan mag de 1 reeks beginnen oppassen


      Ma bon, kweet wel da het nog prototypes zijn, heb ook al lelijkere shops gezien
      Gaat/ging dat niet eerder een Polo met audi-logo zijn, die A1 ?

      Comment


      • Die discussie over die A1 doet zelfs weinig ter zake.
        Dit is de probleemzin: "Winterkorn gaat deze week praten met de Belgische premier Verhofstadt en hij zal hem vragen of België bereid is een oplossing uit te werken voor het personeel van nu tot 2009."

        Wat betekent dit? België moet die werknemers blijven betalen tot 2009 in afwachting dat er misschien een nieuw model komt? Die Duitser is nog niet weinig onbeschaamd.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door GVA
          Steunmanifestatie van Kevers bij VW Vorst

          Voor de fabriek van Volkswagen in Vorst hebben zich zondagvoormiddag een negentigtal Kevers, Karmanns en andere Volkswagenmodellen verzameld.

          Het gaat om een steunmanifestatie voor de arbeiders van de VW-fabriek die dreigen hun baan te verliezen.

          Volgens de organisatoren van de manifestatie willen ze de bedreigde arbeiders vooral een hart onder de riem steken.

          Om 12.30 uur vertrok de caravaan voor een rondrit terwijl een delegatie van de vakbonden met een halfafgewerkt Golf-model een bezoek ging brengen aan toeleveranciers van VW Vorst.
          bron = http://www.gva.be/nieuws/Economie/de...1-C85CDF0BAB79

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
            magik
            jij mag

            Comment


            • 100.000€ ontslagvergoeding : da's ne kleine Lotto!!

              Precies nog niet verlegen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door U R a Bus Bekijk Berichten
                100.000€ ontslagvergoeding : da's ne kleine Lotto!!

                Precies nog niet verlegen.
                1. Dat is een verhaaltje van de kranten en al lang achterhaald.
                2. Van het bedrag dat ze krijgen, gaat 55% naar de staat.
                3. In Duitsland hebben ze per persoon tussen de 125.000 en 150.000 euro gekregen.

                Comment


                • Ik ken iemand die er niet mee zal kunnen lachen.

                  Comment


                  • NATIONALE MANIFESTATIE 2 DECEMBER 2006
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                      Ik ken iemand die er niet mee zal kunnen lachen.
                      'k heb het dan ook netjes in 't humortopic gepost.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        NATIONALE MANIFESTATIE 2 DECEMBER 2006
                        "Tegen blinde herstructureringen"

                        Comment


                        • De komst van een nieuw model naar de Volkswagenfabriek is mogelijk, maar veel zal afhangen van de arbeidskosten. Dat heeft Bernd Osterloh, de voorzitter van de Europese ondernemingsraad van Volkswagen, vandaag gezegd voor de start van een vergadering met alle Europese vakbonden in de hoofdzetel van de Europese metaalvakbond in Brussel.
                          (...)
                          "Kosten zullen centraal staan, net zoals dat in Duitsland het geval was. Daar besparen ze 20 procent door langer te werken voor hetzelfde loon. In België ligt de uurloonkost op 40 euro, in Duitsland op 43 euro. In het voormalige Oostblok is dat 7 of 8 euro. Dan is het verhaal duidelijk."
                          bron: hln

                          België: 40 euro
                          Duitsland: 43 euro
                          Het verhaal is duidelijk?
                          Kunnen die Duitsers wel rekenen?
                          Last edited by ; 27/11/2006, 11:36.

                          Comment


                          • Waar zitten ze nu, al die VW lovers ? Die zo hard moesten afgeven op Ford Genk en Renault Vilvoorde of Opel Antwerpen ?

                            Waar blijven nu die oproepen om geen VW meer te kopen ?

                            Dat ze de fabriek in Vorst mega-saneren, is enkel het gevolg van het eindeloos getrek van de vakbonden. Altijd maar betere voorwaarden voor een markt waar de concurrentie steeds groter wordt, is niet vol te houden.
                            Natuurlijk een jammere manier om dit te moeten ondervinden, maar niks aan te doen.

                            Al bij al leuk om te zien dat niemand zich hoeft beter te voelen omwille van het merk van wagen waar hij mee rijdt, er vallen immers overal ontslagen onder economische druk.
                            Haha, voor er verdere commentaar volgt, ik rijd momenteel ook met een VW'tje, maar het zal de laatste zijn. Ik word gek van het kraken en piepen in het interieur.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              een jammere manier om dit te moeten ondervinden, maar niks aan te doen.

                              Al bij al leuk om te zien dat niemand zich hoeft beter te voelen omwille van het merk van wagen waar hij mee rijdt, er vallen immers overal ontslagen onder economische druk.
                              Een wagen is duur de dag van vandaag. Belangrijkste factor is voor mij prijs-kwaliteit. Of 'ie uiT Europa komt of niet kan me geen zak schelen. De autoconstucteur houdt geen rekening met onze belgische arbeidsplaatsen, waarom zou ik dan rekening houden met zijn Europese afkomst!

                              Haha, voor er verdere commentaar volgt, ik rijd momenteel ook met een VW'tje, maar het zal de laatste zijn. Ik word gek van het kraken en piepen in het interieur.
                              Er zijn er meer en meer op 't forum die beginnen doorhebben dat de kwaliteit je dat niet meer is sinds de Golf III. Modale Turk is niet tevreden van z'n rammelbak IV, Caractère gooit z'n nieuwe V buiten omwille van problemen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                bron: hln

                                België: 40 euro
                                Duitsland: 43 euro
                                Het verhaal is duidelijk?
                                Kunnen die Duitsers wel rekenen?


                                Heb ergens gelezen dat de loonkost om een auto te produceren slechts 6% vd kostprijs vh voertuig bedraagt .

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                  bron: hln

                                  België: 40 euro
                                  Duitsland: 43 euro
                                  Het verhaal is duidelijk?
                                  Kunnen die Duitsers wel rekenen?
                                  't Is toch al lang duidelijk dat loonkost hier de doorslag niet gaf, anders had men alles al lang naar de lage loonlanden verhuisd waar de loonkost effectief aanzienlijk lager ligt. De sluiting van Vorst heeft waarschijnlijk meer te maken met wat de vakbonden in Duitsland hebben bereikt dan iets anders.

                                  Comment


                                  • leve (?) de kracht van de duitse bonden

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door VRT-Nieuws.net
                                      Gemengde gevoelens na EU-vakbondstop over Vorst


                                      ma 27/11/06 - De vakbonden van Vorst reageren verdeeld na de bijeenkomst van de Europese metaalvakbonden in Brussel.
                                      Die bonden toonden zich solidair met Volkswagen Vorst, maar er zijn weinig concrete beloften gemaakt.


                                      De christelijke vakbond ACV en de liberale ACLVB zijn teleurgesteld na de bijeenkomst met hun Europese collega's.

                                      Er is weinig concrete informatie gegeven en de indruk bestaat dat de Duitse vakbonden meer weten dan ze willen meedelen, aldus het ACV.

                                      De ACLVB stelt vast dat de andere bonden zich bewust zijn dat als er meer productie naar Vorst zou komen, zij dan minder zullen produceren.

                                      Het socialistische ABVV is wel tevreden en vindt dat op de vergadering wel de aanzet is tegeven voor Europese solidaritet inzake Volkswagen.

                                      De bond verwachtte ook geen concrete antwoorden omdat die van de directie moeten komen.


                                      "Vorst moet 20% goedkoper worden"

                                      Op de vergadering in Brussel waren vertegenwoordigers van de metaalvakbonden uit Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje, Portugal, Tsjechië en Slovakije aanwezig.



                                      Ook de Duitser Bernd Osterloh (foto), voorzitter van de Europese ondernemingsraad van Volkswagen, was erbij.

                                      Hij bevestigde dat er een mogelijkheid bestaat om een nieuw model naar Vorst te brengen. Maar eerst zal de Belgische fabriek dus twintig procent goedkoper moeten worden.

                                      "Kosten zullen centraal staan, net zoals dat in Duitsland het geval was", zei Osterloh.

                                      "Daar besparen ze twintig procent door langer te werken voor hetzelfde loon", voegde hij er nog aan toe.



                                      (foto Belga)



                                      Of de kleine Audi A1 vanaf 2009 in Vorst gemaakt kan worden naast de Volkswagen Polo, zou voor een deel daarvan afhangen.



                                      Personeel toeleveringsbedrijven voert actie

                                      Bij het begin van de vergadering was er een kleine actie van het personeel bij de toeleveringsbedrijven van Volkswagen Vorst.

                                      Zo'n 150 arbeiders wilden aandacht vragen voor hun situatie.


                                      Bij heel wat onderaannemers staan banen op het spel en sommige bedrijven moeten zo goed als zeker sluiten.

                                      De betoging begon rond 10.30 uur. Militanten van de socialistische vakbond verzamelden in het Brusselse stadscentrum, die van de christelijke vakbond in de Pletinckxstraat.

                                      Onder de betogers waren vooral arbeiders van Faurecia in Anderlecht, dat met sluiting bedreigd is.
                                      Beide groepen vloeiden samen bij de Brusselse beurs en vandaar ging het naar de hoofdzetel van de Europese metaalvakbond aan de Albert II-laan.
                                      Bron= http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...en/index.shtml

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                                        Heb ergens gelezen dat de loonkost om een auto te produceren slechts 6% vd kostprijs vh voertuig bedraagt .
                                        weet je wat sommigen doen voor 6%
                                        en terecht

                                        Comment

                                        Working...
                                        X