Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Breaking: Er zijn bussen met actievoerders onderweg naar Vorst
    Ik denk dat Brussel z'n hart vast houdt. Metallo's en staken...

Ook geen nut hé

Comment

• Mijn medeleven met de getroffen personen->gezinnen. Het zal je maar overkomen, inkomen kwijt, toekomst foetsjie....

Bad things.....

Comment

• Het verlies van de Golf voor de VW-fabriek in Vorst kost 4.000 banen, waarvan 3.500 arbeiders en 500 bedienden, meldt vakbondman Pascal Van Cauwenberghe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
          En zoiets kan niet bij VW?

Mensen die aan de slag gaan bij een andere producent en indien het later terug beter gaat met het merk dat er dan net zoals bij Ford terug worden aangenomen?
          Weinig waarschijnlijk als je eerlijk bent.

Comment

Breaking: Er zijn bussen met actievoerders onderweg naar Vorst
            Ik denk dat Brussel z'n hart vast houdt. Metallo's en staken...

werknemers uit andere bedrijven dan?

Comment

Ook geen nut hé
              'k Zou op zo'n moment ook liever m'n ongunst uitschreeuwen dan 'n kaartje te gaan leggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten

werknemers uit andere bedrijven dan?
                't Is staking in Vorst. De werknemers komen niet werken en blijven thuis, allé zijn nu onderweg naar de fabriek

Comment

'k Zou op zo'n moment ook liever m'n ongunst uitschreeuwen dan 'n kaartje te gaan leggen.

Heb je daar mee je job terug? Neen, het enigste wat er van komt is dat er nog meer woede is en dat misschien schade wordt berokkend aan huizen,wagens of straatmeubilair.

Er is opgeroepen tot deze actie zeker?

Comment

't Is staking in Vorst. De werknemers komen niet werken en blijven thuis, allé zijn nu onderweg naar de fabriek
                    ah, ze hebben daar een busdiens of zo?

Comment

Hoeveel % van de Ford afgedankte personeelsleden zit nu nog zonder werk?

Niet echt veel denk ik.

Er zullen er wel zijn die op pensioen zijn kunnen gaan. Anderen hebben elders werk gevonden. Ik denk wel dat er veel nieuwe arbeidskrachten zijn bijgekomen.

Ik blijf het zeggen dat ze in Genk eens een poetsbeurt hebben gedaan in het personeelsbestand. De Transit is toen naar Turkije vertrokken.
                      Oud geschut en profiteurs de deur uit. Nadien hebben ze terug hoop gekregen voor de nieuwe Mondeo en voor zelfs een bijkomend model. Dit om de motivatie erin te houden, waardoor het bedrijf rendabel zou blijven en er ook nog wat extra steun zou komen van de staat.

Volgens mij wisten ze bij Ford al voor het vertrekken van de Transit dat Genk niet dicht zou gaan. Nu met alle oude en rotte appels eruit en de extra subsidies draait dit bedrijf als nooit tevoren.

Dit noemen de aandeelhouders een gezonde bedrijsstratagie.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Hoe hard je ook zal schreeuwen, het zal niets veranderen aan hun beslissing...
                        Er zijn genoeg bewijzen uit het verleden...
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Hoe hard je ook zal schreeuwen, het zal niets veranderen aan hun beslissing...
                          Er zijn genoeg bewijzen uit het verleden...
                          Ah ja, jij bent bedrijfsleider. Staken is voor jou waarschijnlijk een vies woord?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                            Staken is voor jou waarschijnlijk een vies woord?
                            staken is altijd een vies woord

Comment

staken is altijd een vies woord
                              Misschien even je geschiedenisboeken opendoen.
                              Staken is nu eenmaal een verworven recht van de werknemers.
                              Ik krijg steeds meer de indruk dat het grootkapitaal hunkert om terug te keren naar de toestanden uit de 19e eeuw.

Comment

Ik krijg steeds meer de indruk dat het grootkapitaal hunkert om terug te keren naar de toestanden uit de 19e eeuw.
                                omdat het misbruikt wordt.

geef nu eens een gegronde reden om te staken. ik verzeker u dat je al ver gaat moeten zoeken.

Comment

Misschien even je geschiedenisboeken opendoen.

een verworven recht dat dan wel te pas en vooral te onpas wordt ingeroepen.

Comment

geef nu eens een gegronde reden om te staken.
                                    Een zo hoog mogelijke ontslagvergoeding, ernstige begeleidingsmaatregelen bij het zoeken naar ander werk, ...

Comment

Een zo hoog mogelijke ontslagvergoeding, ernstige begeleidingsmaatregelen bij het zoeken naar ander werk, ...
                                      dat is misbruik, want de firma doet niets verkeerd.

Comment

dat is misbruik, want de firma doet niets verkeerd.
                                        Er bestaat in ons landje nog zoiets als arbeidswetgeving.
                                        Dus jij gaat 5.000 personen zonder één frank op straat zetten?

Comment

Er bestaat in ons landje nog zoiets als arbeidswetgeving.
                                          Dus jij gaat 5.000 personen zonder één frank op straat zetten?
                                          VW zal dat niet doen, ook niet zonder stakingen

Comment

Working...
                                          X