Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
    Ik rij normaal volgend weekend als het weer een beetje fatsoenlijk is,alst regent vind ik het daar ni zo geweldig....
    +1
    Daarnet snel een testritje gemaakt en de kont kwam bij de eerste snelle bocht al piepen, dus kans is klein dat ik morgen vertrek hoor.
    Volgende week zondag kan ik ook gaan, agenda is nog vrij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jayv Bekijk Berichten
      +1
      Daarnet snel een testritje gemaakt en de kont kwam bij de eerste snelle bocht al piepen, dus kans is klein dat ik morgen vertrek hoor.
      Volgende week zondag kan ik ook gaan, agenda is nog vrij
      Alst droog is zal ik er Zondag ook zijn,kom dan maar is af als je mij ziet...

Comment

• Wie gaat er zijn rondetijden verbeteren als het nat is? Ik reed nu aan een veilig tempo en kwam op ongeveer 11:30 uit... Vooral leuk om een beetje te driften nu!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
          Heu,... jullie geloven het precies echt niet dat de ring nu op sommige plaatsen perfect ligt en op andere ronduit gevaarlijk is. Je zit daar niet in Blankenberge maar in het Eifelgebergte

Als ik lees hoe veel jonge forummers hier over de ring spreken dan maak ik me daar toch bedenkingen bij... Misschien is dat gewoon jeugdige overmoed en daar bedoel ik helemaal niets negatiefs mee, integendeel zelfs, maar als ik lees hoe 18 en 19-jarigen nu eventjes naar de ring gaan op zomerbanden om hun tijd te verbeteren, alsof ze een toertje gaan rijden op de playstation dan vrees ik dat er vroeg of laat miserie van komt.

Ik weet dat ik nu verwijten ga krijgen als "ze vinden ons te jong of we hebben een cursus cursus gevolgd,..." maar ik ken beroepspiloten die met veel meer respekt en ontzag over de groene hel spreken, niet omdat ze niet kunnen rijden, maar omdat ze verdomd goed weten hoe gevaarlijk het daar nu is.

Ik voel nu al dat ik straks aan het kruis genageld word... maar dat is niet mijn bedoeling dus don't feel offended aub.
          dit is gesproken

Comment

Heu,... jullie geloven het precies echt niet dat de ring nu op sommige plaatsen perfect ligt en op andere ronduit gevaarlijk is. Je zit daar niet in Blankenberge maar in het Eifelgebergte

Als ik lees hoe veel jonge forummers hier over de ring spreken dan maak ik me daar toch bedenkingen bij... Misschien is dat gewoon jeugdige overmoed en daar bedoel ik helemaal niets negatiefs mee, integendeel zelfs, maar als ik lees hoe 18 en 19-jarigen nu eventjes naar de ring gaan op zomerbanden om hun tijd te verbeteren, alsof ze een toertje gaan rijden op de playstation dan vrees ik dat er vroeg of laat miserie van komt.

Ik weet dat ik nu verwijten ga krijgen als "ze vinden ons te jong of we hebben een cursus cursus gevolgd,..." maar ik ken beroepspiloten die met veel meer respekt en ontzag over de groene hel spreken, niet omdat ze niet kunnen rijden, maar omdat ze verdomd goed weten hoe gevaarlijk het daar nu is.

Ik voel nu al dat ik straks aan het kruis genageld word... maar dat is niet mijn bedoeling dus don't feel offended aub.
            Ben ik het mee eens Elwood.

Trouwens dit jaar is het of de NS leren kennen of racen tijd om eens iets anders te doen dan rondjes te draaien.

Comment

• Alle twee toffe uitwijkmogelijkheden ! Je hebt denk ik de laatste 2 jaar zoveel gereden en ervaring opgedaan dat je ongetwijfeld met gemak je mannetje zult staan... Alhoewel de 2e optie wel iets meer gaat kosten vrees ik.

Comment

• Het is wel grappig dat als een jong iemand met de vraag zit om al dan niet met zomerbanden te gaan rijden en zen tijd een beetje betert omdat er geen verkeer was hij direct aanzien wordt als een jong ventje die overmoedig is. Wss als er iemand dezelfde vraag had gesteld maar er bij de leeftijd 44 stond er geen enkel probleem zou zijn.
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Het is wel grappig dat als een jong iemand met de vraag zit om al dan niet met zomerbanden te gaan rijden en zen tijd een beetje betert omdat er geen verkeer was hij direct aanzien wordt als een jong ventje die overmoedig is. Wss als er iemand dezelfde vraag had gesteld maar er bij de leeftijd 44 stond er geen enkel probleem zou zijn.

Neen maar je kan er niet omheen dat de DOORSNEE 20-jarige autoliefhebber een pak minder ervaring zal hebben dan de 40-jarige en dat is niet meer dan normaal. Er zijn steeds uitzonderingen natuurlijk. Een tijdje geleden heb ik les gekregen van een Engelse 21-jarige formule-3 piloot wiens niveau ik tijdens mijn leven nooit meer zal halen... Ik heb weinig last van eigendunk en weet dat ik zelf nog veel te leren heb. Dit gezegd zijnde kan niemand ontkennen dat het jeugdig enthousiasme en de ring dikwijls een gevaarlijke combinatie zijn gebleken...

Comment

Neen maar je kan er niet omheen dat de DOORSNEE 20-jarige autoliefhebber een pak minder ervaring zal hebben dan de 40-jarige en dat is niet meer dan normaal. Er zijn steeds uitzonderingen natuurlijk. Een tijdje geleden heb ik les gekregen van een Engelse 21-jarige formule-3 piloot wiens niveau ik tijdens mijn leven nooit meer zal halen... Ik heb weinig last van eigendunk en weet dat ik zelf nog veel te leren heb. Dit gezegd zijnde kan niemand ontkennen dat het jeugdig enthousiasme en de ring dikwijls een gevaarlijke combinatie zijn gebleken...
                    Daar hebt ge zeker een punt en dat lijkt me niet meer dan logisch.
                    Maar het is gewoon opvallend dat elke jonge gast wordt aanzien als een overmoedig kind ( niet op u bedoeld ).
                    Dat er jonge mensen zijn die denken dat ze de nieuwe vettel zijn is jammer genoeg een feit, maar zo zullen er ook oudere mensen zijn, zoals ik een aantal posts hier al eens had gezet van die gast met zijn M3.

Ik weet van mezelf tot waar ik wil gaan en hoe hard ik zal rijden. En ik zal nooit toptijden rijden daar, en daarom ga ik ook niet naar de ring, maar wel om over dat legendarisch circuit te rijden en op de kant staan en genieten van de mensen die de ring vanbuiten en daar serieus kunnen doorknallen. Ik ben opweg met een -voor my- duur speelgoed en ik wil daar nog heelhuids mee thuiskomen.
                    Last edited by kefkie; 05/01/2013, 21:16.
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Ik weet van mezelf tot waar ik wil gaan en hoe hard ik zal rijden. En ik zal nooit toptijden rijden daar, en daarom ga ik ook niet naar de ring, maar wel om over dat legendarisch circuit te rijden en op de kant staan en genieten van de mensen die de ring vanbuiten en daar serieus kunnen doorknallen. Ik ben opweg met een -voor my- duur speelgoed en ik wil daar nog heelhuids mee thuiskomen.
                      respect !

Comment

• ben geen snelheidsliefhebber
                        maar vond het super met mijn auto over het circuit te hebben gereden ook !

(en daar volledig legaal volle charge te mogen geven)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Trouwens dit jaar is het of de NS leren kennen of racen tijd om eens iets anders te doen dan rondjes te draaien.
                          Je zal alleszins veel rondjes draaien om de NS te leren kennen.

Ben je mij trouwens niet vergeten

Comment

• Hoe glad het vandaag was:

+++ Nordschleife Touristenfahrten 05.01.2013 +++In diesem Video seht Ihr Szenen vom ersten Termin der Touristenfahrten auf der Nordschleife im Jahr 2013. Sch...

Dennis komt er ook even in voor, nice drifting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jayv Bekijk Berichten
                              Je zal alleszins veel rondjes draaien om de NS te leren kennen.

Ben je mij trouwens niet vergeten
                              Oei vertel ik zal je idd vergeten zijn (sorry).

Ik ken het budget om te racen. Heb al verschillende offertes in verschillende kampioenschappen binnen. Zal rustig beginnen enkele races om het wat te leren en zeker niet denken dat je de man bent

Op de trackday van de 19de (Zolder) zal ik ook even gaan testen bij een team.

En idd de NS leren kennen gaat even duren en benader ik met respect. Heb er 10 rondjes gereden (trackday) en dat viel niet mee . Enfin qua prestaties het circuit dan weer wel
                              Last edited by Jokke_vlo; 05/01/2013, 21:58.

Comment

En idd de NS leren kennen gaat even duren en
                                Een Belgische toppiloot vertelde me dat hij werd benaderd om de NS 24u. te rijden in 2012. Hij paste... Om deze wedstrijd in de top te rijden zei hij had hij 100 volle dagen voorbereiding nodig : 50 om het circuit te leren kennen en 50 om er de laatste seconde uit te halen... En dan hebben we het over mensen met echt kennis van zaken.

Comment

Oei vertel ik zal je idd vergeten zijn (sorry).

Ik ken het budget om te racen. Heb al verschillende offertes in verschillende kampioenschappen binnen. Zal rustig beginnen enkele races om het wat te leren en zeker niet denken dat je de man bent

Op de trackday van de 19de (Zolder) zal ik ook even gaan testen bij een team.

En idd de NS leren kennen gaat even duren en benader ik met respect. Heb er 10 rondjes gereden (trackday) en dat viel niet mee . Enfin qua prestaties het circuit dan weer wel
                                  Bij welk team ga je testen? Dan kom ik je mss nog tegen. Ben er dan ook
                                  BMW X5 45e

Comment

Een Belgische toppiloot vertelde me dat hij werd benaderd om de NS 24u. te rijden in 2012. Hij paste... Om deze wedstrijd in de top te rijden zei hij had hij 100 volle dagen voorbereiding nodig : 50 om het circuit te leren kennen en 50 om er de laatste seconde uit te halen... En dan hebben we het over mensen met echt kennis van zaken.
                                    Misschien moeten we maar eens met z'n allen die NS driver training XL doen, wordt zeker een leuke 2-daagse

Comment

• Lekker glad vandaag! Fijn om zo op het gemak in de regen de 'ring te verkennen zonder al die gekken die rond u doorvliegen zoals wanneer het goed weer is.

Comment

• Wat zijn ook alweer de meest bekende fotosites? Ik heb even gezocht in dit topic, maar ik vind niet direct iets.

Ideaal weertje om de ring te leren kennen, voor mij een geruststelling dus, dit weer.

Comment

• 00:26 bekende auto, maar zowat de slechtste passage van de 5 die ik daar gemaakt heb
                                          Bij 1:15 nog een mooi driftje van Dennis!
                                          Last edited by ; 06/01/2013, 02:14.

Comment

Working...
                                          X