Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
    Hoeveel banen gaan er gered worden? "We bekijken alle mogelijkheden" klinkt pijnlijk bekend in de oren.

Ergens logisch dat dit antwoord er nog komt, immers nu moet er weer een compleet herstructureringsplan komen voor VW. Zeer waarschijnlijk zal er ook nog wat politieke inmenging bij te pas komen om de ontslagen te beperken en de vergoedingen zo hoog mogelijk te houden, verkiezingen naderen immers voor Verhofstadt en als hij hier zijn nek niet gaat uitsteken zal hij vrees ik voor hem het premierzitje bij de volgende verkiezingen wel op zijn buik kunnen schrijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk Berichten
      Hoeveel banen. Ik vraag me alleen af hoe je een bedrijf rendabel wilt houden met maar 1500 mensen? Om een productielijn draaiende te houden, lijkt me dit zeer weinig... En welke auto gaan ze in de plaats krijgen? De Fox of de Polo waarschijnlijk, die zowizo ook op hun laatste benen lopen... Ik denk dat nu, hoe spijtig genoeg ook, het testament in geschreven voor het overlijden binnen een aantal jaren...
      De Fox zat toch in Brazilïe?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk Berichten
        Hoeveel banen. Ik vraag me alleen af hoe je een bedrijf rendabel wilt houden met maar 1500 mensen? Om een productielijn draaiende te houden, lijkt me dit zeer weinig... En welke auto gaan ze in de plaats krijgen? De Fox of de Polo waarschijnlijk, die zowizo ook op hun laatste benen lopen... Ik denk dat nu, hoe spijtig genoeg ook, het testament in geschreven voor het overlijden binnen een aantal jaren...
        De fox wordt in Brazillië gemaakt en verkoopt ook niet zoals verwacht. Als 'ie naar Vorst komt is 't een vergiftigd geschenk.
        1500 man aan de ketting is een uitdoofscenario.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          1500 man aan de ketting is een uitdoofscenario.
          Dat is waarschijnlijk het plan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
            <image van Jefke>
            Sterk.
            American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
              De Fox zat toch in Brazilïe?
              De Fox zat inderdaad in Brazilië, maar door problemen met foute indekking tegen wisselkoersverschillend, maakt VW per Fox tussen de 0 EUR en 1000 EUR verlies. Er was tijdje geleden sprake om de Fox in Vorst te gaan bouwen net zoals de Lupo voordien

Comment

Sterk.
                Jef Cassiers speelde jarenlang 'het manneke'.

Comment

Jef Cassiers speelde jarenlang 'het manneke'.
                  I know. Goed gevonden.

Maar goed, daar zijn ze in Vorst niks mee natuurlijk.
                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

I know. Goed gevonden.

Maar goed, daar zijn ze in Vorst niks mee natuurlijk.
                    Neen, spijtig genoeg niet.

Wat ik vreesde, begint: "De arbeiders die de Volkswagenfabriek van Vorst bezetten hebben twee agenten hardhandig van het fabrieksterrein gezet. Volgens vakbondsman Hedwin De Clercq was de aanwezigheid van de twee in de fabriek onaanvaardbaar. De sfeer wordt grimmiger."

Comment

En een topmanager die jaarlijks 20 miljoen binnenrijft en dan als de zaken verkeerd lopen omdat 'ie zijn job slecht heeft gedaan een gouden handdruk krijgt van 100 miljoen, is sociaal aanvaardbaar?

Was het de baas van Toyota of Soichiro Honda die heel zijn leven in derde klasse naar het werk spoorde i.p.v. tweede klasse en dan elk jaar het verschil doneerde aan een weeshuis in de buurt van de fabriek?
                      A Twist of the Wrist

Comment

• Om aan te tonen dat niet enkel de Belgische arbeiders kunnen staken:
                        Maandag zitten de verschillende afdelingen van de Europese metaalvakbond rond de tafel om te bekijken welke acties ze op Europees vlak kunnen ondernemen om te protesteren tegen het drastische banenverlies bij VW Vorst. De ontmoeting van de European Trade Union Coordination Group werd afgelopen weekend al gepland.

Tijdens de bijeenkomst zal de Europese metaalvakbond haar standpunt over het dossier VW Vorst bepalen en een strategie op Europees vlak uitstippelen. Acties op Europees vlak worden daarbij niet uitgesloten, zegt Peter Scherrer, secretaris-generaal van de Europese metaalvakbond.
                        bron: belga

Comment

Om aan te tonen dat niet enkel de Belgische arbeiders kunnen staken:

bron: belga
                          wat mij frappeert is dat het steeds wij belgen zijn die op zulke meetings baldadigheden veroorzaken

Comment

• Ik begrijp best dat dit drama overal voor verhitte discussies kan zorgen, maar mag ik met aandrang vragen dat xit, stefanus en jwv50 van elkanders kap afgaan. En hou rekening met hoe je je mening uitdrukt, kan toch niet te moeilijk zijn? Als jullie elkaar gaan blijven beschimpen, dan vallen er zelfs op dit forum slachtoffers door de sanering in vorst. Steek elkaar voor mijn part in de negeerlijst en maak uw eigen forumleven en dat van andere forummers een pak aangenamer.

Vergeet niet van uw bronnen te vermelden bij het posten van artikels. Ze mogen volgens het reglement ook niet in z'n geheel overgenomen worden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              wat mij frappeert is dat het steeds wij belgen zijn die op zulke meetings baldadigheden veroorzaken
                              Jij hebt nog nooit Spaanse of Italiaanse stakers bezig gezien, zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                idd, terugdenkend aan de havenarbeiders vorig jaar heb je wel een punt.

Comment

• nee, alleen beelden van de eeropesche staking bij de dokwerkers

ik ging kort door de bocht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    Een neef van m'n vrouw was electricien op de lijn. De kans dat hij op de wip zit is vrij groot.

M'n schoonbroer was er ingenieur ICT en robotica. Hij heeft z'n ontslag gegeven en is aan z'n uitloopperiode bezig. Misschien hoeft 'ie ze helemaal niet meer uit te doen.
                                    Volgens hem is't VW hun eigen fout. Hun fabrieken zijn al jaren ziek ivm andere constructeurs. Ipv step by step komt de klap nu ineens. Onbegrijpelijk.
                                    Bij Toyota zijn er nog jobs, misschien eens gaan zien bij de spleetogen?

Toyota Motor Europe
                                    Linda Zaccaria
                                    Bourgetlaan 60
                                    1140 - Brussels

Op stepstone.be staan een kleine 70 jobs open bij TME, en anders op toyotajobs.com
                                    A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                      Bij Toyota zijn er nog jobs, misschien eens gaan zien bij de spleetogen?

Toyota Motor Europe
                                      Linda Zaccaria
                                      Bourgetlaan 60
                                      1140 - Brussels

Op stepstone.be staan een kleine 70 jobs open bij TME, en anders op toyotajobs.com
                                      zijn dat niet eerder technische jobs waar je al en deftige scholing voor nodig hebt? bij mijn weten worden er nog geen wagens geproduceerd bij toyota in brussel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                                        zijn dat niet eerder technische jobs waar je al en deftige scholing voor nodig hebt? bij mijn weten worden er nog geen wagens geproduceerd bij toyota in brussel
                                        Hij is toch ingenieur?
                                        A Twist of the Wrist

Comment

• Spijtig zaak vooral ook door de gevolgen hiervan voor de toeleveringsbedrijven.

Ik hoop enkel dat de regering nu eens echt wakker schiet en een paar fundamentele wijzigingen doorvoert ipv lapmiddeltjes enkel in die sector.

Redelijk logisch dat een duits bedrijf voorkeur geeft aan duitse fabrieken. Maar maak Belgie interessanter en dan zal de keuze voor hen ook minder evident worden.

Maar, nee, ze geven liever geld aan langdurig werklozen ipv het te investeren in de belgische economie.

Comment

Working...
                                          X