Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
    Puur aan boodschappen:

Stel 2* per maand naar de supermarkt en per keer ongeveer 300€

ongeveer 600€ dus.
    Jullie eten dus alle dagen boterhammen met choco?

Comment

• Twee keer naar de supermarkt per maand... was dat maar m'n uitgave iedere maand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
        Ik werk nu 14 jaar, heb nog nooit een dag gestempeld en maandelijks wordt een fikse som van mijn loon afgehouden voor de sociale bijdragen, pensioenfonds, enz...
        Zoals de dingen nu gaan, zal er tegen de de tijd dat ik op pensioen ga, gaan pensioen meer bestaan. Waarvoor heb ik dan mijn hele leven betaald?
        Zwijg me over die zogenaamde bescherming van de werknemers, want je weet niet waarover je spreekt.
        Awel, die vraag stel ik mij ook dikwijls. Ik ben nu zelf wel zelfstandige, maar als ik zie wat wij als firma per manuur moeten betalen, en wat daar uiteindelijk netto van in de portemonnee komt van de arbeiders, dan begin ik mij ook vragen te stellen...
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ik ga deze post nog eens herhalen, want die is verloren gegaan de laatste dagen en ik geen enkel antwoord gekregen.
          ik gok op:

eten/drinken gok ik op €500
          andere zaken nog eens €250

dat is zonder: auto, verzekeringen, huur/afbetaling huis, en verdere rimram

Comment

Ik ga deze post nog eens herhalen, want die is verloren gegaan de laatste dagen en ik heb geen enkel antwoord gekregen.
            Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
            Jullie eten dus alle dagen boterhammen met choco?

Wij halen ons vlees bij de beenhouwer (veel beter van smaak)

Reken dat er nog bij en dan kom je op een 800-900€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              wees blij met de vergoeding, beste belg

de staat verdient er miljoenen aan
              Op één voorwaarde: Als die van VW komt...
              OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                Ik zou graag eens horen van de jongeren hier wat zij denken dat een gezin van 3 personen maandelijks uitgeeft (moet uitgeven) aan boodschappen (eten, drinken, wasproducten,...). Kleding hoort hier niet bij.
                Dit is zever en doet eigenlijk niets terzake. Je past je leefstijl aan aan je loon...

Kinderen zijn wel duur.

Comment

Wij halen ons vlees bij de beenhouwer (veel beter van smaak)

Reken dat er nog bij en dan kom je op een 800-900€
                  Dat is nog heel laag gerekend, maar bon...
                  Reken daarbij de afbetaling van een woning of huishuur, de kosten voor verwarming, electriciteit, water, telecom, auto (eventuele lening, onderhoud, benzine), kleding,...
                  Wat is dan het totale kostenplaatje voor een gezin van 3 personen per maand (ruw gemiddelde) en wat is het inkomen van datzelfde gezin (hiervoor kan je eens kijken naar het loonkompas op vacature)?

Comment

Originally Posted by xit2050
                    Ik zou graag eens horen van de jongeren hier wat zij denken dat een gezin van 3 personen maandelijks uitgeeft (moet uitgeven) aan boodschappen (eten, drinken, wasproducten,...). Kleding hoort hier niet bij.

Puur aan boodschappen:

Stel 2* per maand naar de supermarkt en per keer ongeveer 300€

ongeveer 600€ dus.
                    Met €600 moet je zeker toekomen om voor 3 personen eten en drinken te kopen...opvoorwaarde dat je niet op restaurant gaat.
                    Maar je hebt meer nodig in 't leven dan dat hé...
                    OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Dat klopt ook, maar... als je ontslagen wordt als arbeider in een klein bedrijf, bijvoorbeeld een bouwonderneming, dan krijg je een wettelijk vastgelegde onstslagpremie die afhankelijk is van het loon en de ancienniteit. Waarom zouden de arbeiders in Vorst dan meer moeten krijgen als ergens anders? Dat moet je mij eens uitleggen...
                      Je hebt gelijk hierin. Ze zijn niet meer dan andere arbeiders en hoeven dus ook niet meer te krijgen. Maar 't is de vakbonden hun plicht 't onderste uit de kan te halen bij die besprekingen in 't voordeel van de gedupeerden. Indien Volkswagen het mogelijk acht hun duitse arbeiders zulke astronomische ontslagvergoedingen te betalen ben ik het eens met de vakbonden dat ze dit hier ook proberen. 't Is een vraag hé, niemand zegt dat ze't gaan krijgen.

't Is hier niet helemaal van toepassing, helemaal niet eigenlijk, maar in m'n allereerste les economie die ik ooit kreeg vroeg de lector: je verkoopt een product, welke verkoopprijs moet je zien te halen? 1 antwoord volgens hem: de hoogst mogelijke. Dit is hier ook wat zo.

Comment

Reken daarbij de afbetaling van een woning of huishuur, de kosten voor verwarming, electriciteit, water, telecom, auto (eventuele lening, onderhoud, benzine), kleding,...
                        Wat is dan het totale kostenplaatje voor een gezin van 3 personen per maand (ruw gemiddelde) en wat is het inkomen van datzelfe gezin (hiervoor kan je eens kijken naar het loonkompas op vacature)?
                        Zoals al gezegd, stel je bent je baan kwijt dan ga je anders leven.

Er zijn vaste kosten zoals die huishuur of de verwarming en de nodige bestaansmiddelen.
                        Maar dan moet je prioriteiten stellen en die telecom, kledij laten vallen voor een tijd en misschien de auto wat meer aan de kant laten staan.

Let wel: ik vind het verschrikkelijk voor ieder personeelslid (zowel van VW als van andere bedrijven waar er ontslagen vallen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Met €600 moet je zeker toekomen om voor 3 personen eten en drinken te kopen...opvoorwaarde dat je niet op restaurant gaat.
                          Doe jij de boodschappen of het vrouwtje?
                          Ik zou anders eens met haar gaan praten als ik jou was.

Comment

Wat is dan het totale kostenplaatje voor een gezin van 3 personen per maand (ruw gemiddelde) en wat is het inkomen van datzelfde gezin (hiervoor kan je eens kijken naar het loonkompas op vacature)?
                            ... dokterskosten, poetsproducten, tuin, verzekeringen, taxen, belastingen,...
                            OO 00 OO

Comment

Er zijn vaste kosten zoals die huishuur of de verwarming en de nodige bestaansmiddelen.
                              Maar dan moet je prioriteiten stellen en die telecom, kledij laten vallen voor een tijd en misschien de auto wat meer aan de kant laten staan.
                              Ik wil cijfers zien.

Comment

wij zijn thuis met 3 kinderen, alle3 grote eters

we komen nooit geen vlees tekort: iedere zondagmorgen grote inkopen bij de slager.

en ik ben er zeker van dat het ongeveer die €750 die ik aanhaalde

Comment

Als je zelf kookt kom je daar makkelijk mee toe. En niet al te veel vlees, zelf groenten kweken in de tuin,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    Je hebt gelijk hierin. Ze zijn niet meer dan andere arbeiders en hoeven dus ook niet meer te krijgen. Maar 't is de vakbonden hun plicht 't onderste uit de kan te halen bij die besprekingen in 't voordeel van de gedupeerden. Indien Volkswagen het mogelijk acht hun duitse arbeiders zulke astronomische ontslagvergoedingen te betalen ben ik het eens met de vakbonden dat ze dit hier ook proberen. 't Is een vraag hé, niemand zegt dat ze't gaan krijgen.

't Is hier niet helemaal van toepassing, helemaal niet eigenlijk, maar in m'n allereerste les economie die ik ooit kreeg vroeg de lector: je verkoopt een product, welke verkoopprijs moet je zien te halen? 1 antwoord volgens hem: de hoogst mogelijke. Dit is hier ook wat zo.
                                    Als al deze voordelen en premies van VW komen, zul je mij niets horen zeggen. In dat geval heb je misschien wel gelijk.
                                    Als de voordelen van de staat komen, dan heb ik daar toch een bitter gevoel bij.
                                    OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                      Als je zelf kookt kom je daar makkelijk mee toe. En niet al te veel vlees, zelf groenten kweken in de tuin,...
                                      cola van den aldi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                                        wij zijn thuis met 3 kinderen, alle3 grote eters

we komen nooit geen vlees tekort: iedere zondagmorgen grote inkopen bij de slager.

en ik ben er zeker van dat het ongeveer die €750 die ik aanhaalde
                                        Wij hebben 1 dochter (4 jaar oud) en een hond en gaan wekelijks naar de Colruyt voor de grote aankopen en wekelijks naar de Delhaize hier in de buurt voor wat kleine zaken en dingen die we vergeten zijn. We kopen ongeveer voor de helft merkproducten en de helft warenhuismerken. Maandelijks kost dit méér dan 800 euro.
                                        Wat is jullie truuk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          cola van den aldi
                                          eikes.

ook van den aldi

Comment

Working...
                                          X