Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
    Neen je bent op de ring zeker niet altijd aansprakelijk voor een ongeval.Hoe de verzekering daarover denkt is nog een andere kwestie... De Duitse politie beschouwt dit als openbare weg. Het probleem is dat je zelfs met dit weer enorme verschillen hebt op de ring... Iedereen die daar regelmatig rijdt zal beamen dat je totaal verschillende weersomstandigheden kan hebben naargelang je je op de hogere of lagere stukken bevindt. Ik heb persoonlijk al grote problemen gezien van rijders met zomerbanden die een motorrijder aanreden die onderuit ging... dan begint de discussie omtrent remweg en omstandigheden... Allemaal ver van mijn bed natuurlijk tot je daar staan en serieus, dat zijn zorgen die je in Duitsland echt niet wil hebben...
    Zoals eerder gezegd zijn winterbanden enkel verplicht bij ijzel en sneeuw. Ze kunnen bij een beetje regen dan toch geen problemen daarvan maken? Het staat niet in de wet...
    Ik ga morgen ook gewoon op zomerbanden. Het zou overwegend droog blijven en sneeuw bij 10°C heb ik nog nooit gezien... (behalve in hooggelegen skigebieden dan )

Comment

• Wat ik me bovendien afvraag over verzekering: als ze ons daar niet verzekeren moeten ze dat toch duidelijk zeggen? Bij mijn weten staat daar ook niets over in het contract. Op mijn verzekeringspapieren staat duidelijk dat het geldt in de genoemde Europese landen incl. Duitsland, maar uitdrukkelijk niet in Macedonië. Nordschleife is openbare weg bij de toeristenritten, dus wettelijk gezien moeten ze ons dan toch verzekeren?

Comment

• je verzekering trekt zich terug als:
        - ze expliciet de nurburgring uitsluiten. ik hoor dat sommige Britse verzekeringen dit doen
        - je zomerbanden hebt liggen, in Duitsland, en er gebeurt iets terwijl het sneeuwt/ijzelt/vriest
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GDV007 Bekijk Berichten
          Zoals eerder gezegd zijn winterbanden enkel verplicht bij ijzel en sneeuw. Ze kunnen bij een beetje regen dan toch geen problemen daarvan maken? Het staat niet in de wet...
          Ik ga morgen ook gewoon op zomerbanden. Het zou overwegend droog blijven en sneeuw bij 10°C heb ik nog nooit gezien... (behalve in hooggelegen skigebieden dan )
          Veel plezier en onderstaand nog een beetje interessant leesvoer :

Als je een doorgedreven Ringer bent/wil worden is dit verplichte kost... Komt om de zoveel tijd een nieuwe aangepaste versie uit.

Comment

• Tot morgen hopelijk aan iemand van hier! Heb samen met een paar forummers om 8u30 afgesproken aan de grensovergang BE-NL in Maasmechelen.

Comment

• Scribd is the world's largest social reading and publishing site.

vond ik ook een goede guide

Ik ben er zondag voor de eerste rondjes van het jaar, op de zomerbandjes

Goede voornemens voor dit jaar: 100 laps en BTG in 8min

Comment

• Ben net terug van de ring. Om 9uur aanwezig en inneens wat rondjes gereden. We waren er met mss 5 autos in totaal. 1 belg gezien met een blauwe focus rs. Iem van hier? Het was er wel spekspek glad. Heb mijn tijd een beetje aangescherpt, al halen de meeste dat hiet wss met de vingers in neus als ik al die verhalen hier mag lezen. Maar ik ben trots op mijn tamme dieselbak
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Ben net terug van de ring. Om 9uur aanwezig en inneens wat rondjes gereden. We waren er met mss 5 autos in totaal. 1 belg gezien met een blauwe focus rs. Iem van hier? Het was er wel spekspek glad. Heb mijn tijd een beetje aangescherpt, al halen de meeste dat hiet wss met de vingers in neus als ik al die verhalen hier mag lezen. Maar ik ben trots op mijn tamme dieselbak
                  Ben jij rond 6 uur vertrokken, om 9 uur aangekomen en rond 10 uur alweer huiswaarts gekeerd?
                  Vijf en een half uur rijden om daar een uurtje te zijn, gij zijt gemotiveerd.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ongeveer ja, 6u vertrokken, 9 uur rondjes gereden. Dan wat rondgekeken en gegeten. Maar het was te kalm om wat te zien gebeuren. En dan om 11uur ongeveer naar huis gereden
                    BMW X5 45e

Comment

Ongeveer ja, 6u vertrokken, 9 uur rondjes gereden. Dan wat rondgekeken en gegeten. Maar het was te kalm om wat te zien gebeuren. En dan om 11uur ongeveer naar huis gereden
                      zot jammer dat het voor mij altijd 4h rijden is :S vorig jaar maar 1 keer geweest

Comment

• Op welke site zie je die fotos nu weer?
                        BMW X5 45e

Comment

Op welke site zie je die fotos nu weer?
                          ik zocht ze op ringportal.nl

Comment

Ben net terug van de ring. Om 9uur aanwezig en inneens wat rondjes gereden. We waren er met mss 5 autos in totaal. 1 belg gezien met een blauwe focus rs. Iem van hier? Het was er wel spekspek glad. Heb mijn tijd een beetje aangescherpt, al halen de meeste dat hiet wss met de vingers in neus als ik al die verhalen hier mag lezen. Maar ik ben trots op mijn tamme dieselbak
                            Is iemand van leuven denk ik, die was er vorige zomer ook regelmatig. Als ik dat zo hoor is het precies de moeite niet om morgen te gaan.
                            Echt zo glad? Had het geregend misschien?

Comment

• Ik rij normaal volgend weekend als het weer een beetje fatsoenlijk is,alst regent vind ik het daar ni zo geweldig....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jayv Bekijk Berichten
                                Is iemand van leuven denk ik, die was er vorige zomer ook regelmatig. Als ik dat zo hoor is het precies de moeite niet om morgen te gaan.
                                Heu,... jullie geloven het precies echt niet dat de ring nu op sommige plaatsen perfect ligt en op andere ronduit gevaarlijk is. Je zit daar niet in Blankenberge maar in het Eifelgebergte

Als ik lees hoe veel jonge forummers hier over de ring spreken dan maak ik me daar toch bedenkingen bij... Misschien is dat gewoon jeugdige overmoed en daar bedoel ik helemaal niets negatiefs mee, integendeel zelfs, maar als ik lees hoe 18 en 19-jarigen nu eventjes naar de ring gaan op zomerbanden om hun tijd te verbeteren, alsof ze een toertje gaan rijden op de playstation dan vrees ik dat er vroeg of laat miserie van komt.

Ik weet dat ik nu verwijten ga krijgen als "ze vinden ons te jong of we hebben een cursus cursus gevolgd,..." maar ik ken beroepspiloten die met veel meer respekt en ontzag over de groene hel spreken, niet omdat ze niet kunnen rijden, maar omdat ze verdomd goed weten hoe gevaarlijk het daar nu is.

Ik voel nu al dat ik straks aan het kruis genageld word... maar dat is niet mijn bedoeling dus don't feel offended aub.
                                Last edited by Elwood; 05/01/2013, 16:08.

Comment

Heu,... jullie geloven het precies echt niet dat de ring nu op sommige plaatsen perfect ligt en op andere ronduit gevaarlijk is. Je zit daar niet in Blankenberge maar in het Eifelgebergte

Als ik lees hoe veel jonge forummers hier over de ring spreken dan maak ik me daar toch bedenkingen bij... Misschien is dat gewoon jeugdige overmoed en daar bedoel ik helemaal niets negatiefs mee, integendeel zelfs, maar als ik lees hoe 18 en 19-jarigen nu eventjes naar de ring gaan op zomerbanden om hun tijd te verbeteren, alsof ze een toertje gaan rijden op de playstation dan vrees ik dat er vroeg of laat miserie van komt.

Ik weet dat ik nu verwijten ga krijgen als "ze vinden ons te jong of we hebben een cursus cursus gevolgd,..." maar ik ken beroepspiloten die met veel meer respekt en ontzag over de groene hel spreken, niet omdat ze niet kunnen rijden, maar omdat ze verdomd goed weten hoe gevaarlijk het daar nu is.

Ik voel nu al dat ik straks aan het kruis genageld word... maar dat is niet mijn bedoeling dus don't feel offended aub.
                                  Ik heb mij mss slecht uitgedrukt. Ik ben er niet gegaan om mijn tijd te verbeteren zoals andere hier wel doen. Het is mij gewoon opgevallen dat het beter ging dan de laatste keer dat ik er was, en nu er toch weinig volk was kan je de tijd al wat beter int oog houden . Als je daar gaat om u tijd te verbeteren en u limieten te verleggen komen er op de duur toch brokken van denkik.
                                  Ik durf er niet zo hard te rijden als ik doe op zolder of assen als ik er moet werken als instructeur. Ten eerste omdat de vangrails zo fucking dicht staan en ik met mijn eigen kapitaal op de baan ben.

Voor mij reed er zo'n geval waar jij het over hebt. Enkele bochten voorbij km paal 2 in een linkse bocht schoofie weg en stond 180° tegen de vangrail gedrukt...
                                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jayv Bekijk Berichten
                                    Geen regen gezien maar op sommige stukken was de piste wel nat, vooral in het stuk voor de carrousel was het redelijk slipperig.
                                    BMW X5 45e

Comment

Ik heb mij mss slecht uitgedrukt. Ik ben er niet gegaan om mijn tijd te verbeteren zoals andere hier wel doen. Het is mij gewoon opgevallen dat het beter ging dan de laatste keer dat ik er was, en nu er toch weinig volk was kan je de tijd al wat beter int oog houden . Als je daar gaat om u tijd te verbeteren en u limieten te verleggen komen er op de duur toch brokken van denkik.
                                      Ik durf er niet zo hard te rijden als ik doe op zolder of assen als ik er moet werken als instructeur. Ten eerste omdat de vangrails zo fucking dicht staan en ik met mijn eigen kapitaal op de baan ben.

Voor mij reed er zo'n geval waar jij het over hebt. Enkele bochten voorbij km paal 2 in een linkse bocht schoofie weg en stond 180° tegen de vangrail gedrukt...

Ik nam eigenlijk niemand in mijn vizier dus sorry als je jezelf aangesproken voelt. Ik heb zelf in het verleden redelijk veel op de ring gereden en langs de piste gestaan en hoewel ik me absoluut geen kenner wil noemen toch zie ik een groot verschil in mentaliteit van de doorsnee huidige Ringer en die van pakweg 10 jaar geleden. Het valt me op dat het respekt voor de ring verdwijnt maar dat het aantal ongevallen er niet op geminderd is...

Comment

Ik nam eigenlijk niemand in mijn vizier dus sorry als je jezelf aangesproken voelt. Ik heb zelf in het verleden redelijk veel ôp de ring gereden en langs de kant gestaan hoewel ik me absoluut geen kenner wil noemen toch zie ik een groot verschil in mentaliteit van de doorsnee huidige Ringer en die van pakweg 10 jaar geleden. Het valt me op dat het respekt voor de ring verdwijnt maar dat het aantal ongevallen er niet op geminderd is...
                                        Ik dacht dat ge het over mij had cfr. Zomerbanden enz

Ik vind dat dat afhangt van moment tot moment, degene die er vandaag reden hadden echt kennis van de baan en wisten hoe gevaarlijk het was op die ene na.
                                        Deze zomer reden er meer varkens rond die zo slecht reden dat ze zowel hun wagen als die van andere in gevaar brachten.
                                        BMW X5 45e

Comment

.
                                          Ik geloof niet alleen, ik weet uit ondervinding (70 laps vorig jaar) dat het en gevaarlijk is en plaatselijk glad kan zijn en daarom zijn mijn eerste 2 laps steeds rustig om de baan te verkennen op natte/gladde plekken, vuil, brokstukken, etc...

Omdat ik morgen met een paar man zou willen gaan en je niet altijd kan afgaan op het weerbericht vraag ik het liever aan iemand die er net geweest is en als het te glad zou zijn vertrek ik niet, hoe jammer dat ook is.

Comment

Working...
                                          X