Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Megasanering treft VW Vorst
Collapse
X
-
En het is nog veel erger dan gedacht:
Specialisten gaan ervan uit dat het banenverlies bij Vorst direct en indirect 13.000 mensen zal treffen. Dat zegt Marc De Wilde, algemeen secretaris van ACV-Metaal.
(...)
Maandag luidde het nog bij Agoria, de koepelfederatie van technologische industrie, dat er in het automotivepark van Vorst zo'n 300 mensen werken. De totale indirecte werkgelegenheid bedraagt zo'n 10.000 mensen. Het gaat om onder meer grote bedrijven zoals Johnson Controls, Tenneco, Inergy Automotive, Sony Belgium,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenWas het de baas van Toyota of Soichiro Honda die heel zijn leven in derde klasse naar het werk spoorde i.p.v. tweede klasse en dan elk jaar het verschil doneerde aan een weeshuis in de buurt van de fabriek?
Onlangs hebben ze nog massaal gangbang gehouden met wat hoertjes.
Ben benieuwd wat VW na de herstructurering met hun luxeprojectjes gaan doen. Geen geld meer voor Belgische arbeiders maar ondertussen wel fabriekshallen in massieve parket of baby-bugatti's bouwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenBij Toyota zijn er nog jobs, misschien eens gaan zien bij de spleetogen?
Toyota Motor Europe
Linda Zaccaria
Bourgetlaan 60
1140 - Brussels
Op stepstone.be staan een kleine 70 jobs open bij TME, en anders op toyotajobs.comOorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtenzijn dat niet eerder technische jobs waar je al en deftige scholing voor nodig hebt? bij mijn weten worden er nog geen wagens geproduceerd bij toyota in brusselOorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenHij is toch ingenieur?
Peter is inderdaad ingenieur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenOnlangs hebben ze nog massaal gangbang gehouden met wat hoertjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenEn het is nog veel erger dan gedacht:
bron: belga
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk BerichtenMet Bianca ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk BerichtenMet Bianca ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenDuchatelet is in mijn ogen eerder een communist, maar dan met de visie "Één voor allen, alles voor Roland"
Oorspronkelijk geplaatst door Dastof Bekijk BerichtenMijn idee is dat de vakbonden in België te sterk zijn en dat kost ons werkgelegenheid. Versta me niet verkeerd, er moeten vakbonden zijn, maar er moet wel iets veranderen!
Als ik een bedrijf zou hebben en mijn werknemers staken om de haverklap, ik zou ook verhuizen. Ik moet VW bijna gelijk geven...
Al mag het natuurlijk niet misbruikt worden, en slechts als laatste middel ingezet worden.
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenMoney money money.
En als het een Belgisch bedrijf was zou het ook gebeuren dat alles terugkwam naar het vaderland.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten't Zullen duitse geweest zijn. Misschien zat er zelfs een Mercedes tussen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenTja jongens, er gaan iedere dag bedrijven failliet. Het grote verschil is natuurlijk dat het hier over grotere verliezen gaat.
Uiteindelijk moet je als zaakvoerder ervoor zorgen dat je bedrijf winst maakt. Dat moet VW, dat moet ik met ons bedrijf ook. Als er verliezen komen, moet er naar een oorzaak gezocht worden. Het meest logische is natuurlijke een kostreductie. Meestal kan deze kostreductie gezocht worden in de lonen, omdat dat in zeer veel gevallen de grootste kost is.
Als de verkoop daalt, moet de productie ingeperkt worden. Dat is voor ieder bedrijf hetzelfde verhaal. Als ze de verkoop niet kunnen opkrikken, dan zal het naar de toekomst toe alleen maar moeilijker worden om Vorst, als buitenlands bedrijf, open te kunnen houden.
Hou er trouwens ook rekening mee dat wij in België, zowel als in onze buurlanden zeer hoge loonlasten hebben. In Oost-Europa liggen die nu nog wel een stuk lager, maar dat verschil zal naar de toekomst toe kleiner worden. Om die rede twijfelen meer en meer bedrijven om in Oost-Europa te investeren. Bedrijven die dat 5 à 10 jaar geleden gedaan hebben, die hebben daar profijt uitgehaald. Om daar nu nog te gaan investeren wordt steeds maar moeilijker.
Aangezien de meeste autombielbedrijven wereldbedrijven zijn, kan je niet voorbij China om te inversteren. Als je ziet hoe laag de loonkost hier ligt, dan snap ik soms niet hoe wij in Europa nog enigszins rendabel kunnen zijn. China staat de laatste tijd in de picture als het beloofde land. Hoewel de concurrentie oneerlijk is (lage loonlasten, weinig of geen milieuwetgeving) gaan méér en méér grote bedrijven investeren in China.
Toch zie ik de toekomst rooskleurig, aangezien deze situatie in China niet kan blijven duren. In Oost-Europa stijgen de lonen dagelijks, en ook deze trend is al op gang aan 't komen in China.
Straat zonder eindje bijna, dus hoop er maar niet op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenDaar heb jij geen zaken mee.
Nu, het zal hoe dan ook een klap worden voor de arbeiders en bedienden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick Bekijk BerichtenOnverwacht nieuws! Er werd wel gedacht dat er een deel van de productie verplaatst zou worden, maar een volledig model. Wat wil zeggen dat enkel de Polo blijft. Als een cafe waar enkel water wordt verkocht
't Ziet er niet goed uit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenAch kom nou, de top van Volkswagen doet ook z'n uiterste best om alle rangen van de bevolking te laten genieten van hun kapitaal.
Onlangs hebben ze nog massaal gangbang gehouden met wat hoertjes.
Ben benieuwd wat VW na de herstructurering met hun luxeprojectjes gaan doen. Geen geld meer voor Belgische arbeiders maar ondertussen wel fabriekshallen in massieve parket of baby-bugatti's bouwen.
En parket in productiehal is ook helemaal niet nodig, maar een investering is helemaal niet hetzelfde als een lopende arbeidskost, als je het puur economisch bekijkt... Cash heeft VW genoeg, alleen is hun rendabiliteit een probleem en dat is grotendeels afhankelijk van lopende kosten en niet zo zeer van investeringen... Die parket gaat het verschil niet maken denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk BerichtenDie luxeprojecten zijn misschien bedenkelijk, maar die paar Bugatti's zullen de overproductie van alle Europese contructeurs niet wegwerken...
En parket in productiehal is ook helemaal niet nodig, maar een investering is helemaal niet hetzelfde als een lopende arbeidskost, als je het puur economisch bekijkt... Cash heeft VW genoeg, alleen is hun rendabiliteit een probleem en dat is grotendeels afhankelijk van lopende kosten en niet zo zeer van investeringen... Die parket gaat het verschil niet maken denk ik.
Misschien was het beter geweest eerst alle productieprocessen gezond te maken en dan pas uit te kijken naar luxezaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDat beweer ik ook helemaal niet. Echter is er de laatste jaren wel heel wat energie, aandacht en geld gegaan naar deze prestigieuze projecten of investeringen.
Misschien was het beter geweest eerst alle productieprocessen gezond te maken en dan pas uit te kijken naar luxezaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenHm, ik had wel gegokt dat er een 4000 banen gingen verdwijnen. Zijn het jouw ouders die er werken ? Zo ja, hopen dat zij kunnen blijven.1982 BMW E28 528i
2013 BMW F31 318d
2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenJa sorry, maar ik heb geen zin de geschiedenisboeken te herschrijven. Die dingen zijn nu eenmaal een deel van de wereldgeschiedenis.
Voor zover ik weet is dit geen neo-nazi forum.
Er zijn 3 delen.
Deel 1: voorspel met de Frans-Duitse oorlog.
Fransen wonnen en wilden de Duitsers vernederen.
Deel 2: middenstuk met WO1
De Fransen hebben de Duitsers uit hun kot gelokt zodat zij de oorlog verklaarden. Maar héél Europa was rond 1900 een tijdbom die op ontploffen stond. En de Duitsers werden gezien als de aanstichters en werden aan het einde van de oorlog te zwaar gestraft.
Deel 2: naspel met WO2.
De Duitsers zinden op wraak. Door de crash van Wallstreet kregen ze geen geld meer van de Amerikanen om de wanbetalingen af te lossen aan de Fransen en Engelsen. Hun hele economie zat in hun slop. Hitler is begonnen en heeft de hele bevolking opgehitst. Hij was daar meester in. En opnieuw zat het spel op de wagen. Er zijn toen dingen gebeurd dat wij niet kunnen begrijpen. Maar enkele grote leiders hadden waanideeën en de mensen moesten meedoen, met schrik voor hun eigen leven. Dingen die nu nog gebeuren.
De gewone Duitse bevolking heeft ook hierna weer moeten afzien en betalen.
En je moest eens weten wat wij (Belgen) in Congo hebben uitgespookt.
In de hele geschiedenis al is de kleine burger de speelbal geweest van de grote heersers. Gelukkig is dat nu anders.
Dus als je er geen bal van weet, moet je zwijgen.
Sorry voor deze off-topic, maar als ik degelijke dingen lees kook ik. Onwaarheden moeten de wereld uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick Bekijk BerichtenJa, beiden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenEn je moest eens weten wat wij (Belgen) in Congo hebben uitgespookt.A Twist of the Wrist
Comment
Comment