Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het verlies van de Golf voor de VW-fabriek in Vorst kost 4.000 banen, waarvan 3.500 arbeiders en 500 bedienden, meldt vakbondman Pascal Van Cauwenberghe.
Mensen die aan de slag gaan bij een andere producent en indien het later terug beter gaat met het merk dat er dan net zoals bij Ford terug worden aangenomen?
'k Zou op zo'n moment ook liever m'n ongunst uitschreeuwen dan 'n kaartje te gaan leggen.
Heb je daar mee je job terug? Neen, het enigste wat er van komt is dat er nog meer woede is en dat misschien schade wordt berokkend aan huizen,wagens of straatmeubilair.
Hoeveel % van de Ford afgedankte personeelsleden zit nu nog zonder werk?
Niet echt veel denk ik.
Er zullen er wel zijn die op pensioen zijn kunnen gaan. Anderen hebben elders werk gevonden. Ik denk wel dat er veel nieuwe arbeidskrachten zijn bijgekomen.
Ik blijf het zeggen dat ze in Genk eens een poetsbeurt hebben gedaan in het personeelsbestand. De Transit is toen naar Turkije vertrokken.
Oud geschut en profiteurs de deur uit. Nadien hebben ze terug hoop gekregen voor de nieuwe Mondeo en voor zelfs een bijkomend model. Dit om de motivatie erin te houden, waardoor het bedrijf rendabel zou blijven en er ook nog wat extra steun zou komen van de staat.
Volgens mij wisten ze bij Ford al voor het vertrekken van de Transit dat Genk niet dicht zou gaan. Nu met alle oude en rotte appels eruit en de extra subsidies draait dit bedrijf als nooit tevoren.
Dit noemen de aandeelhouders een gezonde bedrijsstratagie.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Misschien even je geschiedenisboeken opendoen.
Staken is nu eenmaal een verworven recht van de werknemers.
Ik krijg steeds meer de indruk dat het grootkapitaal hunkert om terug te keren naar de toestanden uit de 19e eeuw.
Ik krijg steeds meer de indruk dat het grootkapitaal hunkert om terug te keren naar de toestanden uit de 19e eeuw.
omdat het misbruikt wordt.
geef nu eens een gegronde reden om te staken. ik verzeker u dat je al ver gaat moeten zoeken.
Misschien even je geschiedenisboeken opendoen.
een verworven recht dat dan wel te pas en vooral te onpas wordt ingeroepen.
Comment